Kasety szosowe: SRAM vs Shimano

Data: 2010-02-21 20:19:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
Witam!
Szybko i na temat, co lepiej kupić (pod względem wytrzymałości): SRAM
PC-950 11-26 czy Shimano Tiagra (HG50) 11-25? Jedna i druga jest 9-rzędowa,
co więcej się pokręci?

Data: 2010-02-21 11:24:08
Autor: Rowerex
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
On 21 Lut, 20:19, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Szybko i na temat, co lepiej kupić (pod względem wytrzymałości): SRAM
PC-950 11-26 czy Shimano Tiagra (HG50) 11-25? Jedna i druga jest 9-rzędowa,
co więcej się pokręci?

To do czego użyjesz lepszego łańcucha

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-21 20:35:37
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Feb 2010 11:24:08 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

Czyli sugerujesz że łańcuchy SRAM są kiepskie? Bo po 3000 km kaseta
SRAMa wygląda, delikatnie mówiąc, tak sobie na najczęściej używanej
koronce. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-21 20:47:35
Autor: kml

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:r39as7avgfzj$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
[...]

To samo w MTB. IMO to lepiej teraz kupić shimano. Sram coś mało żywotny jest ;/

kml
Last update 21/2/2010 Specialized Defroster MTB 2010.

Data: 2010-02-21 20:56:41
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Feb 2010 20:47:35 +0100, kml napisał(a):

To samo w MTB. IMO to lepiej teraz kupić shimano. Sram coś mało żywotny jest ;/

No mój komplet to właśnie kaseta MTB (PG830 chyba) i łańcuch też
8-rzędowy SRAM. Ale jeszcze chwilka i będzie nowy napęd, tylko koronki zamówię...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-21 21:49:34
Autor: szaman
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
MadMan wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Czyli sugerujesz że łańcuchy SRAM są kiepskie? Bo po 3000 km kaseta
SRAMa wygląda, delikatnie mówiąc, tak sobie na najczęściej używanej
koronce.

Ale Ty masz chyba srama trójkę?

sz

Data: 2010-02-21 22:07:55
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Feb 2010 21:49:34 +0100, szaman napisał(a):

Ale Ty masz chyba srama trójkę?

PG830, ale ma to jakieś znaczenie? Kupiłem "testowo", cena jak HG50 a
jakość niższa niż HG40...
Łańcuch zdaje się PC850. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-22 07:05:31
Autor: Rowerex
On 21 Lut, 20:35, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> To do czego użyjesz lepszego łańcucha

Czyli sugerujesz że łańcuchy SRAM są kiepskie?

Pytałeś o kasety, nie o łańcuchy. Żywotność kasety wynika z żywotności
łańcucha, a nie odwrotnie (na preclu są o tym całe tomy analiz)

Bo po 3000 km kaseta
SRAMa wygląda, delikatnie mówiąc, tak sobie na najczęściej używanej
koronce.

"Tak sobie" na jednej koronce? Stopniowanie 11-25/26 jak na szosę i
szosówkę jest bardzo szerokie, co wymusza często jazdę na jednej lub
dwóch koronkach kasety, podczas gdy reszta się marnuje bo jest albo za
twarda, albo za miękka. No chyba że masz w pobliżu poważne góry, albo
nie chodzi o kasetę tylko do jazdy po asfalcie na rasowej szosówce.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-22 18:04:52
Autor: MadMan
Dnia Mon, 22 Feb 2010 07:05:31 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

[...]

No cóż, mam 11-30 obecnie i rzeczywiście po górach jeżdżę rzadko, ale
się zdarza. Obecnie używam 3-4 koronek z 8 które są na kasecie. A rower to trekking. Niemniej nie zmienia to tego że kaseta HG40 wyglądała lepiej po takim
(czy nawet większym) przebiegu :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-22 21:21:30
Autor: Ignac
> [...]

twarda, albo za miękka. No chyba że masz w pobliżu poważne góry, albo
nie chodzi o kasetę tylko do jazdy po asfalcie na rasowej szosówce.

   Tak dla przypomnienia żeby nie zajeżdzać kasety na 3 czy 4 koronkach     pozwole sobie przypomniec że przełożenia sie powtarzają u mnie przy
   napędzie np.3x8 ...niektóre aż trzykrotnie-te najczęściej używane.
   Dzięki temu można kasetę zjeździć "równiutko" znakomicie przedłużając jej     żywotnośc...toż to czysta oszczędność i napęd wytrzymuje np. 12 kkm.

   Ignac

Data: 2010-02-22 21:31:31
Autor: MadMan
Dnia Mon, 22 Feb 2010 21:21:30 +0100, Ignac napisał(a):

   Tak dla przypomnienia żeby nie zajeżdzać kasety na 3 czy 4 koronkach     pozwole sobie przypomniec że przełożenia sie powtarzają u mnie przy
   napędzie np.3x8 ...niektóre aż trzykrotnie-te najczęściej używane.

U mnie najczęściej używam przełożeń 2.3-2.9, a więc 3-4 do 3-6,
ewentualnie 2-7 lub 2-8. 2-8 nie używam ze względów ideologicznych :)
Tak więc jest tak sobie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-22 21:43:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
MadMan bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
2-8 nie używam ze względów ideologicznych :)

Nie istnieje coś takiego jak "za duży przekos".

Data: 2010-02-23 09:38:24
Autor: granat
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
MadMan bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
2-8 nie używam ze względów ideologicznych :)

Nie istnieje coś takiego jak "za duży przekos".

istnieja za to lancuchy szybko zajechane w trupa.

granat

Data: 2010-02-23 10:39:04
Autor: Ignac
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano

> Nie istnieje coś takiego jak "za duży przekos".

istnieja za to lancuchy szybko zajechane w trupa.

granat
   ...pozwolę sobie zauważyć że ostre przekosy łańcucha dotyczą skrajnych
  przełożeń najtwardszych lub najmiększych na których sie jeżdzi sporadycznie,
  więc mają znikomy wpływ na zużycie łańcucha...poza tym równo wyjeżdzone
  zębatki kasety dopasowują sie do zużycia łańcucha...biegi wchodzą idealnie i
  to wszystko wpływa na długi przebieg napędu.

   Ignac

Data: 2010-02-23 10:48:41
Autor: granat
Ignac pisze:

  ...pozwolę sobie zauważyć że ostre przekosy łańcucha dotyczą skrajnych
  przełożeń najtwardszych lub najmiększych na których sie jeżdzi sporadycznie,

kto sporadycznie ten sporadycznie. w czolowce maratonow jezdza ludzie ktorzy praktycznie niezrzucaja lancucha z blatu, ale akurat oni nieprzejmuja sie zywotnascia napedu. przekos/jazda na krzyz ma kolosalny wplyw na scieranie sworzni czy jak kto woli "rozciaganie" lancucha.

granat

Data: 2010-02-23 07:12:23
Autor: Rowerex
On 23 Lut, 10:48, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:
przekos/jazda na krzyz ma kolosalny
wplyw na scieranie sworzni czy jak kto woli "rozciaganie" lancucha.

Ma i nie ma.

Jeśli łańcuch jest przekoszony, to więcej obciążeń przenoszą "brzegi"
sworzni i "brzegi" blaszek wewnętrznych, jeśli zaś łańcuch idzie
prosto, to rozkład nacisków na powierzchni sworzni i blaszek jest już
nieco inny i bardziej równomierny.

Gdyby ciągle jeździć na mocnym przekosie w jedną stronę, to łańcuch
"wyciągnąłby" się znacznie bardziej w kierunku tego jednego przekosu,
zaś w kierunku przeciwnego przekosu i "na wprost" wykazywałby zapewne
mniejsze zużycie. Gdyby ciągle jeździć na prosto ustawionym łańcuchu,
to wyciągnąłby się zarówno na wprost jak i w kierunku przekosów.. Suma
summarum, ponieważ jeździ się raz tak, a raz siak, to łańcuch i tak
zużywa się równomiernie.

IMHO, przekosy są bardziej groźne dla zębatek niż dla łańcucha,
ponieważ zachodzi dosłowne zdzieranie i ścinanie powierzchni bocznych
zębów. Na samo wyciąganie się łańcucha przekosy wpływ mają mizerny,
natomiast tym co może grozić łańcuchowi jest niebezpieczeństwo
skrzywienia blaszek zewnętrznych lub wyrywania sworzni z blaszek pod
wpływem sił bocznych i skręcających, a pierwszym ogniwem które ma
szansę się rozpaść jest ogniwo rozkuwane i skuwane...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-02-23 09:46:53
Autor: Frankie
Rowerex pisze:

Pytałeś o kasety, nie o łańcuchy. Żywotność kasety wynika z żywotności
łańcucha, a nie odwrotnie (na preclu są o tym całe tomy analiz)

Dokładnie :-) A prędkość wyciągania np: PC-69 w stosunku do CN-7701 jest do kwadratu w moim odczuciu. Że o różnicach w cenie już nie wspomnę.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-02-21 20:47:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
Rowerex bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Ok, załóżmy, że w jednym i drugim przypadku użyję łańcucha LX/105.

Data: 2010-02-21 21:53:16
Autor: szaman
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Ok, załóżmy, że w jednym i drugim przypadku użyję łańcucha LX/105.

Mi się wydaje, że na przestrzeni tych 5-10kkm (ile to napęd wytrzymać powinien), wiele czynników można traktować jako zmienne: pogoda, błotko, nacisk na korbę, smarowanie, wady fabryczne, etc. Jest tego tyle, że zwykłe porównanie a - 10 kkm, b - 9,5kkm, c-3kkm, naprawdę niewiele mówi. Trzeba by się bawić w model, przedstawić to wszystko jak funkcję. Prościej będzie rzucić monetą:P
Zresztą wydaje mi się, że przy podobnej cenie, trwałość będzie też podobna.

sz,am

Data: 2010-02-22 06:33:26
Autor: kml

Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:hls6fu$7ob$1news.onet.pl...
[...]

Też mi się tak wydawało dopóki doputy kaseta SRAM i łańcuch KMC nie wyzionęły ducha po 1041km na Mazowszu. Teraz zwróciłem się w stronę Shimano co by zobaczyć czy będzie tak samo.

Data: 2010-02-22 20:15:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Dobra, szaman, to teraz po polsku: pakować się w Tiagrę za 70zł?

Data: 2010-02-22 20:36:41
Autor: kosik

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1680e9gto6caq$.dlgpedaluje.ile.moze...
Dobra, szaman, to teraz po polsku: pakować się w Tiagrę za 70zł?

To samo co Deore - da rade tylko dokup dobry łańcuch.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-02-22 21:43:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
kosik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Zdefiniuj dobry łańcuch. Rozpatruję XT albo XTR, względnie Campę C9. Co z
tego wszystkiego będzie najbardziej wytrzymałe?

Data: 2010-02-22 22:57:23
Autor: kosik

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1cxlm82n3bk0u.dlgpedaluje.ile.moze...
Zdefiniuj dobry łańcuch. Rozpatruję XT albo XTR, względnie Campę C9. Co z
tego wszystkiego będzie najbardziej wytrzymałe?

Sam używam XTRów i są ok. Campa ma bardzo dobre opinie chociaż słyszałem pare razy, że są przereklamowane - ale tylko zasłyszane.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-02-22 21:08:02
Autor: szaman
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Dobra, szaman, to teraz po polsku: pakować się w Tiagrę za 70zł?

Na mój gust możesz spróbować. Jeśli nie wyjdzie podzielisz się opinią i ostrzeżesz nas tutaj:)

sz

P.s.
Ty masz za dużo bloków może?

Data: 2010-02-22 21:40:32
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kasety szosowe: SRAM vs Shimano
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Ty masz za dużo bloków może?

Nie mam. Mam dwie pary bloków i dwie pary butów. A co? Kupiłeś buty czy
zajechałeś bloki? ;-)

Data: 2010-02-22 22:22:45
Autor: szaman
[...]

bloki bloki. Wiem, ze gdzies mam nowe, ale za cholere znalezc nie umiem:P

sz

Kasety szosowe: SRAM vs Shimano