Karta walutowa z sync/tmub a uszkodzony chip

Data: 2016-11-26 07:10:07
Autor: Wojtek
Karta walutowa z sync/tmub a uszkodzony chip
El viernes, 25 de noviembre de 2016, 15:31:34 (UTC-3), Wojtek  escribió:
Witam,
Znalazłem się w potrzebie uzywania karty walutowej sync (tmobile) w USD... i generalnie karta dziala, ale jedynie na pasek, i konczy się to radosną zaglerka pasek (wloz do czytnika) -> chip (blad) -> pasek (autoryzacja pinem! bylaby online? obciazenia i tak pojawiaja sie dopiero po kilku dniach tak czy siak...) -- transakcja przechodzi, jest to troche upierdliwe ale zyc sie da.

Problem pojawil sie z wyplata z bankomatu (niestety potrzebuje i nastawialem sie, ze tak bede mial dostep latwo do gotowki omijajac przewalutowania na zlotowki z USD) - co prawda na razie testowalem tylko jeden bankomat, ale zaczynam miec obawy, ze karta bedzie nieuzywalna do wybierania gotowki. Sprawdzilem w rzeczonym bankomacie - wlozylem i wyciagnalem karte (pasek? tak kazali tubylcy), bankomat kazal wlozyc karte na stale (czip?), pojawil sie error.

Analogiczna karta w EUR dziala w tym bankomacie bez problemu.

OK, wczoraj miałem okazje zrobić tour-de-bankomaty i... w żadnym nie działa - w dwóch pierwszych po prostu wypluło kartę z "nie da się zrealizować transakcji", w dwóch pozostałych (Banco de chile i Santander) taki sam błąd: "Karta lub któraś z ich funkcjonalności jest zablokowana" (właśnie - ZABLOKOWANA!). Teraz zastanawiam sie, czy bank mógłby zdalnie deaktywować chip?! Jeżeli tak - to po co i czy można by go aktywować ponownie? Na razie kontaktowałem się tekstowo z TMUB i konsultantka zadała kilka pytań i stwierdziła, że pewnie chip jest uszkodzony i... mogą wysłać nową kartę (wiec został bym w ogóle bez sensownej opcji płacenia toteż zamowilem sobie karte z aliorowego kantoru, ale troche potrwa zanim dotrze :/)

w.

Data: 2016-11-30 06:15:04
Autor: Wojtek
El sábado, 26 de noviembre de 2016, 12:10:09 (UTC-3), Wojtek  escribió:
[...]

Przygód ciąg dalszy - przedwczoraj zahaczyłęm o BBVA (filia banku hiszpańskiego) i... najpierw wzięło kartę i zamiast od razu rzucić błędem to poprosiło o PIN. Niestey po podaniu pin okrzyczało, że nie może jednak zrealizować transkakcji... ale jeżeli jest to karta zagraniczna to powinienem wybrać opcje 'karta zagraniczna' na początku i faktycznie - na pierwszym ekranie była tka pozycja na samym dole ukryta (pod doładowaniem telefonu i innymi pierdołami) i tutaj w końcu udało się dobrać do gotówki.

Czyżby ten bankomat pozwalał na użycie paska zamiast chip wybierając taką opcję? (ale to w sumie dziwne, bo przecież tutaj mikroprocesor to dziwy-nad-dziwami... no i widziałem już kartę z paskiem z datą ważności do 2039 roku o_O)

Karta walutowa z sync/tmub a uszkodzony chip