Karta video PCie3,0 na 2,0

Data: 2019-01-02 21:03:29
Autor: Gil
Karta video PCie3,0 na 2,0
Uwaga z kartami PCI-e 3.0 na stare złącza PIE-e2.0. Zwłaszcza takimi co nie maja zasilania 1x6pin. Otóż nabyłem kartę XFX R7 240 i po włożeniu w slot 2,0 PCI-e wiatrak po chwili chodził i gasł
To samo powtórzyło mi sie na drugim komputerze ze slote PCI-e X16 2.0.
parametry PCI-e 3.0 przewiduja też wieksze zasilanie ze slota toteż nowoczesne karty grafiki PCi-e 3.0 nie zawsze startują w slocie PCI-e 2.0 chociaż net mówi, że wszystko będzie dobrze.
To straszne ale to prawda.

Data: 2019-01-03 01:17:37
Autor: Marcin Debowski
Karta video PCie3,0 na 2,0
On 2019-01-02, Gil <gil@gaz.pl> wrote:
[...]

Jak rozumiem uważasz, że karta żre tyle, że nie starcza na wentylator? Ale to byłoby coś dziwacznego bo pobór pradu przez wentylator jest ułamkiem (rząd-dwa wielkosci mniej) tego co pobiera karta. Z kolei inny scenariusz, że pobór pradu jest taki, że układ kontrolera pracy wentylatora siada, też nie wiem czy jest taki realny wobec faktu, że jak (ponownie dorozumiewam), jednak grafika działala.

Masz szansę sprawdzić te kartę w "3.0"? A "czip" sie mocno grzał?

Czy tez nawet nie wyszedłeś poza POST z obawy, że ją spalisz?

Zmierzam do tegio, że może zwyczajnie ten wentylator działal jak powinien, albo masz uszkodzoną kartę?

--
Marcin

Data: 2019-01-03 11:20:15
Autor: Gil
Karta video PCie3,0 na 2,0
In article <RodXD.51373$Ah4.45684@fx14.ams1>, agatek@INVALID.zoho.com says...

On 2019-01-02, Gil <gil@gaz.pl> wrote:
> [...]

Zmierzam do tegio, że może zwyczajnie ten wentylator działal jak powinien, albo masz uszkodzoną kartę?

Karta jest dobra. Chodzi na nowym komputerze ze złączem PCI-E 3.0
Jakby była niesprawna to przecież nie pisałbym tej informacji.
Ale kupiłem ją do starszego komputera. Z nową kartą komputer wogóle nie startuje. Sprawdzałem w dwóch komputerach na PCIE-e x16 i x4
Teraz nie ma już nowych kart grafiki na 2.0 i powinna byc niby kompatybilnośc w dół.
Możliwe, że nieraz coś z czymś nie działa.

Data: 2019-01-03 13:29:39
Autor: Irokez
Karta video PCie3,0 na 2,0

Masz szansę sprawdzić te kartę w "3.0"?
A "czip" sie mocno grzał?

Czy tez nawet nie wyszedłeś poza POST z obawy, że ją spalisz?

Nie tak, Radeony tej serii nie mają kompatybilności wstecznej dla PCIe. Po prostu nie obsługują i tyle. Nie zadziała. Tak będzie leżeć.

--
Irokez

Data: 2019-01-03 13:27:24
Autor: Irokez
Karta video PCie3,0 na 2,0
W dniu 2019-01-02 o 21:03, Gil pisze:
[...]

Net tak nie mówi, tzn. teoretycznie jest kompatybilność w dół.
Ale nie zawsze i trzeba poszukać.
Miałem to samo z kartą ATI/Radeon. GeForce nie robił problemów.

--
Irokez

Karta video PCie3,0 na 2,0