Kask - problem z g±bkami

Data: 2009-07-02 22:34:09
Autor: M_X
Kask - problem z g±bkami
 Od paru ładnych lat używam kasku Met Anaxagore (pierwsza generacja) i zasadniczo jestem zadowolony i nie zamierzam się go pozbywać. Problem polega jednak na tym, że obecne g±bkowe wkładki dopasowuj±ce s± w stanie głębokiego rozpadu a w sklepach nie da rady już ich kupić. Sporo googlowałem, przejrzałem ofertę co lepszych sklepów rowerowych w PL i UK, poszedł nawet @ bezpo¶rednio do producenta i nic :/ W większo¶ci sklepów s± g±bki do modelu 2 generacji ale do starszej nic a nic. St±d moje pytanko - może kto¶ jednak się natkn±ł na taki komplecik w USR albo macie jakie¶ do¶wiadczenia z dorabianiem takich wkładek?
Za wszelkie sensowne z góry dzięki.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-07-02 23:13:37
Autor: marcin goralski
Kask - problem z g±bkami
Dnia Thu, 2 Jul 2009 22:34:09 +0100, M_X napisał(a):

Za wszelkie sensowne z góry dzięki.

http://www.sjscycles.co.uk/category.asp?currency=EUR&cat_id=811&pf_id=&jump=0&sfile=1=
maja spory wybor - moze cos pokombinowac wyciac z kilku czy cos? nie wiem
jak w twoim kasku wygladaja

Data: 2009-07-02 23:36:53
Autor: Rafał_Lubicz
Kask - problem z g±bkami
Ja tez mam anaxagore z 99r. i mialem ten problemik. Znajomy ze sklepu
rowerowego dal mi do wyboru kilka wkladek od roznych kaskow i jakos
dobralem. To chyba byly od kaskow authora. Ciezko tylko wymienic te
przyklejone gabeczki. Ale nawet bez nich da sie jezdzic.

Data: 2009-07-07 05:46:34
Autor: Bartłomiej "Miska" Mistarz
Kask - problem z g±bkami
Identycznych chyba już nie znajdziesz - sklep METa ich nie ma, a ja
kupowałem u nich jakie¶ 3 lata temu.

Data: 2009-07-15 22:00:51
Autor: M_X
Kask - problem z g±bkami
 Z kronikarskiego obowi±zku dla potomnych użytkowników Meta anaxagore 1 pozwolę zakończyć w±tek.
Poddałem się - dla mnie oryginalny komplet g±bek do kasku Met Anaxagore 1 okazał się nie do zdobycia. Producent nie raczył nawet się pofatygować i odpisać na moje pytanie. Dystrybutor Meta w UK twierdził, że nie ma z takimi wkladkami żadnego problemu, i nawet podał mi numer katalogowy...jak się okazało kompletu do modelu drugiej generacji. A najlepsze zachowałem na koniec - od jednego ze sklepów w UK, otrzymałem info, że kask należy wymienić po 3 a w porywach po pięciu latach!!! Dla dociekliwych oryginalny @:
"Unfortunately, the part you requested is unavailable.
However you appear to have a helmet that is well and truly past it's used by
date. You should be replacing your helmet every three years (you can
probably stretch that to five if you use it infrequently), seven years
however is far too long. invest in a new helmet!
Cheers,
Rob
Bicycle Doctor Ltd"
Niemniej fakt jest taki, że kask jest rewelacyjny (nadal widać sporo tych kasków na zawodach na całym ¶wiecie więc co¶ jest na rzeczy, tym bardziej że kask to żaden większy wydatek) i nie mam zamiaru go wymieniać skoro nie zaliczył żadnej porz±dnej gleby. Ostatecznie pozostaje albo dobór g±bek od innych modeli albo wykonanie ich we własnym zakresie. Po przewertowaniu internetu nt temat, trafiłem na użytkownika tego kasku, który doci±ł potrzebne wkładki używaj±c szybkowchłaniaj±cego ręcznika z mikrofibry - np. taki do dostania w sklepach turystycznych (packtowel). Ja akurat żadej mikrofibry nie miałem, za to miałem pod ręk± grubszy g±bkowany materiał - jaki¶ pokrowiec na samochodowe pasy bezpieczeństwa. Parę minut zabawy z nożyczkami i efekt jest całkiem przyzwoity, w sumie jestem zadowolony. Co by nie mówić, chyba wszystko byloby lepsze niż stare wkładki, które dosłownie się rozsypaly.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-07-16 11:19:26
Autor: kml
Kask - problem z g±bkami

Użytkownik "M_X" <rdutkiew@poczta.onet.lp> napisał w wiadomo¶ci news:h3lg30$c49$1news.onet.pl...
Z kronikarskiego obowi±zku dla potomnych użytkowników Meta anaxagore 1

@:
[...]

Dbaj±c o dobre imię naszego kraju nie napisałe¶ mu, że go chyba posrało :) Ja mam mój kask o 2006 i nie zamierzam nic z nim robić o ile go nie zniszcze po prostu i naprawdę nie wiem co sie w nim starzeje tak iż wymaga cyklicznej wymiany.

[...]

Jeżeli Ci się nie sprawdzi to może warto kupić byle jaki kask z marketu etc co ma dużo g±bek w ¶rodku i z tego ci±ć :)

kml
Last update 07/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-16 10:03:24
Autor: Ryszard Mikke
Kask - problem z g±bkami
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

Dbaj±c o dobre imię naszego kraju nie napisałe¶ mu, że go chyba posrało :) Ja mam mój kask o 2006 i nie zamierzam nic z nim robić o ile go nie zniszcze po prostu i naprawdę nie wiem co sie w nim starzeje tak iż wymaga cyklicznej wymiany.

Mojemu Abusowi Airflow (czy jako¶ tak) odkleiła się skorupa od styropianu.

Uznałem, że to ze staro¶ci i po prostu zmieniłem kask.

rmikke

Data: 2009-07-16 12:18:51
Autor: Kacper Perschke
Kask - problem z gÄ…bkami
Dnia 16.07.2009 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał:
[...]
Ja mam mój kask o 2006 i nie zamierzam nic z nim robić o ile go nie zniszcze po prostu

Mój MET Bad Boy z 2000 roku też jest cały ok poza zużytymi gąbkami.

i naprawdÄ™ nie wiem co sie w nim starzeje

Styropian się starzeje. Żywice epoksydowe raczej nie. Chyba, że skorupa jest
zrobiona z wykorzystaniem ĹĽywic akrylowych, ktĂłre kruszejÄ….

tak iĹĽ wymaga cyklicznej wymiany.

Pieniądze producenta i dystrybutorów wymagają cyklicznego odświerzania.

KAcper

Data: 2009-07-18 10:48:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Kask - problem z g±bkami
On Wed, 15 Jul 2009, M_X wrote:

A najlepsze zachowałem na koniec - od jednego ze sklepów w UK, otrzymałem info, że kask należy wymienić po 3 a w porywach po pięciu latach!!!

  Polecam powyższe uwadze na wypadek wprowadzenia obowi±zku jazdy w kasku
- przecież to oczywiste, że (w razie jakby był obowi±zkowy) kask trzeba
co trzy lata wymienić, czyż nie? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-18 14:23:28
Autor: Coaster
Kask - problem z g±bkami
Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 15 Jul 2009, M_X wrote:

[...]

Zartujesz? W przypadku obowiazkowego wymiana byla by konieczna co miesiac ;-)

PS. Przypominam, ze rozwazany obowiazek noszenia kasku dotyczyl tylko malolat. ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Kask - problem z g±bkami