Kasety RZADKIE?

Data: 2018-08-09 16:37:15
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
Wkurzaja mnie te wspolczesne kasety kilkunasto-rzedowe! Moja
 przaktyka taka jest, ze potrzebuje przeskakiwac o kilka rzedow
 (min 2) aby odczuc ROZNICE!
Przydalaby sie kaseta 6 rzedowa, ale taka ze roznica sasiednich
 rzadkow bylaby taka jak normalnie "co trzy" (albo przynajmniej
 "co dwa") rzedy typowej kasety. Jest taka gdzies?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-09 16:40:12
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
Przydalaby sie kaseta 6 rzedowa, ale taka ze roznica sasiednich
 rzadkow bylaby taka jak normalnie "co trzy" (albo przynajmniej
 "co dwa") rzedy typowej kasety. Jest taka gdzies?

A moze kupic jakas taka z wymienialnymi zebatkami i zbudowac sobie
 wlasna kasete z EKSTREMALNYMI przelozeniami? Jest takie cos?
 ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-09 22:37:02
Autor: ToMasz
Kasety RZADKIE?
W dniu 09.08.2018 o 16:40, Yerine Ictimai pisze:
[...]

zależy co to są ekstremalne. 1x7 na kasecie działa wyśmienicie. 6 - na kasecie nie do dostania. 1x7 można skomponować 11-32 i jak dla amatora, to jest aż za dużo. ale jak dla pseudo zawodowca - braknie.

ToMasz

Data: 2018-08-09 23:10:13
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> ??????? ? ?????????:

 1x7 można skomponować 11-32

Jasne, a wezmy jakas 3x8, mozna skomponowac kasete 8 rzedowa 11-34?
Jak znalezc kasete az tak konfigurowalna?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-09 23:32:46
Autor: ToMasz
Kasety RZADKIE?
W dniu 09.08.2018 o 23:10, Yerine Ictimai pisze:
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> ??????? ? ?????????:

  1x7 można skomponować 11-32

Jasne, a wezmy jakas 3x8, mozna skomponowac kasete 8 rzedowa 11-34?
Jak znalezc kasete az tak konfigurowalna?

https://www.ebay.com/p/SUNRACE-Cassette-Csm55-11-34-8-Speed-UCP/1430344913

nie bardzo wiem, co tak naprawdę chcesz osiągnąć. wszelakie kasety zębatek są konfigurowalne. nawet najtańsze, o ile masz możliwośc rozwiercenia nitów... i jakiegoś "dawce" pojedyńczych zębatek.
ale 8 zębatek z tyłu, nie "oblecisz" z jednej zębatki przedniej. znaczy da się, ale będzie tarło o przerzutkę aż ją wytrze. no i pytanie po jakie licho. tak jak ktoś tu proponował - jeździj na jednej zębatce z tyłu - przerzucaj samym przodem.
ja poszedłem w 1x7, 1x8 dla wygody. tracę przy tym rozpiętość, z której ja i wielu rowerzystów wogóle nie korzysta.
ToMasz

Data: 2018-08-10 01:15:13
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> ??????? ? ?????????:>
ale 8 zębatek z tyłu, nie "oblecisz" z jednej zębatki przedniej. znaczy da się, ale będzie tarło o przerzutkę aż ją wytrze.

Ale dlaczego z przedniej tylko jednej, mozna miec 3 jaki problem?
W sumie 3x8, wowczas oblece, tak? :)

no i pytanie po  jakie licho.

Aby miec taka rozpietosc jak w 12rzedowej kasecie przy kasecie
 8rzedowej, proste  :) da sie?

tak jak ktoś tu proponował - jeździj na jednej zębatce z tyłu - przerzucaj samym przodem.

Ale to troszke za ubogie, potrzebuje czegos ze srodka tych ekstremow

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 22:46:02
Autor: ToMasz
Kasety RZADKIE?
no i pytanie po  jakie licho.

Aby miec taka rozpietosc jak w 12rzedowej kasecie przy kasecie
  8rzedowej, proste  :) da sie?
da się, ale nie jest prosto. obecnie największa tylną zębatkę możesz miec wielkości obiadowego talerza. co prawda nie na 8 rzędów, ale jedna taka zębatka, najwieksza, dała by się pożenić z kasetą 8 rzędów. i takich napędów jest coraz więcej. jeden z przodu - z tyłu cała choinka od 11 zębów w górę - ile potrzebujesz. dlaczego nie trzy z przodu?
popatrz:

http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=48,24&RZ=11,34&UF=2200&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth

jeśli będziesz miał 24z z przodu i 34 z tyłu - pedałujesz wolniej niż idziesz.
jeśli będziesz miał 48z przodu i 11 z tyłu i kadencje 90 dłużej niż 15 minut - (prędkość 55 km/h) - nie marnuj czasu na czytanie tej grupy. Dlatego niedzielni rowerzyści nie korzystają z dostępnych przełożeń, dlatego ja, znając swoje marne możliwości zrezygnowałem z przedniej przerzutki. Jak chcesz kombinować, idź do lokalnego serwisu i za piwo dostaniesz parę statych kaset zębatek. rozwierć, poskładaj co chcesz - zobaczysz jak to działa.
ToMasz

Data: 2018-08-11 03:55:55
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 22:46:04 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

jeśli będziesz miał 24z z przodu i 34 z tyłu - pedałujesz wolniej niż idziesz.

Na przełożeniu 22/34 jadę 9 km/h, koła 28". kadencja ok..90 obr/min.

Data: 2018-08-11 16:06:20
Autor: ń
Inklinometr?
Tak swoją droga wiele razy chciałbym zmierzyćwzniesienie (w procentach lub w stopniach nachylenia) - czy są dostepne za przystępną cenęinklinometry rowerowe?
Lata temu miałem w aucie, bodajże w maluchu (z przyczepą po fiordach).
Czasem jadę 26p/36t, ale właściwie tylko z maluchem w foteliku (całość ok. 22 kg + ciężkawy rower, opony 29'') pod ostry podjazd i na 34t też dałbym radę.

-- -- -

Data: 2018-08-11 18:07:01
Autor: Maciek
Inklinometr?
W dniu 11.08.2018 o 16:06, ń pisze:
Tak swoją droga wiele razy chciałbym zmierzyćwzniesienie (w procentach lub w stopniach nachylenia) - czy są dostepne za przystępną cenęinklinometry rowerowe?

Smartfon + jakaś aplikacja typu poziomica pokazująca w stopniach.

Data: 2018-08-11 23:56:26
Autor: ToMasz
Kasety RZADKIE?
W dniu 11.08.2018 o 12:55, Ignac pisze:
[...]

a kto bogatemu zabroni?

( z wcześniej wskazanego kalkulatora wynika że to będzie 7km/h)

naturalną dla nas kadencją jest taka z jaką przebieramy nogami pokonując dany dystans. więc jadąc, mając do dyspozycji przerzutki - kadencje mamy bardzo niską. widać to dobrze u dzieci. Dlaczego więc optymalna jest 90?
z powodów zużycia. napędu i kolan. jeśli masz przejechać jakiś dystans w jakimś tempie, to mniej zużyjesz sprzęt wykonując więcej cykli - bo na każdy cykl przypadnie mniejsze obciążenie. w granicach rozsądku oczywiście. wiec zakładając średnią 20-25km/h, wagę użytkownika 70-90kg standardowy rower, gęstość powietrza - dostajemy właśnie optymalną kadencje. ale jeśli prędkośc zmniejszy się do 7km/h to siły zmaleją. wtedy aby zachować taką samą siłę na każdy obrót, możemy spokojnie zmniejszyć kadencje, co spowoduje..... spadek wysiłku. Bo nasze nogi, mięśnie w dupie ze się tak wyrażę mają prędkość poruszania się roweru. one czują z jaką siłą musimy naciskać na pedały. więc jeśli ta siła jest mała, to po jaką cholere jeszcze ją zmniejszać przez podniesienie kadencji?
Ale jeszcze raz podkreślę - nie mam na celu krytyki albo wyśmiewania kadencji 90 przy 9km/h. A dla mnie to bez sensu - z wyżej wymienionych powodów.
Nawet mając napęd 3x8 nigdy nie startowałem z małej z przodu +największa z tyłu. taką kombinacje zachowywałem na naprawdę strome podjazdy w bardzo złym terenie. jakieś bezdroża w środku lasu. tyle że w takich warunkach 700x35c dość słabo się  spisuje. gorzej jak wtedy wyprzedzają Cię własne dzieci pchające rowerki z okrzykiem "tata dasz radę"
W normalnych warunkach, przełożenie zębatek 1:1 daje ok 2 metry na jeden obrót, dwa naciśnięcia stopami, czyli tak jakby dwa kroki (jeden prawą drugi lewą stopą). dwa kroki to mniej niż dwa metry. ale jak miałbym przy tej samej kadencji jechać wolniej(lub nie wiele szybciej) niż iść - zsiadam i cisnę. Wiem że w takim przypadku parę ząbków w tą czy w tą - robi niewielką różnice (w bezwzględniej prędkości), ale naprawdę wolę 3 razy w roku pchać rower przez 50 metrów, ale mieć święty spokój z przednią przerzutką, z myśleniem jaka jest linia łańcucha itp.
ToMasz

Data: 2018-08-12 08:49:02
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Może to kwestia bieżnika, a nie szerokości?
Lub ciśnienia czy innej cholery?
Różnica 15 milimetrów (po 7,5 milimetra na każdą stronę) pomiędzy 35 mm i 50 mm ma robić cuda?

-- -- -
w takich warunkach 700x35c dość słabo się  spisuje

Data: 2018-08-11 16:01:50
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Na rowerze o kołach 12 cali?

-- -- -
jeśli będziesz miał 48z przodu i 11 z tyłu i kadencje 90 dłużej niż 15 minut - (prędkość 55 km/h)

Data: 2018-08-10 06:54:16
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Mam taką: Shimano HG41 Megarange 34T.

-- -- -
wezmy jakas 3x8, mozna skomponowac kasete 8 rzedowa 11-34?

Data: 2018-08-10 08:37:52
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
ń <?@?.?> ??????? ? ?????????:> Mam taką: Shimano HG41 Megarange 34T.

I jak, czy ladnie to chodzi? Nic sie nie wyciera? ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 08:42:46
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
 ń <?@?.?> ??????? ? ?????????:>
Mam taką: Shimano HG41 Megarange 34T.

Ale ona jest chyba taka, ze tylko NAJWIEKSZA zebatka jest 34 ale
 pozostale sa normalne, w sensie ze roznica mliedzy sasiednimi
 nimi jest w nrmalnej kasecie. No bo tak, najwieksza jest 34 a kolejna jaka?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 04:23:34
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 08:42:49 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
[...]

Ona ma takie stopniowanie: 34-26-23-20-17-15-13-11T

Na tym nie da się w ogóle jeździć. Na takim stopniowaniu, jakie Ty chcesz też się nie da jeżdzić.
To tak jakby w samochodzie który ma biegi 1,2,3,4,5,6, zostawić tylko biegi 1,3,5! Da się taki autem jeździć?
Ja ma wprost przeciwnie, takie stopniowanie, kasety 8i:36,34,32,30,28,26,23

Data: 2018-08-10 14:40:58
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> ??????? ? ?????????:
W kasecie  ktora zbuduje mysle podobierac: 36-32-28-26-23-17-13-11T

Albo lepiej tak:
36-32-28-23-20-17-13-11T

Jaki wiec model kasety polecacie zeby mozna sobie dobierac
 samodzielnie dowolne zebatki?
Jeszcze zeby mialo jakosc, trwalosc, twardosc?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 15:10:08
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
No qwa faktycznie nie zauważyłem że "w ogóle" i to już od 10 lat....

-- -- -
Na tym nie da się w ogóle jeździć.

Data: 2018-08-10 15:13:16
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Mam też 12-36 (HG61-9), można podmieniać zębatki, ale po pierwsze kasety 36 to już ciężkie są (drugi raz bym nie kupił) i po drugie drogo zabawa w podmienianie zębatek wychodzi.
Nie filozofuj, lecz jeździj ;-))

-- -- -
W kasecie  ktora zbuduje mysle podobierac: 36-32-28-26-23-17-13-11T

Data: 2018-08-10 18:31:38
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
ń <?@?.?> Wrote in message:

Mam też 12-36 (HG61-9)

ile rzedow?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-11 04:10:15
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 14:35:12 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:

Jak to, masz zebatke 36 zabkowa?
Ja tez chce taka w moim projekcie :)
W kasecie  ktora zbuduje mysle podobierac: 36-32-28-26-23-17-13-11T

Mówisz i masz :
https://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg400-9-rz-12-36-alivio-201i7131408497..html

Musisz jedynie zmienić dystanse między zębatkowe na te ze starej kasety 8i i nie montować zębatki 12z, oraz przerzutkę z długim wózkiem, np:

allegro.pl/shimano-altus-przerzutka-tylna-rd-m2000-shadow-9rz-i7247362101.html

Data: 2018-08-11 14:26:17
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
Ignac <smak870221@gmail.com> ??????? ? ?????????:> W dniu
W kasecie  ktora zbuduje mysle podobierac: 36-32-28-26-23-17-13-11T

Mówisz i masz :
https://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg400-9-rz-12-36-alivio-201i7131408497.html

Aaa, naprawde dzieki wielkie, choc ta jest 9rz, a ja chce 8rz.
Poza tym tam jest tez:
DEORE kaseta 11-42 CS-HG500 MTB 10rz

Jakby sie dalo 11-42 na 8rzedach to bylby dopiero wypas! :)

Musisz jedynie zmienić dystanse między zębatkowe na te ze starej kasety 8i

Ale to "tylko" JAK zrealizowac???

i nie montować zębatki 12z,

Ale dlaczego, wole jakas posrednia zebatke raczej wymontowac,
 chodzi mi o MAXIMUM ROZPIETOSC przy minimum rzedow!

oraz przerzutkę z długim wózkiem, np:

allegro.pl/shimano-altus-przerzutka-tylna-rd-m2000-shadow-9rz-i7247362101.html

A tu spoko

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-12 09:08:57
Autor: ToMasz
Kasety RZADKIE?

[...]

tu masz 11-50
http://www.jetcomp.eu/

ToMasz

Data: 2018-08-12 23:34:27
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
[...]

Fajnie! :) Ale tam jest flash reklamowy i nic. A gdzie to kupic???
 W ogole to ile ma to rzedow?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-10 12:58:53
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Nie chce mi się liczyć (poszukaj w necie), ale niewiele mniejsza.
Bo były wielotryby, gdzie między przedostatnią a ostatnią jest duża różnica, wyglądające trochę jakby ktoś sztucznie na siłę ostatnią tarczę dołożył.

-- -- -
No bo tak, najwieksza jest 34 a kolejna jaka?

Data: 2018-08-15 10:13:40
Autor: The Ghost
Kasety RZADKIE?
zależy co to są ekstremalne. 1x7 na kasecie działa wyśmienicie. 6 - na kasecie nie do dostania. 1x7 można skomponować 11-32 i jak dla amatora, to jest aż za dużo. ale jak dla pseudo zawodowca - braknie.

6-kę możesz zrobic sam z 8-ki zdejmując dwie najmniejsze koronki i w zamian wstawiając dwa pierscienie redukcyjne. Zero problemów z kiekompatybilnością. Dokręcasz zakres i gotowe... tylko po co?

Pozdrawiam, M.

Data: 2018-08-09 16:48:46
Autor: Gaspar
Kasety RZADKIE?
W dniu 09.08.2018 o 16:37, Yerine Ictimai pisze:
Wkurzaja mnie te wspolczesne kasety kilkunasto-rzedowe! Moja
  przaktyka taka jest, ze potrzebuje przeskakiwac o kilka rzedow
  (min 2) aby odczuc ROZNICE!

Może zlikwiduj tylną przerzutkę i używaj tylko przedniej.

--
Gaspar

Data: 2018-08-09 17:08:03
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
Gaspar <gaspi@gmail.com> ??????? ? ?????????:> W dniu 09.08.2018 o
 16:37, Yerine Ictimai pisze:
Wkurzaja mnie te wspolczesne kasety kilkunasto-rzedowe! Moja
  przaktyka taka jest, ze potrzebuje przeskakiwac o kilka rzedow
  (min 2) aby odczuc ROZNICE!

Może zlikwiduj tylną przerzutkę i używaj tylko przedniej.

Ale w przedniej jest tylko 3 rzedy, a poza tym uwazam za optimum
 aby bylo 3x6 ale kaseta zeby miala wieksze roznice miedzy
 poszczegolnymi rzedami - taki to problem? Zaden producent na to
 nie wpadl?

A Was naprawde bawi takie ciagle "psztykanie"? ;)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-08-09 17:40:49
Autor: Gaspar
Kasety RZADKIE?
W dniu 09.08.2018 o 17:08, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Jeśli nie możesz znaleźć kasety, to może poszukaj większej korby. Większe przełożenie - większe skoki na tej samej kasecie.

--
Gaspar

Data: 2018-08-09 20:10:10
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Poprawki z matur we wrześniu?

-- -- -

Data: 2018-08-09 20:56:42
Autor: Gaspar
Kasety RZADKIE?
W dniu 09.08.2018 o 20:10, ń pisze:
Poprawki z matur we wrześniu?

-- -- -
Jeśli nie możesz znaleźć kasety, to może poszukaj większej korby.
Większe przełożenie - większe skoki na tej samej kasecie.

Nie ma to jak idiota chce zabłysnąć. Do września niewiele czasu, więc pomogę ci, dla przykładu korba 50 i 53:

50/11=4,55
50/12=4,17
4,55-4,17=0,38

53/11=4,82
53/12=4,42
4,82-4,42=0,4

0,38<0,4

--
Gaspar

Data: 2018-08-10 06:51:28
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Nie ma to jak idiota chce zabłysnąć.
Do września niewiele czasu, więc pomogę ci Gasparze, dla przykładu korba 50 i 53:

(50/11 - 50/12) / 50/11=11*(50/11 - 50/12)/50=11*(1/11-1/12)=1 - 11/12
(53/11 - 53/12) / 53/11=11*(53/11 - 53/12)/53=11*(1/11-1/12)=1 - 11/12

Ale powyższego pewnie nie zrozumiesz, więc spróbuję Twoim nieprecyzyjnym językiem:

(4,55-4,17)/4,55=0,08351
(4,82-4,42)/4,82=0,08298
0,08351>0,08298
No zobacz jaki zonk...

-- -- -
50/11=4,55
50/12=4,17
4,55-4,17=0,38
53/11=4,82
53/12=4,42
4,82-4,42=0,4
0,38<0,4

Data: 2018-08-10 18:43:01
Autor: Gaspar
Kasety RZADKIE?
W dniu 10.08.2018 o 06:51, ń pisze:

Ale powyższego pewnie nie zrozumiesz, więc spróbuję Twoim nieprecyzyjnym językiem:

Drogi e-ń-ku, zrozumiałem. Ale przyznaję, że epitet był nie na miejscu, przepraszam.
A tak konkretnie to mój wywód udowodnił, że bezwzględne różnice prędkości zwiększą się przy większej korbie, a twój wywód udowodnił, że względne pozostaną bez zmian.

--
Gaspar

Data: 2018-08-10 12:06:22
Autor: Rowerex
Kasety RZADKIE?
W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 18:43:11 UTC+2 użytkownik Gaspar napisał:
> [...]

A tak konkretnie to mój wywód udowodnił, że bezwzględne różnice prędkości zwiększą się przy większej korbie, a twój wywód udowodnił, że względne pozostaną bez zmian.

1 ząbek różnicy między zębatkami kasety przy zębatkach korby 53 i 44 daje mniejsze różnice prędkości przy zębatce 53 - ale warunek jest jeden i podstawowy, tzn przełożenie do którego się odnosimy jest praktycznie takie samo, np. 53/18 i 44/15 a porównujemy z: 53/(18+1), 53/(18-1), 44/(15+1), 44/(15-1)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-13 17:45:28
Autor: PeJot
Kasety RZADKIE?
W dniu 2018-08-09 o 16:37, Yerine Ictimai pisze:
[...]

Teoretycznie da się zrobić każdą kasetę, jeśli ma się dawców organów. Pojedyncze koronki bywają w SRach, a dystanse można dostać ze zużytych kaset. Najgorsze jest to że najmniejsza koronka musi mieć 13, względnie 14 zębów - tyle mają najmniejsze koronki z moletem pod nakrętkę. Mnie interesuje jak zrobić kasetę zaczynającą się nawet od 16 zębów, nawet kosztem utraty 1 rzędu, np.

16-18-21-24-28-32

na sprzęgle 7 rzędowym.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-13 11:06:10
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 17:45:07 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Mnie interesuje jak zrobić kasetę zaczynającą się nawet od 16 zębów, nawet kosztem utraty 1 rzędu, np.

16-18-21-24-28-32

na sprzęgle 7 rzędowym.

Zestawiasz zębatki z dystansami, tak jak Ci odpowiada konfiguracja i
ostatnią zakładasz 11z - zębatka razem z metalowym dystansem, są takie
wersje kaset 7i i 8i, plus standardowa nakrętka kasety. Tej 11z w ogóle nie widać. Następnie, robisz ograniczenie wychylenia na tylnej przerzutce
do 6 przełożeń i gotowe.

Data: 2018-08-13 11:17:50
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 20:06:12 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Zestawiasz zębatki z dystansami, tak jak Ci odpowiada konfiguracja i
ostatnią zakładasz 11z - zębatka razem z metalowym dystansem,

Taką miałem na myśli:
allegro.pl/zebatka-kasety-8rz-tri-diamond-11t-11z-hc-35991-i7439993676.html

Data: 2018-08-13 20:57:50
Autor: PeJot
Kasety RZADKIE?
W dniu 2018-08-13 o 20:06, Ignac pisze:
[...]

Mniej więcej tak przed chwilą zrobiłem. Koronka zamykająca to 11 *z moletem*. Ponieważ i tak nie będzie używana, dam całkowicie zużyte badziewie, oby mieli w zaprzyjaźnionym SR. Jak będę miał humor to zeszlifuję uzębienie :)

Następnie, robisz ograniczenie wychylenia na tylnej przerzutce
do 6 przełożeń i gotowe.

Resztę się wie. Mam nadzieję że blaszana przerzutka TY się zaprzyjaźni z taką kasetą :) A rozchodzi się o to że użytkowniczka tego roweru lubuje co najwyżej 2 lub 3 przełożenia ( 21 lub 24 zęby ) czym permanentnie zażyna każdy wolnobieg. Taniej będzie podmieniać zużytą koronkę niż cały tryb. Dobrze że miałem jeszcze w przydasiach sprawną piastę 7.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-13 21:53:58
Autor: PeJot
Kasety RZADKIE?
W dniu 2018-08-13 o 20:57, PeJot pisze:
 Mam nadzieję że blaszana przerzutka TY się zaprzyjaźni z
taką kasetą :)

No a to da się ocenić bez przeplatania koła, na samej piaście z kasetą wsadzonej w ramę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-13 13:14:47
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 21:53:38 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> taką kasetą :)

No a to da się ocenić bez przeplatania koła, na samej piaście z kasetą wsadzonej w ramę.

Oczywiście, przykręcasz tą kasetę skonfigurowaną na bębenku piasty, następnie całość montujesz jakby to było koło, montujesz przerzutkę tylną,
jeśli jej nie było, zakładasz łańcuch, najlepiej ze spinkę, regulujesz
wychylenia przerzutki. Jak nie masz zamontowanych manetek, to prawą ręką
kręcisz korbami, lewą popychasz wózek z łańcuchem.
Jeśli środki osie kółek wózka są w odległości 65 mm i więcej to przerzutka
będzie ok.

Data: 2018-08-14 08:26:23
Autor: ń
Kasety RZADKIE?
Co to jest ten tajemniczy molet?

-- -- -
11 *z moletem*.

Data: 2018-08-16 07:47:32
Autor: Adam Kadlubek
Kasety RZADKIE?
Nie ma problemu. Kupujesz 7 rzędową, wymieniasz przekładki na odpowiednie i masz. Robota na 10 minut.

Data: 2018-08-16 17:19:48
Autor: Yerine Ictimai
Kasety RZADKIE?
Adam Kadlubek <uzurpatorex@gmail.com> Wrote in message:
Nie ma problemu. Kupujesz 7 rzędową, wymieniasz przekładki na odpowiednie i masz. Robota na 10 minut.

...moze  dla bieglego w tej materii.

A macie jakis  filmik instruktarzowy jak to zrobic? Chetnie sie zastosuje jak pokazano wyraziscie :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Kasety RZADKIE?