Karty graficzne w laptopie i ewentualna wymiana

Data: 2009-12-10 09:55:53
Autor: Maru
Karty graficzne w laptopie i ewentualna wymiana
Witam, mam pytanie co do możliwości wymiany katy ATI Mobility FireGL 9000. Nie siedzę w laptopach i nie mam pewności czy jest to karta osobna czy też mimo wszystko zintegrowana. Laptop to już kilkuletni bodajże Compaq Evo N800c. Ewentualnie jaką inną kartę można tam zastosować, najchętniej nVidia.

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-10 10:14:00
Autor: Cezar

"Maru" <m.grucel@neostrada.pl> wrote in message news:hfqd44$4ru$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

nie da rady.

Data: 2009-12-10 14:09:24
Autor: Maru
Cezar pisze:

[...]

No cóż, przynajmniej teraz wiem.
Dzięki.

Data: 2009-12-12 02:27:25
Autor: BQB
Maru pisze:
Cezar pisze:

[...]

W sumie to da radę, ale musiałbyś zmienić całą płytę główną. Tylko byś musiał sprawdzić, czy były z innymi grafikami te modele.
BTW. Laptopy się nie rozbudowuje - je się wymienia.

Data: 2009-12-13 19:04:50
Autor: Maru
BQB pisze:
Maru pisze:
Cezar pisze:

[...]

Wiem, że to nie stacjonarny komp i nie ma tej radości ulepszania;)) Nie miałem pewności czy ta oddzielna grafika to tak naprawdę oddzielny element (karta) czy tylko osobny układ na tej samej płycie głównej.

Data: 2009-12-14 17:02:52
Autor: Saiko Kila
Karty graficzne w laptopie i ewentualna wymiana
Proces Maru <m.grucel@neostrada.pl> zwrócił błąd:

Wiem, że to nie stacjonarny komp i nie ma tej radości ulepszania;)) Nie miałem pewności czy ta oddzielna grafika to tak naprawdę oddzielny element (karta) czy tylko osobny układ na tej samej płycie głównej.

Są notebooki w których się wymienia elementy, w tym karty graficzne.
Zwykle jednak karty nowszej generacji nie są kompatybilne z notebookiem
- nawet jeśli złącze pasuje to są inne problemy, np. za słabe
chłodzenie. Czyli jeśli masz notka z wymienialną kartą i przy tym
słabszą niż najmocniejsza jaką wkładali w tym czasie to wymienisz na
lepszą bez problemu. Jeśli już masz najmocniejszą, to bez problemu
wymienisz jedynie na taką samą (lub słabszą).

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Karty graficzne w laptopie i ewentualna wymiana