Karty zbliżeniowe

Data: 2013-03-21 00:10:48
Autor: Yakhub
Karty zbliżeniowe
Witam szanownš grupę.

Czytam sobie właœnie różne artykuły na temat bezpieczeństwa (a raczej jego
braku) kart zbliżeniowych.

Zastanawia mnie jedna rzecz:

Skoro wciskamy w te karty mikroprocesory, antenki, cuda na kiju...
Dlaczego  po prostu nie można na karcie umieœcić zwyczajnego przycisku
do  zatwierdzenia  transakcji??? Czy zamontowanie banalnego wyłšcznika
do chipa przekracza możliwoœci technologiczne?

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-03-21 00:07:13
Autor: Rafał Grzelak
Karty zbliżeniowe
Yakhub wrote:

[...]

Pomysl karty aktywowanej pinem wpisywanym na samej karcie to nie jest
nic nowego... ale sami sobie przeciez nie wprowadzimy, nie?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-03-21 07:58:22
Autor: TrzyLinie
Karty zbliżeniowe
W dniu 2013-03-21 01:07, Rafał Grzelak napisał(a):
Yakhub wrote:
[...]

A bankowi trochę utrudni to wprowadzanie klientów w niedozwolony debecik ;)

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-21 20:12:13
Autor: Rafał Grzelak
Karty zbliżeniowe
TrzyLinie wrote:

> [...]
> jest nic nowego... ale sami sobie przeciez nie wprowadzimy, nie?

A bankowi trochę utrudni to wprowadzanie klientów w niedozwolony

Otoz wlasnie. Z pierwotnym zalozeniu paypass mial uzywac licznika
tranaskcji offline i w ogole. A wyszlo jak zawsze. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-03-21 21:21:18
Autor: Krzysztof Halasa
Karty zbliĹźeniowe
Rafał Grzelak <spam@dupa.com> writes:

Pomysl karty aktywowanej pinem wpisywanym na samej karcie to nie jest
nic nowego...

Taka karta jest wielokrotnie droĹźsza.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-03-21 19:57:12
Autor: MarcinF
Karty zbliżeniowe
W dniu 2013-03-21 00:10, Yakhub pisze:

Skoro wciskamy w te karty mikroprocesory, antenki, cuda na kiju...
Dlaczego  po prostu nie można na karcie umieścić zwyczajnego przycisku
do  zatwierdzenia  transakcji??? Czy zamontowanie banalnego wyłącznika
do chipa przekracza możliwości technologiczne?

Ma być prosto, tanio i wygodnie, a przycisk jako element mechaniczny
podnosi koszt, jest awaryjny i obniża wygodę korzystania z karty.

Jak ktoś lubi przyciskać to może przecież wpisywać pin na terminalu,
nie ma chyba sensu tworzyć dodatkowych rozwiązań pośrednich.

Data: 2013-03-21 20:05:32
Autor: Maruda
Karty zbliżeniowe
W dniu 2013-03-21 19:57, MarcinF pisze:
[...]

Sam przycisk aktywujący na karcie, to troszkę za mało, bo nie chroni skradzionej karty. Ale pin wstukiwany na karcie jest całkiem ok. Wstukujesz zanim podejdziesz do kasy i karta jest aktywna przez powiedzmy 3 minuty. Jednak trudniej byłoby to wprowadzić w mikro-gadżetach paypassowych.

Ale nie ustawajmy w kombinowaniu. Może coś sensownego wymyślimy :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-22 10:18:44
Autor: Piotr Gałka
Karty zbliżeniowe

Użytkownik "Maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomości news:514b59f7$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zdajesz sobie sprawę, że procesor musi być zasilany aby był w stanie rozpoznać wstukany kod ?
P.G.

Data: 2013-03-22 06:51:16
Autor: MrMrooz
Karty zbliżeniowe
W dniu piątek, 22 marca 2013 10:18:44 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
Zdajesz sobie sprawę, że procesor musi być zasilany aby był w stanie rozpoznać wstukany kod ?
No patrz pan, czyżby Getin zapomniał?
cyt za not. prasową:
'....pierwsza na świecie karta Display Card MasterCard, która dzięki wbudowanemu ekranowi i funkcji tokenu umożliwia Klientowi bieżącą kontrolę wydatków....'
A może nie jest problemem umieszczenie baterii wystarczającej na czas ważności karty?

Konto getin up.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2013-03-22 15:45:04
Autor: Piotr Gałka
Karty zbliżeniowe

Użytkownik "MrMrooz" <zly.adres@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:390fffbf-4459-4db3-88f4-489688c00b94googlegroups.com...
[...]

Sądziłem, że dyskusja dotyczy kartach zbliżeniowych, które uzyskują zasilanie z pola emitowanego przez czytnik.

Wyświetlacz, klawisze, bateria - wyraźnie podniesie koszt karty.
Prawie każdy nosi przy sobie coś, co ma wyświetlacz, klawisze, baterię i ostatnio też NFC. Po co drugie takie coś?
P.G.

Karty zbliżeniowe