Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera

Data: 2010-10-10 08:21:37
Autor: Danusia
Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera

Użytkownik "Pan Jan" <pan_jan@wybrac.pl> napisał w wiadomości news:2eylos9hd0oe$.4h4az6n21jdj$.dlg40tude.net...
Czy zamias kasy fiskalnej mogę wystawiać paragony imienne z komputera?

Jak zrobić to najłatwiej ale i zgodnie z prawem?

Zgodnie z prawem to zamiast paragonów z kasy fiskalnej możesz wystawiać imienne faktury VAT z komputera. Paragon z komputera nie jest dokumentem fiskalnym i jako taki nie może być wystawiany zamiast paragonu z kasy fiskalnej.

pozdr

Data: 2010-10-10 20:16:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera
W dniu 2010-10-10 08:21, Danusia pisze:
U�ytkownik "Pan Jan" <pan_jan@wybrac.pl> napisa� w wiadomo�ci news:2eylos9hd0oe$.4h4az6n21jdj$.dlg40tude.net...
Czy zamias kasy fiskalnej mogďż˝ wystawiaďż˝ paragony imienne z komputera?

Jak zrobi� to naj�atwiej ale i zgodnie z prawem?

Zgodnie z prawem to zamiast paragon�w z kasy fiskalnej mo�esz wystawia� imienne faktury VAT z komputera.

Jesteś pewna? W przypadku sprzedaży osobom fizycznym paragon i tak chyba
musi być wystawiony. A na pewno wystawianie faktur nie powoduje
zmniejszenia limitu i niewejścia w kasę, co jest chore... Bo nie można
właśnie okazyjnie sprzedać np. płytki CD ,,fizolowi''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-11 06:47:48
Autor:
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(a):
> [...]
 > imienne faktury VAT z komputera. JesteĹ&#65533; pewna? W przypadku sprzedaĹźy osobom fizycznym paragon i tak chyba
musi byÄ&#65533; wystawiony. A na pewno wystawianie faktur nie powoduje
zmniejszenia limitu i niewejĹ&#65533;cia w kasÄ&#65533;, co jest chore... Bo nie moĹźna
wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie okazyjnie sprzedaÄ&#65533; np. pĹ&#65533;ytki CD ,,fizolowi''

Z tego co pamiętam, to można być zwolnionym z kasy fiskalnej przy sprzedaży
przez internet, jeżeli każda wpłata jest udokumentowana w ten sposób, że
jednoznacznie wskazuje na kupującego. Czyli każdy kupujący płaci przelewem lub
przekazem pcztowym, i na dane kupującego z przelewu (lub przekazu) wystawiana
jesf faktura lub rachunek. Nie dotyczy to oczywiście asortymentu, do którego
kasa jest obligatoryjna (np. elektornika)
Niestety, Allegro wprowadziło coś takiego jak "płacę z Allegro". Jest to
opcja, której nie da się wyłączyć i niestety nie spełnia ona wymogów
zwolnienia z kasy.
Tak więc sprzedając na Allegro po wykorzystaniu limitu trzeba kupić kasę.
Najtańsze kasy zaczynają się od jakiś 500zł netto, z czego 50% można sobie
odliczyć, więc nie jest tak źle.

PS. Powyższa odpowiedź odzwierciedla mój stan wiedzy z przed 2-3 lat, więc
mogło się coś zmienić od tego czasu

Data: 2010-10-11 08:16:13
Autor: Danusia

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:i8svte$n0$1news.onet.pl...
W dniu 2010-10-10 08:21, Danusia pisze:
U?ytkownik "Pan Jan" <pan_jan@wybrac.pl> napisa? w wiadomo?ci
Czy zamias kasy fiskalnej mog? wystawia? paragony imienne z komputera?

[...]

Wystarczy popatrzeć na fakturę za telefon (TP), prąd, gaz itp. Są to faktury imienne zawierające imie, nazwisko i adres, nie zawierają NIP-u odbiorcy. Tak samo gdy kupuje np telewizor, pralke czy lodówke w sklepie i chce fakture (a nie paragon).
Sprzedaż na allegro czy jako sklep internetowy zawsze wiąże się z podaniem adresu nabywcy więc na te dane można wystawić imienną fakture VAT i wszystko jest w zgodzie z prawem. Obroty nie ujęte fakturami VAT powodują powstanie obowiązku rejestracji kasą fiskalną - po przekroczeniu podanej w ustawie kwoty. Wie to każdy kto prowadzi działalność gospodarczą.

pozdr

Data: 2010-10-14 00:35:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 11 Oct 2010, Danusia wrote:

Obroty nie ujęte fakturami VAT powodują powstanie
obowiązku rejestracji kasą fiskalną

  Nie ma takiej korelacji. WCALE.

- po przekroczeniu podanej w ustawie kwoty.
Wie to każdy kto prowadzi działalność gospodarczą.

  Ale nie każdy piszący na .prawo wie jak naprawdę jest ;)

Ad rem: obowiązek rejestracji kasą dotyczy wyłącznie sprzedaży
osobom fizycznym nie prowadzącym DG oraz rolnikom ryczałtowym,
z warunkiem zwolnienia do limitu kwotowego, listy pewnych zwolnień
podmiotowych (sprzedaż pracownikom) oraz wyłączeń o których
była mowa w sąsiednich postach (sprzedaż paliwa albo nagranego
nośnika).
  Wystawienie lub wydanie faktur nie ma do tego *NIC*!

  Jedyne co poprzednicy pominęli, to w miarę wygodne zwolnienie
działające jednak jedynie kiedy sprzedaż jest wysyłkowa
i rejestrowana zapłatą na rachunek bankowy.
  Nie działa (owo zwolnienie) jednak niezależnie od kwotowego
(i IMVHO to jest nieporozumienie).

pzdr, Gotfryd

Kasa fiskalna a paragon imienny z komputera