Kaski znowu

Data: 2020-06-13 11:18:11
Autor: PeJot
Kaski znowu
Temat kasków wraca jak bumerang:

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-nowy-obowiazek-dla-milionow-polakow-poslowie-groza-ze-sie-ni,nId,4546720#iwa_source=worthsee

tu czytamy:

"Zdaniem ekspertów dobrej klasy kask rowerowy jest w stanie zredukować ryzyko poważnych urazów głowy (najczęstsza przyczyna śmierci rowerzystów) aż o 85 proc!"

I mam zagwozdkę, co Mr redacktor miał na myśli, tzn. jak to rozumieć:

Ver 1.

Zdaniem ekspertów dobrej klasy

kask rowerowy jest w stanie zredukować ryzyko poważnych urazów głowy (najczęstsza przyczyna śmierci rowerzystów) aż o 85 proc!

czy może

Ver 2.

Zdaniem ekspertów

dobrej klasy kask rowerowy jest w stanie zredukować ryzyko poważnych urazów głowy (najczęstsza przyczyna śmierci rowerzystów) aż o 85 proc!

No i jak owe 85% zostało wyliczone przez owych ekspertów. Excel czy jak ? O ile mi wiadomo, 85% *silnia* jest niepoliczalne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-06-13 13:39:27
Autor: ToMasz
Kaski znowu
W dniu 13.06.2020 o 11:18, PeJot pisze:
[...]

to ja mam pytanie z tej samej kategorii. W jakim stopniu niesprawne hamulce są w stanie przyczynić się do powstania wypadku? Bo śmiem twierdzić, że w grupie osób 50+, jest więcej niesprawnych hamulców w rowerach niż kasków w użytku.
ToMasz

Data: 2020-06-13 14:36:27
Autor: PeJot
Kaski znowu
W dniu 2020-06-13 o 13:39, ToMasz pisze:

[...]

No ale to czy osobnik ma kask czy go nie ma jest łatwiej sprawdzić, niż to czy ma *sprawne* hamulce.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-06-13 20:41:50
Autor: z
Kaski znowu
Jak komuś na prawdę zależy na bezpieczeństwie rowerzystów to powinien ZAKAZAĆ jazdy na rowerze.
Przecież to jest bardzo niebezpieczne. Tylko dwa koła. Kto to widział.

O cholera trzeba też zakazać chodzenia bo to tylko dwie nogi.

A i cegła może na głowę pieszemu spaść.

Czy UE zrobić coś w tej sprawie? Czy wyda dyrektywę bezpieczeństwa? Czy...

;-)

Data: 2020-06-14 07:26:48
Autor: tmk__
Kaski znowu
W dniu 13.06.2020 o 20:41, z pisze:
[...]

I tu znowu kaski mogą pomóc.
:P

Data: 2020-06-15 09:36:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Kaski znowu
Śmieszki śmieszki a w wątku obok

Film i kaski

Ewelina zobaczyła wypadek męża dopiero na filmie, który zarejestrowała kamerka jadącego za nimi kierowcy. Rowerzyści są przekonani, że uratowały ich kaski, które pękły po uderzeniu o ziemię. Skończyło się na potłuczeniach.

Data: 2020-06-15 19:04:52
Autor: ąćęłńóśźż
Kaski znowu
BTW kask ma pękać przy jakimś tam uderzeniu, bo tak jest zaprojektowany.
A z filmu na moje oko usiłowanie zabójstwa.
Czyli jak u mnie na dzielnicy mawiają policjanci "my nie jesteśmy od głupot, dochodź se pan z kodeksu cywilnego".

-- -- -