Karty TV w 2016

Data: 2016-09-06 09:44:38
Autor: Atlantis
Karty TV w 2016
Pamiętam, że kilkanaście lat temu karta telewizyjna była jednym z najbardziej przydatnych rozszerzeń w domowym pececie. Sam zaczynałem od analogowej karty do odbioru TV naziemnej, potem przerzuciłem się na DVB-S. Mniej więcej koło 2004-2005 roku temat cieszył się sporą popularnością. Wielu znajomych kupiło takie urządzenia. Karty bez problemu można było kupić z osiedlowych sklepikach komputerowych, tematyczne fora tętniły dyskusjami.

Z tamtych czasów została mi karta VP1022A, z której dzisiaj nie mam już większego użytku, bo po pierwsze nie ma dla niej sterowników pod Windowsy nowsze niż XP (przynajmniej nie było, gdy ostatnio sprawdzałem), a po drugie nie obsługuje DVB-S2 (więc nie pooglądałbym na niej programów HD).

Ostatnio z ciekawości sprawdziłem jak sprawa wygląda obecnie i wychodzi na to, że już mało kto się tym zajmuje. W sklepach albo nie mają kart, albo mogą sprowadzić je na specjalne zamówienie.
Niemniej z ciekawości chętnie znów dodałbym taką funkcjonalność do swojego komputera.

Widzę, że istnieją karty "combo", łączące funkcję tunera DVB-T, DVB-S/S2, a nawet analogowego tunera/grabera wideo.

Ktoś używał takiego urządzenia?
http://allegro.pl/karta-telewizyjna-wintv-hvr-4400-hd-dvb-s2-dvb-t-i5867460466.html

To będzie działało ze starym, dobrym ProgDVB? Czy może teraz używa się już innego softu? :)

Data: 2016-09-06 01:31:08
Autor: sczygiel
Karty TV w 2016
W dniu wtorek, 6 września 2016 09:44:39 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
[...]

Temat umarł bo sie pojawiły szybkozmienne klucze szyfrujące.
A na naziemnej nie ma co oglądać a nagrywać nie warto bo "z kiosku" można sciągnąć. A dużo osób ma dekodery enki czy polsatu z dyskami to se mogą nagrać i obejrzeć później.

[...]

Też miałem podobna karte, jak sie okazało że enki nie moge na niej używać to poszła w kąt. FTA jest tak mało na satelitach że nie warto sie tym zajmować, jutub tańszy...

[...]

Nie korzystałem ale pewnie nie będzie problemem korzystać z tego.
Ja bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci. Wtedy można korzystać na wielu urządzeniach w domu. No i to co podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie nada.

Data: 2016-09-06 12:45:01
Autor: Atlantis
Karty TV w 2016
W dniu 2016-09-06 o 10:31, sczygiel@gmail.com pisze:

Nie korzystałem ale pewnie nie będzie problemem korzystać z tego. Ja
bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci.
Wtedy można korzystać na wielu urządzeniach w domu. No i to co

Też nad tym myślałem, ale z tego co widzę, to trzeba by kupować za granicą.

podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie
nada.

Taka będzie u nas działała?
http://allegro.pl/show_item.php?item=6283790571

Data: 2016-09-06 03:54:17
Autor: sczygiel
Karty TV w 2016
W dniu wtorek, 6 września 2016 12:45:02 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]

> Wtedy można korzystać na wielu urządzeniach w domu. No i to co

Też nad tym myślałem, ale z tego co widzę, to trzeba by kupować za granicą.

Ano trzeba by. Choć jakby dobrze poszukać to coś sie znajdzie i u nas.
Ale zauważ jedną sprawe:
 Takie sprzęty są mało popularne z jakiegoś powodu. A ten powód jest prosty:
Na satelicie programów FTA jest jak na lekarstwo, karty z enki tam nie wsadzisz. A DVB-t mozna odbierać na usbowym donglu za "pińć złoty".

Ludzie tego nie kupują bo im nie potrzebne. Podumaj czy Tobie to sie przyda, szczególnie że all-in-one kosztuje sporo...

Nie mam zielonego pojęcia.

Data: 2016-09-06 13:49:29
Autor: marfi
Karty TV w 2016
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:1936eef7-b020-4210-8ad8-e36e2da12358googlegroups.com...

Takie sprzęty są mało popularne z jakiegoś powodu. A ten powód jest prosty:
Na satelicie programów FTA jest jak na lekarstwo, karty z enki tam nie wsadzisz.

Karta z enki nie jest konieczna - wystarczą uprawnienia.

--
marfi

Data: 2016-09-07 18:36:47
Autor: Kamil
Karty TV w 2016
Użytkownik "Atlantis" napisał:

Taka będzie u nas działała?
http://allegro.pl/show_item.php?item=6283790571

U nas w Niemczexh? Bo w Polsce jest MPEG4. Poza tym dziesięciokrotnie za drogo. Sprzedawca to jakiś naciągacz.

Pzdr

Data: 2016-09-06 13:17:59
Autor: Leszek K.
Karty TV w 2016
Dnia Tue, 6 Sep 2016 01:31:08 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Ja bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci. Wtedy można korzystać na wielu urządzeniach w domu. No i to co podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie nada.

Ja tam z dongla za "pińć" złotych strumieniuje przez MediaPortal i na
telefonie czy tablecie mogę oglądać.

Data: 2016-09-06 18:33:12
Autor: 2late
Karty TV w 2016
On 06/09/2016 08:44, Atlantis wrote:
[...]

Ja mam w tej chwili cos takiego:
https://webstore.hauppauge.de/index.php?a=499#&gid=1&pid=2
PCTV AndroiDTV (78e)
DVB-t na androida. Pluginow juz nie dokupowalem.
Ma odpowiednie kable i oprogramowanie na windows pc.
2 x 2 x 0.5 cm :)

Karty TV w 2016