Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?

Data: 2014-03-01 10:21:47
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 18:49:55 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

Jest jakiś Suntour

W zeszłym roku szukałem Ci takiej kasety przez 3 dni,nie przez tydzień
i to o wiele tańszej,toś się krzywił,a teraz droższa będzie lepsza,no to
kupuj.W mojej chyba tylko ostatnia koronka Ci nie pasowała.

Data: 2014-03-01 10:54:08
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:21:47 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W zeszłym roku szukałem Ci takiej kasety przez 3 dni,nie przez tydzień i to o wiele tańszej,toś się krzywił,a teraz droższa będzie lepsza,no to
kupuj.W mojej chyba tylko ostatnia koronka Ci nie pasowała.

Teraz inny sprzęt ;) Góra od Shimano, w tym częściowo na alu pająku.

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T. Czyli ciasno przy biegach "szybkich", za to szeroko przy "miękkich".

Data: 2014-03-01 12:17:14
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 19:54:08 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T. Czyli ciasno przy biegach "szybkich", za to szeroko przy "miękkich".

Takie zestopniowanie jak chcesz to można zrobić z dwóch kaset 9x,tylko
ile ta twoja osemka wtedy będzie kosztować,nie wspomnę o tym jak to będzie
pracowało w napędzie 8x.Bardzo zbliżona do twoich oczekiwań (bo aż 6 koronek
się zgadza jest taka:http://www.ceneo.pl/21998723
Dziwne dla mnie jest,że na dole chcesz stopniowanie po ząbku,a na górze
dziury czterozębowe Ci nie przeszkadzają),zwłaszcza,że na górnych
(ja) przede wszystkim jeżdżę z blatu,żeby kaseta osiągała jakieś przyzwoite przebiegi.

Data: 2014-03-01 12:38:01
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 21:17:14 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
(bo aż 6 koronek
się zgadza jest taka:http://www.ceneo.pl/21998723
Dziwne dla mnie jest,że na dole chcesz stopniowanie po ząbku,a na górze
dziury czterozębowe Ci nie przeszkadzają)

Na dole chcę co ząbek, bo to w moim przypadku 35+ km/h (tak, potrafię i lubię kręcić szybko przy większych prędkościach, nie mam najmniejszego problemu z kadencją 100+), a tu zmiana co 2 ząbki jest po prostu za duża.
Z drugiej strony 24 i 28 w kasecie w połączeniu z przednią 22 to jest <= 10km/h, a tu muszę mieć dużo zębów pomiędzy, żeby poczuć różnicę.

Data: 2014-03-02 08:51:53
Autor: marek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
On 01.03.2014 21:17, Ignac wrote:
(ja) przede wszystkim jeżdżę z blatu,żeby kaseta osiągała jakieś
przyzwoite przebiegi.

Co to znaczy "jeżdżę z blatu"? Czyli jak?

Marek

Data: 2014-03-02 09:48:00
Autor: artek
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-02 08:51, marek pisze:
On 01.03.2014 21:17, Ignac wrote:
(ja) przede wszystkim jeżdżę z blatu,żeby kaseta osiągała jakieś
przyzwoite przebiegi.

Co to znaczy "jeżdżę z blatu"? Czyli jak?

na największej tarczy z przodu

--
art3k

Data: 2014-03-02 02:27:19
Autor: Ignac
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu niedziela, 2 marca 2014 09:48:00 UTC+1 użytkownik artek napisał:

> Co to znaczy "jeżdżę z blatu"? Czyli jak?

na największej tarczy z przodu

Dokładnie tak.Z największej tarczy z przodu (48) jeżdżę przeważnie na tych koronkach kasety 20-23-26-30,nie dość że są to przełożenia które
mi odpowiadają,to jeszcze ze wspomnianą tarczą są najbardziej trwałe,
z 70% uzyskuję na nich całego przebiegu kasety.Oczywiście jeżdżę na nich
też(w zależności od warunków drogowych)z tarczą średnią(38),czy najmniejszą(28)
Kiedyś wspominałem,że należy zadbać/nauczyć się tego,aby zęby całej kasety
były w miarę możliwości równo wyjeżdżone-żeby na oko nie było widać różnicy
w zużyciu zębów między poszczególnymi koronkami.Napęd wtedy chodzi jak
z bajki do samego końca,czyli u mnie do zużycia przeskakiwania łańcucha na
koronkach,czyli 10 kkm cały czas na jednym łańcuchu,napęd jeżdżony z właściwą
kadencją.

Data: 2014-03-01 22:02:24
Autor: PeJot
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu 2014-03-01 19:54, rzymo pisze:

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T.

20 u Shimano występuje wyjątkowo rzadko. Solo chyba nie do zdobycia.

11-12-13-15-18-21-24-28.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-03-01 13:26:22
Autor: rzymo
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
W dniu sobota, 1 marca 2014 22:02:24 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
20 u Shimano występuje wyjątkowo rzadko. Solo chyba nie do zdobycia.

Fakt, rzadko występuje, ale nie szukałem solo tylko w kupce z innymi. Mam i pasuje do reszty. Próbuję skompletować dół i tu nie jest łatwo.

Do przeskoku 15-18 nie mogłem się przyzwyczaić, gdyby nie to, to miałbym właśnie taką kasetę.

Data: 2014-03-01 22:56:21
Autor: M@tej
Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?
Dnia Sat, 1 Mar 2014 10:54:08 -0800 (PST), rzymo <rzymo0@gmail.com>
napisal(a):

Może wybrzydzam, ale idealnie dla mnie by było poskładać 11-12-13-15-17-20-24-28T. Czyli ciasno przy biegach "szybkich", za to szeroko przy "miękkich".

http://rowertour.com/shimano-cs-hg50-7-sora-12-28-kaseta-do-roweru-szosowa-7-rzedowa.html

A jakby do tego dołożyć 11 (o ile się da)?

--
Maciej

-- -

Kaseta osiem 11-12-13-... da sie?