Karta sieciowa za stara dla Windows 7?

Data: 2013-06-02 13:57:38
Autor: Piotrek
Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
Witam.

Jestem posiadaczem leciwego, 10-letniego sprzętu (Celeron 2,7 GHz, 2GB
RAM). Zawsze byłem o 1-2 systemy operacyjne do tyłu, więc teraz, kiedy
¶wiat zachwyca się Win 8, chciałem wreszcie zainstalować sobie Windows
7.
Nawet mi się to udało, ale spotkała mnie przykra niespodzianka - o ile
Windows XP nigdy nie robił mi z tym problemów, po pierwszym
uruchomieniu "siódemki" okazało się, że nie mam dostępu do internetu:
system ma problem z moj± kart± sieciow± (wykrzyknik w menedżerze). Pod
XP karta ta jest widoczna jako
"Karta Intel 21041-Based PCI Ethernet (rodzajowa)", jedyny plik
sterownika to dc21x4.sys. Wygl±da na to, że ten sterownik nie jest
instalowany razem z Windows 7. Jest szansa, że je¶li po ponownej
instalacji Windows 7 ręcznie skopiuję wspomniany plik do odpowiedniego
folderu, to wszystko zadziała czy może moja karta sieciowa jest za
stara i Windows 7 po prostu jej nie obsłuży?

Data: 2013-06-02 23:42:31
Autor: animka
W dniu 2013-06-02 22:57, Piotrek pisze:
Witam.

Jestem posiadaczem leciwego, 10-letniego sprzętu (Celeron 2,7 GHz, 2GB
RAM). Zawsze byłem o 1-2 systemy operacyjne do tyłu, więc teraz, kiedy
świat zachwyca się Win 8, chciałem wreszcie zainstalować sobie Windows
[...]
system ma problem z mojÄ… kartÄ… sieciowÄ… (wykrzyknik w menedĹĽerze). Pod
XP karta ta jest widoczna jako
"Karta Intel 21041-Based PCI Ethernet (rodzajowa)", jedyny plik
sterownika to dc21x4.sys. WyglÄ…da na to, ĹĽe ten sterownik nie jest
instalowany razem z Windows 7. Jest szansa, że jeśli po ponownej
instalacji Windows 7 ręcznie skopiuję wspomniany plik do odpowiedniego
folderu, to wszystko zadziała czy może moja karta sieciowa jest za
stara i Windows 7 po prostu jej nie obsłuży?

Skoro mialeś kabel od internetu odpięty to system Windows nie widział i nie zainstalował Ci karty. Teraz wejdż w Sieć-dostep do internetu i skonfiguruj sobie nowe połączenie z internetem. Jak znasz numer MAC karty to tez wpisz.

--
animka

Data: 2013-06-02 23:50:01
Autor: Michal
[...]

A nie prościej pobrać jeden z pakietów sterowników dla XP na innym komputerze i zainstalować na działający system? Choćby pierwszy z brzegu z google:
http://download.cnet.com/Intel-21041-Based-PCI-Ethernet-Adapter-Generic/3000-2112_4-62751.html

P.S.
Czy inni też widzą w oryginalnym poście tylko pierwsze 2 zdania, a w odpowiedzi grupowej perełki z 5 razy więcej?

--
/MB

Data: 2013-06-02 23:52:08
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sun, 02 Jun 2013 23:50:01 +0200, Michal napisał(a):

P.S.
Czy inni też widzą w oryginalnym poście tylko pierwsze 2 zdania, a w odpowiedzi grupowej perełki z 5 razy więcej?

Jest wszystko. Polecam serwer neostrady.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-03 00:18:52
Autor: Michal
W dniu 2013-06-02 23:52, R.e.m.e.K pisze:

Czy inni też widzą w oryginalnym poście tylko pierwsze 2 zdania, a w
odpowiedzi grupowej perełki z 5 razy więcej?

Jest wszystko. Polecam serwer neostrady.

Teraz też widzę całość w pierwszym poście. Hmm, ciekawe, bo przy poprzednim uruchomieniu czytnika widziałem tylko pierwsze 2 zdania (specjalnie wrzuciłem podgląd źródła by się upewnić, że to nie zła interpretacja znaku specjalnego.
Widocznie czasem tak siÄ™ zdarza przy postowaniu na usenet z googlarni przez http.

--
/MB

Data: 2013-06-03 00:18:17
Autor: PiteR
Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
Michal pisze tak:

P.S.
Czy inni też widz± w oryginalnym po¶cie tylko pierwsze 2 zdania, a w odpowiedzi grupowej perełki z 5 razy więcej?

Inni widz± tyle linijek

http://piterpro.private.pl/ssd_2013-06-03_001431.png

--
Piter

Data: 2013-06-03 00:25:22
Autor: Michal
W dniu 2013-06-03 00:18, PiteR pisze:
Czy inni też widzą w oryginalnym poście tylko pierwsze 2 zdania, a w
odpowiedzi grupowej perełki z 5 razy więcej?

Inni widzÄ… tyle linijek
http://piterpro.private.pl/ssd_2013-06-03_001431.png

Teraz ja teĹĽ mam wszystkie.
A tak swoją drogą widzę, że nadal męczysz mproxy. Ja dałem sobie spokój z protezami już dobre 5 lat temu, bo jednak Luu Tran to jest uparty stary osioł i wyjątkowo niesympatyczna osoba sądząc po sposobie odpisywania na sugestie. Wobec tego niech trzyma kod delphi xnews dla siebie - najpierw zaczerpnął pełnymi garściami ze sprawdzonych rozwiązań slrn itp, a teraz nie chce mu się kiwnąć palcem przy kulawym kodzie bez obsługi wielu stron kodowania, ale kodu nie upubliczni by inni poprawili. Tu wyraźnie widać różnicę pomiędzy free as freedom vs free as free beer. Gdyby kod xnews był na open source już dawno byłoby to zrobione i dalej używałbym tego bardzo ergonomicznego czytnik, którego konfigurację rzeźbiłem pod siebie przez ładnych parę lat.

--
/MB

Data: 2013-06-03 16:18:14
Autor: pueblo
[OT]Re: Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
Witaj PiteR

Widzę, że używasz Xnewsa i Mime. Czy np. w tym po¶cie <0fb5402f-560c-
4f98-a216-7f1113bfe759@googlegroups.com> widzisz krzaki w cytowanym tek¶cie?
Bo nie wiem, czy to taki feler, czy co¶ muszę zmienić w konfiguracji?
Generalnie wszystko bangla, tylko jak kto¶ cytuje przez google to w cytowanym s± krzaki, choć jego tekst jest ok.

Data: 2013-06-03 20:06:28
Autor: PiteR
pueblo pisze tak:

widzisz krzaki w cytowanym tek¶cie?

tak widzę

jak kto¶ cytuje przez google to w cytowanym s± krzaki, choć jego
tekst jest ok.

tak, bo google koduje całego posta w quoted printable
zamiast kodować tylko nagłówki.

Łatwo to rozróżnisz po tych linijkach:

dobrze X-Original-Content-Transfer-Encoding: 8bit
Ľle    X-Original-Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

pjes im mordę lizał

--
Piter

Data: 2013-06-03 19:01:39
Autor: pueblo
Witaj PiteR, 03 cze 2013 w news:XnsA1D4CC8C41183elektroniklocalhost.net napisałe¶/a¶:

[...]

dokładnie
z drugiej strony wysłałem parę postów na pl.test z google i jako¶
wszystko u mnie dobrze widać tylko te posty maj± X-Original-Content-Transfer-Encoding: base64

Data: 2013-06-07 16:56:03
Autor: pueblo
[...]

Daj warto¶ć 1 w incoming_encoded_word = 1 Jak na razie problem znikn±ł

Data: 2013-06-03 18:55:39
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-02 23:42, animka pisze:

[...]

Co ma wpięty kabel do rozpoznania i zainstalowania driverów w systemie?
MAC ma wpisać? A gdzie i po co?

Data: 2013-06-03 19:14:57
Autor: JoteR
"Jawi" napisał:

Skoro mialeś kabel od internetu odpięty to system Windows nie widział
i nie zainstalował Ci karty.

Co ma wpięty kabel do rozpoznania i zainstalowania driverów w systemie?

Niektóre karty tak mają, że bez podłączenia kabla Ethernet (czy, jak kto woli, tego "od internetu"), karta znika z listy urządzeń. Nie wiem, czy się wyłącza, czy usypia, czy może "poszła do lasu", ale nie istnieje dla windzianego MU. Sam tak mam w swoim notebooku.
Oczywiście wątpliwe, że tak jest w tym przypadku, dość zaawansowany wiek owej karty raczej wyklucza ten "fiuczer", a i objawy też na to nie wskazują (wszak karta jest widoczna), ale Kaja tym razem się nie wygłupiła.

JoteR

Data: 2013-06-03 19:28:19
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-03 19:14, JoteR pisze:
"Jawi" napisał:

[...]

owej karty raczej wyklucza ten "fiuczer", a i objawy teĹĽ na to nie
wskazują (wszak karta jest widoczna), ale Kaja tym razem się nie wygłupiła.

JoteR

Przecież ma w menedżerze wykrzyknik, co tu pomoże wpięty kabel? Już OS próbował instalować stery i nie zainstalował.
A ta karta i tak by była, tylko by ją zobaczyć to trzeba z "menu"
kliknąć pokaz ukryte chyba?

Data: 2013-06-03 23:51:32
Autor: animka
"Jawi" napisał:

[...]

Nie. Trzeba do tej karty z wykrzyknikiem aktualizować sterownik, wskazać konkretny.

--
animka

Data: 2013-06-03 23:46:18
Autor: animka
"Jawi" napisał:

[...]

owej karty raczej wyklucza ten "fiuczer", a i objawy teĹĽ na to nie wskazujÄ…
(wszak karta jest widoczna), ale Kaja tym razem się nie wygłupiła.

Jak ,oglam się wygłupic ja nieraz już instalowałam system od nowa i z wlączonym kablem miałam wszystko zainstalowane. Potem tylko male poprawki we właściwościach karty sieciowej, żeby było tak jak ja chcę, np. full duplex.

--
animka

Data: 2013-06-03 23:43:31
Autor: animka
W dniu 2013-06-03 18:55, Jawi pisze:
[...]

Windows przy instalacji rozpoznaje urzÄ…dzenia i je instaluje.
MAC wpisuje sie we właściwościach karty sieciowej (w Połączeniach Internetowych (czy w Windows: Sieć, Dostęp do internetu-ikona na pasku).

--
animka

Data: 2013-06-03 12:12:22
Autor: miab
Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
W dniu 2013-06-02 22:57, Piotrek pisze:
Intel 21041

Może być problem w W7. To stara karta na stareńkim chipie przejętym przez Intel-a od DEC-a:
http://docs.oracle.com/cd/E19455-01/806-1053/6jac7o6b5/index.html
Chyba pro¶ciejj kupić jak±¶ 20zł kartę od Tp-Link czy na Realtek-u.
http://www.skapiec.pl/site/cat/46/filtr/_0_0_0_0_0_0_0_0_0_0
Przy okazji może to być od razu 1000 Mbps.

miab

Data: 2013-06-03 19:02:39
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-03 12:12, miab pisze:
[...]

Dokładnie. Tylko pytanie, po co mu karta 1Gbps?
Na tej maszynie z przed 10 lat to szkoda inwestycji. Niech kupi używkę, popularn± 100 Mb i tyle. Tani± :) To chyba jedyne kryterium które bym brał pod uwagę. Chyba, że to maszyna na serwer jaki¶ domowy, ale po co wtedy W7? ;)
Przy utylizacji w przyszło¶ci będzie choć odrobinę mniej szkoda.
A poza tym, przy tym CPU i 2GB RAM i tak bym pozostał przy XP.

Data: 2013-06-05 19:48:11
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <51accc2f$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>, Jawi napisał(a):

[...]

Je¶li w Wawie, to chętnie oddam (bo mam kilka) 3com 3c905 (w zależno¶ci
od egzemplarza - B lub C). Sprawne, wyjęte ze starych i zezłomowanych
już komputerów. W nowych i tak mi nie s± potrzebne, bo te maj± karty
Gbit zintegrowane na płycie.

Jacek

Data: 2013-06-03 17:11:55
Autor: Kamil
Użytkownik "Piotrek" napisał:

spotkała mnie przykra niespodzianka - o ile
Windows XP nigdy nie robił mi z tym problemów, po pierwszym
uruchomieniu "siódemki" okazało się, że nie mam dostępu do internetu ...

Producent sprzętu nie oferuje kompletu sterowników pod Win 7?

Pzdr

Data: 2013-06-04 23:57:48
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-03 17:11, Kamil pisze:
[...]

Do wszystkiego co istnieje na rynku? Na pewno nie.

Data: 2013-06-03 19:21:13
Autor: Piotr B. (pb2004)
[...]

Windows Vista,7,8 nie mają sterowników do tej karty. Sterowniki sieciowe pod XP raczej nie zadziałają[1] bo choć jest częściowa kompatybilność, pakiet sterowników musiałby być przygotowany dla odpowiedniej wersji systemu i podpisany. Prościej będzie kupić wspieraną kartę sieciową.

1. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff564701.aspx
--
Piotr Borkowski

Data: 2013-06-03 13:46:54
Autor: Piotrek
Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
On 3 Cze, 19:21, "Piotr B. (pb2004)" <p_borkow...@nospamgazeta.pl>
wrote:
> [...]

> folderu, to wszystko zadziała czy może moja karta sieciowa jest za
> stara i Windows 7 po prostu jej nie obsłuży?

Windows Vista,7,8 nie maj± sterowników do tej karty. Sterowniki sieciowe
pod XP raczej nie zadziałaj±[1] bo choć jest czę¶ciowa kompatybilno¶ć,
pakiet sterowników musiałby być przygotowany dla odpowiedniej wersji
systemu i podpisany. Pro¶ciej będzie kupić wspieran± kartę sieciow±.

1.http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff564701.aspx
--
Piotr Borkowski

Kurczę, trochę szkoda. Doskonale wiem, że sprzęt jest stary, ale
miałem
nadzieję, że wsparcie sięga trochę bardziej wstecz i tamten sterownik
z XP jednak się "dogada" z kart± pod Win 7 tym bardziej, że ¶wieższe
systemy daj± sobie radę (po odpaleniu live CD z Ubuntu 12.04
nie było problemu).

Data: 2013-06-03 23:49:03
Autor: animka
W dniu 2013-06-03 19:21, Piotr B. (pb2004) pisze:
[...]

Windows Vista,7,8 nie majÄ… sterownikĂłw do tej karty. Sterowniki sieciowe
[...]

Skoro nie mają to można je wrzucić do folderu Windows.inf. i spróbować jeszcze raz zainstalować, wskazac sterownik karty.

--
animka

Karta sieciowa za stara dla Windows 7?