Karta sieciowa - problem

Data: 2012-08-10 05:22:40
Autor: Andre
Karta sieciowa - problem
Witam.

Ostatnio mam jakiś dziwny problem z karta sieciową wbudowana w płytę
główną Gigabyte.

Płyta jest nowa, ma może 3 miesiące i karta zawsze działała bez
problemu. Połączenie jest takie: modem kablowy, router, sieciówka.

A teraz do rzeczy. Wygląda to tak, jakby karta nie zawsze się włączała
przy uruchamianiu systemu. Po prostu nie zapalają się diody, a w
systemie alert, że kabel jest odłączony. Dopiero wielokrotne wyjmowanie
i wkładanie kabla ethernet pomaga. W końcu karta się włączy.
Czasem przy uruchomieniu komputera wszystko jest w porządku, a czasem
się nie włączy.

Dodam, że ani w sprzęcie, ani w samym systemie nic nie było zmieniane.
Na stronie producenta płyty nie ma nowszych sterowników do sieciówki.

Co to może być?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-08-10 17:00:14
Autor: PiteR
Karta sieciowa - problem
Andre pisze tak:

Co to może być?

Kabel oczywi¶cie podmieniałe¶ na inny?

--
Piter

Data: 2012-08-17 06:45:01
Autor: Andre
Karta sieciowa - problem
PiteR wrote:

Kabel oczywi¶cie podmieniałe¶ na inny?

W sumie nie, ale z kablem nic się nie działo, nikt go nie ruszał itd.
Dodatkowo kupiłem tester i wygl±da na to, że kabel jest ok.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-08-12 16:45:51
Autor: maX
Karta sieciowa - problem

Użytkownik "Andre" <don0@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k025r0$6hk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na innej karcie jest to samo? A jak przełączysz sieć w tryb 10 Mbit half-duplex?

Data: 2012-08-17 06:45:56
Autor: Andre
Karta sieciowa - problem
maX wrote:

Na innej karcie jest to samo? A jak przełączysz sieć w tryb 10 Mbit
half-duplex?

A jak przełącza się w ten tryb?
W ustawieniach routera, czy w Windowsie?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-08-17 09:46:15
Autor: Jacek Maciejewski
Karta sieciowa - problem
Dnia Fri, 17 Aug 2012 06:45:56 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

W ustawieniach routera, czy w Windowsie?

W windzianych ustawieniach karty.
--
Jacek

Data: 2012-08-12 18:03:42
Autor: qwerty
Karta sieciowa - problem
Użytkownik "Andre"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k025r0$6hk$1@inews.gazeta.pl...
Dopiero wielokrotne wyjmowanie
i wkładanie kabla ethernet pomaga. W końcu karta się włączy.

Załóż porządnie wtyczki.

Data: 2012-08-17 06:46:49
Autor: Andre
Karta sieciowa - problem
qwerty wrote:

Załóż porządnie wtyczki.

Ale testowałem testerem.
Jest taka opcja, żeby tester pokazywał, że wszystkie żyły są dobre, a
jednak coś nie grało?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-08-17 22:50:58
Autor: btn
Karta sieciowa - problem
W dniu 2012-08-17 08:46, Andre pisze:
qwerty wrote:

Załóż porządnie wtyczki.

Ale testowałem testerem.
Jest taka opcja, żeby tester pokazywał, że wszystkie żyły są dobre, a
jednak coś nie grało?

Jest taka możliwość, szczególnie jak kabel jest niskiej jakości, np. 4World.

Data: 2012-08-18 22:25:24
Autor: Andre
Karta sieciowa - problem
btn wrote:

Jest taka możliwość, szczególnie jak kabel jest niskiej jakości, np.
4World.

Nie wiem kto jest producentem kabla, ale działał on już jakieś 8 lat
nieruszany.

Myślę, że jednak chodzi o sterowniki. Albo coś się w nich
poprzestawiało.
Problem przy zimnym rozruchu jest nadal, ale już za każdym razem kiedy
odhibernowuję kompa, to wszystko działa. Sprawdziałem wielokrotnie.
Myślę, że pójdę tą drogą... ;)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-08-19 18:52:03
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Karta sieciowa - problem
Dnia 2012-08-17, o godz. 06:46:49
"Andre" <don0@gazeta.pl> napisał(a):

qwerty wrote:

> Załóż porz±dnie wtyczki.

Ale testowałem testerem.
Jest taka opcja, żeby tester pokazywał, że wszystkie żyły s± dobre, a
jednak co¶ nie grało?

A jaki masz ten tester? Taki za 20-30PLN? Bo taki tani z diodami to
pokazuje czy jest wła¶ciwa kolejno¶ć kabli i że przerwy ten kabel nie
ma. Ale nie pokazuje żadnych parametrów kabla. Dla mnie to nie tester a
narzędzie pomocnicze do zaciskarki. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-08-19 18:34:48
Autor: Andre
Karta sieciowa - problem
Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

[...]

A co jeszcze tester mógłby sprawdzić w tej sytuacji?
Jeżeli  nie ma poł±czenia, to nie wystarczy, czy nie ma przerwy na
poszczególnych żyłach?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2012-08-19 20:54:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Karta sieciowa - problem
Dnia 2012-08-19, o godz. 18:34:48

Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]

A co jeszcze tester mógłby sprawdzić w tej sytuacji?
Jeżeli  nie ma poł±czenia, to nie wystarczy, czy nie ma przerwy na

Ano sprawdzić realne parametry kabla. To że jest galwanicznie
poł±czenie między końcami żył niewiele daje je¶li styk wtyczka-kabel
jest kiepski, kabel Ľle rozpleciony, kabel zgnieciony/załamany czy żyły
ułożone w nieodpowiedniej kolejno¶ci we wtyczce. We wszystkich tych
sytuacjach taki tani tester pokazuje że między końcami kabla przepłynie
jaki¶ pr±d stały z baterii i tylko tyle. A może się okazać że transmisja
nawet na 10Mbps - nie mówi±c o większych prędko¶ciach - nie będzie
możliwa. Oczywi¶cie można to testować tyle że tester nie kosztuje
20-30PLN tylko dwa rzędy wielko¶ci więcej. Taniej jest sprawdzić z
innym kablem - najlepiej o potwierdzonych parametrach.

Zdrówko

Data: 2012-08-12 19:17:12
Autor: Rafal Lukawski
Karta sieciowa - problem

[...]