Kasetowa zagadka

Data: 2011-12-26 01:42:37
Autor: Rowerex
Kasetowa zagadka
On 25 Gru, 09:21, PeJot <Pe...@mm.pl> wrote:

Jest sobie kaseta zestawiona z pojedynczych koronek HG Shimano. Leci ona
tak: 12-13-14-15-17-... I teraz są kłopoty przy przerzucaniu 14->15.
Łańcuch nie chce schodzić z 14, trzeba delikatnie wspomagać przerzutką.
Z którą koronką trzeba eksperymentować ? Wydaje mi się że w 15 trzeba
podpiłować wieloklin i obracać na sprzęgle.

A jaki masz łańcuch?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-12-27 18:04:03
Autor: PeJot
Kasetowa zagadka
W dniu 2011-12-26 10:42, Rowerex pisze:

A jaki masz łańcuch?

Tam jest jakiś Accent ( = YMC ). Sprawdziłem na innej kasecie która ma podobne zestopniowanie i shift 14->15 działa niemal perfekcyjnie, jak na kasetę składaną z pojedynczych koronek. OK, spróbuję zamienić 15 na nową. BTW: ta 15, która robi problemy jest z grupy ab ( rocznik ~ 95 ), i ma *tylko* jedno podcięcie wciągające, w nowych 15 są symetrycznie dwa.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-27 09:59:30
Autor: Rowerex
Kasetowa zagadka
On 27 Gru, 18:04, PeJot <Pe...@mm.pl> wrote:
> [...]

nową. BTW: ta 15, która robi problemy jest z grupy ab ( rocznik ~ 95 ),
i ma *tylko* jedno podcięcie wciągające, w nowych 15 są symetrycznie dwa.

Mogę potwierdzić, że są problemy między 14 i 15 nawet gdy jest to
kaseta "oryginalna", np. Ultegra.  Ale to zależy w jakim rowerze i z
jaką przerzutką. W szosówce (kaseta 12-23 9-rz) problemów właściwie
nie mam, ale w góralu gdzie na szosę kiedyś zakładałem koła z kasetą
11-23 (aż do 15 oryginalna Ultegra), to na przejściu 14-15 owszem
zgrzytało.

Z tym, że w góralu mam bardzo długi łańcuch, niemal najdłuższy z jakim
da sobie radę średni wózek górskiej przerzutki więc jest na tej
kasecie mizernie napinany, aczkolwiek to też nie do końca wszystko
tłumaczy...

Kasety górskie już od koronki 13 mają po dwa "ułatwiacze" zmiany
biegów, a kasety szosowe chyba aż do 16 mają tylko po jednym. Obecnie
moja kaseta 11-23 (na szosę do górala) zaczyna się koronkami z HG61
11-12-13-14 (po dwa "ułatwiacze") a następną jest koronka 15 z Ultegry
(jeden "ułatwiacz"). W czystej teorii koronka 14 od HG61 pasuje co do
jednego "ułatwiacza" z koronką 15 Ultegry (porównywałem 14 Ultegry i
14 HG61), a mimo to zgrzyta i to mocno...

Co ciekawe, w kołach do górala do jazdy terenowej skombinowałem
ostatnio kasetę 13-14-15-16-18-21-24-28-32, gdzie 13-14-15 są od
Ultegry, a od 16 w górę to pozostała reszta z HG61... i wszystko
chodzi rewelacyjnie bez zgrzytów, nawet przejście 14-15... To
zaprzecza teorii o słabo napiętym łańcuchu i w ogóle gmatwa sprawę...

I we wszystkich przypadkach łańcuchy to Campagnolo C9. Mam jeszcze
CN-7700, który leży nieużywany od dawna, niemniej C9 dobijają do niego
długością, więc na pewno go użyję i sprawdzę czy z nim też zgrzyta.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-12-27 19:35:15
Autor: mbut
Kasetowa zagadka
W dniu 11-12-27 18:59, Rowerex pisze:
[...]

Jeżdzę góralem i nigdy nie miałem problemów o jakich piszecie.

Data: 2011-12-27 19:58:35
Autor: PeJot
Kasetowa zagadka
W dniu 2011-12-27 19:35, mbut pisze:

Jeżdzę góralem i nigdy nie miałem problemów o jakich piszecie.

Może dlatego, że stosujesz wyłącznie standardowe kombinacje zębatek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-12-27 19:58:29
Autor: Jacek Maciejewski
Kasetowa zagadka
Dnia Tue, 27 Dec 2011 09:59:30 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

Jednak wiem co robię, uparcie trzymając się nieindeksowanych mechanizmów
przerzutek :)
--
Jacek

Kasetowa zagadka