Kaseta Alivio 9rz (CS HG30)

Data: 2012-01-27 11:30:44
Autor: bartek mirek
Kaseta Alivio 9rz (CS HG30)
Hey!
Zamówiłem właśnie 9 rzędową kasetę Alivio (czyli tzw 'nowe Alivio')
Ogniwa Hyperglide, ma mi to współgrać z łańcuchem Deore i koronkami
korby Deore.
Na kasecie 9 Alivio oszczedza sie w porównaniu do Deore 9 rz.z jakieś
20 zł. (jak oszczędziłem 40) Zastanawia mnie jednak zasadnicza między
nimi różnica, skoro jedna i druga to HG i jedna i druga ma 'otwory'
znoszące masę w zębach. Skłoniłem się ku Alivio (mialem Deore
wcześniej a także Srama) bo slyzszałem ze są mocniejsze, choć cięższe
- no właśnie.
Czy ewentualne kilkugramowe różnice to jedyna różnica? O kolorze nie
wspomniałem Alivio 9 jest czarna z napisami na koronkach 'shimano i
hyperglide'. Czy jest tak jak w przypadku koronek korby ze Alivio
posluży dłużej bo Deore to Aluminium itp. ?

Data: 2012-01-27 22:04:03
Autor: ...::QRT::...
Kaseta Alivio 9rz (CS HG30)
Dnia Fri, 27 Jan 2012 11:30:44 -0800 (PST), bartek mirek napisał(a):

Czy ewentualne kilkugramowe różnice to jedyna różnica? O kolorze nie
wspomniałem Alivio 9 jest czarna z napisami na koronkach 'shimano i
hyperglide'.

kto to wie? porównywać przebiegów nie można bo to kompletnie niemiarodajne
a testów w warunkach laboratoryjnych nikt pewnie nie robił. Można by porównać twardość stali  - to można zrobić w miare prosto jak sie
ma dostęp do odpowiedniego sprzetu.
Czy jest tak jak w przypadku koronek korby ze Alivio
posluży dłużej bo Deore to Aluminium itp. ?

kaseta jest ze stali wiec aż takiej różnicy nie będzie. Pytanie tylko czy
do tych kaset są używane różne stopy.

Data: 2012-01-28 08:47:39
Autor: PeJot
Kaseta Alivio 9rz (CS HG30)
W dniu 2012-01-27 22:04, ...::QRT::... pisze:

Można by porównać twardość stali  - to można zrobić w miare prosto jak sie
ma dostęp do odpowiedniego sprzetu.

Kiedyś to zrobiłem, co prawda dla kaset z innych grup, ale różnicy wielkiej nie było.

Kiedyś było tak, że np. pomiędzy wyższymi i niższymi grupami była widoczna różnica w tolerancjach wykonania detali.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-01-28 01:28:11
Autor: bartek mirek
Kaseta Alivio 9rz (CS HG30)
On 28 Sty, 07:47, PeJot <Pe...@mm.pl> wrote:
> [...]

Kiedyś było tak, że np. pomiędzy wyższymi i niższymi grupami była
widoczna różnica w tolerancjach wykonania detali.

O rowerach:http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
tylu idiotów" Stanisław Lem

Dzieki za odpowiedzi.
Sprawdze wiec dokladnie ten nowy produkt shimano i po ok 1000 km zdam
relacje moze sie komus przyda.

Kaseta Alivio 9rz (CS HG30)