Kaseta 9rz do napędu 3x8

Data: 2012-11-26 06:31:28
Autor: PeJot
Kaseta 9rz do napędu 3x8
W dniu 2012-11-25 21:24, Piecia aka dracorp pisze:

W góralu ostały mi się 2 koła których miałem się pozbyć ale stwierdziłem skoro i tak leżą to złożę drugi zestaw kół na suche warunki z oponami semislick.
Jedyny problem, że nie mam żadnej nadmiarowej kasety 8rz. Mam natomiast 9rz od szosówki. Czy taka kaseta będzie w miarę działała z napędem 3x8 a dokładnie z manetka tylną 8 pozycyjną? Łańcuch oczywiście też 8rz.

Na żywca to raczej nie bardzo , za szeroki łańcuch. Można podmienić dystanse spomiędzy największych koronek na te z kasety 8 ( szerokość 3.05 mm, do dostania w serwisie ze zużytą kasetą ), ale 2 najmniejsze koronki, zblokowane z dystansami trzeba będzie wymienić na takie z kasety 8.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-11-27 18:48:59
Autor: Wojtek Paszkowski
Kaseta 9rz do napędu 3x8

"PeJot" <PeJot_slepy-adres@neostrada.pl> wrote in message news:50b2fead$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
[...]

niekoniecznie. U mnie dwie zębatki "dystansowe" pozostawione z 9-ki sprawują się lepiej, niż te same w kasecie 8-rzędowej. Fakt, że z przerzutką Srama, więc raczej mniej wrażliwą na różnice w odległości. Natomiast cała kaseta w takiej konfiguracji jest za wąska (i nakrętka nie może jej dobrze docisnąć) i musialem dać podkładkę 1mm - taką, jakie się stosuje do kaset 10sp na szerszych bębenkach.

pozdr

Kaseta 9rz do napędu 3x8