Kaseta szosowa starego typu a klucz?

Data: 2011-10-10 17:49:28
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Kaseta szosowa starego typu a klucz?
http://www.inimicus.pl/obrazy/fora/kaseta_szo233.jpg

Czy to kaseta czy wolnobieg? Wydaje mi się, ze to pierwsze ale czym to rozkręcić?

Data: 2011-10-10 18:13:33
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-10 17:49, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:
http://www.inimicus.pl/obrazy/fora/kaseta_szo233.jpg

Czy to kaseta czy wolnobieg?

Wygląda to na kasetę w systemie UG.

czym to
rozkręcić?

Dwoma batami. Najmniejsza koronka jest jednocześnie nakrętką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-12 17:16:56
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Kaseta szosowa starego typu a klucz?
Dwoma batami. Najmniejsza koronka jest jednocześnie >nakrętką.

Faktycznie, wziąłem kasetę na dwa baty i poszło. Dzięki.

Data: 2011-10-13 06:37:38
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-12 17:16, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:

Faktycznie, wziąłem kasetę na dwa baty i poszło. Dzięki.

Odkręcić odkręciłeś, tylko co dalej - kaset UG w SRach raczej nie uświadczysz, a ta piasta kasety w żadnym innym systemie nie przyjmie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-13 11:28:08
Autor: cytawa
PeJot pisze:

Faktycznie, wziąłem kasetę na dwa baty i poszło. Dzięki.

Odkręcić odkręciłeś, tylko co dalej - kaset UG w SRach raczej nie
uświadczysz, a ta piasta kasety w żadnym innym systemie nie przyjmie.

spilowujac lekko najszerszy zabek w trybie kasety mozna spokojnie go zalozyc na ten bebenek. Problemem jest tylko najmniejszy trybik z gwintem. Ale jak ktos malo go uzywa to mozna tak dlugo zmieniac

Jan Cytawa

Data: 2011-10-13 13:08:57
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-13 11:28, cytawa pisze:

[...]

O właśnie. Nie wiadomo czy i jak wątkotwórca chce utrzymać ten rower przy życiu. Jeśli tak, to chyba najłatwiejsza będzie podmiana sprzęgła na współczesne w systemie HG. Wymiana całej piasty może być nieopłacalna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-13 21:06:39
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
[...]

Dokładnie tak. Kaseta jest w idealnym stanie, czego może nie widać na zdjęciu. Jednakże obręcz i szprychy już pękały, więc postanowiłem założyc nowe do tej piasty. Sama piasta jak nówka, pieknie się kręci. Chciałbym aby wszystkie kulkowe teraz tak chodziły, jednakże tylko na maszynach wspólczesne piasty kręcą się tak lekko.

Data: 2011-10-14 12:07:00
Autor: Adam Jurzyk
On 2011-10-13 21:06, Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Chciałbym aby
wszystkie kulkowe teraz tak chodziły, jednakże tylko na maszynach
wspólczesne piasty kręcą się tak lekko.

A masz tam luz na łożyskach gdy piasta nie jest ściśnięta zaciskiem?
Wszystkie współczesne piasty od Shimano trzeba sobie poluzować po zakupie bo one bez zacisku już się nie kręcą. Do tego gumowe uszczelki wprowadzają dodatkowy opór.

Adam

Data: 2011-10-16 15:39:56
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
[...]

Mówisz o nowych shitmanowych piastach, a ja właśnie chwalę stare szosowe piasty. Nie ma luzu i cudnie się kręcą.

Data: 2011-10-17 06:46:14
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-16 15:39, Kuba "inimicus" Stasiak pisze:

Mówisz o nowych shitmanowych piastach, a ja właśnie chwalę stare szosowe
piasty. Nie ma luzu i cudnie się kręcą.

Stare szosowe piasty miały wręcz symboliczne uszczelnienie kontaktowe, dzięki czemu tak właśnie się kręciły. Piaty MTB dosyć dawno otrzymały gumowe kaptury, które nie dość, że nie przepadają za myciem pod ciśnieniem, to jeszcze hamują piastę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Kaseta szosowa starego typu a klucz?