Kaseta 8rz z przerzutką 6rz - czy możn a? (Pomijając skrajne biegi)

Data: 2015-12-05 01:05:09
Autor: Titus Atomicus
Kaseta 8rz z przerzutką 6rz - czy możn a? (Pomijając skrajne biegi)
In article <n3ssbb$grl$1@dont-email.me>, Oje Ejo <oje_ejo@yandex.ru> wrote:

Chcę wymienic w rowerze wolnobieg 6-rz na kasetę 8-rz.
[...]
Proszę o rzetelną poradę.
Ale ty masz wolnobieg 6-rz czy kasete 6-rz?
Jesli kasete to mozna ja wymienic na 8-rz.
--
TA

Data: 2015-12-05 10:51:53
Autor: Oje Ejo
On 12/05/15 01:05, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Ale ty masz wolnobieg 6-rz czy kasete 6-rz?
Jesli kasete to mozna ja wymienic na 8-rz.

Przecież piszę że mam wolnobieg 6rz - i
  wymieniam teraz piastę na KASETĘ 8rz!

Pytam więc czy można to (tymczasowo) sterować poprzednimi: przerzutką i manetką 6 rzęcdowymi? (Rzecz jasna z pominięciem skrajnych biegów)
Czy rozumiesz?

Data: 2015-12-06 01:39:32
Autor: Titus Atomicus
In article <n3ubv2$1jr$1@dont-email.me>, Oje Ejo <oje_ejo@yandex.ru> wrote:

> [...]

Pytam więc czy można to (tymczasowo) sterować poprzednimi: przerzutką i manetką 6 rzęcdowymi? (Rzecz jasna z pominięciem skrajnych biegów)

A, ok. Rozumiem, rozumiem - nie doczytalem ze kolo tez wymieniasz.
Mozna - jak najbardziej. Kolega od pewnego czasu uzywa takiej wlasnie kombinacji - przerzutka, manetki - 6rz, a kaseta 8 rzedowa.
--
TA

Data: 2015-12-07 12:31:47
Autor: Oje Ejo
On 12/06/15 01:39, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
A, ok. Rozumiem, rozumiem - nie doczytalem ze kolo tez wymieniasz.
Mozna - jak najbardziej. Kolega od pewnego czasu uzywa takiej wlasnie
kombinacji - przerzutka, manetki - 6rz, a kaseta 8 rzedowa.

Ale czy mozna wysterowac tę przerzutkę tak w srodku kasety? Więc znaczy żeby obsłużyła te srodkowe biegi?
Ponieważ wiadomo, manetka ma 6 biegów a kaseta 8, więc trzeba pominąc 2, ale czy mozna
pominąć skrajne biegi po obu stronach: więc NIEJMNIEJSZY i NAJWIĘKSZY? (Więc zamiast powiedzmy 2-ch najmniejszych?)

Data: 2015-12-07 05:15:57
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 12:31:47 UTC+1 użytkownik Oje Ejo napisał:
> [...]

pominąć skrajne biegi po obu stronach: więc NIEJMNIEJSZY i NAJWIĘKSZY? (Więc zamiast powiedzmy 2-ch najmniejszych?)

Wkręcając ile się da jedną ze śrub regulacyjnych ogranicznika ruchu przy przerzutce prawdopodobnie uda się ominąć najmniejszą zębatkę - ominięcie dwóch najmniejszych może być problematyczne (trzeba by dłuższą śrubę). Można też próbować nie montować najmniejszej zębatki kasety, to się uda o ile druga z kolei jest zintegrowana z podkładką dystansową - tył kasety trzeba wówczas uzupełnić dowolną zębatką (inną niż 11z) i jedną podkładką dystansową.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-12-07 23:25:30
Autor: Oje Ejo
On 12/07/15 14:15, Rowerex wrote:
Wkręcając ile się da jedną ze śrub regulacyjnych ogranicznika ruchu przy
przerzutce prawdopodobnie uda się ominąć najmniejszą zębatkę - ominięcie dwóch
najmniejszych może być problematyczne (trzeba by dłuższą śrubę).

Ale własnie Kolega źle mnie zrozumiał. Chcę ominąc dwie, ale: najmniejszą i największą! Czyli "trafić" posrodku!

[...]

Czyli jakby "odepchnąć" kasetę od piasty? Proszę jasniej napisać ponieważ brzmi powyższe zbyt wieloznacznie.

Data: 2015-12-07 15:27:05
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 23:25:40 UTC+1 użytkownik Oje Ejo napisał:

Proszę jasniej napisać ponieważ brzmi powyższe zbyt wieloznacznie.

Ok. bardzo ładnie kolega zgłębia temat, jestem pod wrażeniem.
Ale nie prościej na te dwa miesiące pożyczyć od kogoś:
brat, siostra, matka, ojciec, babka, dziadek, kolega, sąsiad,
sąsiadka, szwagier, szwagierka lub ewentualnie bank- 200zł.
Kupić co potrzeba, złożyć do kupy i po problemie.
Proszę nie dziękować.

Data: 2015-12-07 16:23:17
Autor: Rowerex
> [...]

Ale własnie Kolega źle mnie zrozumiał. Chcę ominąc dwie, ale: najmniejszą i największą! Czyli "trafić" posrodku!

OK - więc ogranicznik "dolny" ustala położenie przerzutki względem najmniejszych koronek przy zupełnie luźnej lince przerzutki ("początek zakresu pracy" przerzutki). Jeśli wkręca się śrubę tego ogranicznika, to przerzutka przesuwa swój "początek zakresu pracy" w stronę kolejnej zębatki - wkręcając mocno śrubę powinno się dać ów "początek zakresu" przesunąć na drugą zębatkę, czyli omijasz zębatkę pierwszą (najmniejszą) i przerzutka będzie zaczynać pracę od drugiej.

Potem regulujesz naciąg linki i prawie gotowe. Manetka jest sześciorzędowa więc przerzutka wykona najwyżej 5 skoków od zębatki drugiej do zębatki siódmej, a ósmej nie sięgnie.

Ogranicznik górny ustawisz na siódmej zębatce, a służy on tylko temu, by jednak nie było możliwości pchnięcia przerzutki dalej - choć w tym przypadku nie ma to dużego znaczenia, bo dalej masz większą zębatkę ósmą, a nie "nic" czyli nie ma ryzyka, że łańcuch spadnie Ci za kasetę i wetnie się między kasetę i szprychy - ale i tak warto ten ogranicznik ustawić.

> [...]

Czyli jakby "odepchnąć" kasetę od piasty? Proszę jasniej napisać ponieważ brzmi powyższe zbyt wieloznacznie.

Dobra - darujmy sobie kombinacje z zębatkami - nie chce mi się tłumaczyć :)

Pozdr-
-Rowerex

Kaseta 8rz z przerzutką 6rz - czy możn a? (Pomijając skrajne biegi)