Karty modemowe GSM PcExpress i USB

Data: 2010-05-03 19:43:51
Autor: Tomaszek
Karty modemowe GSM PcExpress i USB
W dniu 2010-05-01 07:32, Piotr Rezmer pisze:
Witam,

Czy modemy USB (UMTS/HSDPA) mają średnio gorsze parametry od kart
PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.

Lepiej wybrać USB:
- bo bardziej uniwersalny ( możliwość szybkiego podłączenia do innego kompa na ten przykład )
- więcej ludzi używa modemów na USB, więc łatwiej będzie znaleźć rozwiązanie ewentualnych problemów
- modemy się jednak trochę grzeją ( w trybie EDGE/GPRS mniej, w trybie UMTS/HSDPA więcej) Z modemu na zewnątrz łatwiej odprowadzić ciepło
- przez to, że jest na zewnątrz jest łatwiej nim manipulować, gdy jesteśmy na granicy zasięgu.