Karty wirtualne - free

Data: 2020-09-18 23:29:50
Autor: radekp@konto.pl
Karty wirtualne - free
W jakim banku mogę sobie wygenerować wirtualną kartę za całkowite 0?

Próbowałem w mBanku, ale najpierw że pierwszy rok 0zł, potem przy wybraniu
karty do Emaxa to jednak 36zł/rocznie, a gdy wybrałem do eKonta to pyta jaki
wzór plastiku chcę... (jakiś burdel).

Data: 2020-09-19 02:26:34
Autor: Dawid Rutkowski
Karty wirtualne - free
W dniu piątek, 18 września 2020 23:27:08 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
[...]

"Wirtualną" czyli do taką tylko do płacenia w necie (bo sa jeszcze "wirtualne" HCE, zwane też mobilnymi)?
Takich to chyba nie ma nigdzie darmowych (hmm, chyba że w mBąku jak masz mKonto intensive).

Jak chcesz osobny rachunek to albo płacisz albo w innym banku zakładaj - obecnie darmowe debetówki w citi, kantorze aliora, nest, N26..
Tylko wtedy "doładowanie" trochę trwa bez darmowych express elixir.

Albo w mBąku zmień na intensive.
A jak niekoniecznie osobny rachunek to w mB też można mieć debetówki bez płacenia i nawet bez tej jednej transakcji miesięcznie.
Jak zamówisz w drugiej połowie miesiąca, to ten kawałek pierwszego i następny masz za darmo.
A można mieć dwie - visa i MC.
Zamawiasz więc jedną, w następnym miesiącu kolejną i potem odpowiednio zastrzegasz i zamawiasz.
A że do google pay można dodać zaraz po zamówieniu, bez czekania na fizyczny plastik, to masz prawie jak "wirtualną" ;>

Data: 2020-09-19 11:15:47
Autor: Robert Tomasik
Karty wirtualne - free
W dniu 18.09.2020 o 23:29, radekp@konto.pl pisze:
W jakim banku mogę sobie wygenerować wirtualną kartę za całkowite 0?

Nie można mieć Mercedesa w cenie "malucha". Albo to nie będzie Mercedes,
albo nie będzie w cenie malucha. Bank prowadzi działalność w celu
zarabiania. Ponieważ banków jest wiele, więc banki muszą oczywiście
minimalizować poziom zdzierania z klienta, ale mimo wszystko za darmo
nikt Ci usługi świadczyć nie będzie. Pytanie ile i w którym momencie
zapłacisz oraz czy będziesz miał tego świadomość - bo zapłacisz.

Jeśli masz w jakimś banku rachunek i oni na Tobie zarabiają, to istnieje
jakaś niezerowa szansa, że samą kartę dadzą "darmo". Bo oni zarobią
gdzieś indziej. Ale jeśli będziesz chciał gdzieś osobno to zamówić, no
to niby jaki interes miałby bank w darmowym Ci tego udostępnianiu?

Przy czym opłata może być ukryta również w braku jakiś "wisienek". Karty
płatnicze generalnie nigdzie darmowe nie są, tylko banki i instytucje
rozliczeniowe robią wszystko, by klient tak myślał. Teraz to już mało
spotykane, ale kilka lat temu dość powszechne było, że jak płaciłeś
gotówką, to było taniej. To była właśnie opłata za używanie karty. Teraz
praktyka zanikła, bo banki to tępiły. Ale ta opłata jest wliczona w
cenę. Tyle, ze uśredniona i płacący gotówką też płaca za nasze karty.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-09-19 03:14:57
Autor: Dawid Rutkowski
Karty wirtualne - free
W dniu sobota, 19 września 2020 11:15:51 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

Banki tępiły możliwość niższej ceny - aż w końcu UE wytępiła wyższe ceny kartą. Więc teraz jest albo równo (obsługa gotówki też kosztuje) albo nawet płacący kartą dopłacają do gotówkowców.
Bo czy zbieg w czasie obniżenia ustawowego IF - i to drastycznego - oraz deflacji to przypadek?
Więc tak było kiedyś, że gotówkowcy dopłacali do karciarzy - ale już tak nie jest.

Data: 2020-09-19 22:07:23
Autor: Adam
Karty wirtualne - free
W dniu 2020-09-18 o 23:29, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nie znam się na bankach i na ich definicjach "bezpłatności", ale wydaje mi się. że w Revolut wirtualna karta jest gratis.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-09-20 00:30:10
Autor: Pete
Karty wirtualne - free
Hello, Adam.
On 19.09.2020 22:07 you wrote:

> Nie znam się na bankach i na ich definicjach "bezpłatności", ale > wydaje mi się. że w Revolut wirtualna karta jest gratis.

Pokonałeś fakt, że revolut bankiem nie jest.
 --
Pete

Data: 2020-09-20 01:56:58
Autor: Dawid Rutkowski
Karty wirtualne - free
W dniu niedziela, 20 września 2020 00:32:00 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
Hello, Adam.
On 19.09.2020 22:07 you wrote:

 > Nie znam się na bankach i na ich definicjach "bezpłatności", ale  > wydaje mi się. że w Revolut wirtualna karta jest gratis.

Pokonałeś fakt, że revolut bankiem nie jest.

Na Litwie już jest, a jak go "przepaszportują", to będzie w całej UE.
Czas najwyższy, bo póki co jadą na "paszporcie" licencji brytyjskiej (nie-bankowej), a brexit coraz bliżej.

A co do wynalazków to darmowy jest też curve, dając "wirtualny" umer karty, "przykrywający" np. w IO "prawdziwy" numer podpiętej karty.
Mój kod polecający: DEKHX - przy założeniu z polecenia dają 5 funtów.

Data: 2020-09-20 23:59:22
Autor: radekp@konto.pl
Karty wirtualne - free
Sun, 20 Sep 2020 00:30:10 +0200, w <5f6686de$0$510$65785112@news.neostrada.pl>,
Pete <nobody@nowhere.com> napisał(-a):

Hello, Adam.
On 19.09.2020 22:07 you wrote:

 > Nie znam się na bankach i na ich definicjach "bezpłatności", ale  > wydaje mi się. że w Revolut wirtualna karta jest gratis.

Pokonałeś fakt, że revolut bankiem nie jest.

I zbanowali mnie kiedyś :)
Tzn. konto mam w wiecznym "jest sprawdzane" czy jakoś tak.
Jak inni zresztą.

Data: 2020-09-21 04:45:24
Autor: Dawid Rutkowski
Karty wirtualne - free
[...]

No to musisz się podszkolić w tej grze komputerowej zwanej "system transakcyjny mBąka" - karty wirtualne eKarta "bez plastiku" wydają za darmo, nie ma tez opłaty rocznej.
Tylko trzeba umieć je zamówić - a to nie jest trywialne.
Do wyboru dwa typy - "bez przewalutowania" w EUR albo w USD.
Tylko tu też trzeba uważać, bo to "bez przewalutowania" może oznaczać co innego niż się wydaje... Tym bardziej, że taką eKartę można zamówić tylko do konta w PLN, do tego w EUR czy USD już nie...

Data: 2020-09-22 23:40:49
Autor: radekp@konto.pl
Karty wirtualne - free
Mon, 21 Sep 2020 04:45:24 -0700 (PDT), w
<3c1dcc63-7553-4e06-b3d7-e9de576046e6o@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski

Dobra, co mam kliknąć? :)

Data: 2020-09-23 00:15:04
Autor: Dawid Rutkowski
Karty wirtualne - free
W dniu wtorek, 22 września 2020 23:40:58 UTC+2 użytkownik rad... napisał:
Mon, 21 Sep 2020 04:45:24 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(-a):

> Tylko trzeba umieć je zamówić - a to nie jest trywialne.

Dobra, co mam kliknąć? :)

W apce (o ST nie piszę, bo z racji wyłączenia "czwartej zgody" ST mBąka wygląda u mnie - szczególnie w części wnioskowej - inaczej niż "normalnie" - mam np. możliwość zamówienia debetówki mc gold - co się udało do mkonta intensive i mam ją w kolekcji - mimo że mLinki twierdziły, że tych kart "już się nie wydaje" ;) :
- ns dole puk w "finanse",
- na górze puk w "karty",
- puk w "karta do rachunku / wybieram" z "plusem w kółeczku" (pod "karty debetowe") (ale nie w "nowa karta", to prowadzi na manowce - naprawdę można się poczuć jak w "tricky castle"),
- wybierasz eKonto,
- wybierasz "do płacenia w internecie"
- przesuwasz w bok aż pojawi się "z eKartą USD/EUR bez plastiku" - z naciskiem na "bez plastiku", zaś EUR czy USD - jak wolisz, możesz wziąć obie.

Ale jeśli potrzebujesz do płatności zagranicznych to lepiej doczytaj, ile będą kosztować - albo od razu bierz IKA i/lub citka.

Data: 2020-09-23 13:11:30
Autor: radekp@konto.pl
Karty wirtualne - free
Wed, 23 Sep 2020 00:15:04 -0700 (PDT), w
<a7beb964-a63e-4a6b-bb3c-d51938432f71o@googlegroups.com>, Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
- puk w "karta do rachunku / wybieram" z "plusem w kółeczku" (pod "karty debetowe") (ale nie w "nowa karta", to prowadzi na manowce - naprawdę można się poczuć jak w "tricky castle"),

Ehh, a ja klikałem w "eKarta"
Ale widzę, że jest powiązana z eKontem, a nie doładowywana tuż przed
transakcją. Szkoda.
Dzięki :)

Karty wirtualne - free