Kaski - znowu się zaczyna...

Data: 2011-06-21 15:44:57
Autor: BoDro
Kaski - znowu się zaczyna...
Sławek Rz. pisze:
http://tinyurl.com/6d2zczs

Komuś bardzo zależy na wprowadzeniu obowiązku jazdy w kaskach...

Na kanwie tego "świeżego" wypadku:

http://www.tvn24.pl/-1,1707706,0,1,wracaly-ze-szkoly-wjechal-w-nie-autobus,wiadomosc.html

pan kaskolobbysta-sportowiec miałby kolejne argumenty:

"A widzicie... Gdyby obowiązywał nakaz kaskowy to dzieci, przeprowadzające rowery po przejściu dla pieszych, miałyby na głowach kaski... Jest wielce prawdopodobne, że kaski uchroniłyby je przed obrażeniami głów..."

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-06-21 17:15:18
Autor: piotrpo
Kaski - znowu się zaczyna...
BoDro <bolek@lolek.pl> napisał(a):
"A widzicie... Gdyby obowiązywał nakaz kaskowy to dzieci, przeprowadzające rowery po przejściu dla pieszych, miałyby na głowach kaski... Jest wielce prawdopodobne, że kaski uchroniłyby je przed obrażeniami głów..."
Dzisiaj jechałem ścieżką, GDYBY pierdolnął w nią meteoryt, a ja nie miał bym kasku była by tragedia.
Przecież to są argumenty, z którymi nawet nie warto dyskutować.

Data: 2011-06-21 20:17:44
Autor: Krzysztof Naworyta
Kaski - znowu się zaczyna [OT]
Użytkownik "piotrpo " <piotrpo-groups.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał

(...)
Dzisiaj jechałem ścieżką, GDYBY pierdolnął w nią meteoryt, a ja nie
miał bym  kasku była by tragedia.

Wybacz uwagę, ale widzę, że robisz to nagminnie...
Wszystkie -bym, -by pisze się razem z czasownikiem, dla którego tworzysz tryb przypuszczający.
Wyjątek stanowią formy nieosobowe:
"zrobiono by" (ale: zrobiłoby [ono])
Choć czy ostatnio nawet tego wyjątku nie likwidowano...

--
KN

Data: 2011-06-22 09:02:13
Autor: piotrpo
Kaski - znowu się zaczyna [OT]
Krzysztof Naworyta <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał(a):
[...]

Dzięki za uwagę, nie ma czego wybaczać - byłbym kretynem nie słuchając mądrych rad ;)

Data: 2011-06-22 13:27:25
Autor: Mariusz Kruk
Kaski - znowu się zaczyna [OT]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krzysztof Naworyta"

http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629509

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-06-22 19:24:28
Autor: Krzysztof Naworyta
Kaski - znowu się zaczyna [OT]
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał

Wyjątek stanowią formy nieosobowe:
"zrobiono by" (ale: zrobiłoby [ono])
Choć czy ostatnio nawet tego wyjątku nie likwidowano...

http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629509

Dzięki serdeczne.
Niby w Internecie wszystko jest ale nie każdemu źródłu można ufać...
PWN chyba można.
Sprawdziłem, że reforma pisowni "nie" z imiesłowami z roku '97 jest naniesiona :)

--
KN

Data: 2011-06-22 21:34:55
Autor: Mariusz Kruk
Kaski - znowu się zaczyna [OT]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krzysztof Naworyta"
Niby w Internecie wszystko jest ale nie każdemu źródłu można ufać...
PWN chyba można.

Zależy w czym. Niestety, to "tylko" językoznawcy, więc w niektórych
kwestiach jednak SJP bym nie ufał (patrz "kobza").

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /

Data: 2011-06-27 14:21:44
Autor: Coaster
Kaski - znowu się zaczyna...
On 6/21/11 7:15 PM, piotrpo wrote:
[...]

Jakby meteryt to zrobil - to jakbys mial kask - byla by taka sama tragedia ;-)

Przecież to są argumenty, z którymi nawet nie warto dyskutować.

Bo to sa 'argumienty'. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008