Kasa, panie, kasa...

Data: 2009-12-20 06:52:11
Autor: pwz
Kasa, panie, kasa...
Z dzisiejszej 'Rzepy':
"Coraz więcej fotoradarów i wzmożona aktywność straży miejskiej to główne powody, dla których kursy pozwalające na redukcję punktów karnych cieszą się w całej Polsce coraz większą popularnością. Cieszą się wszyscy. Kierowcy – bo ratują się przed kontrolnym egzaminem, a wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego (WORD) – bo na nich zarabiają. I to wcale niemało."
Więcej:
http://www.rp.pl/artykul/2,408722_Zarabiaja_na_drogowych_piratach.html
pwz

Data: 2009-12-20 09:53:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kasa, panie, kasa...
pwz pisze:
[...]

Tak sobie myślę, że na punkty trzeba nieźle zapracować.
A podobno kursy redukcyjne są niezłe,tak przynajmniej pisali
uczestnicy z precla. Więc ci co muszą łamać przepisy, niech płacą.

Oczywiście pomijam sytuacje, kiedy kierownikowi sie zdarzy,
że po policja wyhaczy go ze dwa razy na przykład 90/50 na trzypasmowej obwodnicy miasta która jest w obszarze zabudowanym i niekoniecznie jest to widoczne.

Seco

Data: 2009-12-20 10:08:42
Autor: Kwik
Kasa, panie, kasa...
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Tak sobie myślę, że na punkty trzeba nieźle zapracować.
(ciach!)

Oczywiście pomijam sytuacje, kiedy kierownikowi sie zdarzy,
że po policja wyhaczy go ze dwa razy na przykład 90/50 na trzypasmowej obwodnicy miasta która jest w obszarze zabudowanym i niekoniecznie jest to widoczne.

Swietny post. Najpierw piszesz ze trzeba niezle zapracowac, a potem podajesz przyklad ze jednak nie. Niech zyje logika!

Kwik

Data: 2009-12-20 10:29:37
Autor: J.F.
Kasa, panie, kasa...
On Sun, 20 Dec 2009 10:08:42 +0100,  Kwik wrote:
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Oczywi¶cie pomijam sytuacje, kiedy kierownikowi sie zdarzy,
¿e po policja wyhaczy go ze dwa razy na przyk³ad 90/50 na trzypasmowej obwodnicy miasta która jest w obszarze zabudowanym i niekoniecznie jest to widoczne.

Swietny post. Najpierw piszesz ze trzeba niezle zapracowac, a potem podajesz przyklad ze jednak nie. Niech zyje logika!

Ale taka prawda - mozna wszedzie jezdzic 90 zamiast 50 i na radar nie
trafic. A nawet jak trafisz, to raz na rok.

A mozesz tez trafic na testowanie ukrytego FR, i po miesiacu przyjdzie
20 zdjec. I wystarczylo miec 70/50 ..

J.

Data: 2009-12-20 10:32:05
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kasa, panie, kasa...
Kwik pisze:
[...]

A widzisz różnicę:

1. Jednopasmówka, wioska - obszar zabudowany, 100/50, wyprzedzanie na pasach i skrzyżowaniu. To sie nie "zdarza" trzeba być urodzonym chamem.

2. Trzypasmowa ulica, obszar zabudowany brak ruchu pieszego, bariery
energochłonne i też 90/50 bo zarząd drogi "zapomniał" podwyższyć prędkość do 90.

Każdy sobie zapracował, tylko ten drugi, to jakby wujek mniejsze zło.

Seco

Data: 2009-12-20 10:39:04
Autor: Cavallino
Kasa, panie, kasa...
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:

1. Jednopasmówka, wioska - obszar zabudowany, 100/50

>To sie nie "zdarza" trzeba być urodzonym chamem.

I takie coś już Tobie wystarczy?
No to nie ma wyjścia - KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

Data: 2009-12-20 10:43:09
Autor: CeSaR
Kasa, panie, kasa...
I takie co¶ ju¿ Tobie wystarczy?
No to nie ma wyj¶cia - KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

Jak zwykle æwieræinteligencie dopasowa³e¶ sobie cytowanie ¿eby ze swoim idiotycznym kapeluszniczowarningowym plonkowaniem wyskoczyæ.
Mistrz bezpiecznej jazdy i król astrachañskich szos od siedmiu bole¶ci...

Data: 2009-12-20 11:25:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kasa, panie, kasa...
On 2009-12-20, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

1. Jednopasmówka, wioska - obszar zabudowany, 100/50

>To sie nie "zdarza" trzeba byæ urodzonym chamem.

I takie co¶ ju¿ Tobie wystarczy?
No to nie ma wyj¶cia - KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

A potem bêdzie "kapeluszy[1] wcale nie ma tak du¿o" :)

Krzysiek Kie³czewski
1 - wg. Cavallino "szybka jazda zawsze jest bezpieczna"

Data: 2009-12-20 03:16:09
Autor: badzio
Kasa, panie, kasa...
On 20 Gru, 11:25, Krzysiek Kielczewski
On 2009-12-20, Cavallino <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

> I takie co ju Tobie wystarczy?
> No to nie ma wyj cia - KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

A potem b dzie "kapeluszy[1] wcale nie ma tak du o" :)

Krzysiek Kie czewski
1 - wg. Cavallino "szybka jazda zawsze jest bezpieczna"

Oj, nie do konca. Szybka jazda samochodem zawsze jest bezpieczna. Ale
innym pojazdem to juz nie - np szybka jazda rowerem po ulicy moze
sprawiac zagrozenie :)

Data: 2009-12-20 12:22:01
Autor: Cavallino
Kasa, panie, kasa...
Uzytkownik "badzio" <badzio@gmail.com> napisal w wiadomosci news:

1 - wg. Cavallino "szybka jazda zawsze jest bezpieczna"

Oj, nie do konca. Szybka jazda samochodem zawsze jest bezpieczna.

Nie zawsze, zwlaszcza przy wszystkich dziwnych manewrach.

Ale
innym pojazdem to juz nie - np szybka jazda rowerem po ulicy moze
sprawiac zagrozenie :)

Nie, za to manewrowanie bez uzycia mózgu jak najbardziej.
To bylo clou, szkoda ze tego nie pojales.

Data: 2009-12-20 14:30:29
Autor: CeSaR
Kasa, panie, kasa...
1 - wg. Cavallino "szybka jazda zawsze jest bezpieczna"

Oj, nie do konca. Szybka jazda samochodem zawsze jest bezpieczna.

Nie zawsze, zwlaszcza przy wszystkich dziwnych manewrach.

I wlasnie z tego powodu z poprzedniego posta wyciales "wyprzedzanie na pasach i skrzyzowaniu"?

Data: 2009-12-20 16:16:52
Autor: Kwik
Kasa, panie, kasa...
Kwik pisze:
Swietny post. Najpierw piszesz ze trzeba niezle zapracowac, a potem podajesz przyklad ze jednak nie. Niech zyje logika!

A widzisz różnicę:
(...)

No wlasnie z punktu widzenia "bezpieczenstwa jazdy" czy logiki, czy przyslowiowego zdrowego rozsadku - widze. Ponadto, uwazam ze wlasnie jesli ktos zalapie tyle punktow to niekoniecznie musi swiadczyc o tym ze jest jezdzaca bomba zegarowowa i w ogole wcieleniem szatana za kierownica.

Dwa razy sie zagapisz i jestes pod limitem. Co wiecej, z calego watku wynika ze Ty jednak tez tak uwazasz, tylko kloci sie to z Twoim pierwszym postem, gdzie stwierdziles "Tak sobie myślę, że na punkty trzeba nieźle zapracować", w ktorym to poscie zaprezentowales dwa przeciwstawne poglady naraz ;-)

Kwik

Data: 2009-12-20 20:24:14
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kasa, panie, kasa...
Kwik pisze:

A widzisz różnicę:
(...)

[...]

I racja :-)

[...]

No wiem, wiem, coś mi z precyzją przekazu nie wyszło :-)

Seco

Data: 2009-12-24 17:20:44
Autor: kogutek
Kasa, panie, kasa...

2. Trzypasmowa ulica, obszar zabudowany brak ruchu pieszego, bariery
energochÅ&#65533;onne i też 90/50 bo zarzÄ&#65533;d drogi "zapomniaÅ&#65533;" podwyższyÄ&#65533; prÄ&#65533;dkoÅ&#65533;Ä&#65533; do 90.
A teraz napisz ile razy wys³a³e¶ do zarz±dcy drogi pismo z pytaniem " dlaczego
na takiej drodze jest ograniczenie". Tylko nie pisz ¿e to nic nie da. Bo to
nieprawda. To jest równie¿ twój kraj, twoja droga i ty sk³adasz siê na pensjê
dla tego co decyduje gdzie i jakie znaki ustawiæ. Jeste¶ w jakiej¶ czê¶ci jego
pracodawc±. Na tak± okoliczno¶æ zosta³y stworzone pewne procedury
administracyjne. Chocia¿by taka ¿e nawet jak nie chce mu siê odpowiedzieæ na
pismo to go do tego zmusi s±d administracyjny. On nie mo¿e odpisaæ ¿e mia³
kaprys. Musi podaæ konkretne przepisy na jakich siê opar³. Wyobra¼ sobie jaki
bêdzie szczê¶liwy kiedy tygodniowo dostanie 200 takich pism od ludzi. Na dodatek
nic ci nie mo¿e za to zrobiæ. Podskoczysz w urzêdzie skarbowym albo w jakiej¶
inspekcji co cie mo¿e skontrolowaæ. To z czystej ¿yczliwo¶ci przeczesz± gêstym
grzebykiem. A taki zarz±dca drogi co mo¿e zrobiæ. Nawet gwo¼dzi pod twoim domem
nie rozsypie. Pisz do nich pismo i melduj co odpowiedz±. Wspólnym trudem
wysma¿ymy im odpowied¼ ¿eby siê walili bo odpowied¼ jest na przyk³ad nie na
temat, albo podali niew³a¶ciw± podstawê prawn±. To ze w podobnych sytuacjach
pisz± pierdo³y to norma. Norm± jest równie¿ powo³ywanie siê na przepisy nie
maj±ce zwi±zku ze spraw±. --

Data: 2009-12-20 10:25:35
Autor: Cavallino
Kasa, panie, kasa...
[...]

Kiepsko Ci to myślenie wychodzi, skoro na dowód że trzeba sobie zapracować podajesz sytuację, że wystarczy normalnie jeździć, tylko dużo.

Data: 2009-12-20 10:37:31
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kasa, panie, kasa...
Cavallino pisze:
[...]

Chyba w niedzielny poranek niekoniecznie precyzyjnie się wyraziłem :-)

Seco

Data: 2009-12-20 10:41:12
Autor: Cavallino
Kasa, panie, kasa...
[...]

No chyba że tak.
Ale i 100/50 na jednopasmówce w zabudowanym, niekoniecznie jest czymś zdrożnym.
Zwłaszcza że miśki postawią się w krzakach, przy jej końcu, tam gdzie już o zabudowanym nikt nie pamięta, a nie tam gdzie jest niebezpiecznie.
Co za tym idzie - szacowanie ludzi po punktach mija się z celem, prędzej określi ile jeżdżą, czyli ile mają szans na kontakty ze szkiełami.

Seco

Data: 2009-12-20 12:09:59
Autor: Maciej Browarczyk
Kasa, panie, kasa...
Cavallino pisze:

Kiepsko Ci to myślenie wychodzi, skoro na dowód że trzeba sobie zapracować podajesz sytuację, że wystarczy normalnie jeździć, tylko dużo.

Kiepsko sie wyrazil ale ma racje. Mnie dwa razy walneli w Trojmiescie na    ~100/50, 3 pasma, zero ruchu pieszych, 15 metrowy pas oddzielajacy kierunki ruchu, bariery energochlonne po srodku w niektorych miejscach, skrajne prawe pasy ruchu oddzielone od jakiejkolwiek cywilizacji 10m skarpami, ale 50 ustawione i chuj, stoja i lapia. Dalo mi to raz 10pkt a drugi raz 8pkt, a ostatnio dzielna straz miejska lapala "przestepcow" i za brak abonamentu dala mi 5pkt. Razem daje to 23pkt, napracowalem sie? Nie sadze, to 50 na tej trasie w tym miejscu to glupota. Po powrocie z Austrii bede musial isc na tej kurs niestety.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-12-20 12:19:25
Autor: Cavallino
Kasa, panie, kasa...
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hgl0m8$95q$1achot.icm.edu.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Określenie "normalnie" powinno Ci wszystko wyjaśnić, HINT: normalnie to 100 a nie 50.

Data: 2009-12-20 18:00:22
Autor: BydlÄ™
Kasa, panie, kasa...
pwz wrote:
Z dzisiejszej 'Rzepy':
"Coraz wiÄ™cej fotoradarów i wzmożona aktywność straży miejskiej(ciach)  CieszÄ… siÄ™
wszyscy. Kierowcy

Tak, kierowcy cieszą się wzmożoną aktywnością nierobów ze SM.
;>

(tak, wiem co wyciÄ…Å‚em i dlaczego)

--
BydlÄ™

Data: 2009-12-24 15:15:49
Autor: krzyss
Kasa, panie, kasa...
pwz pisze:
[...]

Na kursie w Wawie na ktorym bylem bylo ponad 30 osob, wyszlo mi ze maja z tego ponad 11000zl odjac jakies 2000 dla lektorow (2 osoby, policjant i pani psycholog), sala, prad.. niech bedzie kolejne 1000zl to zostaje 8000 na czysto dla Wordu :)

Sam chcialem takie kursy prowadzic, w sesie organizowac, ale sorry nie da sie :)

A co do samego kursu... w 90% gadanie o bzdurach, a policjant jest tylko atakowany przez kursantow, wiec tez agresywnie podchodzi do calego szkolenia.
Troche jednak wynioslem, i mozne nawet zwolnilem...

Aha mialem 10pkt, z jednego strzalu suszarki :D

Data: 2009-12-24 17:51:59
Autor: Maciej Browarczyk
Kasa, panie, kasa...
krzyss pisze:

Aha mialem 10pkt, z jednego strzalu suszarki :D

Straszne! To prawie zabrali Ci prawo jazdy!

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2009-12-24 21:39:04
Autor: J.F.
Kasa, panie, kasa...
On Thu, 24 Dec 2009 15:15:49 +0100,  krzyss wrote:
[...]

Hm, male doniesienie do UOKiK ? :-)

J.

Kasa, panie, kasa...