Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?

Data: 2014-03-01 19:07:17
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 18:49, rzymo pisze:
Do pełni szczę¶cia brakuje mi kasety (8rz), zaczynaj±cej się od 11-12-13-... Przegl±dam to co mam i strony w necie i widzę że ciężko będzie. Jakie¶ pomysły? :)

Najwygodniej, ale nie najtaniej i nie najpro¶ciej to poskładać z pojedynczych koronek Shimano, one jeszcze s± dostępne po SRach.

Jest np. HG51, 11-13-15- , ale wpasowanie 12'tki może być problematyczne.
Jest Sora 12-13-15- , tu pewnie dołożenie 11'tki byłoby łatwiejsze.

To jest druga metoda, wzi±ć i przerobić jak±¶ seryjn± kasetę. W obydwu przypadkach trzeba pamiętać że dwie najmniejsze koronki s± o 0.2 mm rozłożone rzadziej niż reszta, a reszta może spokojnie pochodzić z kaset 9 rzędowych. Dystanse do dostania w serwisie.

Jest jaki¶ Suntour (nihe mam pojęcia jak z jako¶ci±) i jest to co bym chciał, czyli 11-12-13-15- . Nawet nie taki drogi, tylko no wła¶nie, jako¶ć jest nieznana.

Jako¶ciowo jeszcze ujdzie, o ile planujesz przeróbki Suntoura obcymi koronkami - nie polecam takiej mieszanki. Za to przerzucanie na fabrycznie zestopniowanej kasecie powinno być szybsze.

Przy okazji - w koncu zainstalowalem czytnik grup i mam problem z preclem. Thunderbird nie sciaga wiadomosci. Tylko z precla, z pozostalymi grupami problemu nie ma (m.in. samochody, elektronika, fizyka).

U mnie pomógł e-mail do dystrybutora netu, z tym że chodziło o serwer news będ±cy własno¶ci± tegoż dystrybutora.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2014-03-01 10:52:21
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:07:17 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
W dniu 2014-03-01 18:49, rzymo pisze:
Najwygodniej, ale nie najtaniej i nie najpro¶ciej to poskładać z > pojedynczych koronek Shimano, one jeszcze s± dostępne po SRach.

Ciężko z tym, bo takiego zestawienia (chyba) fabrycznie nie było, były na pewno:
11-12-14
11-13-15
12-13-15 ze stopniowaniem co z±bek się nie spotkałem. Mam trochę koronek luzem, ale kombinacje wycięć/nacięć/przetłoczeń do siebie nie pasuj±. Przynajmniej w tych, które mam.

rozłożone rzadziej niż reszta, a reszta może spokojnie pochodzić z kaset 9 rzędowych. Dystanse do dostania w serwisie.

Reszta nie problem, problem wła¶nie z dołem, bo tu dziewi±tkowe s± z dystansami. Jest też problem ¶rednicy wcięć, np. koronka 11z z kasety 8 ma prawie pasuj±ce nacięcia do koronki 12z z kasety 9, ale jedna w drug± nie wchodzi (w 12 jest takie wgłębienie i koronka z kasety 8 ma nieco większ± ¶rednicę w tym miejscu - tego się nie spodziewałem, byłem pewny że będ± pasować). Jedenastkę musiałbym piłować.
Szukam rozwi±zania w miarę nieinwazyjnego.
Jako¶ciowo jeszcze ujdzie, o ile planujesz przeróbki Suntoura obcymi koronkami - nie polecam takiej mieszanki. Za to przerzucanie na fabrycznie zestopniowanej kasecie powinno być szybsze.

Wła¶nie dół od Suntoura mi pasuje, ale musiałby działać z gór± Shimano. Poł±czenie na styku 13-15 lub 15-17 lub 17-20. Im niżej tym lepiej, mam większe zaufanie do jako¶ci Shimano ;)

Data: 2014-03-01 19:50:00
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 19:07, PeJot pisze:/.../

Jeszcze pytanie dodatkowe: z jak± największ± koronk± z przodu ta kaseta ma pracować ?

Data: 2014-03-01 11:04:26
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:50:00 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Jeszcze pytanie dodatkowe: z jak± największ± koronk± z przodu ta kaseta ma pracować ?

Niewielk± - 36 zębów. To ma być 2x8. Z przodu 36/22, z tyłu 11-28..
Przy czym skrajne przełożenia będę wykorzystywał sporadycznie.

Data: 2014-03-01 14:40:44
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 20:04:26 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

Niewielk± - 36 zębów. To ma być 2x8. Z przodu 36/22, z tyłu 11-28.

Przy czym skrajne przełożenia będę wykorzystywał sporadycznie.

Czyli wykorzystujesz małe koronki kasety 11-12-13-15 do szybkiej/intensywnej  jazdy,a ze względu na mał± ilo¶c zębów one się do tego nie nadaj±,czyli
kaseta Ci szybko pada.Te przełożenia na których lubisz jeĽdzić skonfigurowałbym
z większymi tarczami z przodu i większymi koronkami w kasecie,żeby uzyskać
te same przełożenia co masz obecnie,a kaseta/napęd osi±gałyby większe
przebiegi.U mnie najmniejsze 3 koronki kasety wytrzymuj± gdzie¶ 800-1000km,
lec± błyskawicznie.

Data: 2014-03-02 02:11:39
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 23:40:44 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
Czyli wykorzystujesz małe koronki kasety 11-12-13-15 do szybkiej/intensywnej  jazdy,a ze względu na mał± ilo¶c zębów one się do tego nie nadaj±

To do czego się nadaj± - do wolnej jazdy? :) Pamiętaj, że kręcę szybko, małych koronek jest więcej (bo co z±bek), więc napęd zużywam wolniej. Z cało¶ci korzystam w miarę równomiernie.
Podobnie stopniowane kasety zużywam w pięć, sze¶ć tysięcy km (najczę¶ciej używane 13 i 15 maj± wtedy widoczne zużycie, nowy łańcuch już nie daje rady). Wymieniam kilka mniejszych koronek i znów spokój na kilka kkm. Jak skonfiguruję napęd z większ± ilo¶ci± zębów z przodu i z tyłu, to małe w kasecie będ± tylko dla ozdoby. Chociaż z drugiej strony kaseta mogłaby się wtedy zaczynać od 12 czy nawet 13. Kwestia do przemy¶lenia, bo nie jest to jednak takie głupie... ;)

Data: 2014-03-02 13:54:37
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 11:11, rzymo pisze:

[...]

Kaseta zaczynaj±ca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozs±dnym rozwi±zaniem dla osób ze słabsz± kondycj±. Szkoda że nie ma na rynku gotowych kaset MTB tego typu.

Data: 2014-03-02 09:11:45
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 13:54:37 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Kaseta zaczynaj±ca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozs±dnym rozwi±zaniem dla osób ze słabsz± kondycj±. >

Polemizowałbym,natomiast wolałbym zrezygnować z 11 na rzecz tych wymienionych,i założyłbym32 może bym jej nie dojeżdżał,ale byłaby
pod ostrzejsze podjazdy.Skoda,że nie ma powszechnej dostępno¶ci do pojdyńczych koronek,bo kto by chciał zestawiłby sobie kasetę
indywidualnie.No ale,zazwyczaj jest w miarę szeroki wybór dostępnej
konfigaracji w¶ród kaset,więc jakie¶ optimum wybrać się da.

Data: 2014-03-02 14:18:05
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 13:54, PeJot pisze:
Kaseta zaczynająca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozsądnym
rozwiązaniem dla osób ze słabszą kondycją. Szkoda że nie ma na rynku
gotowych kaset MTB tego typu.

jak nie ma, jak są? np. xtr 12-34, hg61 12-36, obie 9-ciorzędowe, aczkolwiek ta pierwsza kosztuje ponad pół tysiąca, a ta druga jest głównie z myślą o początkujących 29erach, więc zestopniowanie dla 26" jest co najmniej takie sobie.

--
art3k

Data: 2014-03-02 14:36:09
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 14:18, artek pisze:
W dniu 2014-03-02 13:54, PeJot pisze:
Kaseta zaczynaj±ca się od 12, czy nawet 13 zębów jest rozs±dnym
rozwi±zaniem dla osób ze słabsz± kondycj±. Szkoda że nie ma na rynku
gotowych kaset MTB tego typu.

jak nie ma, jak s±? np. xtr 12-34, hg61 12-36, obie 9-ciorzędowe,
aczkolwiek ta pierwsza kosztuje ponad pół tysi±ca,
a ta druga jest
głównie z my¶l± o pocz±tkuj±cych 29erach, więc zestopniowanie dla 26"
jest co najmniej takie sobie.

Wiesz, mało kto ze słab± kondycj± jeĽdzi na XTRze :> MZ takie kasety powinny być obecne w tanich, masowych grupach. Kiedy¶ bodaj w Acera lub w Altusie była korba z blatem 38, co z kaset± 11- było niezłym rozwi±zaniem dla osób mało jeżdż±cych. Dzi¶ na rynku sporo jest tanich rowerów z przełożeniem 48/11, co MZ dla kogo¶ kto robi 150 km w roku jest nieporozumieniem.

Data: 2014-03-02 15:22:47
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 14:36, PeJot pisze:
Wiesz, mało kto ze słabą kondycją jeździ na XTRze :>

oczywista oczywistość ;P
ale - jak by się ktoś uparł - jest.

MZ takie kasety powinny być obecne w tanich, masowych grupach.

nie mam zdania na ten temat.
aczkolwiek - w bardzo starym trekkingu mam 7-rzędowy wolnobieg 14-34 (to się chyba megarange nazywało albo jakoś tak). czyli maksymalnie 48/14. cóż, jak dla mnie to było i jest bardzo takie sobie, ale okazjonalnie na miasto, to nawet i ujdzie.

> DziĹ› na rynku sporo jest tanich  rowerĂłw z przeĹ‚oĹĽeniem 48/11,

prawdę mówiąc nie ma żadnego przeciwwskazania, aby do trekkingów montować korby 42(44)/34/22 - co załatwiłoby problem, ale tak jakoś się przyjęło, że w tej klasie przynależy się korba 48 i już. dawno temu w krossówce dość szybko wymieniłem korbę na normalną, górską.

dokładnie tak samo nie ma przeciwwskazań, aby w trekingach montować szosowe kasety 12-2x ... z górską korbą najlżejsze przełożenie byłoby 22/28, czyli akurat na podmiejski spacerek lekko pod górkę ;)

przypuszczam, że jest to swojego rodzaju urawniłowka. produkuje się rower z taśmy, bez większego zwracania uwagi dla kogo, w jaki teren i jakie warunki, ot, tak, na wszelki wypadek w każdy teren i dla każdego.
i to jest ta cena uniwersalności ...

> co MZ dla kogoĹ› kto robi 150 km w roku jest nieporozumieniem.

akurat przy takich przebiegach _kaĹĽdy_ rower bÄ™dzie rĂłwnie dobry, jak i rĂłwnie zĹ‚y. o nawykach czy optymalizacji przeĹ‚oĹĽeĹ„  moĹĽna mĂłwić dopiero przy duĹĽo wiÄ™kszym  doĹ›wiadczeniu i duĹĽo wiÄ™kszych przebiegach.

ja osobiście używam dwóch kaset, w kołach szosowych - 11-28, a w 26" do lasu i w góry 11-34. nie powiem, zastanawiałem się nad wcześniej wzmiankowaną górską kasetą 12-36, ale stwierdziłem, że jednak czasem (nawet górach) zdarza się mocno pociągnąć z blatu, więc powiedzmy, że na razie mi te 11 nie zaszkodzi.

--
art3k

Data: 2014-03-02 17:40:43
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 15:22, artek pisze:

prawdę mówi±c nie ma żadnego przeciwwskazania, aby do trekkingów
montować korby 42(44)/34/22 - co załatwiłoby problem, ale tak jako¶ się
przyjęło, że w tej klasie przynależy się korba 48 i już.
/.../

przypuszczam, że jest to swojego rodzaju urawniłowka. produkuje się
rower z ta¶my, bez większego zwracania uwagi dla kogo, w jaki teren i
jakie warunki, ot, tak, na wszelki wypadek w każdy teren i dla każdego.
i to jest ta cena uniwersalno¶ci ...

My¶lę że marketing też macza w tym palce. Zielony klient my¶li że 48/11 jest lepsze od 42/11, a potem, z braku kondycji w pocie czoła ujeżdża ¶rodkow± koronkę z przodu. Przeciętny klient jest w stanie kupić tylko to co jest w SRach i koniec. No i potem widuje się takie potworki, jak rowery dziecinne czy młodzieżowe z korbami 170 mm, za to z tarczówk± z przodu.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-03-02 09:06:04
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 17:40:43 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
My¶lę że marketing też macza w tym palce. Zielony klient my¶li że 48/11 jest lepsze od 42/11, a potem, z braku kondycji w pocie czoła ujeżdża  ¶rodkow± koronkę z przodu.

Idealnym przykładem mój znajomy. Wzi±ł korbę z 48 bo "jest lepsza, sprzedawca mówił, że będę mógł szybciej jeĽdzić". Długo nie trwało jak zacz±ł mnie pytać czy istniej± mniejsze i czy da się zamienić, bo na blat to wrzuca tylko jak zjeżdża z dużej góry. Z 42 jest bardzo zadowolony.

Data: 2014-03-02 18:12:42
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 18:06, rzymo pisze:
[...]

W zeszłym roku robiłem rower dla dziewczyny, która nigdy nie korzystała z blatu 48, bo zwyczajnie nie miała siły. Cały czas jeĽdziła na ¶rodkowej tarczy 38 zębów. Z tyłu miała wolnobieg zaczynaj±cy się od 14. Zaryzykowałem wymianę korby na  42-32-22 i to był strzał w dychę. Trzeba pamiętać że nie wszyscy maj± kondychę.

Data: 2014-03-02 09:37:03
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 18:12:42 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
[...]

Nie zawsze to kwestia kondycji. Ja to kiedy¶ jak zm±drzałem :) i przestałem trekkingiem gonić autobusy (zbiegło się to też z wymian± Jelczy na Solarisy) to też zmieniłem z 48 na 42. Nie dlatego, że brak siły, tylko po prostu prędko¶ci 50+ km/h przestały mi być potrzebne. Zwłaszcza że ci±gn±cych się kilometrami asfaltowych zjazdów u mnie nie ma. Za to czę¶ciej zacz±łem używać blatu w normalnej jeĽdzie.

Data: 2014-03-02 19:07:12
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 17:40, PeJot pisze:
prawdÄ™ mĂłwiÄ…c nie ma ĹĽadnego przeciwwskazania, aby do trekkingĂłw
[...]
jakie warunki, ot, tak, na wszelki wypadek w kaĹĽdy teren i dla kaĹĽdego.
i to jest ta cena uniwersalności ...

Myślę że marketing też macza w tym palce. Zielony klient myśli że 48/11
jest lepsze od 42/11,

może marketing, a może bezmyślność czy wygoda producentów. bez głębszej refleksji montuje się grupę określaną "trekkingowa", bo po prostu taka jest, niestety całkowicie abstrahując od rzeczywistej grupy docelowej i jej realnych możliwości.

nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ... SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po prostu przestaje istnieć. naturalnie, za wyjątkiem szczególnych przypadków.

--
art3k

Data: 2014-03-02 19:16:03
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 19:07, artek pisze:

nawiasem mówi±c, przegl±dałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korb± ...
SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po
prostu przestaje istnieć.

Który to model, bo na stronie Shimano nie widzę. Jeżeli faktycznie to 40/30/22 to jest dokładnie to wła¶nie, o czym mówimy. Jeszcze bym sobie życzył taniej korby 160/165, dla kobiet i młodzieży.

Data: 2014-03-02 21:18:58
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 19:16, PeJot pisze:
W dniu 2014-03-02 19:07, artek pisze:

nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ...
SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po
prostu przestaje istnieć.

KtĂłry to model, bo na stronie Shimano nie widzÄ™.

absolutna nowość, 2015:

"Korba jest bardziej kompaktowa, ale w dalszym ciągu ma 3 tarcze. Liczba zębów 40-30-22 jest teraz bardziej uniwersalna i zadowoli także użytkowników rowerów MTB na większych kołach. Ramiona wykonano w technologii HollowTech. "

http://www.mtbnews.pl/content/view/4368/1/

--
art3k

Data: 2014-03-03 06:36:52
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 21:18, artek pisze:

absolutna nowość, 2015:

"Korba jest bardziej kompaktowa, ale w dalszym ciÄ…gu ma 3 tarcze. Liczba
zębów 40-30-22 jest teraz bardziej uniwersalna i zadowoli także
użytkowników rowerów MTB na większych kołach. Ramiona wykonano w
technologii HollowTech.    "

http://www.mtbnews.pl/content/view/4368/1/

Ale jaja, HT2 i hydrauliki w Alivio. Ciekawe co upchajÄ… w niĹĽszych grupach :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-02 23:02:04
Autor: JDX
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On 2014-03-02 19:07, artek wrote:
[...]
nawiasem mówiąc, przeglądałem najnowsze alivio - 9-rzędowe, z korbą ...
SZOK ... 40/30/22!!! przy takiej korbie problem kasety 11 czy 12/XX po
prostu przestaje istnieć. naturalnie, za wyjątkiem szczególnych przypadków.
Tak, tylko ĹĽe do trekkinga taka korba jest bez sensu. PiszÄ™ to jako
uĹĽytkownik standardowej korby 48/38/28 i kasety 11-32.

Data: 2014-03-03 06:38:50
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 23:02, JDX pisze:

[...]

Jak najbardziej z sensem, dla osobników o słabszej kondycji.

PiszÄ™ to jako
uĹĽytkownik standardowej korby 48/38/28 i kasety 11-32.

I jako przedstawiciel edycji limitowanej :> A jak Ci mało 48/11, przesiądź się na Shimano Capreo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-03 09:55:17
Autor: JDX
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On 2014-03-03 06:38, PeJot wrote:
[...]

przypadkĂłw.
Tak, tylko ĹĽe do trekkinga taka korba jest bez sensu.

Jak najbardziej z sensem, dla osobników o słabszej kondycji.
Wiesz, jeśli ktoś ze względu na słabą kondycję potrzebuje w trekkingu
używać tarczy 30 (lub kompletnie bezużytecznej 22!), to może bardziej
właściwym pojazdem dla takiej osoby byłby wózek inwalidzki. :-D I to
taki z własnym napędem. :-D IMO dla słabszych kondycyjnie do są korby z
blatem 44, ewentualnie (IMO już trochę za miękkie) 42. O ile w tych
korbach tylko najmniejsza zębatka jest IMO bezużyteczna, to w korbie
40/30/22 bezuĹĽyteczne sÄ… juĹĽ dwie najmniejsze.

P.S. Nie, zdecydowanie nie uwaĹĽam siÄ™ za osobÄ™ o dobrej kondycji.

Data: 2014-03-03 07:51:53
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 09:55:17 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
IMO dla słabszych kondycyjnie do s± korby z
blatem 44, ewentualnie (IMO już trochę za miękkie) 42. O ile w tych
korbach tylko najmniejsza zębatka jest IMO bezużyteczna, to w korbie
40/30/22 bezużyteczne s± już dwie najmniejsze.

Mam wrażenie, że to znów kwestia kadencji. Prosty przykład z tym 42/11 = ~3.8 .
Dla mnie to jest ~50 km/h - nie s±dzę, żeby to było za lekko :)
Ale wystarczy że kto¶ kręci wolniej (kadencja mniejsza o 20) i automatycznie na tym przełożeniu będzie w stanie osi±gn±ć zaledwie ~40km/h. I taki kto¶, nawet z 48/11, nie osi±gnie tych 50. Będzie musiał albo się przemóc i zwiększyć kadencję, albo założyć korbę z blatem szosowym ;)

Data: 2014-03-03 11:47:36
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 16:51:53 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

 48/11, nie osi±gnie tych 50. Będzie musiał albo się przemóc i zwiększyć kadencję, albo założyć korbę z blatem szosowym ;)

Wierzysz w to ,że kto¶ kto intensywnie jeĽdzi używa takich przełożeń,
chyba do zjazdu z Kasprowego raz na miesi±c,no może poza Markiem,
ale uważam,że i on z biegiem czasu zmieni zdanie.
Intensywna jazda (np.codziennie) bez kadencji to droga do piekła!

Data: 2014-03-07 07:50:48
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 20:47, Ignac pisze:

Intensywna jazda (np.codziennie) bez kadencji to droga do piekła!

Ojtam zaraz do piekła. Raczej do gabinetu ortopedy.

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-03 10:16:05
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 09:55, JDX pisze:

[...]

Mylisz siÄ™, albo mieszkasz na rĂłwninach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-03 12:14:29
Autor: coaster
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 10:16, PeJot pisze:
[...]

Czy to oznacza, ze w swojej wypowiedzi z jakiegos powodu wykluczyles "tych z rownin"? ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-03-07 07:50:03
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-03 12:14, coaster pisze:

Mylisz siÄ™, albo mieszkasz na rĂłwninach.

Czy to oznacza, ze w swojej wypowiedzi z jakiegos powodu wykluczyles
"tych z rownin"? ;-)

Niektórzy ( podejrzewam że raczej ci z równin ), jak już zaczną zjeżdżać z byle górki, to muszą, po prostu muszą "dopalić" korbami, choćby na liczniku było 80 km/h.

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-01 20:24:21
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 20:04, rzymo pisze:
[...]

Przy 36-22 będ± jaja z przerzucaniem. W górę będzie leniwie, w dół łańcuch może i¶ć pomiędzy koronki. Daj standardowe 42/32/22, do tego 12-13-14-co¶tam, albo nawet 13-14-15-co¶tam. Ogólnie, przy niestandardowych kombinacjach koronek im więcej zębów z tyłu tym mniejsze kłopoty z przerzucaniem.

Data: 2014-03-01 11:36:07
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 20:24:21 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Przy 36-22 będ± jaja z przerzucaniem. W górę będzie leniwie, w dół łańcuch może i¶ć pomiędzy koronki.

Tak± korbę (inny model, zębatki te same) użytkuję od dłuższego czasu w innym rowerze (bo ja wiem, będzie 7.5-8k km przebiegu) i ani razu nie było problemu. Szybko i sprawnie, łańcuch nie spada. Tak więc tu także nie przewiduję problemów.

Nawet jakbym chciał (a nie chcę :)) to 3x co¶ nie zastosuję, przerzutka przód dedykowana do blatu max 38T (na przerzutce wytłoczone 36/38T max) - różni się wytłoczeniami w blasze od typowej 3-rzędowej.

Data: 2014-03-01 20:39:28
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 20:36, rzymo pisze:
[...]

Je¶li się upierasz przy 2x8, to nic nie wymy¶lę ponad to co napisałem wcze¶niej.

Data: 2014-03-02 15:38:40
Autor: Jacek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Dnia Sat, 01 Mar 2014 19:07:17 +0100, PeJot napisał(a):

Przy okazji - w koncu zainstalowalem czytnik grup i mam problem z preclem. Thunderbird nie sciaga wiadomosci. Tylko z precla, z pozostalymi grupami problemu nie ma (m.in. samochody, elektronika, fizyka).

A z jakiego serwera news korzystasz?
--
Jacek

Data: 2014-03-02 07:24:06
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 15:38:40 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
A z jakiego serwera news korzystasz?

news.task.gda.pl

Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?