Karta w kazdy kiosku

Data: 2017-06-27 21:27:48
Autor: J.F.
Karta w kazdy kiosku

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/personalfinance/to-koniec-z-%E2%80%9Ep%C5%82atno%C5%9B%C4%87-kart%C4%85-od-10-z%C5%82otych%E2%80%9D-600-mln-z%C5%82-dla-sklepikarzy-ma-to-zmieni%C4%87/ar-BBDf7Ty

No i fajnie, tylko mnie zastanawia:
-czemu tak drogo - terminale takie drogie ?
-komu na tym zalezy ? Bankom ? Czy ministerstwu ... ale minister sie nie doklada :-)

J.

Data: 2017-06-28 00:29:36
Autor: Michał Jankowski
Karta w kazdy kiosku
Mnie się wydaje, że to trochę jest musztarda po obiedzie - prawie
wszyscy drobni sprzedawcy już mają terminale. Chyba, że "baba na
bazarku" - ale na taką to nic nie pomoże. :)

Większy problem, że często nie można zapłacić kartą za wynajem kwatery
na wakacjach etc.

   MJ

Data: 2017-06-28 04:41:53
Autor: Dawid Rutkowski
Karta w kazdy kiosku
Pismakowski ten artykuł - widujecie jeszcze gdzieś "kartą od 10zł"?
Do tego "najwyższe w europie prowizje, aż do 1,6%" - a czemu nie do 5%? Jak ktoś jest debil i ma starą umowę, to dalej może bulić - ale może też być go stać.
U mnie na bazarku jest sporo terminali, choć raczej nie spodziewam się go u kogoś z łóżkiem polowym ;>
mBąk zmienił teraz agenta współpracującego - biorę mBąk jako wzorzec nie dlatego, że jest taki dobry, ale ponieważ inne banki są złe i nie potrafiłem znaleźć u nich na stronach takich informacji.
Zakładam, że konto można mieć za darmo - bo zapewne warunki są takie wtedy, gdy kasa z transakcji ma iść na konto w mBąku, tak przynajmniej było w czasach paySquare - a chyba można, przynajmniej przez rok.
Także te nowe warunki z planet pay są takie:
- terminal mobilny
- opłata miesięczna 55zł netto (pierwsze 3 miesiące złotówka)
- prowizja od transakcji kartowych visa i mc (amexa i dc chyba nie rady) 0,65%
- prowizja od transakcji blik 0,39%
- za darmo logo na terminalu, doładowania (marża od 4,3% do 5%) i możliwość przeprowadzania cashback (i jeszcze za taką wypłatę dostajesz 30gr ;)

Także już całkiem tanio, choć oczywiście nie za darmo - każdy musi sobie sam przeliczyć, czy zwiększenie obrotu zrekompensuje opłatę miesięczną (ew. opłatę miesięczną pomniejszoną o różnicę w koszcie obsługi gotówki i tego 0,65% - choć może być i powiększona, jeśli ktoś koszty obsługi gotówki szacuje na 0).

Ta zachętowa fundacja zaś dziwny ma trochę ten pomysł.
Przez pierwszy rok płacisz za dzierżawę, nie płacisz prowizji od transakcji.
Trochę głupio, bo raczej trocę czasu minie, zanim się kliencie do płacenia kartami przyzwyczają.
Po roku dostajesz terminal i zaczynasz płacić prowizje.
Też głupio, bo jak terminal na własność, to i cały serwis opłacany z własnej kieszeni, karta SIM też, a raczej zepsuje się po roku niż przed rokiem. Zaś prowizje w wysokości ustalonej rok wcześniej - i pewnie agenta nie można zmienić.
Ciekawe, kto ustalał te zasady - rząd, banki, agenci czy duopol?

Data: 2017-06-28 14:56:30
Autor: J.F.
Karta w kazdy kiosku
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:deaa0185-6ec3-42a8-9ea4-3f99c137bfa2@googlegroups.com...
Pismakowski ten artykuł - widujecie jeszcze gdzieś "kartą od 10zł"?

Nie.
Ale ciekaw jestem jak to z oplatami - nie ma "nie mniej niz" ?

U mnie na bazarku jest sporo terminali, choć raczej nie spodziewam się go u kogoś z łóżkiem polowym ;>

Czemu nie ? Sa przenosne bateryjne.

[...]

I nie ma kwoty minimalnej ?

- prowizja od transakcji blik 0,39%
- za darmo logo na terminalu, doładowania (marża od 4,3% do 5%) i możliwość przeprowadzania cashback (i jeszcze za taką wypłatę dostajesz 30gr ;)

A kto placi ? posiadacz karty ?
Tzn kto w koncu placi, bo to ze bank tak lekka raczka zaplaci partnerowi, to cos mi sie nie chce wierzyc ? :-)

Ta zachętowa fundacja zaś dziwny ma trochę ten pomysł.

Czyli chodzi o pieniadze :-)
Wy dajecie, my bierzemy, wy nie pytacie na co sie rozeszly ? :-)

Przez pierwszy rok płacisz za dzierżawę, nie płacisz prowizji od transakcji.
Trochę głupio, bo raczej trocę czasu minie, zanim się kliencie do płacenia kartami przyzwyczają.

To chyba madrze ? Oczywiscie dla akceptanta dobrze :-)
Z prowizji by nie wyzyli, a z dzierzawy juz jakies wymierne pieniadze :-)

Po roku dostajesz terminal i zaczynasz płacić prowizje.
Też głupio, bo jak terminal na własność, to i cały serwis opłacany z własnej kieszeni, karta SIM też,

Karta chyba niedrogo ... czy maja jakies wlasne APN i transmisje troche kosztuja ... i sie nie ma co dziwic ze "od 10 zl" :-)

a raczej zepsuje się po roku niż przed rokiem.

No chyba, ze upadnie. Ale pewnie wtedy kioskarz placi :-)

Zaś prowizje w wysokości ustalonej rok wcześniej - i pewnie agenta nie można zmienić.
Ciekawe, kto ustalał te zasady - rząd, banki, agenci czy duopol?

No fundacja przeciez :-)

J.

Data: 2017-06-28 19:00:37
Autor: Michał Jankowski
Karta w kazdy kiosku
W dniu 2017-06-28 o 14:56, J.F. pisze:
[...]

Nie ma.

Jedyne koszty "od sztuki operacji", a nie "procent od kwoty" to papier do drukarki.

Kiedyś był jeszcze koszt zadzwonienia po autoryzację i wtedy napis "kartą od 20 zł" miał sens. Od dawna połączenie jest bezkosztowe i limity sens straciły.

   MJ

Data: 2017-06-28 16:20:13
Autor: Akarm
Karta w kazdy kiosku

Także już całkiem tanio, choć oczywiście nie za darmo - każdy musi sobie sam przeliczyć, czy zwiększenie obrotu zrekompensuje opłatę miesięczną

Radzę: najpierw pomyśl, potem napisz, a jeszcze później sprawdź.
Dlaczego uważasz, że także tanio choć nie za darmo każdy sobie przeliczy?
Jakim cudem można sobie przeliczyć nie za darmo? Komu miałbym zapłacić za to, że sobie coś przeliczę?
Jeszcze raz radzę: sprawdzaj co napisałeś.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-28 07:52:43
Autor: Dawid Rutkowski
Karta w kazdy kiosku
Hmm, a czy przypadkiem myślnik nie znaczy czego innego niż przecinek?

Data: 2017-06-29 00:01:36
Autor: Imka
Karta w kazdy kiosku
Dnia Wed, 28 Jun 2017 07:52:43 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Hmm, a czy przypadkiem myślnik nie znaczy czego innego niż przecinek?

Przecinek i myślnik były ok.

Tylko
- "także" inaczej "również"
- "tak że" inaczej "więc, zatem, dlatego".
"Również" i "więc" nie są synonimami (kocham semantykę!)

Podłóż sobie do swojego zdania słowo "również" - uważasz że całość brzmi
prawidłowo? :)

Brak tej spacji zmienia znaczenie zdania. Na cokolwiek bezsensowne w
kontekście całości.

P.S. Akarm tak ma. Ja też, tylko on reaguje, a mi się nie chce ;)

--
Imka

Data: 2017-06-29 01:13:50
Autor: Dawid Rutkowski
Karta w kazdy kiosku
A, jeśli chodzi o "także" i "tak że", to zgoda, że błąd - ale podciąganie go pod stylistyczny jest mocno na siłę, to zwyczajny ortograficzny - ciągle nie umiem się nauczyć, żeby pisać to oddzielnie - czasem się udaje, ale czasem piszę razem. Choć ten trening daje bardziej efekt poboczny - zamiast "tak że" używam coraz częściej "więc".

Data: 2017-06-29 17:52:35
Autor: Akarm
[OT] Re: Karta w kazdy kiosku
[...]

Skąd pomysł, że to może być błąd stylistyczny? Przecież nikt tu nie pisał o błędzie stylistycznym.*
Po prostu nie używaj wyrazów, których znaczenia nie rozumiesz!
A jeśli ekscytujesz się nowo poznanymi a niezwykle tajemniczymi słowami, to poproś jakiegoś rodowitego Polaka o pomoc w pisaniu.

*  Cofam to, jeśli odnosisz się nie do wypowiedzi Imki, tylko do jakiejś innej, której nie widzę.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-29 09:02:33
Autor: Dawid Rutkowski
[OT] Re: Karta w kazdy kiosku
Właśnie o to chodzi - ja twierdzę, że zrobiłem błąd ortograficzny, pisząc "także" zamiast "tak że" (coś w stylu napisania np. "niewiem"), a Ty, że używam słów, które nie rozumiem.
Sytuacja jest rzeczywiście dwuznaczna, bo "także" jest również prawidłowym słowem (w odróżnieniu do np. "niewiem") - ale choćby dlatego nie należy patrzeć na nią jednostronnie.

Data: 2017-06-30 12:51:52
Autor: Akarm
[OT] Re: Karta w kazdy kiosku
Właśnie o to chodzi - ja twierdzę, że zrobiłem błąd ortograficzny, pisząc "także" zamiast "tak że" (coś w stylu napisania np. "niewiem"), a Ty, że używam słów, które nie rozumiem.

Gdybyś znał znaczenie słowa "także", na pewno nie użyłbyś go jako synonimu "tak, że". To jest po prostu niemożliwe.

Sytuacja jest rzeczywiście dwuznaczna, bo "także" jest również prawidłowym słowem (w odróżnieniu do np. "niewiem") - ale choćby dlatego nie należy patrzeć na nią jednostronnie.

Jaka sytuacja dwuznaczna? Na co nie należy patrzeć jednostronnie?
Znowu nie zdajesz sobie sprawy z tego, co piszesz?

Już radziłem i powtórzę: poproś jakiegoś rodowitego Polaka o pomoc przy redagowaniu wypowiedzi. Inaczej możesz być ciągle zaskakiwany brakiem zrozumienia przez czytających.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-30 04:03:07
Autor: Dawid Rutkowski
[OT] Re: Karta w kazdy kiosku
Echh, czy to warto dyskutować z czepialskim trollem?
Ale może nie jest tak źle - więc aby wyprowadzić z błędu, bo może z tego wynika kłótnia - bo widać, że sądzisz, że ja napisałem "także" zamiast poprawnego "tak, że" - radzę sprawdzić, czy "tak, że" naprawdę jest poprawne - a może jednak "tak że" lub ew. "tak (...), że".

Data: 2017-06-30 12:54:16
Autor: Liwiusz
[OT] Re: Karta w kazdy kiosku
W dniu 2017-06-30 o 12:51, Akarm pisze:
[...]

Dawidzie, nie przejmuj się popierdywaniem tego biednego, chorego człowieka.

--
Liwiusz

Data: 2017-06-29 18:27:00
Autor: 007
[OT] Karta w kazdy kiosku
Imka w <news:1123fwv70tijo.1s2ls0rcrd2lr.dlg40tude.net>:

[...]

[...]
Brak tej spacji zmienia znaczenie zdania. Na cokolwiek bezsensowne w
kontekście całości.

W kontekście całości, to "także" zostało użyte w zdaniu wcześniejszym:
"Także te nowe warunki". Ba, zainteresowany -- merytorycznie -- wyłowi również wcześniej takie coś
"mBąk zmienił teraz agenta współpracującego", więc prawdopodobnie wyciągnie
wnioski niekoniecznie zgodne z tym, co panu czepialskiemu wyszło ;)

P.S. Akarm tak ma. Ja też, tylko on reaguje, a mi się nie chce ;)

Niech reaguje odpowiednio -- taguje temat [ORT] i pokazuje błąd na wprost,
fuci na priv, albo na odpowiednią grupę. No chyba, ze chce na grupie np.
pl.biznes.banki prowadzić krucjatę -- --
'Tom N'

Data: 2017-06-28 21:46:03
Autor: Dąbrowski
Karta w kazdy kiosku
Pismakowski ten artykuł - widujecie jeszcze gdzieś "kartą od 10zł"?

Nie, ale widuję napisy w rodzaju "Wszystkie ceny uwzględniają rabat 0,65% za płatność gotówką lub przelewem. W pozostałych przypadkach (płatność kartą kredytową, debetową, rabat za tę formę płatności jest anulowany."

Data: 2017-06-28 22:59:30
Autor: MarcinF
Karta w kazdy kiosku
W dniu 2017-06-28 o 21:46, Dąbrowski pisze:

[...]

I dobrze, w takiej formie przynajmniej widać ile to kosztuje i klient
może świadomie wybrać czy chce doliczać do swoich zakupów dodatkową
opłatę.

W płaceniu chodzi przede wszystkim o wymianę dóbr, a nie o haracze
dla trzeciej strony. Eliminacja gotówki ma na celu ewidencję wszelkich
transakcji sfinansowaną oczywiście z kieszeni klienta.

Data: 2017-06-28 22:59:39
Autor: J.F.
Karta w kazdy kiosku
Dnia Wed, 28 Jun 2017 21:46:03 +0200, Dąbrowski napisał(a):
[...]

Gdzie tak widujesz ?
Widzialem 2%, ale po obnizkach im przeszlo :-)

J.

Data: 2017-06-29 01:03:07
Autor: Dąbrowski
Karta w kazdy kiosku

Chociażby tu https://www.morele.net/

Data: 2017-06-30 00:08:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Karta w kazdy kiosku

"J.F." ib9ydppgpsq2$.hux7xcje4y74$.dlg@40tude.net

Gdzie tak widujesz ?
Widzialem 2%, ale po obnizkach im przeszlo :-)

Na bazarku, ;) w śliwkach... ;)

   https://www.morele.net/pamiec-do-laptopa-g-skill-ripjaws-so-dimm-ddr4-8gb-2400mhz-cl16-f4-2400c16s-8grs-827384/

   Wszystkie ceny podane na stronach internetowych Morele.net
   uwzględniają rabat 0,65% za płatność gotówką lub przelewem.
   W pozostałych przypadkach (płatność kartą kredytową, debetową,
   bonami sodexo lub eprzelewem) rabat za tę formę płatności jest
   anulowany.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'