Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera

Data: 2010-10-09 22:43:30
Autor: Pan Jan
Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera
Witam,

chcę importować i sprzedawać pewne towary. Sprzedaż na alledrogo i przez
sklep internetowy.

Kiedy potrzebna mi kasa fiskalna?
Czy zamias kasy fiskalnej mogę wystawiać paragony imienne z komputera?

Jak zrobić to najłatwiej ale i zgodnie z prawem?

Pozdrawiam

Data: 2010-10-10 01:55:58
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 09.10.2010 22:43, Pan Jan pisze:
Kiedy potrzebna mi kasa fiskalna?

a) po przekroczeniu limutu
b) przy sprzedaży towaru automatycznie wymagającego kasy

Czy zamias kasy fiskalnej mogę wystawiać paragony imienne z komputera?

O ile nie wpadniesz w kasę z (a) lub (b)

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-10 12:20:20
Autor: Andrzej Kłos
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
W dniu 09.10.2010 22:43, Pan Jan pisze:
Kiedy potrzebna mi kasa fiskalna?

a) po przekroczeniu limitu
b) przy sprzedaży towaru automatycznie wymagającego kasy

c) przy takim sposobie sprzedaży, który automatycznie wymaga kasy (sprzedaż wysyłkowa bez możliwości powiązania wpłat, wypłat, wysyłek)

Czy zamias kasy fiskalnej mogę wystawiać paragony imienne z komputera?

O ile nie wpadniesz w kasę z (a) lub (b)

lub (c)

andy_nek

Data: 2010-10-10 17:30:02
Autor: Król Dopalaczy
W dniu 2010-10-10 12:20, Andrzej Kłos pisze:
[...]

lub (d) z wlasnego wyboru

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-11 09:59:04
Autor: Andrzej Kłos
Król Dopalaczy pisze:
Kiedy potrzebna mi kasa fiskalna?

lub (d) z wlasnego wyboru

z własnego wyboru to widzimisie a nie potrzeba :)

andy_nek

Data: 2010-10-10 08:21:37
Autor: Danusia

Użytkownik "Pan Jan" <pan_jan@wybrac.pl> napisał w wiadomości news:2eylos9hd0oe$.4h4az6n21jdj$.dlg40tude.net...
Czy zamias kasy fiskalnej mogę wystawiać paragony imienne z komputera?

Jak zrobić to najłatwiej ale i zgodnie z prawem?

Zgodnie z prawem to zamiast paragonów z kasy fiskalnej możesz wystawiać imienne faktury VAT z komputera. Paragon z komputera nie jest dokumentem fiskalnym i jako taki nie może być wystawiany zamiast paragonu z kasy fiskalnej.

pozdr

Data: 2010-10-10 20:16:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera
W dniu 2010-10-10 08:21, Danusia pisze:
U�ytkownik "Pan Jan" <pan_jan@wybrac.pl> napisa� w wiadomo�ci news:2eylos9hd0oe$.4h4az6n21jdj$.dlg40tude.net...
Czy zamias kasy fiskalnej mogďż˝ wystawiaďż˝ paragony imienne z komputera?

Jak zrobi� to naj�atwiej ale i zgodnie z prawem?

Zgodnie z prawem to zamiast paragon�w z kasy fiskalnej mo�esz wystawia� imienne faktury VAT z komputera.

Jesteś pewna? W przypadku sprzedaży osobom fizycznym paragon i tak chyba
musi być wystawiony. A na pewno wystawianie faktur nie powoduje
zmniejszenia limitu i niewejścia w kasę, co jest chore... Bo nie można
właśnie okazyjnie sprzedać np. płytki CD ,,fizolowi''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-11 06:47:48
Autor:
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(a):
> [...]
 > imienne faktury VAT z komputera. JesteĹ&#65533; pewna? W przypadku sprzedaĹźy osobom fizycznym paragon i tak chyba
musi byÄ&#65533; wystawiony. A na pewno wystawianie faktur nie powoduje
zmniejszenia limitu i niewejĹ&#65533;cia w kasÄ&#65533;, co jest chore... Bo nie moĹźna
wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie okazyjnie sprzedaÄ&#65533; np. pĹ&#65533;ytki CD ,,fizolowi''

Z tego co pamiętam, to można być zwolnionym z kasy fiskalnej przy sprzedaży
przez internet, jeżeli każda wpłata jest udokumentowana w ten sposób, że
jednoznacznie wskazuje na kupującego. Czyli każdy kupujący płaci przelewem lub
przekazem pcztowym, i na dane kupującego z przelewu (lub przekazu) wystawiana
jesf faktura lub rachunek. Nie dotyczy to oczywiście asortymentu, do którego
kasa jest obligatoryjna (np. elektornika)
Niestety, Allegro wprowadziło coś takiego jak "płacę z Allegro". Jest to
opcja, której nie da się wyłączyć i niestety nie spełnia ona wymogów
zwolnienia z kasy.
Tak więc sprzedając na Allegro po wykorzystaniu limitu trzeba kupić kasę.
Najtańsze kasy zaczynają się od jakiś 500zł netto, z czego 50% można sobie
odliczyć, więc nie jest tak źle.

PS. Powyższa odpowiedź odzwierciedla mój stan wiedzy z przed 2-3 lat, więc
mogło się coś zmienić od tego czasu

Data: 2010-10-11 08:16:13
Autor: Danusia

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:i8svte$n0$1news.onet.pl...
W dniu 2010-10-10 08:21, Danusia pisze:
U?ytkownik "Pan Jan" <pan_jan@wybrac.pl> napisa? w wiadomo?ci
Czy zamias kasy fiskalnej mog? wystawia? paragony imienne z komputera?

[...]

Wystarczy popatrzeć na fakturę za telefon (TP), prąd, gaz itp. Są to faktury imienne zawierające imie, nazwisko i adres, nie zawierają NIP-u odbiorcy. Tak samo gdy kupuje np telewizor, pralke czy lodówke w sklepie i chce fakture (a nie paragon).
Sprzedaż na allegro czy jako sklep internetowy zawsze wiąże się z podaniem adresu nabywcy więc na te dane można wystawić imienną fakture VAT i wszystko jest w zgodzie z prawem. Obroty nie ujęte fakturami VAT powodują powstanie obowiązku rejestracji kasą fiskalną - po przekroczeniu podanej w ustawie kwoty. Wie to każdy kto prowadzi działalność gospodarczą.

pozdr

Data: 2010-10-14 00:35:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 11 Oct 2010, Danusia wrote:

Obroty nie ujęte fakturami VAT powodują powstanie
obowiązku rejestracji kasą fiskalną

  Nie ma takiej korelacji. WCALE.

- po przekroczeniu podanej w ustawie kwoty.
Wie to każdy kto prowadzi działalność gospodarczą.

  Ale nie każdy piszący na .prawo wie jak naprawdę jest ;)

Ad rem: obowiązek rejestracji kasą dotyczy wyłącznie sprzedaży
osobom fizycznym nie prowadzącym DG oraz rolnikom ryczałtowym,
z warunkiem zwolnienia do limitu kwotowego, listy pewnych zwolnień
podmiotowych (sprzedaż pracownikom) oraz wyłączeń o których
była mowa w sąsiednich postach (sprzedaż paliwa albo nagranego
nośnika).
  Wystawienie lub wydanie faktur nie ma do tego *NIC*!

  Jedyne co poprzednicy pominęli, to w miarę wygodne zwolnienie
działające jednak jedynie kiedy sprzedaż jest wysyłkowa
i rejestrowana zapłatą na rachunek bankowy.
  Nie działa (owo zwolnienie) jednak niezależnie od kwotowego
(i IMVHO to jest nieporozumienie).

pzdr, Gotfryd

Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera