Kary umowne T-mobile

Data: 2012-07-13 09:41:03
Autor: Einstein
Kary umowne T-mobile
Witam
Dzwoniłem na infolinię T-mobile, ale nikt nie  był mi w stanie udzielić odpowiedzi na proste pytanie. Załóżmy, że mam umowę do grudnia 2012 i chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić kary umownej? Czy to jest jakaś ogólna kwota?, Czy liczy się to na podstawie miesięcy?

Pozdrawiam

Data: 2012-07-13 09:42:35
Autor: Liwiusz
Kary umowne T-mobile
W dniu 2012-07-13 09:41, Einstein pisze:
[...]

Masz to zapisane w umowie, zwykle kara jest rozliczana proporcjonalnie do pozostałego zastrzeżonego okresu.

--
Liwiusz

Data: 2012-07-13 09:51:07
Autor: Einstein
Kary umowne T-mobile
W dniu 2012-07-13 09:42, Liwiusz pisze:
[...]

Ale tak mniej więcej jakie są to koszty?

Pozdrawiam

Data: 2012-07-13 01:04:57
Autor: krzysztofsf
Kary umowne T-mobile
On 13 Lip, 09:51, Einstein <einstei...@gazeta.pl> wrote:

> Masz to zapisane w umowie, zwykle kara jest rozliczana proporcjonalnie
> do pozostałego zastrzeżonego okresu.

Ale tak mniej więcej jakie są to koszty?

Sprawdz umowe.
Mozesz poniesc nei tylko koszty do zakonczenia okresu jej trwania, ale
i wstecznie wyrownanie od cen promocyjnych, ktore placisz do cen bez
znizek. roznica moze byc naliczona i doliczona w przypadku zerwania
umowy. Powinno to byc zasygnalizowane w umowie.

Data: 2012-07-13 09:50:26
Autor: WAM
Kary umowne T-mobile
On Fri, 13 Jul 2012 09:41:03 +0200, Einstein <einstein09@gazeta.pl>
wrote:

Załóżmy, że mam umowę do grudnia 2012 i chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić kary umownej?
Zależnie od tego co miałbyś zapisane w załóżmy umowie.

WAM

Data: 2012-07-13 10:14:05
Autor: gregor
Kary umowne T-mobile
[...]

w zadnej tam umowie jest ustawa od tego placisz kase za

07.12
08.12
09.12
10.12
11.12
12.12

czyli 6 abonamentów

gregor

Data: 2012-07-13 10:44:09
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Kary umowne T-mobile
Dnia 13-07-2012 o 10:14:05 gregor <gregor@szu.pl> napisał(a):
w zadnej tam umowie jest ustawa od tego placisz kase za

To podaj podstawę prawną.

Podpowiem Ci jeszcze, że umowa (zakładając, że nie łamie prawa, a tego -  nie znając jej - nie jesteś w stanie stwierdzić) ma moc prawną.

gregor

Pozdrawiam -- Spook.

Data: 2012-07-13 11:41:10
Autor: gregor
Kary umowne T-mobile
W dniu 2012-07-13 10:44, Wojciech "Spook" Sura pisze:
[...]

Prawo telekomunikacyjne dot. wypowiedzenia umowy z winy abonenta

W takim przypadku
abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w
wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie
wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej
o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie
do czasu pozostającego do zakończenia trwania umow

i tyle w temacie nie siejcie zamentu

gregor

Data: 2012-07-13 12:45:46
Autor: J.F
Kary umowne T-mobile
Użytkownik "gregor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jtoqfn$20u$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To czemu pisales cos o 6 abonamentach ?
Odgrzebujemy umowe, odnajdujemy pozycje "udzielona ulga", przeliczamy proporcjonalnie do ilosci miesiecy ( np 5/24), dodajemy ten jeden abonament i juz mamy podstawe do klocenia sie z operatorem o wysokosc :-)

J.

Data: 2012-07-13 12:58:18
Autor: gregor
Kary umowne T-mobile
W dniu 2012-07-13 12:45, J.F pisze:
[...]

no tak ale z reguły jest to wielokrotność "normalnego" abonamentu fakt faktem, że chodzi tu o udzieloną ulgę ...

gregor

Data: 2012-07-13 13:29:07
Autor: J.F
Kary umowne T-mobile
[...]

No nie - ulga np wynosi tyle ile umowny upust na telefonie, albo umowny upust na abonamencie/uslugach.

Jak ci sprzedali za 119zl telefon warty w/g umowy 1099zl i dorzucili "dwa razy wiecej minut miesiecznie" to to wszystko jest ladnie w umowie podsumowane :-)

J.

Data: 2012-07-13 13:06:35
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Kary umowne T-mobile
Dnia 13-07-2012 o 11:41:10 gregor <gregor@szu.pl> napisał(a):
i tyle w temacie nie siejcie zamentu

Zamętu. Tylko że w prawie telekomunikacyjnym nie ma ani słowa o promocjach  i telefonach, które kupujesz za złotówkę, a które normalnie kosztują  kilkaset albo kilka tysięcy PLN. W takiej sytuacji kara, którą płacisz  jest regulowana zapisami umowy, na której postanowienia wyraziłeś zgodę po  jej podpisaniu.

Ale skoro sięgnąłeś do prawa telekomunikacyjnego...

Art. 57.
6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w  tym o zapewnienie
przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą  przyznaną abonentowi,
wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez  abonenta lub przez dostawcę
usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta  nie może przekroczyć
wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej  wartość za okres od dnia
zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.

Dlatego *mimo wszystko* polecam popatrzeć do umowy, ponieważ zwykle tam  jest to jasno określone.

gregor

Pozdrawiam -- Spook.

Data: 2012-07-13 11:07:00
Autor: Chris
Kary umowne T-mobile
Einstein nabazgrał(a):

[...]

Przeczytaj umowę albo zadzwoń do BOK .. ja za odejście z Plusa jakiś czas temu płaciłem 1000zł ..

Data: 2012-07-13 12:14:35
Autor: Einstein
Kary umowne T-mobile
W dniu 2012-07-13 11:07, Chris pisze:
[...]

W takim razie miesiąc przed końcem umowy będę się zastanawiał co i jak, już za długo jestem związany z erą (teraz t-mobile) i pora chyba na rozstanie.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-13 14:16:57
Autor: Chris
Kary umowne T-mobile
Einstein nabazgrał(a):

[...]

Ja musiałem zmienić na ERE bo tylko ta sieć miała zasięg w nowej siedzibie firmy .. inne sieci mały zasięg tylko na zew. budynku a że mieliśmy tel. w ERA to mamy teraz pełny zasięg w dowolnym miejscu budynku.

Data: 2012-07-15 19:25:36
Autor: Pszemol
Kary umowne T-mobile
"Chris" <spam@spam.net> wrote in message news:jtp3jr$dmm$1inews.gazeta.pl...
ja za odejście z Plusa jakiś czas temu płaciłem 1000zł ..
[...]
Ja musiałem zmienić na ERE bo tylko ta sieć miała zasięg w nowej siedzibie firmy .. inne sieci mały zasięg tylko na zew. budynku a że mieliśmy tel. w ERA to mamy teraz pełny zasięg w dowolnym miejscu budynku.

Jak bym miał płacić tyle kasy kary to chyba wypróbowałbym
jakiś wzmacniacz sygnału GSM lub antenę zewn. z repeaterem.

Kary umowne T-mobile