[tech]Kaseta się blokuje, co robić? Jak żyć?

Data: 2009-09-08 22:49:26
Autor: Ryszard Mikke
[tech]Kaseta się blokuje, co robić? Jak żyć?
Jest tak:
- dopóki kręcę pedałami, jest wszystko w porządku
- jak przestaję kręcić, kaseta zaczyna hałasować - szum i cyknięcie co obrót.
- przy małej prędkości dodatkowo zaczyna ciągnąć łańcuch, napinacz zaczyna
  szczękać. Szczególnie upierdliwe na światłach, jak próbuję sobie ustawić
  pedał, to zamiast żeby kaseta przepuściła, tylko łańcuch się napina.
  trzeba to robić szarpiąc dość gwałtownie korbą, wtedy kaseta puszcza.
- przy prowadzeniu pedały kręcą się razem z kołem, jak w ostrym.

Pytania:
- co to może być?
- jak skomplikowane jest usunięcie tego?
- co ja źle zrobiłem, że tak mnie pokarało?

Domysły mile widziane, odesłanie do Gugla tez, bo nawet nie wiem, czego szukać.

rmikke

Data: 2009-09-09 06:24:16
Autor: kml

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h86n1m$925$1inews.gazeta.pl...

Domysły mile widziane, odesłanie do Gugla tez, bo nawet nie wiem, czego szukać.

Płykanie bębenka na początek a nowy bębenek na koniec :)

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-09 07:32:20
Autor: PeJot
Ryszard Mikke pisze:

- jak skomplikowane jest usunięcie tego?

Nowe sprzęgło, wymiana 15 minut.

- co ja źle zrobiłem, że tak mnie pokarało?

Myłeś rower pod ciśnieniem, na przykład.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-09 07:58:13
Autor: MichałG
PeJot pisze:
Ryszard Mikke pisze:

- jak skomplikowane jest usunięcie tego?

Nowe sprzęgło, wymiana 15 minut.
Po warunkiem mania bacika lub umiejętności zaimprowizowania, i klucza do kaset... ;)

- co ja źle zrobiłem, że tak mnie pokarało?

Myłeś rower pod ciśnieniem, na przykład.

w takiej sytuacji sprawdz jeszcze spawy na ramie.... lubia pękac ...
;)
Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-09-09 17:46:23
Autor: zcxz
Ryszard Mikke wrote:
Pytania:
- co to może być?
- jak skomplikowane jest usunięcie tego?
- co ja źle zrobiłem, że tak mnie pokarało?
zdjac kolo i sprawdzic czy to samo wystepuje.
a moze koleczka od przerzutki zachorowaly.

napisz pls jakie jest rozwiazanie problemu i co bylo przyczyna :)

--
zcxz

Data: 2009-09-09 14:34:00
Autor: Ryszard Mikke
On 9 Wrz, 17:46, zcxz <val...@poczta.onet.pl> wrote:
Ryszard Mikke wrote:
> [...]
> - co ja źle zrobiłem, że tak mnie pokarało?

zdjac kolo i sprawdzic czy to samo wystepuje.
a moze koleczka od przerzutki zachorowaly.

To zrobiłem, wczoraj dętkę zmieniałem, więc obmacałem i te kasetę.
Czy bębenek, bo to to w środku.

przy obracaniu kasety ręką, potrafiło się całkiem solidnie
zablokować...

napisz pls jakie jest rozwiazanie problemu i co bylo przyczyna :)

Obawiam się, że PeJot ma rację...

rmikke

Data: 2009-09-09 20:01:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[tech]Kaseta się blokuje, co robić? Jak żyć?
Ryszard Mikke bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
- co to może być?

IMO coś z bębenkiem.
Jeżeli masz piastę Shimano to bębenki są na Allegro (ponoć. Sam problemu
nie miałem jeszcze ;-) ).

[tech]Kaseta się blokuje, co robić? Jak żyć?