Kasa Stefczyka nigdy nie zawiodła zaufania!

Data: 2013-06-08 00:04:01
Autor: u2
Kasa Stefczyka nigdy nie zawiodła zaufania!

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/kasa-stefczyka-nigdy-nie-zawiodla-zaufania,7679400477

Na stronie Kasy Stefczyka ukazało się następujące oświadczenie prezesa Andrzeja Sosnowskiego, dotyczące raportu KNF:

Na stronie Kasy Stefczyka ukazało się następujące oświadczenie prezesa Andrzeja Sosnowskiego, dotyczące raportu KNF:

Szanowni Państwo!
Opublikowany 6 czerwca raport Komisji Nadzoru Finansowego, na który wybiórczo i w tonie sensacji powołują się media w Polsce, wyraźnie i bezpodstawnie rzutuje na wizerunek Kasy Stefczyka.

Na polskim rynku finansowym istnieje i funkcjonuje 55 spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, z których każda jest osobnym podmiotem prawnym i prowadzi odrębną politykę finansową, produktową i sprzedażową, które decydują o wynikach ich działalności. Każda z nich jest indywidualnie nadzorowana przez KNF.

Na skonsolidowane wyniki spółdzielczych kas wpływają zatem dane tych SKOK-ów, do których działalności wielokrotnie zastrzeżenia zgłaszała Kasa Krajowa, i w których interweniowała wprowadzając między innymi zarządy komisaryczne. Dlatego też odnoszenie wyników wszystkich SKOK-ów do Kasy Stefczyka jest całkowicie bezzasadne.

Wyniki Kasy Stefczyka, największej ze spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, udowadniają że instytucje sektora SKOK mogą rozwijać się dynamicznie, a przy tym zachowywać swój spółdzielczy charakter. Pragnę przypomnieć, że Kasa Stefczyka jest instytucją opartą na polski kapitale i zaangażowaną w krzewienie tradycyjnych, rodzimych wartości. Angażujemy się we wsparcie inicjatyw katolickich, patriotycznych, chronimy skarby dziedzictwa narodowego, działamy charytatywnie i prospołecznie. Mamy świadomość tego, że polski charakter wyróżnia nas na tle instytucji komercyjnych, choć wiemy, że dla wielu ta polskość jest solą w oku.

Opierając się na zaufaniu naszych członków – spółdzielców, staliśmy się istotnym elementem rynku finansowego i dążyć będziemy do stałego rozwoju Kasy, w której wspólnie oszczędzamy. Dynamikę naszego rozwoju potwierdzają wyniki.

Raport za rok 2012 wykazał, iż Kasa Stefczyka, działając na rzecz swoich członków, wypracowała zysk w wysokości 133,3 miliona złotych. Pozwoliło to wzrost kapitałów własnych rok do roku o 27% do poziomu 457 mln zł.

UdziaÅ‚ kapitałów wÅ‚asnych do sumy bilansowej wzrósÅ‚ o 1,0 punkt procentowy z 5,7% na koniec 2011 roku do 6,7% na koniec 2012 roku  (1,7 punktu procentowego powyżej bezwzglÄ™dnie wymaganego minimum, tj. 5%), co przekÅ‚ada siÄ™ na wzrost bezpieczeÅ„stwa depozytów zgromadzonych w Kasie przez jej czÅ‚onków.

O coraz wiÄ™kszym zaufaniu do Kasy Stefczyka Å›wiadczy przede wszystkim wzrost liczby czÅ‚onków. Na koniec 2012 roku Kasa liczyÅ‚a w sumie 876 637 czÅ‚onków, co stanowi wzrost o 6,9% w stosunku do poprzedniego roku. Nasza konkurencyjna oferta depozytowa wpÅ‚ynęła na wzrost salda depozytów o 201 mln, na koniec roku 2012 osiÄ…gnęło ono poziom 5 985 mln zÅ‚ w porównaniu do 5 785  mln zÅ‚ za rok 2011.

Wyniki potwierdzone przez audyt pokazują, że Kasa Stefczyka stale się rozwija. Ten właśnie rozwój przyczynia się do zwiększonego zaangażowania we wsparcie i promocję kultury i sztuki, w krzewienie edukacji finansowej i walkę z wykluczeniem społecznym. Kasa Stefczyka nieustannie działa i działać będzie nadal dla dobra Polski i Polaków.

Przez 20 lat istnienia Kasy Stefczyka na rynku finansowym w Polsce byliśmy blisko Państwa – naszych Członków. Dotychczas nie zawiedliśmy Waszego zaufania i tę chlubną tradycję będziemy podtrzymywać.

Z poważaniem,

Andrzej Sosnowski

prezes zarzÄ…du Kasy Stefczyka
--
IstniejÄ… trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-08 00:29:10
Autor: Leming Show
Kasa Stefczyka nigdy nie zawiod³a zaufania!
Szanowni Pañstwo!
Opublikowany 6 czerwca raport Komisji Nadzoru Finansowego, na który
wybiórczo i w tonie sensacji powo³uj± siê media w Polsce, wyra¼nie i
bezpodstawnie rzutuje na wizerunek Kasy Stefczyka.

A one przypadkiem nie sa dluzej na rynku niz te wszystkie Banki
"Polskie" , z ktorych  chyba tylko jeden ma az 1/3 kapitalu
"polskiego" :)  PO dorwala sie do wladzy i juz szczuje wszystko co
PISowo - Polskie.

Data: 2013-06-08 14:45:22
Autor: u2
Kasa Stefczyka nigdy nie zawiod³a zaufania!
W dniu 2013-06-08 09:29, Leming Show pisze:
Szanowni Pañstwo!
[...]

dokladnie, niejaki parchus ktory tutaj za mna chodzi, sam stwierdzil, ze pracuje dla lodziarni w pralni brudnych pieniedzy. SKOK-i sa sola w oku pelomafii.

--
Istniej± trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

Data: 2013-06-08 15:06:56
Autor: xantiros
W dniu 2013-06-08 14:45, u2 pisze:
[...]

Kopara ci opadnie jak SKOK pierdolnie na pysk, maj± ponad 35% z³ych kredytów - banki oscyluj± w granicach 8%.

Po przekroczeniu 40% zaczn± siê jaja jak swego czasu z Wielkopolskim.

Data: 2013-06-08 17:54:19
Autor: u2
W dniu 2013-06-08 15:06, xantiros pisze:
[...]

zle kredyty to w Amber Gold i winnych takich "komercyjnych" bankach, a SKOK-i to typowe spoldzielnie powstale duzo wczesniej niz te zagraniczne pralnie brudnych pieniedzy.

oczywiscie KNF ma w tym interes, aby SKOK-i upadly stad ten czarny pijar.

Data: 2013-06-08 18:10:31
Autor: xantiros
W dniu 2013-06-08 17:54, u2 pisze:
[...]

Mia³o byæ 30% zamiast 35% (moja pomy³ka).

[...]

No tak, do udzielania kredytów oraz oferowanie lokat na wiêkszy % ni¿ banki to KNF ich zmusza³, my¶l trochê.

Data: 2013-06-08 18:13:52
Autor: u2
W dniu 2013-06-08 18:10, xantiros pisze:

No tak, do udzielania kredytów oraz oferowanie lokat na wiêkszy % ni¿
banki to KNF ich zmusza³, my¶l trochê.

zmyslasz, podajesz nieprawdziwe dane, nie mozna tobie wierzyc. pewnie nalezysz do lodziarni, ktora zalozyla Amber Gold.

Data: 2013-06-09 11:59:09
Autor: xantiros
W dniu 2013-06-08 18:13, u2 pisze:
[...]

A mnie to gówno obchodzi czy wierzysz czy nie, twój problem. Ja nie muszê k³amaæ czy manipulowaæ faktami jak ty.

Data: 2013-06-09 14:50:14
Autor: Anatol
[...]

http://pieniadze.gazeta.pl/Moje_Finanse/1,120874,14060390,Polityka_Stefczyka__Nie_splacane_pozyczki_i_finansowanie.html

"...SKOK Stefczyka mia³ w ubieg³ym roku problem z odzyskaniem a¿ 42 proc. po¿yczek. Nie przeszkodzi³o mu to w finansowaniu prawicowych imprez i mediów "

"...Wed³ug audytorów z Zespo³u Ekspertów Finansowych Auditor w Sopocie na koniec ub.r. z tytu³u udzielonych po¿yczek i kredytów, klienci byli winni "Stefczykowi" ponad 4,7 mld z³. Z tego ponad 1,5 mld z³ nale¿no¶ci by³o przeterminowanych."

"...Rezerwa na z³e d³ugi musia³aby byæ jeszcze wy¿sza, gdyby nie... Luksemburg. A dok³adniej - za³o¿ona tam przez kasy spó³ka ASK Invest. Kasy przekazuj± jej przeterminowane nale¿no¶ci, a w zamian otrzymuj± d³u¿ne papiery warto¶ciowe. W bilansach owe papiery wykazywane s± jako inwestycje d³ugoterminowe - nie trzeba wiêc na nie robiæ rezerw, takich jak na z³e d³ugi. "

Anatol

Data: 2013-06-09 03:44:02
Autor: Leming Show
Kasa Stefczyka nigdy nie zawiod³a zaufania!
Kopara ci opadnie jak SKOK pierdolnie na pysk, maj± ponad 35% z³ych
kredytów - banki oscyluj± w granicach 8%.

Litosci!. Jakie zle kredyty, jak nie splacasz to bank sprzedaje twoj
dlug wraz z odsetkami firmie windykacyjnej. Bank traci tylko wtedy gdy
ludzie beda zorganizowni i z jajami jak w Irlandii. Zeby robic to co w
Irlandii, to trzeba miec cos pod czapka. Tu taki manewr nie przejdzie,
2mln ludzi to malo.

Data: 2013-06-09 13:22:00
Autor: Anatol
W dniu 2013-06-09 12:44, Leming Show pisze:
[...]

¯eby firmie windykacyjnej siê op³aca³o taki d³ug kupiæ to bank musi sprzedaæ go po bardzo niskiej cenie czyli z du¿± strat±.

W przypadku SKOKów pojawi³a siê propozycja ¿eby z³e d³ugi przej±³ bank PKO BP czyli w du¿ej czê¶ci na koszt podatnika, który bêdzie musia³ uzupe³niæ ubytek w bud¿ecie z tytu³u ni¿szej dywidendy oraz na koszt emerytów z OFE, które tak¿e maj± du¿o akcji PKO BP. Jak do w³adzy dojdzie PiS to  z pewno¶ci± pomys³ zostanie wdro¿ony w ¿ycie.

Na razie zosta³y przejête przez spó³kê zarejestrowan± w Luksemburgu i nale¿±c± do SKOKów, która zap³aci³a SKOKom 100% warto¶ci  d³ugu ale papierami d³u¿nymi, które de facto nie maj± ¿adnego pokrycia w gotówce, ale manewr pozwala siê wymigaæ od obowi±zkowych rezerw na poczet strat ze z³ych kredytów.

Papiery d³u¿ne nabior± realnej warto¶ci po przejêciu spó³ki w Luksemburgu przez PKO BP mo¿e byæ to te¿ inna spó³ka o du¿ej p³ynno¶ci znajduj±ca siê jeszcze pod kontrol± pañstwa - np. KGHM albo PGNiG).

Anatol

Data: 2013-06-09 18:18:44
Autor: xantiros
[...]

to jest nie wa¿ne, liczy siê koñcowy bilans.

Data: 2013-06-08 07:38:20
Autor: pluton_
Kasa Stefczyka nigdy nie zawiod³a zaufania!
Przez 20 lat istnienia Kasy Stefczyka na rynku finansowym w Polsce
byli¶my blisko Pañstwa - naszych Cz³onków. Dotychczas nie zawiedli¶my
Waszego zaufania i tê chlubn± tradycjê bêdziemy podtrzymywaæ.

Po takim oswiadczeniu nie pozostaje nic innego jak zabierac kase i uciekac.

Nullification

Data: 2013-06-07 23:52:55
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 07:38:20 UTC+2 użytkownik pluton_ napisał:
> [...]

> Waszego zaufania i t� chlubn� tradycj� b�dziemy podtrzymywa�.

Po takim oswiadczeniu nie pozostaje nic innego jak zabierac kase i uciekac.

Już nie ma gdzie. SKOKi były ostatnim miejscem na trzymanie w tym kraju kasy z dala od lap POpaprancow...

Data: 2013-06-08 09:01:33
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisał w wiadomości news:fd8e1f63-c530-4ae7-a520-073de5dfb41agooglegroups.com...
> [...]

Już nie ma gdzie. SKOKi były ostatnim miejscem na trzymanie w tym kraju kasy z dala od lap POpaprancow...

O skarpecie zapomniałeś!

ubawiony

Data: 2013-06-08 00:21:21
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 09:01:33 UTC+2 użytkownik Bogdan Idzikowski napisał:

> [...]

Już nie ma gdzie. SKOKi były ostatnim miejscem na trzymanie w tym kraju kasy z dala od lap POpaprancow...

PO skarpetach tez grzebią ;P POcztowcy chodzący PO groźbie o abonamentyTV ;)

Data: 2013-06-08 09:52:39
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisał w wiadomości news:124d8507-7183-4ad0-b618-476b66207c17googlegroups.com...
> [...]

> uciekac.

Już nie ma gdzie. SKOKi były ostatnim miejscem na trzymanie w tym kraju kasy

PO skarpetach tez grzebiÄ… ;P
POcztowcy chodzący PO groźbie o abonamentyTV ;)

To w takim razie masz tylko jedno wyjście. Kup rozpuszczalnik.
Jarusia na białym koniu nie doczekasz!

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-06-08 04:59:30
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu sobota, 8 czerwca 2013 09:52:39 UTC+2 użytkownik Bogdan Idzikowski napisał:
> [...]

> Użytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisał w wiadomości

> Już nie ma gdzie. SKOKi były ostatnim miejscem na trzymanie w tym kraju > kasy

PO skarpetach tez grzebiÄ… ;P

POcztowcy chodzący PO groźbie o abonamentyTV ;)

To w takim razie masz tylko jedno wyjście. Kup rozpuszczalnik.

Jarusia na białym koniu nie doczekasz!

Ja nie Jarusia czekam,
nawet nie Donaldusia na białej taczce...
ja czekam na...
....Godota ;P

Data: 2013-06-08 14:20:48
Autor: Parvus

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51b258d3$0$1230$65785112news.neostrada.pl...

http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/kasa-stefczyka-nigdy-nie-zawiodla-zaufania,7679400477

Na stronie Kasy Stefczyka ukazało się następujące oświadczenie prezesa Andrzeja Sosnowskiego, dotyczące raportu KNF:

Nainiaku. Kasa Stefczyka to worek z pieniędzmi wykorzystywanymi przez PiS.

Kasa Stefczyka nigdy nie zawiodła zaufania!