Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?

Data: 2014-05-27 00:06:07
Autor: Kris
Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?
W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 23:16:42 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
Czy to moze byc takie proste i tanie?

12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 12% rata wychodzi 1066zł
12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 10,69% rata wychodzi 1058zł

Data: 2014-05-27 01:52:15
Autor: neoniusz
On Tuesday, 27 May 2014 09:06:07 UTC+2, Kris  wrote:
>Czy to moze byc takie proste i tanie?

12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 12% rata wychodzi 1066zł

12000zł na 12 mcy raty równe przy oprocentowaniu 10,69% rata wychodzi 1058zł

No tak, to wiem, tak by to wygladalo jakby odsetki naliczali miesiecznie od kwoty wykorzystanego kredytu (tak jest dokladnie napisane w "Splacie na raty" i dlatego ostatecznie koszt kredytu wychodzi tam dosc niski). Za to w przypadku kredytu gotowkowego wyglada na to, ze odsetki naliczaja juz na poczatku od calej kwoty kredytu a nie miesiecznie od wykorzystanej kwoty,  bo calkowity koszt kredytu wychodzi 2x wiekszy - ubezpieczen nie ma. I chce potwierdzenia lub zaprzeczenia odnosnie mojego toku rozumowania ;) Te teksty o calkowitych kosztach w punktach a i b sa skopiowane prosto z systemu wnioskowania mBanku.

Data: 2014-05-27 02:08:36
Autor: Kris
W dniu wtorek, 27 maja 2014 10:52:15 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:

[...]
To jest dokładnie tak jakbyś wziął 12tys kredytu gotówkowego na 12 równych rat z oprocentowaniem 12%. Czyli w pierwszym miesiącu liczą od 12tys odsetki w drugim od kwoty mniejszej o spłacone saldo w 1 racie itd. Rata równa kapitałowo odsetkowa.
[...]
Gdzieś jest błąd bo raczej niemożliwe jest aby przy kwocie 12tys na 12 równych rat i oprocentowaniu 10,69 rata miesięczna wyszła 1111zł

Data: 2014-05-27 03:09:41
Autor: neoniusz
On Tuesday, 27 May 2014 11:08:36 UTC+2, Kris  wrote:
Gdzieś jest błąd bo raczej niemożliwe jest aby przy kwocie 12tys na 12 równych rat i oprocentowaniu 10,69 rata miesięczna wyszła 1111zł

Pewnie ta prowizja tak jak pisal Marek, bo jak mi pokazuje teoretyczny harmonogram splat to same odsetki wychodza takie jak mi policzyles ;)

Data: 2014-05-27 03:44:07
Autor: Kris
W dniu wtorek, 27 maja 2014 12:09:41 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
Pewnie ta prowizja tak jak pisal Marek, bo jak mi pokazuje teoretyczny >harmonogram splat to same odsetki wychodza takie jak mi policzyles ;)
Czyli wygląda że Podana symulacja jest z oprocentowaniem 10,69 na 12miesięcy dla kwoty 12600zł(w tym 600zł prowizja)-więc dla klienta "na ręke" 12tys.. Z tą prowizją jest ciekawie bo bank oprócz tego że zarobi na skasowaniu tych 600zł to jeszcze od tej kwoty liczy normalne odsetki gdyż jest ona doliczona do kwoty kredytu- czyli jakieś 35zl.
Ale to żadna nowość tak chyba robi większość jak nie wszystkie banki;)

Data: 2014-05-27 23:13:33
Autor: J.F.
Dnia Tue, 27 May 2014 03:44:07 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

No przeciez podawalem
https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-pozyczki/mini-ratka/mini-ratka-z-wypiekami/

Tylko 5% odsetek, tylko 5% prowizji, a RRSO 30%.

J.

Data: 2014-05-27 11:27:42
Autor: MarekZ
Użytkownik "neoniusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba3285ce-cb97-4f4a-9d49-b506d9ae49a1@googlegroups.com...

No tak, to wiem, tak by to wygladalo jakby odsetki naliczali miesiecznie od kwoty wykorzystanego kredytu [...]

Ale kredyt gotówkowy w mBanku analizujesz?

To jeden z najgorszych produktów na rynku, prowizja uruchomieniowa typu 5-7%. Oprocentowanie w formule wibor+marża z gigantyczną marżą.

Data: 2014-05-27 03:08:37
Autor: neoniusz
Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?
On Tuesday, 27 May 2014 11:27:42 UTC+2, MarekZ  wrote:
Ale kredyt got�wkowy w mBanku analizujesz?

To jeden z najgorszych produkt�w na rynku, prowizja uruchomieniowa typu 5-7%. Oprocentowanie w formule wibor+mar�a z gigantyczn� mar��.

Wiem ;) Ale robilem to tylko dla celow "badawczych" zeby porownac z "splatami na raty", bo bylo pod reka. Pewnie rzeczywiscie przez te prowizje wychodzi tak wielki koszt kredytu.

Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?