Kasety RZADKIE?

Data: 2018-08-13 17:45:28
Autor: PeJot
Kasety RZADKIE?
W dniu 2018-08-09 o 16:37, Yerine Ictimai pisze:
Wkurzaja mnie te wspolczesne kasety kilkunasto-rzedowe! Moja
  przaktyka taka jest, ze potrzebuje przeskakiwac o kilka rzedow
  (min 2) aby odczuc ROZNICE!
Przydalaby sie kaseta 6 rzedowa, ale taka ze roznica sasiednich
  rzadkow bylaby taka jak normalnie "co trzy" (albo przynajmniej
  "co dwa") rzedy typowej kasety.
Jest taka gdzies?

Teoretycznie da się zrobić każdą kasetę, jeśli ma się dawców organów. Pojedyncze koronki bywają w SRach, a dystanse można dostać ze zużytych kaset. Najgorsze jest to że najmniejsza koronka musi mieć 13, względnie 14 zębów - tyle mają najmniejsze koronki z moletem pod nakrętkę. Mnie interesuje jak zrobić kasetę zaczynającą się nawet od 16 zębów, nawet kosztem utraty 1 rzędu, np.

16-18-21-24-28-32

na sprzęgle 7 rzędowym.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-13 11:06:10
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 17:45:07 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

Mnie interesuje jak zrobić kasetę zaczynającą się nawet od 16 zębów, nawet kosztem utraty 1 rzędu, np.

16-18-21-24-28-32

na sprzęgle 7 rzędowym.

Zestawiasz zębatki z dystansami, tak jak Ci odpowiada konfiguracja i
ostatnią zakładasz 11z - zębatka razem z metalowym dystansem, są takie
wersje kaset 7i i 8i, plus standardowa nakrętka kasety. Tej 11z w ogóle nie widać. Następnie, robisz ograniczenie wychylenia na tylnej przerzutce
do 6 przełożeń i gotowe.

Data: 2018-08-13 11:17:50
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 20:06:12 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Zestawiasz zębatki z dystansami, tak jak Ci odpowiada konfiguracja i
ostatnią zakładasz 11z - zębatka razem z metalowym dystansem,

Taką miałem na myśli:
allegro.pl/zebatka-kasety-8rz-tri-diamond-11t-11z-hc-35991-i7439993676.html

Data: 2018-08-13 20:57:50
Autor: PeJot
Kasety RZADKIE?
W dniu 2018-08-13 o 20:06, Ignac pisze:
[...]

Mniej więcej tak przed chwilą zrobiłem. Koronka zamykająca to 11 *z moletem*. Ponieważ i tak nie będzie używana, dam całkowicie zużyte badziewie, oby mieli w zaprzyjaźnionym SR. Jak będę miał humor to zeszlifuję uzębienie :)

Następnie, robisz ograniczenie wychylenia na tylnej przerzutce
do 6 przełożeń i gotowe.

Resztę się wie. Mam nadzieję że blaszana przerzutka TY się zaprzyjaźni z taką kasetą :) A rozchodzi się o to że użytkowniczka tego roweru lubuje co najwyżej 2 lub 3 przełożenia ( 21 lub 24 zęby ) czym permanentnie zażyna każdy wolnobieg. Taniej będzie podmieniać zużytą koronkę niż cały tryb. Dobrze że miałem jeszcze w przydasiach sprawną piastę 7.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-13 21:53:58
Autor: PeJot
Kasety RZADKIE?
W dniu 2018-08-13 o 20:57, PeJot pisze:
 Mam nadzieję że blaszana przerzutka TY się zaprzyjaźni z
taką kasetą :)

No a to da się ocenić bez przeplatania koła, na samej piaście z kasetą wsadzonej w ramę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-13 13:14:47
Autor: Ignac
Kasety RZADKIE?
W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 21:53:38 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> taką kasetą :)

No a to da się ocenić bez przeplatania koła, na samej piaście z kasetą wsadzonej w ramę.

Oczywiście, przykręcasz tą kasetę skonfigurowaną na bębenku piasty, następnie całość montujesz jakby to było koło, montujesz przerzutkę tylną,
jeśli jej nie było, zakładasz łańcuch, najlepiej ze spinkę, regulujesz
wychylenia przerzutki. Jak nie masz zamontowanych manetek, to prawą ręką
kręcisz korbami, lewą popychasz wózek z łańcuchem.
Jeśli środki osie kółek wózka są w odległości 65 mm i więcej to przerzutka
będzie ok.

Data: 2018-08-14 08:26:23
Autor: ń
Kasety RZADKIE?