Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?

Data: 2014-03-01 09:49:55
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Do pełni szczęścia brakuje mi kasety (8rz), zaczynającej się od 11-12-13-... Przeglądam to co mam i strony w necie i widzę że ciężko będzie. Jakieś pomysły? :)
Jest np. HG51, 11-13-15- , ale wpasowanie 12'tki może być problematyczne.
Jest Sora 12-13-15- , tu pewnie dołożenie 11'tki byłoby łatwiejsze.
Jest jakiś Suntour (nie mam pojęcia jak z jakością) i jest to co bym chciał, czyli 11-12-13-15- . Nawet nie taki drogi, tylko no właśnie, jakość jest nieznana. Takie coś: http://allegro.pl/kaseta-sunrace-8-rz-11-23-szosa-csr86n-shimano-wwa-i3988363294.html .

- - -

Jakby sie kodowanie posypalo:

Do pelni szczescia brakuje mi kasety (8rz), zaczynajacej sie od 11-12-13-.... Przegladam to co mam i strony w necie i widze ze ciezko bedzie. Jakies pomysly? :)
Jest np. HG51, 11-13-15- , ale wpasowanie 12'tki moze byc problematyczne.
Jest Sora 12-13-15- , tu pewnie dolozenie 11'tki byloby latwiejsze.
Jest jakis Suntour (nie mam pojecia jak z jakoscia) i jest to co bym chcial, czyli 11-12-13-15- . Nawet nie taki drogi, tylko no wlasnie, jakosc jest nieznana. Takie cos: http://allegro.pl/kaseta-sunrace-8-rz-11-23-szosa-csr86n-shimano-wwa-i3988363294.html .

- - -

Przy okazji - w koncu zainstalowalem czytnik grup i mam problem z preclem. Thunderbird nie sciaga wiadomosci. Tylko z precla, z pozostalymi grupami problemu nie ma (m.in. samochody, elektronika, fizyka).

Data: 2014-03-01 10:21:47
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 18:49:55 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

Jest jakiś Suntour

W zeszłym roku szukałem Ci takiej kasety przez 3 dni,nie przez tydzień
i to o wiele tańszej,toś się krzywił,a teraz droższa będzie lepsza,no to
kupuj.W mojej chyba tylko ostatnia koronka Ci nie pasowała.

Data: 2014-03-01 10:54:08
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:21:47 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W zeszłym roku szukałem Ci takiej kasety przez 3 dni,nie przez tydzień i to o wiele tańszej,toś się krzywił,a teraz droższa będzie lepsza,no to
kupuj.W mojej chyba tylko ostatnia koronka Ci nie pasowała.

Teraz inny sprzęt ;) Góra od Shimano, w tym częściowo na alu pająku.

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T. Czyli ciasno przy biegach "szybkich", za to szeroko przy "miękkich".

Data: 2014-03-01 12:17:14
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:54:08 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T. Czyli ciasno przy biegach "szybkich", za to szeroko przy "miękkich".

Takie zestopniowanie jak chcesz to można zrobić z dwóch kaset 9x,tylko
ile ta twoja osemka wtedy będzie kosztować,nie wspomnę o tym jak to będzie
pracowało w napędzie 8x.Bardzo zbliżona do twoich oczekiwań (bo aż 6 koronek
się zgadza jest taka:http://www.ceneo.pl/21998723
Dziwne dla mnie jest,że na dole chcesz stopniowanie po ząbku,a na górze
dziury czterozębowe Ci nie przeszkadzają),zwłaszcza,że na górnych
(ja) przede wszystkim jeżdżę z blatu,żeby kaseta osiągała jakieś przyzwoite przebiegi.

Data: 2014-03-01 12:38:01
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 21:17:14 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
(bo aż 6 koronek
się zgadza jest taka:http://www.ceneo.pl/21998723
Dziwne dla mnie jest,że na dole chcesz stopniowanie po ząbku,a na górze
dziury czterozębowe Ci nie przeszkadzają)

Na dole chcę co ząbek, bo to w moim przypadku 35+ km/h (tak, potrafię i lubię kręcić szybko przy większych prędkościach, nie mam najmniejszego problemu z kadencją 100+), a tu zmiana co 2 ząbki jest po prostu za duża.
Z drugiej strony 24 i 28 w kasecie w połączeniu z przednią 22 to jest <= 10km/h, a tu muszę mieć dużo zębów pomiędzy, żeby poczuć różnicę.

Data: 2014-03-02 08:51:53
Autor: marek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On 01.03.2014 21:17, Ignac wrote:
(ja) przede wszystkim jeżdżę z blatu,żeby kaseta osiągała jakieś
przyzwoite przebiegi.

Co to znaczy "jeżdżę z blatu"? Czyli jak?

Marek

Data: 2014-03-02 09:48:00
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 08:51, marek pisze:
On 01.03.2014 21:17, Ignac wrote:
(ja) przede wszystkim jeżdżę z blatu,żeby kaseta osiągała jakieś
przyzwoite przebiegi.

Co to znaczy "jeżdżę z blatu"? Czyli jak?

na największej tarczy z przodu

--
art3k

Data: 2014-03-02 02:27:19
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 09:48:00 UTC+1 użytkownik artek napisał:

> Co to znaczy "jeżdżę z blatu"? Czyli jak?

na największej tarczy z przodu

Dokładnie tak.Z największej tarczy z przodu (48) jeżdżę przeważnie na tych koronkach kasety 20-23-26-30,nie dość że są to przełożenia które
mi odpowiadają,to jeszcze ze wspomnianą tarczą są najbardziej trwałe,
z 70% uzyskuję na nich całego przebiegu kasety.Oczywiście jeżdżę na nich
też(w zależności od warunków drogowych)z tarczą średnią(38),czy najmniejszą(28)
Kiedyś wspominałem,że należy zadbać/nauczyć się tego,aby zęby całej kasety
były w miarę możliwości równo wyjeżdżone-żeby na oko nie było widać różnicy
w zużyciu zębów między poszczególnymi koronkami.Napęd wtedy chodzi jak
z bajki do samego końca,czyli u mnie do zużycia przeskakiwania łańcucha na
koronkach,czyli 10 kkm cały czas na jednym łańcuchu,napęd jeżdżony z właściwą
kadencją.

Data: 2014-03-01 22:02:24
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 19:54, rzymo pisze:

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T.

20 u Shimano występuje wyjątkowo rzadko. Solo chyba nie do zdobycia.

11-12-13-15-18-21-24-28.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-01 13:26:22
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 22:02:24 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
20 u Shimano występuje wyjątkowo rzadko. Solo chyba nie do zdobycia.

Fakt, rzadko występuje, ale nie szukałem solo tylko w kupce z innymi. Mam i pasuje do reszty. Próbuję skompletować dół i tu nie jest łatwo.

Do przeskoku 15-18 nie mogłem się przyzwyczaić, gdyby nie to, to miałbym właśnie taką kasetę.

Data: 2014-03-01 22:56:21
Autor: M@tej
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Dnia Sat, 1 Mar 2014 10:54:08 -0800 (PST), rzymo <rzymo0@gmail.com>
napisal(a):

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T. Czyli ciasno przy biegach "szybkich", za to szeroko przy "miękkich".

http://rowertour.com/shimano-cs-hg50-7-sora-12-28-kaseta-do-roweru-szosowa-7-rzedowa.html

A jakby do tego dołożyć 11 (o ile się da)?

--
Maciej

-- -

Data: 2014-03-01 19:07:17
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 18:49, rzymo pisze:
Do pełni szczęścia brakuje mi kasety (8rz), zaczynającej się od 11-12-13-... Przeglądam to co mam i strony w necie i widzę że ciężko będzie. Jakieś pomysły? :)

Najwygodniej, ale nie najtaniej i nie najprościej to poskładać z pojedynczych koronek Shimano, one jeszcze są dostępne po SRach.

Jest np. HG51, 11-13-15- , ale wpasowanie 12'tki może być problematyczne.
Jest Sora 12-13-15- , tu pewnie dołożenie 11'tki byłoby łatwiejsze.

To jest druga metoda, wziąć i przerobić jakąś seryjną kasetę. W obydwu przypadkach trzeba pamiętać że dwie najmniejsze koronki są o 0.2 mm rozłożone rzadziej niż reszta, a reszta może spokojnie pochodzić z kaset 9 rzędowych. Dystanse do dostania w serwisie.

Jest jakiś Suntour (nihe mam pojęcia jak z jakością) i jest to co bym chciał, czyli 11-12-13-15- . Nawet nie taki drogi, tylko no właśnie, jakość jest nieznana.

Jakościowo jeszcze ujdzie, o ile planujesz przeróbki Suntoura obcymi koronkami - nie polecam takiej mieszanki. Za to przerzucanie na fabrycznie zestopniowanej kasecie powinno być szybsze.

Przy okazji - w koncu zainstalowalem czytnik grup i mam problem z preclem. Thunderbird nie sciaga wiadomosci. Tylko z precla, z pozostalymi grupami problemu nie ma (m.in. samochody, elektronika, fizyka).

U mnie pomógł e-mail do dystrybutora netu, z tym że chodziło o serwer news będący własnością tegoż dystrybutora.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-01 10:52:21
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:07:17 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2014-03-01 18:49, rzymo pisze:
Najwygodniej, ale nie najtaniej i nie najprościej to poskładać z > pojedynczych koronek Shimano, one jeszcze są dostępne po SRach.

Ciężko z tym, bo takiego zestawienia (chyba) fabrycznie nie było, były na pewno:
11-12-14
11-13-15
12-13-15 ze stopniowaniem co ząbek się nie spotkałem. Mam trochę koronek luzem, ale kombinacje wycięć/nacięć/przetłoczeń do siebie nie pasują. Przynajmniej w tych, które mam.

rozłożone rzadziej niż reszta, a reszta może spokojnie pochodzić z kaset 9 rzędowych. Dystanse do dostania w serwisie.

Reszta nie problem, problem właśnie z dołem, bo tu dziewiątkowe są z dystansami. Jest też problem średnicy wcięć, np. koronka 11z z kasety 8 ma prawie pasujące nacięcia do koronki 12z z kasety 9, ale jedna w drugą nie wchodzi (w 12 jest takie wgłębienie i koronka z kasety 8 ma nieco większą średnicę w tym miejscu - tego się nie spodziewałem, byłem pewny że będą pasować). Jedenastkę musiałbym piłować.
Szukam rozwiązania w miarę nieinwazyjnego.
Jakościowo jeszcze ujdzie, o ile planujesz przeróbki Suntoura obcymi koronkami - nie polecam takiej mieszanki. Za to przerzucanie na fabrycznie zestopniowanej kasecie powinno być szybsze.

Właśnie dół od Suntoura mi pasuje, ale musiałby działać z górą Shimano. Połączenie na styku 13-15 lub 15-17 lub 17-20. Im niżej tym lepiej, mam większe zaufanie do jakości Shimano ;)

Data: 2014-03-01 19:50:00
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 19:07, PeJot pisze:/.../

Jeszcze pytanie dodatkowe: z jaką największą koronką z przodu ta kaseta ma pracować ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-01 11:04:26
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:50:00 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Jeszcze pytanie dodatkowe: z jaką największą koronką z przodu ta kaseta ma pracować ?

Niewielką - 36 zębów. To ma być 2x8. Z przodu 36/22, z tyłu 11-28..
Przy czym skrajne przełożenia będę wykorzystywał sporadycznie.

Data: 2014-03-01 14:40:44
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 20:04:26 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

Niewielką - 36 zębów. To ma być 2x8. Z przodu 36/22, z tyłu 11-28.

Przy czym skrajne przełożenia będę wykorzystywał sporadycznie.

Czyli wykorzystujesz małe koronki kasety 11-12-13-15 do szybkiej/intensywnej  jazdy,a ze względu na małą ilośc zębów one się do tego nie nadają,czyli
kaseta Ci szybko pada.Te przełożenia na których lubisz jeździć skonfigurowałbym
z większymi tarczami z przodu i większymi koronkami w kasecie,żeby uzyskać
te same przełożenia co masz obecnie,a kaseta/napęd osiągałyby większe
przebiegi.U mnie najmniejsze 3 koronki kasety wytrzymują gdzieś 800-1000km,
lecą błyskawicznie.

Data: 2014-03-02 02:11:39
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 23:40:44 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
Czyli wykorzystujesz małe koronki kasety 11-12-13-15 do szybkiej/intensywnej  jazdy,a ze względu na małą ilośc zębów one się do tego nie nadają

To do czego się nadają - do wolnej jazdy? :) Pamiętaj, że kręcę szybko, małych koronek jest więcej (bo co ząbek), więc napęd zużywam wolniej. Z całości korzystam w miarę równomiernie.
Podobnie stopniowane kasety zużywam w pięć, sześć tysięcy km (najczęściej używane 13 i 15 mają wtedy widoczne zużycie, nowy łańcuch już nie daje rady). Wymieniam kilka mniejszych koronek i znów spokój na kilka kkm. Jak skonfiguruję napęd z większą ilością zębów z przodu i z tyłu, to małe w kasecie będą tylko dla ozdoby. Chociaż z drugiej strony kaseta mogłaby się wtedy zaczynać od 12 czy nawet 13. Kwestia do przemyślenia, bo nie jest to jednak takie głupie... ;)

Data: 2014-03-02 13:54:37
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 11:11, rzymo pisze:

[...]

Kaseta zaczynająca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozsądnym rozwiązaniem dla osób ze słabszą kondycją. Szkoda że nie ma na rynku gotowych kaset MTB tego typu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-02 09:11:45
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 13:54:37 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Kaseta zaczynająca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozsądnym rozwiązaniem dla osób ze słabszą kondycją. >

Polemizowałbym,natomiast wolałbym zrezygnować z 11 na rzecz tych wymienionych,i założyłbym32 może bym jej nie dojeżdżał,ale byłaby
pod ostrzejsze podjazdy.Skoda,że nie ma powszechnej dostępności do pojdyńczych koronek,bo kto by chciał zestawiłby sobie kasetę
indywidualnie.No ale,zazwyczaj jest w miarę szeroki wybór dostępnej
konfigaracji wśród kaset,więc jakieś optimum wybrać się da.

Data: 2014-03-02 14:18:05
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 13:54, PeJot pisze:
Kaseta zaczynająca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozsądnym
rozwiązaniem dla osób ze słabszą kondycją. Szkoda że nie ma na rynku
gotowych kaset MTB tego typu.

jak nie ma, jak są? np. xtr 12-34, hg61 12-36, obie 9-ciorzędowe, aczkolwiek ta pierwsza kosztuje ponad pół tysiąca, a ta druga jest głównie z myślą o początkujących 29erach, więc zestopniowanie dla 26" jest co najmniej takie sobie.

--
art3k

Data: 2014-03-02 14:36:09
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 14:18, artek pisze:
[...]

Wiesz, mało kto ze słabą kondycją jeździ na XTRze :> MZ takie kasety powinny być obecne w tanich, masowych grupach. Kiedyś bodaj w Acera lub w Altusie była korba z blatem 38, co z kasetą 11- było niezłym rozwiązaniem dla osób mało jeżdżących. Dziś na rynku sporo jest tanich rowerów z przełożeniem 48/11, co MZ dla kogoś kto robi 150 km w roku jest nieporozumieniem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-02 15:22:47
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 14:36, PeJot pisze:
Wiesz, mało kto ze słabą kondycją jeździ na XTRze :>

oczywista oczywistość ;P
ale - jak by się ktoś uparł - jest.

MZ takie kasety powinny być obecne w tanich, masowych grupach.

nie mam zdania na ten temat.
aczkolwiek - w bardzo starym trekkingu mam 7-rzędowy wolnobieg 14-34 (to się chyba megarange nazywało albo jakoś tak). czyli maksymalnie 48/14. cóż, jak dla mnie to było i jest bardzo takie sobie, ale okazjonalnie na miasto, to nawet i ujdzie.

> Dziś na rynku sporo jest tanich  rowerĂłw z przełoĹźeniem 48/11,

prawdę mówiąc nie ma żadnego przeciwwskazania, aby do trekkingów montować korby 42(44)/34/22 - co załatwiłoby problem, ale tak jakoś się przyjęło, że w tej klasie przynależy się korba 48 i już. dawno temu w krossówce dość szybko wymieniłem korbę na normalną, górską.

dokładnie tak samo nie ma przeciwwskazań, aby w trekingach montować szosowe kasety 12-2x ... z górską korbą najlżejsze przełożenie byłoby 22/28, czyli akurat na podmiejski spacerek lekko pod górkę ;)

przypuszczam, że jest to swojego rodzaju urawniłowka. produkuje się rower z taśmy, bez większego zwracania uwagi dla kogo, w jaki teren i jakie warunki, ot, tak, na wszelki wypadek w każdy teren i dla każdego.
i to jest ta cena uniwersalności ...

> co MZ dla kogoś kto robi 150 km w roku jest nieporozumieniem.

akurat przy takich przebiegach _kaĹźdy_ rower będzie rĂłwnie dobry, jak i rĂłwnie zły. o nawykach czy optymalizacji przełoĹźeń  moĹźna mĂłwić dopiero przy duĹźo większym  doświadczeniu i duĹźo większych przebiegach.

ja osobiście używam dwóch kaset, w kołach szosowych - 11-28, a w 26" do lasu i w góry 11-34. nie powiem, zastanawiałem się nad wcześniej wzmiankowaną górską kasetą 12-36, ale stwierdziłem, że jednak czasem (nawet górach) zdarza się mocno pociągnąć z blatu, więc powiedzmy, że na razie mi te 11 nie zaszkodzi.

--
art3k

Data: 2014-03-02 17:40:43
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 15:22, artek pisze:

prawdę mówiąc nie ma żadnego przeciwwskazania, aby do trekkingów
montować korby 42(44)/34/22 - co załatwiłoby problem, ale tak jakoś się
przyjęło, że w tej klasie przynależy się korba 48 i już.
/.../

[...]

Myślę że marketing też macza w tym palce. Zielony klient myśli że 48/11 jest lepsze od 42/11, a potem, z braku kondycji w pocie czoła ujeżdża środkową koronkę z przodu. Przeciętny klient jest w stanie kupić tylko to co jest w SRach i koniec. No i potem widuje się takie potworki, jak rowery dziecinne czy młodzieżowe z korbami 170 mm, za to z tarczówką z przodu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-03-02 09:06:04
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 17:40:43 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Myślę że marketing też macza w tym palce. Zielony klient myśli że 48/11 jest lepsze od 42/11, a potem, z braku kondycji w pocie czoła ujeżdża  środkową koronkę z przodu.

Idealnym przykładem mój znajomy. Wziął korbę z 48 bo "jest lepsza, sprzedawca mówił, że będę mógł szybciej jeździć". Długo nie trwało jak zaczął mnie pytać czy istnieją mniejsze i czy da się zamienić, bo na blat to wrzuca tylko jak zjeżdża z dużej góry. Z 42 jest bardzo zadowolony.

Data: 2014-03-02 18:12:42
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 18:06, rzymo pisze:
[...]

W zeszłym roku robiłem rower dla dziewczyny, która nigdy nie korzystała z blatu 48, bo zwyczajnie nie miała siły. Cały czas jeździła na środkowej tarczy 38 zębów. Z tyłu miała wolnobieg zaczynający się od 14. Zaryzykowałem wymianę korby na  42-32-22 i to był strzał w dychę. Trzeba pamiętać że nie wszyscy mają kondychę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-03-02 09:37:03
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 18:12:42 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
[...]

Nie zawsze to kwestia kondycji. Ja to kiedyś jak zmądrzałem :) i przestałem trekkingiem gonić autobusy (zbiegło się to też z wymianą Jelczy na Solarisy) to też zmieniłem z 48 na 42. Nie dlatego, że brak siły, tylko po prostu prędkości 50+ km/h przestały mi być potrzebne. Zwłaszcza że ciągnących się kilometrami asfaltowych zjazdów u mnie nie ma. Za to częściej zacząłem używać blatu w normalnej jeździe.

Data: 2014-03-02 19:07:12
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 17:40, PeJot pisze:
[...]
jakie warunki, ot, tak, na wszelki wypadek w kaĹźdy teren i dla kaĹźdego.
i to jest ta cena uniwersalności ...

Myślę że marketing też macza w tym palce. Zielony klient myśli że 48/11
jest lepsze od 42/11,

może marketing, a może bezmyślność czy wygoda producentów. bez głębszej refleksji montuje się grupę określaną "trekkingowa", bo po prostu taka jest, niestety całkowicie abstrahując od rzeczywistej grupy docelowej i jej realnych możliwości.

nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ... SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po prostu przestaje istnieć. naturalnie, za wyjątkiem szczególnych przypadków.

--
art3k

Data: 2014-03-02 19:16:03
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 19:07, artek pisze:

nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ...
SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po
prostu przestaje istnieć.

Który to model, bo na stronie Shimano nie widzę. Jeżeli faktycznie to 40/30/22 to jest dokładnie to właśnie, o czym mówimy. Jeszcze bym sobie życzył taniej korby 160/165, dla kobiet i młodzieży.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-02 21:18:58
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 19:16, PeJot pisze:
[...]

absolutna nowość, 2015:

"Korba jest bardziej kompaktowa, ale w dalszym ciągu ma 3 tarcze. Liczba zębów 40-30-22 jest teraz bardziej uniwersalna i zadowoli także użytkowników rowerów MTB na większych kołach. Ramiona wykonano w technologii HollowTech. "

http://www.mtbnews.pl/content/view/4368/1/

--
art3k

Data: 2014-03-03 06:36:52
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 21:18, artek pisze:

[...]

Ale jaja, HT2 i hydrauliki w Alivio. Ciekawe co upchają w niższych grupach :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-02 23:02:04
Autor: JDX
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On 2014-03-02 19:07, artek wrote:
[...]
nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ...
SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po
prostu przestaje istnieć. naturalnie, za wyjątkiem szczególnych przypadków.
Tak, tylko że do trekkinga taka korba jest bez sensu. Piszę to jako
uĹźytkownik standardowej korby 48/38/28 i kasety 11-32.

Data: 2014-03-03 06:38:50
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 23:02, JDX pisze:

nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ...
SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po
prostu przestaje istnieć. naturalnie, za wyjątkiem szczególnych przypadków.
Tak, tylko Ĺźe do trekkinga taka korba jest bez sensu.

Jak najbardziej z sensem, dla osobników o słabszej kondycji.

Piszę to jako
uĹźytkownik standardowej korby 48/38/28 i kasety 11-32.

I jako przedstawiciel edycji limitowanej :> A jak Ci mało 48/11, przesiądź się na Shimano Capreo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-03 09:55:17
Autor: JDX
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On 2014-03-03 06:38, PeJot wrote:
[...]

przypadkĂłw.
Tak, tylko Ĺźe do trekkinga taka korba jest bez sensu.

Jak najbardziej z sensem, dla osobników o słabszej kondycji.
Wiesz, jeśli ktoś ze względu na słabą kondycję potrzebuje w trekkingu
używać tarczy 30 (lub kompletnie bezużytecznej 22!), to może bardziej
właściwym pojazdem dla takiej osoby byłby wózek inwalidzki. :-D I to
taki z własnym napędem. :-D IMO dla słabszych kondycyjnie do są korby z
blatem 44, ewentualnie (IMO już trochę za miękkie) 42. O ile w tych
korbach tylko najmniejsza zębatka jest IMO bezużyteczna, to w korbie
40/30/22 bezużyteczne są już dwie najmniejsze.

P.S. Nie, zdecydowanie nie uważam się za osobę o dobrej kondycji.

Data: 2014-03-03 07:51:53
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 09:55:17 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
[...]

Mam wrażenie, że to znów kwestia kadencji. Prosty przykład z tym 42/11 = ~3.8 .
Dla mnie to jest ~50 km/h - nie sądzę, żeby to było za lekko :)
Ale wystarczy że ktoś kręci wolniej (kadencja mniejsza o 20) i automatycznie na tym przełożeniu będzie w stanie osiągnąć zaledwie ~40km/h. I taki ktoś, nawet z 48/11, nie osiągnie tych 50. Będzie musiał albo się przemóc i zwiększyć kadencję, albo założyć korbę z blatem szosowym ;)

Data: 2014-03-03 11:47:36
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 16:51:53 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

 48/11, nie osiągnie tych 50. Będzie musiał albo się przemóc i zwiększyć kadencję, albo założyć korbę z blatem szosowym ;)

Wierzysz w to ,że ktoś kto intensywnie jeździ używa takich przełożeń,
chyba do zjazdu z Kasprowego raz na miesiąc,no może poza Markiem,
ale uważam,że i on z biegiem czasu zmieni zdanie.
Intensywna jazda (np.codziennie) bez kadencji to droga do piekła!

Data: 2014-03-07 07:50:48
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 20:47, Ignac pisze:

Intensywna jazda (np.codziennie) bez kadencji to droga do piekła!

Ojtam zaraz do piekła. Raczej do gabinetu ortopedy.

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-03 10:16:05
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 09:55, JDX pisze:

[...]

Mylisz się, albo mieszkasz na równinach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-03 12:14:29
Autor: coaster
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 10:16, PeJot pisze:
[...]

Czy to oznacza, ze w swojej wypowiedzi z jakiegos powodu wykluczyles "tych z rownin"? ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-03-07 07:50:03
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 12:14, coaster pisze:

Mylisz się, albo mieszkasz na równinach.

Czy to oznacza, ze w swojej wypowiedzi z jakiegos powodu wykluczyles
"tych z rownin"? ;-)

Niektórzy ( podejrzewam że raczej ci z równin ), jak już zaczną zjeżdżać z byle górki, to muszą, po prostu muszą "dopalić" korbami, choćby na liczniku było 80 km/h.

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-01 20:24:21
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 20:04, rzymo pisze:
[...]

Przy 36-22 będą jaja z przerzucaniem. W górę będzie leniwie, w dół łańcuch może iść pomiędzy koronki. Daj standardowe 42/32/22, do tego 12-13-14-cośtam, albo nawet 13-14-15-cośtam. Ogólnie, przy niestandardowych kombinacjach koronek im więcej zębów z tyłu tym mniejsze kłopoty z przerzucaniem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-01 11:36:07
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 20:24:21 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Przy 36-22 będą jaja z przerzucaniem. W górę będzie leniwie, w dół łańcuch może iść pomiędzy koronki.

Taką korbę (inny model, zębatki te same) użytkuję od dłuższego czasu w innym rowerze (bo ja wiem, będzie 7.5-8k km przebiegu) i ani razu nie było problemu. Szybko i sprawnie, łańcuch nie spada. Tak więc tu także nie przewiduję problemów.

Nawet jakbym chciał (a nie chcę :)) to 3x coś nie zastosuję, przerzutka przód dedykowana do blatu max 38T (na przerzutce wytłoczone 36/38T max) - różni się wytłoczeniami w blasze od typowej 3-rzędowej.

Data: 2014-03-01 20:39:28
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 20:36, rzymo pisze:
[...]

Jeśli się upierasz przy 2x8, to nic nie wymyślę ponad to co napisałem wcześniej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-02 15:38:40
Autor: Jacek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Dnia Sat, 01 Mar 2014 19:07:17 +0100, PeJot napisał(a):

Przy okazji - w koncu zainstalowalem czytnik grup i mam problem z preclem. Thunderbird nie sciaga wiadomosci. Tylko z precla, z pozostalymi grupami problemu nie ma (m.in. samochody, elektronika, fizyka).

A z jakiego serwera news korzystasz?
--
Jacek

Data: 2014-03-02 07:24:06
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 15:38:40 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
A z jakiego serwera news korzystasz?

news.task.gda.pl

Data: 2014-03-02 12:20:58
Autor: skradzionyrower
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Włoskie Miche oferuje zestawy koronek do samodzielnego montażu dowolnie zestawionej kasety na różne liczby przełożeń
http://www.miche.it/en/catalogo/catalogo-miche/pignoni/set-pignoni
MichuP

Data: 2014-03-02 23:37:28
Autor: wadimd
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On Saturday, March 1, 2014 6:49:55 PM UTC+1, rzymo wrote:
Do pełni szczęścia brakuje mi kasety (8rz), zaczynającej się od 11-12-13-... Przeglądam to co mam i strony w necie i widzę że ciężko będzie. Jakieś pomysły? :)

Można by poskładać z miche: http://www.miche.it/uploads/pdf/schede-tecniche/tech-primato-cassette2014.pdf :)
Tylko nie kojarzę czy to w .pl gdzieś sprzedają...

wd

Data: 2014-03-06 09:51:59
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Wszem i wobec oznajmiam - poskładałem taką kasetę, nawet lekka (217g), ale nie mogę dobrać koronek tak, by przerzucanie było płynne. Na "sucho" czasem są momenty zawahania, więc w czasie jazdy na pewno by były problemy. No może nie problemy, ale niedogodności ;) W każdym razie nawet nie będę próbował.

Założę 11-13-15-17-19-21-24-28 i na razie będę jeździł (11 na specjalne okazje). W międzyczasie zmiana przerzutki, łańcucha i zmiana zębów z przodu. Proste obliczenia podpowiadają blat 40 (żeby mieć przełożenia w okolicach 2.1 / 2.4 / 2.7, odpowiednio dla koronek 19,17,15), więc mniejsza musiałaby mieć co najmniej 26 zębów.

Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?