Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudniej d ostępne.

Data: 2009-05-25 05:28:25
Autor: bradley.st
Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudniej d ostępne.
http://prnews.pl/przeglad-prasy/karty-kredytowe-w-polsce-coraz-drozsze-i-trudniej-dostepne-40297.html

"Jak wynika z najnowszego raportu Open Finance od stycznia do maja
sześć na 28 analizowanych instytucji pogorszyło warunki obecnym, jak i
przyszłym posiadaczom kart. - Dlatego że walka o klienta zeszła na
drugi plan. Na pierwszym miejscu znalazła się maksymalizacja
przychodów - mówi Cezary Żbikowski, ekspert rynku kart płatniczych."

Rozumiem ze usprawnianie obslugi posprzedazowej zeszlo w takim razie
na czwarty plan, a jakiekolwiek wysilki w celu utrzymania obecnych
klientow sa juz za horyzontem, poza planami? :)

Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
"trudniej dostępne"?

Data: 2009-05-25 17:18:39
Autor: Mithos
bradley.st pisze:
Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
"trudniej dostępne"?

Droższe ? Wzrost cen dotyczy tylko opłat, za które świadomy użytkownik i tak nie płaci.

Trudniej dostępne ? Póki co nie stwierdziłem ale ja raczej jestem bardzo dobrym kredytobiorcą :)

--
Mithos

Data: 2009-05-26 11:03:10
Autor: RK

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gvectt$plv$4news.onet.pl...
bradley.st pisze:
Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
"trudniej dostępne"?

Droższe ? Wzrost cen dotyczy tylko opłat, za które świadomy użytkownik i tak nie płaci.

Kto to jest "świadomy użytkownik"? Czy posiadacz dwóch kart kredytowych (MC i VISA), zarabiający średnią krajową, żyjący raczej skromnie czyli wydający miesięcznie nie więcej niż 3/4 zarobionych pieniędzy (z tego połowa za pomocą KK) jest świadomym użytkownikiem? Czy możesz podpowiedzieć jak przy takich zarobkach i wydatkach wyrobić na obu kartach limity zwalniające z opłaty rocznej?

Data: 2009-05-26 19:02:10
Autor: Marcin
Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudniej dostępne.
Witam

Użytkownik "RK" <niespamerom_rk42@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvgbq2$9h9$1nemesis.news.neostrada.pl...

Droższe ? Wzrost cen dotyczy tylko opłat, za które świadomy użytkownik i tak nie płaci.

Kto to jest "świadomy użytkownik"?

Pewnie ktos kto  wie jak dziala KK. Nie wyplaca
pieniedzy w bankomacie, splaca calosc w GP,
nie bierze ubezpieczenia bo wie ze to w wiekszosci
przypadkow zwykla sciema. Oczywiscie to
nie sa sztywne zasady i czasami mozna wziac
kredyt na KK jak jest jakas promocja,
np. obecnie 6% w PKOBP.
No i swiadomy uzytkownik czyta grupe, bo
tu znjadzie info jak go bank chca wyrolowac:)

[...]

W Citi limity to jakies 200 - 500  PLN/m-c. Tylko trzeba powiedziec, ze sie karte
chce zamknac i proponuja zwolnienie z oplat.
W Multibanku jest to 10 transakcji/m-c bez znaczenia
na jaka kwote.Wiec sie da.
Inna sprawa to czy potrzeba az 2 KK. Moze
wystarczy 1 KK i jakas debetowka
jakby KK nie dzialala.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-28 14:21:13
Autor: RK

Użytkownik "Marcin" <unknow@unknown.eu> napisał w wiadomości news:gvh7al$pvf$1inews.gazeta.pl...

Kto to jest "świadomy użytkownik"?

Pewnie ktos kto  wie jak dziala KK. Nie wyplaca
pieniedzy w bankomacie, splaca calosc w GP,
nie bierze ubezpieczenia bo wie ze to w wiekszosci
przypadkow zwykla sciema. Oczywiscie to

No to wychodzi na to, że jestem świadomym ;)

No i swiadomy uzytkownik czyta grupe,
No właśnie. Czyta i zastanawia się czy przechwałki niektórych piszących o posiadaniu kilku, kilkunastu kart za które nic nie płacą (a nawet zarabiają na nich) są prawdziwe?

Inna sprawa to czy potrzeba az 2 KK. Moze
wystarczy 1 KK i jakas debetowka
jakby KK nie dzialala.

Trochę jednak tych kart używam (także za granicą) i z doświadczenia wiem, że wskazane jest mieć karty przynajmniej dwóch różnych systemów. Chociaż nawet to nie jest gwarancją, że wszędzie (Niemcy) da się zapłacić kartą. A debetówkę do ROR też mam.

Data: 2009-05-28 23:23:15
Autor: Marcin

Użytkownik "RK" <niespamerom_rk42@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvlvnb$ig2$1atlantis.news.neostrada.pl...

No to wychodzi na to, że jestem świadomym ;)

To nie dajesz bankowi za duzo zarobic na sobie:)

No właśnie. Czyta i zastanawia się czy przechwałki niektórych piszących o posiadaniu kilku, kilkunastu kart za które nic nie płacą (a nawet zarabiają na nich) są prawdziwe?

Trudno powiedziec, ktore sa prawdziwe a ktore nie
w przypadku limitow..
Ale jezeli informace podawane w postach
o zwolnienu z oplat sa prawdziwe to warto
z nich skorzystac.Dzieki temu mam Citi za darmo:)

[...]

Czy chodzi o to by karty byly 'wypukkle'?
Debetowki tez moga byc wypukle. Za darmo
debetowy MasterCard w Citi, W Multibanku
30 PLN/rok za wypukla Vise (niewiele drozej
niz VE). W innych bankach moze tez cos jest.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-05-26 19:37:17
Autor: Marcin Mokrzycki
On Tue, 26 May 2009 11:03:10 +0200, RK wrote:

Czy możesz podpowiedzieć jak przy takich zarobkach i wydatkach wyrobić na obu kartach limity zwalniające z opłaty rocznej?

Jedna karta z Polbanku - zwolnienie pod warunkiem wykonania 36 transakcji w
ciągu roku, najlepsze przeliczniki dla transakcji w obcych walutach, przy
karcie Polbank-Era zwrot 1% wykonanego obrotu.
Druga karta z Citi - jeden z lepszych banków jeśli chodzi o fraudy,
przelewy za media, czynsze, itp. traktowane jako transakcje bezgotówkowe,
możliwość wzięcia karty partnerskiej i zbierania punktów, zwolnienie z
opłat trzeba sobie wynegocjować przez telefon (z reguły proponują obrót 200
PLN miesięcznie).

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-05-26 23:14:50
Autor: MK
"Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> wrote in message news:7ohi1azc1nbs$.digfjkmw9t0y.dlg40tude.net...

[...]

A kto bedzie korzystal z tych punktow jak moze miec 1% zwrotu na drugiej karcie? Sam mam od 2 m-cy  Polbank Era w tym czasie skorzystalem z innej karty tylko 2 razy. Raz zeby zobaczyc czy da sie zaplacic nieaktywowana karta, a drugi raz podczas konserwacji w Polbanku. Z karty Citi robie tylko przelewy...

MK

Data: 2009-05-26 23:52:03
Autor: Mithos
MK pisze:
[...]

A ja w zasadzie używam tylko KK Citi. Aktualnie mam jeszcze KK Millennium ale leży w szufladzie. Przelewów nie robie już żadnych, bo się pozmieniały rachunki odbiorców i nie chce mi się zmieniać.

Po tym co się tu naczytałem o Polbanku (+ relacje znajomych) to nie mam ochoty mieć tam KK, a Alior odstraszył mnie procedurą. Innej alternatywy   brak więc nie mam jak mieć 1% zwrotu. Jedyne co mi pozostaje to punkty BP :)

--
Mithos

Data: 2009-05-27 00:14:48
Autor: MK
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:gvhobi$obv$2news.onet.pl...

[...]

Nie wiem czego sie naczytales, ale ja nie narzekam. Z tego co jest najczestszym powodem do narzekan (dostepu internetowego i telefonicznego) nie korzystam. W oddziale tez nie bylem ani razu. Karte dostalem gratis, w nastepnym roku tez bedzie gratis, czego jeszcze wymagac...

MK

Data: 2009-05-27 05:47:06
Autor: Kamil Jońca
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

No, jeszcze w Polbanku kartę muszą dać. (Mi nie dali)

KJ

--
DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
     crashes, usually just before saving a massive project.  Easily cured by

Data: 2009-05-27 20:25:09
Autor: Marcin Mokrzycki
On Tue, 26 May 2009 23:14:50 +0200, MK wrote:

A kto bedzie korzystal z tych punktow jak moze miec 1% zwrotu na drugiej karcie? Sam mam od 2 m-cy  Polbank Era w tym czasie skorzystalem z innej karty tylko 2 razy.

Żeby móc później wywalczyć sobie bezpłatność karty w Citi, do płatności w
podejrzanych miejscach, żeby dostać rabat 10-20% czy żeby skorzystać z
innych profitów (np. tańsza myjnia).

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2009-05-27 20:40:06
Autor: MK
"Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> wrote in message news:3wvwjo6o1oeg$.1j4e62iqtd3w$.dlg40tude.net...

Żeby móc później wywalczyć sobie bezpłatność karty w Citi, do płatności w
podejrzanych miejscach, żeby dostać rabat 10-20% czy żeby skorzystać z
innych profitów (np. tańsza myjnia).

Karte Citi mam bezplatna i nie musze nic robic. Z rabatow nie korzystam. W podejrzanych miejscach nie robie zakupow :). Zadnej w tych transakcji nie zrobilem karta Citi, jedna byla Amexem i druga VISA z Fortis Banku. Karty Citi uzywam tylko do przelewow. Byc moze zmieni sie to pod koniec roku, bo nie zamierzam przedluzac agonii kilku moich kart :).

MK

Data: 2009-05-28 14:08:06
Autor: RK

Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> napisał w wiadomości news:7ohi1azc1nbs$.digfjkmw9t0y.dlg40tude.net...

Jedna karta z Polbanku - zwolnienie pod warunkiem wykonania 36 transakcji w
ciągu roku, najlepsze przeliczniki dla transakcji w obcych walutach, przy
karcie Polbank-Era zwrot 1% wykonanego obrotu.

Przyznana ale przedłuża się wysyłka.

Druga karta z Citi - jeden z lepszych banków jeśli chodzi o fraudy,

O nie. W Citi kiedyś bardzo nieprzyjemnie mnie potraktowano. Chciałem tam otworzyć ROR ale dano mi do zrozumienia, że ze swoimi dochodami (wówczas około 2/3 średniej krajowej) nie mam czego u nich szukać, bo to bank dla ludzi sukcesu a nie da takich nieudaczników jak ja. Minęło kilka lat, dochody wzrosły ale oni klienta we mnie mieć nie będą  :-p

Data: 2009-05-26 20:37:23
Autor: Mithos
RK pisze:
[...]

Świadomy użytkownik to taki, który :
a) nie płaci opłaty rocznej (jeśli nie zrobi limitu to przenosi kartę, poza tym są banki gdzie nie liczy się limit kwotowy, a ilościowy),
b) spłaca kartę w GP, a jeśli tego nie robi to czyni to świadomie np. jeśli karta w promocji ma niskie oprocentowanie lub też jeśli może na tym zarobić więcej niż zapłaci odsetek.

--
Mithos

Data: 2009-05-26 13:38:33
Autor: kl1
On 26 Maj, 20:37, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

Świadomy użytkownik to taki, który :
a) nie płaci opłaty rocznej (jeśli nie zrobi limitu to przenosi kartę,
poza tym są banki gdzie nie liczy się limit kwotowy, a ilościowy),
a jesli świadomie płaci? Bo np. nie ma ochoty chodzic za przeniesiem
karty dla np. 25zł?

b) spłaca kartę w GP, a jeśli tego nie robi to czyni to świadomie np.
jeśli karta w promocji ma niskie oprocentowanie lub też jeśli może na
tym zarobić więcej niż zapłaci odsetek.
czasem może po prostu świadomie wziaść łatwo dostepny choc drogi
kredyt..

imho świadomy użytkownik  to taki który zna zasady dotyczące KK (jak
się spłaca, co to GP, itd)
oraz zna ofertę innych instytucji wydających KK, nie tylko tej której
kartę/karty ma.

Data: 2009-05-26 22:41:17
Autor: Mithos
kl1@o2.pl pisze:
a jesli świadomie płaci? Bo np. nie ma ochoty chodzic za przeniesiem
karty dla np. 25zł?

To jego sprawa. Ja natomiast znam osoby, co mają KK i jej nie używają (płacą debetówką) i rok w rok płacą opłatę roczną, a kartę trzymają gdyż cyt. "nie chce mi się jej zamknąć".

czasem może po prostu świadomie wziaść łatwo dostepny choc drogi
kredyt..

Są inne łatwo dostępne kredyty (np. odnawialny w rachunku), które tyle nie kosztują.

Dokładnie.

--
Mithos

Data: 2009-05-26 21:39:29
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-05-26, Mithos <fake@adres.pl> wrote:

[...]

czasem może po prostu świadomie wziaść łatwo dostepny choc drogi
kredyt..

Są inne łatwo dostępne kredyty (np. odnawialny w rachunku), które tyle nie kosztują.

A to zależy. Ofertę KK AQ znasz, bo masz/miałeś (9.9% za pierwszy rok). http://www.pkobp.pl/index.php/id=balance_tr/section=indy
Tu masz kartę z 6% (RRSO 8.07%). To IMHO niedużo.

Jeśli chodzi o kredyty odnawialne, to najtaniej (jak na razie)
znalazłem 12,50% w Nordei + 1,5% za uruchomienie/odnowienie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-26 23:48:05
Autor: Mithos
Wojciech Bancer pisze:
A to zależy. Ofertę KK AQ znasz, bo masz/miałeś (9.9% za pierwszy rok). http://www.pkobp.pl/index.php/id=balance_tr/section=indy
Tu masz kartę z 6% (RRSO 8.07%). To IMHO niedużo.

Czytaj wszystkie moje wypowiedzi ;) Zwłaszcza lit. b)

Data: 2009-05-25 18:22:42
Autor: Rafał
bradley.st pisze:
Ze karty "droższe" - widze na przykladach, a czy rzeczywiscie
"trudniej dostępne"?

Zależy o jakim zakresie limitów mówimy. Przy niskich nie ma żadnych problemów, chyba że akurat kart im zabraknie (jak dzisiaj w Polbanku, ręce opadają). Wtedy "karta przyjdzie do Pana pocztą w 2 tygodnie". No rewelacja jednym słowem. Ich strata. A Citi anulowało mi opłaty do końca ważności karty. Z resztą już sam początek wskazuje, że podniosło 6 na 28. Więc jak tu w ogóle można generalizować? Skąd ten coraz większy pęd za sensacją u pismaków?

--
Raf

Data: 2009-05-25 18:33:34
Autor: Robert Kois
Dnia Mon, 25 May 2009 18:22:42 +0200, Rafał napisał(a):

[...]

Ja zaczynam mieć dość jakości wykonania kart w Polbanku, po niecałych 4
miesiącach używania pekł na pasku kolejny gold (to już drugi). Przez całe
lata używania kart nigdy mi się karta nie uszkodziła, a Polbankowa druga w
ciągu roku. I znów 2 tygodnie będę musiał czekać na kolejną.

--
Kojer

Data: 2009-05-27 06:23:27
Autor: bradley.st
Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudni ej dostępne.
On 25 Maj, 12:22, Rafał <ad...@moj.invalid> wrote:

Skąd ten coraz większy pęd
za sensacją u pismaków?

Czyli - reasumujac - ani one naprawde drozsze (chyba ze leza w
szufladzie), ani rzeczywiscie takie trudnodostepne...

Sezon ogorkowy w pelni, a o czyms artykul trzeba bylo napisac. :)

Karty kredytowe w Polsce coraz droższe i trudniej d ostępne.