Kaseta XT na 8-kę?

Data: 2010-02-25 09:56:00
Autor: Alfer_z_pracy
Kaseta XT na 8-kę?
Gdzie w lutym 2010 r. kupuje się kasetę XT na 8 biegów?

Oprócz muzeum :-) Idealnie 11-30, ale marudzić nie będę. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, wy szperacie po różnych dziwnych sklepach onlajnowych i stacjonarnych, może komuś wpadło w oko. Kasety LX na 8 sądostęne więc może i XT się znajdzie...

Pozdrawiam
Właściciel zajeżdżonego napędu :-)
A.

Data: 2010-02-25 10:37:05
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy pisze:
Gdzie w lutym 2010 r. kupuje się kasetę XT na 8 biegów?

  A jakie zęby potrzebne ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-25 11:02:45
Autor: Alfer_z_pracy
Kaseta XT na 8-kę?
PeJot napisał:
 A jakie zęby potrzebne ?

Tak na oko to bym musiał wymienić 7, 6, 5 i 4 czyli:
13 / 15 / 17 / 20

A gdyby tak kupić kasetę na 9-kę, czy da się wymontować powyższe i złożyć to do kupy - czy też szerokości zębatek by na to nie pozwoliły?

Pzdr
A.

Data: 2010-02-25 10:43:38
Autor: Jarek
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisał(a):
PeJot napisał:
>  A jakie zęby potrzebne ?

Tak na oko to bym musiał wymienić 7, 6, 5 i 4 czyli:
13 / 15 / 17 / 20

znalazłem coś takiego
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_KORONKI+KASETY+CS-HG70__P_53018274-53010001__PZTA_8__PD_53010543.html

Data: 2010-02-25 12:27:07
Autor: Alfer_z_pracy
Kaseta XT na 8-kę?
Jarek napisał:
znalazłem coś takiego
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_KORONKI+KASETY+CS-HG70__P_53018274-53010001__PZTA_8__PD_53010543.html

Prawie dobrze, choć ząbki sie nie zgadzają :) Ale jest już coś.

Thx!
A.

Data: 2010-02-25 12:35:00
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy pisze:
PeJot napisał:
[...]

Zębatki w 9 są nieco węższe, ale pewnie wszystko by działało bez problemu. No ale czy aby 20 nie jest na pająku ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-25 12:54:15
Autor: Alfer_z_pracy
Kaseta XT na 8-kę?
PeJot napisał:
Zębatki w 9 są nieco węższe, ale pewnie wszystko by działało bez problemu. No ale czy aby 20 nie jest na pająku ?

Sam widzisz, Shimano kłody pod nogi rzuca... Może to juz czas żeby kupić kilka 9-ek na zapas i sprzedawać w 2015 r. za kokosy?

:-)
A.

Data: 2010-02-25 15:47:26
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy pisze:
PeJot napisał:
[...]

Na Shimano świat się nie kończy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-25 19:42:45
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia 25.02.2010 15:47 użytkownik PeJot napisał :
Alfer_z_pracy pisze:
PeJot napisał:
[...]

A co proponujesz? Tylko proszę nie pisz Sram.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-25 21:33:17
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy pisze:
PeJot napisał:
[...]

Niestety pozostaje sram, albo jakieś podlejsze suntoury i reszta 3ciej ligi. Rynek 8 się kurczy i to trzeba przyjąć do wiadomości. Kasety jeszcze da się jakoś łatać koronkami z 9, ale MSZem definitywnie trzeba będzie zmienić system po padzie trigerów. Moje rapidfire XT mają już >10 lat, jeszcze się trzymają, ale jak padną to już niczym ich się nie da zastąpić, bo raczej nie kupię Alivio z plastikowymi krzywkami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-26 19:02:02
Autor: amcinpiL
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Thu, 25 Feb 2010 21:33:17 +0100, PeJot napisał(a):

le jak padną to już niczym ich się nie da zastąpić, bo raczej nie kupię Alivio z plastikowymi krzywkami.

Co za krzywki?
BTW Ostatnimi czasy ujeżdżałem 2x cs-m900 teraz przesiadłem się na alivio i
nie zamierzam wracać do czasów drogich napędów. Alivio po liftingu z
dziurkami i niepełnymi dużymi zębatkami jest MZ bardzo OK --
amcinpil

Data: 2010-02-26 19:34:17
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
amcinpiL pisze:
Dnia Thu, 25 Feb 2010 21:33:17 +0100, PeJot napisał(a):

le jak padną to już niczym ich się nie da zastąpić, bo raczej nie kupię Alivio z plastikowymi krzywkami.

Co za krzywki?

Krzywki w rapidfire.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-27 12:20:36
Autor: amcinpiL
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Fri, 26 Feb 2010 19:34:17 +0100, PeJot napisał(a):

Co za krzywki?
Krzywki w rapidfire.

No tak, nie zauważyłem przejścia tematu z kaset na rapidy ;)
BTW ja po wielu latach ujeżdżania shimanowskich manetek ósemkowych od
stx'ów po xtr'y przesiadłem się na attacki 8speed i jestem naprawdę
zadowolony.

Data: 2010-02-25 19:49:56
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy pisze:
PeJot napisał:
[...]

Zaraz, to znaczy że mam _już_ sprzedawać zapasy 8 ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-25 20:17:28
Autor: MadMan
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:49:56 +0100, PeJot napisał(a):

Zaraz, to znaczy że mam _już_ sprzedawać zapasy 8 ?

Ty się nie pytaj tylko pisz jaką masz i ile chcesz :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-25 21:34:59
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
MadMan pisze:
Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:49:56 +0100, PeJot napisał(a):

Zaraz, to znaczy że mam _już_ sprzedawać zapasy 8 ?

Ty się nie pytaj tylko pisz jaką masz

Mam taką XT 11-30 i 11-28. Obie ganc nówki nie śmigane. Do tego ze 3 LXy w luźnych zębatkach.

> i ile chcesz :P

W zaistniałej sytuacji całe _kasety_ nie na sprzedaż :> W rodzinie jest jeszcze trochę rowerów z napędem 3 x 8. Ale 11tki mógłbym przehandlować, może ze 3 nówki sztuki się znajdzie. Osobiście wolę 12, czasem nawet 13.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-02-25 21:44:48
Autor: MadMan
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Thu, 25 Feb 2010 21:34:59 +0100, PeJot napisał(a):

 > i ile chcesz :P

W zaistniałej sytuacji całe _kasety_ nie na sprzedaż

Samych zębatek nie chcę, w szafie leży nowy LX kupiony ze miesiąc temu.
Zamontuję jak przyjdzie koronka Middleburna. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-25 11:00:58
Autor: Dominik Mirowski
Kaseta XT na 8-kę?
Alfer_z_pracy wyklepał(a) :
[...]

Obawiam się, że nie dostaniesz.... Dostawa XT-ków z 2008 była ostatnia i kto się zaopatrzył na dłużej ten ma. Pozostałym pozostaje zainteresowanie się 9-kami, bo ceny 8-mek bywają "kolekcjonerskie" 80 euro / 99 dolarów za nową kasetę CS-M730, za CS-M900 około 100 euro, ostatnia CS-M950 jaką widziałem poszła za około 150 euro.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-02-25 14:30:45
Autor: MadMan
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Thu, 25 Feb 2010 09:56:00 +0100, Alfer_z_pracy napisał(a):

Gdzie w lutym 2010 r. kupuje się kasetę XT na 8 biegów?

Na eBayu :) Rozglądałem się i kupno tego jest bardzo trudne. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-25 15:07:21
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia 25.02.2010 09:56 użytkownik Alfer_z_pracy napisał :
[...]

Na e-bay czasem można wyhaczyć takie rarytasy jak nawet CS-M900, ale
spodziewaj się ceny na poziomie XTR z obecnej serii 970.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-25 17:29:52
Autor: kml
Kaseta XT na 8-kę?

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:hm5e40$eg1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Kasety LX na 8 sądostęne więc może i XT się znajdzie...

Jak tak dalej będzie to za chwilę LX też nie będzie :/

kml
Last update 21/2/2010 Specialized Defroster MTB 2010.

Data: 2010-02-25 18:06:00
Autor: MadMan
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Thu, 25 Feb 2010 17:29:52 +0100, kml napisał(a):

Jak tak dalej będzie to za chwilę LX też nie będzie :/

Jeszcze jest w cenniku, więc luz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-26 19:22:10
Autor: kml
Kaseta XT na 8-kę?

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:144y1m8lnkjfl.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Dnia Thu, 25 Feb 2010 17:29:52 +0100, kml napisał(a):

Jak tak dalej będzie to za chwilę LX też nie będzie :/

Jeszcze jest w cenniku, więc luz.

Zobaczymy jak długo będzie na stanie :)

Data: 2010-02-26 19:35:26
Autor: MadMan
Kaseta XT na 8-kę?
Dnia Fri, 26 Feb 2010 19:22:10 +0100, kml napisał(a):

Jak tak dalej będzie to za chwilę LX też nie będzie :/

Jeszcze jest w cenniku, więc luz.

Zobaczymy jak długo będzie na stanie :)

Ja chyba w tym roku kupiłem w sklepie normalnie. Z tym że 11-28, której
już w cenniku nie ma :)
No i pewnie trochę przeleżała w gablotce. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-26 11:55:08
Autor: Rafał VFR
Kaseta XT na 8-kę?
Ja mam używki  1szt. XT 11-30 i 2 szt XTR (950) 12 - 32.
Jak coś to podeśle foty.
Niestety a może i stety przeszedłem na 9 - choć mi ta 8 stykała jak ta lala.
Pisz na priv rafalvfr@tlen.pl

Data: 2010-02-27 17:07:57
Autor: chary
Kaseta XT na 8-kę?
On Thu, 25 Feb 2010 09:56:00 +0100, Alfer_z_pracy wrote:

[...]

Ja bym się tak podstępnie podłączył ze swoim pytaniem do wątku. Jestem
szczęśliwym posiadaczem jeszcze dwóch mało używanych kaset XT/XTR na 8
biegów, niestety nie dotyczy to łańcuchów... Do tej pory korzystałem z
usług Shimano IG-90 ale właśnie zajeżdżam ostatni. Niestety już od
dłuższego czasu nie potrafię się natknąć na ten model.

Czy moglibyście się podzielić swoimi doświadczeniami w kwestii łańcuchów do
nepędów ośmiobiegowych? Czego używacie, czym można by go zastąpić, co
polecacie, czego nie; a może wręcz ktos gdzieś widział jakiegoś IG-90
dostępnego albo może nawet ma jakiegoś zbędnego zachomikowanego i byłby
skłonny oddać go w dobre ręce? :-)

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2010-02-27 20:06:07
Autor: PeJot
Kaseta XT na 8-kę?
chary pisze:
[...]

Sram PC 68, co prawda kultura pracy nieco gorsza niż IG90, ale w napędzie ze śladami zużycia powinno być OK. Niektórzy powiadają że trwałością zbliżony jest PC48 i PC58.
[...]

Sam bym kupił ze 3 sztuki, żeby mieć 6 :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Kaseta XT na 8-kę?