Kasowanie 20 euro w Sharm

Data: 2009-03-09 08:21:56
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm
Dostałem taka informację że jest możliwość (Lotus Air) wykupienia możliwości
przewozu "1 pakunku sprzętu nurkowego" za ... 20 euro. Pod warunkiem
wcześniejszego zgłoszenia. Myślę że z tego "myku" korzystają egipscy koledzy
Jankowego taksówkarza.
Pytanie co sie kryje pod definicją "1 pakunek" i co będzie jak akurat nie
będę miał owych 20 euro (mimo spełnienia wymogów wagowych) zadałem do AS
jako mojego touroperatora.
Czekam na odpowiedź.
Wiesiek

Data: 2009-03-09 09:46:11
Autor: Krzysztof Biały
Kasowanie 20 euro w Sharm
Po prostu kolo na lotnisku kasuje Ci albo nadbagaż za kilogramy albo ryczałtem za sprzęt nurkowy niezależnie od wagi. Wycwanili się na tyle, że przełożenie do bagażu podręcznego automatów czy latarki niewiele daje, bo waży razem całość bagażu. Po prostu miej te 20 euro i po zawodach, chyba że się mieścisz w limitach.
Pozdr
Kris

Data: 2009-03-09 09:58:28
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

 Po prostu miej te 20 euro i po zawodach, chyba że
się mieścisz w limitach.
Pozdr
Kris

Ale jak mieszczę sie w limitach i nie mam tych 20 euro ????
Wiesiek

Data: 2009-03-09 10:26:10
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm
Ale jak mieszczę sie w limitach i nie mam tych 20 euro ????

jak sie miescisz w limicie to nie ma problemu

Data: 2009-03-09 10:32:39
Autor: Krzysztof Biały
Kasowanie 20 euro w Sharm
jak sie miescisz w limicie to nie ma problemu
dokładnie, jeżeli nie przekraczasz, nie będą Cię ścigać.

Data: 2009-03-09 10:34:19
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Użytkownik "Krzysztof Biały" <nseal@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> jak sie miescisz w limicie to nie ma problemu
dokładnie, jeżeli nie przekraczasz, nie będą Cię ścigać.

Tylko w poprzednim wątku było że kasują za samo MANIE sprzętu!!!???
Wiesiek

Data: 2009-03-09 10:44:06
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm
> jak sie miescisz w limicie to nie ma problemu
dokładnie, jeżeli nie przekraczasz, nie będą Cię ścigać.

Tylko w poprzednim wątku było że kasują za samo MANIE sprzętu!!!???

poczytaj mój post z SSH w tytule...
tam to szczegółowo wyjasnilem

Data: 2009-03-09 10:48:11
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości

> Tylko w poprzednim wątku było że kasują za samo MANIE sprzętu!!!???

poczytaj mój post z SSH w tytule...
tam to szczegółowo wyjasnilem

OK. Czytałem! Ale Ty twierdzisz że gdy spełnia sie limit to nie kasują, a
ktoś inny w tym samym wątku zaklina sie że grzebią w bagażu i kasują za samo
MANIE.
I komu tu wierzyć?
Wiesiek

Data: 2009-03-09 06:37:38
Autor: piod9
Kasowanie 20 euro w Sharm
I komu tu wierzyć?
Wiesiek

ha - jedna reguła się w egiptowie sprawdza - jak cie będą chcieli
wydoić na lotnisku to cie wydoją - co zrobisz godzinę przed wylotem?
zwęszyli kase i już. a jeśli nawet zaczniesz się stawiać i nie zrobisz
"zrzuty" to w polsce odbierzesz zwłoki przypominające twoją torbę.
ewentualne zgłoszenie szkody możesz sobie wsadzić w buty bo przewoźnik
z kairu ma to w ........

pozdr
piotrek

Data: 2009-03-09 15:38:49
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm
ha - jedna reguła się w egiptowie sprawdza - jak cie będą chcieli
wydoić na lotnisku to cie wydoją - co zrobisz godzinę przed wylotem?
zwęszyli kase i już.

czyli sugerujesz się nie bronic przed tym?

[...]

a niby jakim cudem?
że "pan pierwszy zdzierca" przyczepi do torby kartkę "do zgnojenia"?
w to juz raczej nie uwierzę...

on tylko okleja bagaż i odsyła transporterem za ścianę do ładunkowych...

najważniejsza informacja to jest wiedzieć ile się ma kg
oraz jakie są możliwosci postepowania jak masz wiecej niz limit
i żadnej kłótni nie będzie...

do torby zajrzeć Ci może tylko ochrona na lotnisku (dwa miejsca z rentgenami)
i nikt inny - każdego innego należy grzecznie ale stanowczo poprosić o odpinkolenie się

Data: 2009-03-09 16:29:13
Autor: mark
Kasowanie 20 euro w Sharm

do torby zajrzeć Ci może tylko ochrona na lotnisku (dwa miejsca z rentgenami)
i nikt inny - każdego innego należy grzecznie ale stanowczo poprosić o odpinkolenie się
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I tu sie mylisz ! Gość stoi za rentgenami i mówi ,że też jest ochrona. Pobijesz się ?

Data: 2009-03-10 11:55:38
Autor: Pszemol
Kasowanie 20 euro w Sharm
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:gp39m8$v1o$1news2.ipartners.pl...
[...]

Acha, naprosisz się... :)

Data: 2009-03-11 08:42:25
Autor: piod9
Kasowanie 20 euro w Sharm

najważniejsza informacja to jest wiedzieć ile się ma kg
oraz jakie są możliwosci postepowania jak masz wiecej niz limit
i żadnej kłótni nie będzie...

po pierwsze primo - oczywiście masz racje - jest to reguła w
cywilizowanym świecie
po drugie sekundo - egipt w wielu wymiarach nie przypomina
wspomnianego powyżej świata - waga na jednym stanowisku niekoniecznie
jest taka sama na drugim stanowisku

do torby zajrzeć Ci może tylko ochrona na lotnisku (dwa miejsca z
rentgenami)
i nikt inny - każdego innego należy grzecznie ale stanowczo poprosić o
odpinkolenie się

kolego cały szacunek dla ciebie ale chyba latałeś z katowic do krakowa
twoje majtki w torbie są jeszcze oglądane w wielu miejscach - torby z
nadbagażem lecą inną strugą
wystarczy że pies przy taśmie ("chrząknie" - tzw. kłaczek) i już twoje
szpeje są "wietrzone".
i pewnie wtedy gdzieś się zawieruszą fajne maski i inne fajne
duperele.
najdziwniejsze jest to że zawsze szpeje mi ginęły przy powrocie do
polski z egiptowa

raz nawet jeden przygłup upierał się że d9 jest jakaś taka duża i że
muszę ją wrzucić do bagażu głównego.

pozdrawiam
piotrek

Data: 2009-03-12 09:46:34
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm

[...]

tak to prawda, ale IHMO niedopuszczalna jest sytuacja,
żeby cywilny zaglądał w torby ludziom w kolejce do odprawy
w celu ustalenia czy ma klamoty nurkowe
po to zeby kasować 20 ojro za samo "manie" ww.

am I wrong?

Data: 2009-03-12 15:22:16
Autor: Pszemol
Kasowanie 20 euro w Sharm
"piod9" <pio_wro@gazeta.pl> wrote in message news:7626d21e-98c4-43ad-8499-859eef8fa41ce36g2000prg.googlegroups.com...
najdziwniejsze jest to że zawsze szpeje mi ginęły przy powrocie do
polski z egiptowa

Bo zapomniałes je z łódki spakować? ;-)

raz nawet jeden przygłup upierał się że d9 jest jakaś taka duża i że
muszę ją wrzucić do bagażu głównego.

Co to d9?

Data: 2009-03-13 00:51:45
Autor: 666
Kasowanie 20 euro w Sharm
To rozmiar w centymetrach, co pod wodą wyglada jak w calach.
JaC

-- -- -

Co to d9?

Data: 2009-03-09 10:52:19
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

I komu tu wierzyć?
Wiesiek

.. a właściwie .... jak będzie?
Wiesiek

Ze mną to nie ma problemu jak potrzeba (dla świętego spokoju) to dam tym
....... te 20 euro.
Tylko jedzie ze mną grupa osób którzy planują ten wyjazd do ostatniego euro
(takie czasy) i nie chcę aby ich spotkał taki niezaplanowany wydatek.
Wiesiek

Data: 2009-03-09 13:22:26
Autor: mark
Kasowanie 20 euro w Sharm

> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Z tego co mi powiedził kolega, to stoi miejscowy ( bez wagi ) sprawdza bagaż i kasuje 20 euro " za delikatne traktowanie sprzętu nurkowego" Możesz mieć 15 kg jak i 50 kg , kosztuje to 20 euro. --

Data: 2009-03-09 13:51:00
Autor: Krzysztof Biały
Kasowanie 20 euro w Sharm
Z tego co mi powiedził kolega, to stoi miejscowy ( bez wagi ) sprawdza bagaż i
kasuje 20 euro " za delikatne traktowanie sprzętu nurkowego" Możesz mieć 15 kg
jak i 50 kg , kosztuje to 20 euro.

W grudniu było jak pisałem: podręczny + główny razem na wagę. Stawka za kilogram nadbagażu horrendalna. Opcja ryczałtu 20 euro za sprzęt nurkowy rozwiązuje sprawę. Swoją drogą waga przekłamuje...

Data: 2009-03-09 13:56:38
Autor: mark
Kasowanie 20 euro w Sharm
> [...]

W grudniu było jak pisałem: podręczny + główny razem na wagę. Stawka za kilogram nadbagażu horrendalna. Opcja ryczałtu 20 euro za sprzęt nurkowy rozwiązuje sprawę. Swoją drogą waga przekłamuje...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Znajomi przylecieli 6 dni temu. Podręczny i główny mówisz  15 kg ?
Moja torba z samym jacketem waży 10 kg.

Data: 2009-03-09 15:21:43
Autor: Krzysztof Biały
Kasowanie 20 euro w Sharm
Znajomi przylecieli 6 dni temu. Podręczny i główny mówisz  15 kg ?
Moja torba z samym jacketem waży 10 kg.

gdzie ja napisałem o 15kg?

Data: 2009-03-09 15:30:27
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm
. a właściwie .... jak będzie?

[...]

w grupie lepiej:
pakujecie cięższe klamoty w kilka osób do zbiorczych toreb
i je odprawiacie po 20 euro za sztukę
wyjdzie po kilka ełro na łeb
a reszta 15+5 kg spokojnie powinna wystarczyc

albo jak jestescie wieksza grupa naciskajcie na touroperatora niech poszuka innego przewoźnika

Data: 2009-03-09 18:31:07
Autor: Jacek Śliwicki
Kasowanie 20 euro w Sharm
Tylko jedzie ze mną grupa osób którzy planują ten wyjazd do ostatniego euro (takie czasy) i nie chcę aby ich spotkał taki niezaplanowany wydatek.

Leciałem Lotusem w styczniu z Gdańska . Lecieliśmy w dwójkę - skasowali nas 20 Euro za komplet bagaży dwóch osób ze sprzetem nurkowym , limit 15 kg na osobę przekroczony był pewnie po jakieś 5 - 8 kg na osobę .
Na lotnisku w Hurgadzie podobnie - 20 Euro za dwie osoby .

Odprawiajcie się parami .....

Pozdro

Jacek Śliwicki   geotyp@neostrada.pl

Data: 2009-03-09 19:19:58
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Jacek Śliwicki wrote:
[...]

Trzeba było zaprotestować i zapłacić zwykła stawkę 10 euro za kilogram czyli 50-80 euro.
Wpadłbyś wtedy jak śliwka w kompot przepraszam jak Śliwicki w dołek finansowy.

Czy Ty czasami myślisz zanim coś powiesz napiszesz?

Data: 2009-03-09 19:50:51
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Jacek Śliwicki wrote:
[...]

Trzeba było zaprotestować i zapłacić zwykła stawkę 10 euro za kilogram czyli 50-80 euro Oczywiście według twojej oceny, bo ile jest naprawdę nadbagażu nie byłeś w stanie się pewnie zapytać?

Data: 2009-03-09 19:39:32
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Wiesław Łopata wrote:
[...]

Wiesiu,

jest tak jak pisałem na tej liście niedawno jak i wiele lat wcześniej.
Linie lotnicze robią "ukłon" w kierunku osób przewożących sprzęt sportowy i zamiast naliczać tak jak jest normalnie za kilogram nadbagażu zwykłą stawkę biorą bardzo małą opłatę za ww. sprzęt.
Opłata obowiązuje tak samo za każdym razem gdy lecimy czyli Polska-Egipt (opłata) i gdy wracasz (opłata)

Informacja otrzymana z firmy Lotus Air podpisana przez General Managera ukaże się na stronie

www.sharmdiver.pl

Profesjonalna obsługa Waszych nurkowań

Data: 2009-03-09 22:57:21
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

[...]

Jestem gotów zapłacić za sprzęt jeśli nie mieszczę się w limicie. I jeśli zasady tej opłaty sa jasne i gdzieś wyszczególnione. Byłem na stronie Lotus Air i ... nic.
Ale jeśli podejmę decyzje że zamiast majtek przewożę sprzęt nurkowy w ramach MOICH 15 kg, to jeśli ktoś usiłuje mnie skasować za ten sprzęt to jestem wkur...... i bardzo niepochlebnie zaczynam sie wyrażać o Egipcjanach.

Czekam na tę informację i mam nadzieję że będziesz tak miły i przetłumaczysz i ... nie będziesz mi znowu propagował komputerowego kursu językowego.

Wiesiek

Data: 2009-03-10 08:17:32
Autor: Krzysztof Biały
Kasowanie 20 euro w Sharm
jestem wkur...... i bardzo niepochlebnie zaczynam sie wyrażać o Egipcjanach.

To może zostań lepiej w domu?

Akurat praktyka pobierania opłat za sprzęt sportowy z tego co wiem nie jest wyłącznie domeną Egipcjan. Ja nie spotkałem się z tym poza Sharm, ale nie podróżuję tak wiele samolotami. Kolegom się zdarzało że widzieli takie informacje, że za przewóz sprzętu sportowego jest dodatkowa opłata - na ogół jednak było to zlewane.
Poza tym jak mówiłem: z moich i moich przyjaciół obserwacji (3 różne wyjazdy do Dahab, droga powrotna) w Sharm kasowano za sprzęt w przypadku nadbagażu. Jak się mieściłeś w limitach, mieli gdzieś co tam sobie wieziesz. Z mojej grupy tylko ja i kolega płaciliśmy, pozostali mieścili się w limitach.

Data: 2009-03-10 09:02:11
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

> jestem wkur...... i bardzo niepochlebnie zaczynam sie wyrażać o
> Egipcjanach.

To może zostań lepiej w domu?

To nie jest rozwiazanie sytuacji. A szczególnie dla Eigpcjan i .... np.
Janka. Dotychczas jeździłem co roku do Egiptu ale mogę (i moze inni też)
zmienic swoje zwyczaje. Egipt darzę sentymentem ale jeśli On się
nieodwzajemnią to ......

[...]

Albo nie czytasz ze zrozumieniem co pisałem (no ... może jestem mało
komunikatywny) ale i INNI o tym wspominali.
1. Jest/była praktyka pobierania opłat za dodatkowy bagaż ze sprzętem
sportowym, turystycznym - OK
2. Jest praktyka (no przynajmniej teraz) pobierania opłat za
niezadeklarowany nadbagaż - OK
3. Jest praktyka kasowania haraczu za MANIE sprzętu nurkowego mimo spełniana
limitu. I taka jest ostatnio egipska praktyka i to jest dla mnie NIE OK.
4. Jest egipska zasada BRAK_zasad - NIE OK.
5. Jest praktyka by kroić niewiernych - NIE OK
6. Jest praktyka niedawania się powyższemu - OK

Wiesiek

Data: 2009-03-10 10:32:17
Autor: Krzysztof Biały
Kasowanie 20 euro w Sharm
[...]

Czuję się przytłoczony potęgą argumentów. Twoje 20 euro elementem konfliktu religijnego :) Oj wiele się jeszcze muszę o Egipcie nauczyć...
Nie ma co ciągnąć tematu, moje obserwacje nie potwierdają tego co napisał mark (a uslyszal  od kolegi), moze coś się zmieniło w ostatnich dniach. Liczę się z tym że lecąc do Dahab zabulę na lotnisku 20 eurasów i wliczam to w koszty wyjazdu.
Jeżeli się tego nie akceptuje, pozostaje opcja wyboru innego kierunku.

Razi mnie że piszesz o "egipskich zasadach", "praktyce krojenia niewiernych", "niepochlebnie zaczynam sie wyrażać o Egipcjanach". Podobnie jak razi mnie postrzeganie rodaków jako złodziei, bo paru skurw*** zarąbało "trochę" aut niemcom.

Data: 2009-03-10 11:20:39
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm
Ja w Egipcie byłem kilka razy. I w kontaktach finansowych przeważnie każdy
chciał mnie/nas naciąć. Mógłbym godzinami opowiadać.
Ja to nazywam "egipskimi zasadami" inni .... lokalnym kolorytem.
Ale rzeczywiści będę musiał moich kolegów przestrzec przed tymi 20 eurowymi
przypadkami.
Wiesiek

Data: 2009-03-10 09:13:34
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Wiesław Łopata wrote:

[...]

Wiesiu: Read my lips

[...]

Czyli mam rozumieć iż uznałeś za zbędne zainwestowanie w siebie ca 60 pln?

http://www.supermemo.pl/

Data: 2009-03-10 09:28:51
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Wiesiu: Read my lips

Informacja otrzymana z firmy Lotus Air podpisana przez General
Managera ukaże się na stronie www.sharmdiver.pl

No i kurna mnie zmuszasz abym sie uczył nowego słówka angielskiego. A poza
tym ja jestem etwas deutsch.
Ty mi pisz że się UKAZAŁO. Czas dokonany. I najlepiej dokładny link.
Wiesiek

Data: 2009-03-10 09:56:15
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Wiesław Łopata wrote:
Wiesiu: Read my lips

[...]

Pismo dostałem dla Ciebie.
Mnie ta informacja nie jest do niczego potrzebna.
Ja się zajmuję nurkowaniem a nie odprawianiem  turystów.

Zrobiło mi się żal bo napisałeś iż Twoi koledzy nie mają pieniędzy.
Linka na nie ma jak się domyślasz. (NIEdomyślasz)

Ale ponieważ tak mi dziękujesz za wysiłek... Adres znasz - spytaj sam.
Niemiecki jak najbardziej zrozumieją.

Słoneczne pozdrowienia

Data: 2009-03-10 11:29:35
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Użytkownik "Sharm Diver" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości
Wiesław Łopata wrote:

> [...]

Linka na nie ma jak się domyślasz. (NIEdomyślasz)

Ale ponieważ tak mi dziękujesz za wysiłek... Adres znasz - spytaj sam.

Dziękuję za starania, przepraszam za niezamierzony powód do ......... "Ale
ponieważ tak mi dziękujesz za wysiłek..."
Wiesiek
(szczegóły na priva)

Data: 2009-03-10 11:52:48
Autor: Pszemol
Kasowanie 20 euro w Sharm
"Wiesław Łopata" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> wrote in message news:gp58cs$1tts$1news2.ipartners.pl...

Wiesiu: Read my lips

Informacja otrzymana z firmy Lotus Air podpisana przez General
Managera ukaże się na stronie www.sharmdiver.pl

No i kurna mnie zmuszasz abym sie uczył nowego słówka angielskiego.
A poza tym ja jestem etwas deutsch.

Jak Ty jesteś "etwas deutch" to nie widzę problemu...
Gorzej mają Ci co ani po angielsku ani po niemiecku ani francusku.
Akurat automatyczne tłumaczenie pomiędzy dowolnymi językami
anglo-saskimi jest bardzo dobrze oprogramowane na Googlach.
Możesz wrzucić tekst angielski i wypluje Ci ładny tekst niemiecki.
W drugą stronę ciut gorzej bo z bardzo długimi tasiemcami
niemieckimi komputer nie radzi sobie zbyt dobrze, ale też da się
przeczytać. No ale Ciebie to nie dotyczy Wiesławie bo Ty chcesz
angielski przeczytac po niemiecku.
Tłumaczenie na polski też można znaleźć ale to jest zwykle tragedia,
więc warto umieć jeden z tych głównych języków "kongresowych".

Ty mi pisz że się UKAZAŁO. Czas dokonany. I najlepiej dokładny link.

Też jestem zainteresowany :-)

Data: 2009-03-10 13:04:57
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm

Czyli mam rozumieć iż uznałeś za zbędne zainwestowanie w siebie ca 60 pln?

naprawde masz problem w zrozumieniu innych ludzi...
nie chodzi o inwestycje w siebie tylko o złodziei i naciągaczy...

widzisz różnicę?

Data: 2009-03-10 11:54:10
Autor: Pszemol
Kasowanie 20 euro w Sharm
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:gp5l17$243m$1news2.ipartners.pl...
[...]

Ale jemu zdaje się chodziło o 60 pln za program do nauki j. angielskiego :-)

Data: 2009-03-13 10:03:35
Autor:
Kasowanie 20 euro w Sharm
A mnie oszukał urzędnik państwowy na lotnisku w hali przylotów , w okienku kantoru oficjalnego
siedział facet w mundurze . Jakos byłem oczadzony i pomyślałem , ze to prawie jak w banku .
I łapsnąłem zwitek banknotów . Było jak u klasycznych przewalaczy . Na górze i na spodzie
funty , a w środku piastry . Nawet nie byłem zmatwiony , bo kwota była mała . Ale bardziej
zdziwiony . Niestety , nie można wszystkich do jedneggo worka . Jak nie kazdy Polak jest złodziem ,
bo nasi kradli samochody i supermarketach w Germanii . Jednak   lepiej dla naszych
kieszeni , jak kazdego przypadkowego Egipcjanina bedziemy traktowali jak Stalin wszystkich .
UFAJ I SPRAWDZAJ . Mir    ps. osobiście to nie jestem uprzedzony do nacji , i lubię Egipt i jego
taki odmienny od naszego koloryt.

Data: 2009-03-13 10:34:53
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Użytkownik <mokrymir@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Ja cos podobnego miałem z taksówkarzem który zatrzymał się na środku
skrzyżowania w Sakhali (wyczuwacie to .. sprytna bestia). Nie miałem
drobnych dałem mu większy banknot. Szybko mi wydał. A ja zacząłem dokładnie
przeliczać. I wyszło ze mi źle wydał. Rzuciłem mu wszystko z powrotem.
Powiedział sory i cos dorzucił. Ja znowu powoli liczę oglądam banknoty pod
światło .... a korek coraz większy.
Zaczął się do nas zbliżać jakiś mundurowy. Taksiarz szybko i sprawnie mi
wydał resztę co do piastra. Oni jak trzeba to potrafią szybko i sprawnie
liczyć.
Wiesiek

Data: 2009-03-19 15:23:55
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Wies wrote:
[...]

Witaj Wiesiu,

umieściłem taryfy Lotus Air na stronie htmlowskiej (na dole strony pod promocjami)

www.sharmdiver.pl

Pozdrawiam serdecznie

Data: 2009-03-19 17:35:19
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm
umieściłem taryfy Lotus Air na stronie htmlowskiej (na dole strony pod promocjami)

www.sharmdiver.pl

żeby nie błądzić:  http://www.sharmdiver.pl/pages/index.html

dodaj jeszcze informacje co to jest sector (ile na osobe,  jakie gabaryty i maksymalna waga)

obiecywałeś chyba kopie oficjalnego pisma LA ...

chciałem sobie je zalaminowac i wsadzić do paszportu na wypadek ewentualnego sporu z obsługą...

Data: 2009-03-20 09:26:27
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Użytkownik "Wiesław Łopata-UMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:gpu9im$e60$1news.dialog.net.pl...

> Witaj Wiesiu,
>
> umieściłem taryfy Lotus Air na stronie htmlowskiej (na dole strony pod
> promocjami)
>
> www.sharmdiver.pl
>
> Pozdrawiam serdecznie

Dzięki
Wiesiek

Zwróciłem sie też w tej sprawie do SlfaStar.
Otrzymałem podobną informację.
Reasumując moje informacje. Bagaż 15 + 5 kg, przekroczenie 10euro/kg.
Można wykupić bagaż nurkowy do 20 kg. Chęć przewozu takiego bagażu należy
zgłosić 5 dni wcześniej do AS. Ale wymagane aby ta "chęć" obowiązywała w
obie strony.
Na lotnisku w Polsce uiszcza sie 20 euro za ten dodatkowy nurkowy bagaż, to
samo należy zrobić w Sharm. Tez 20 euro.
Wg AS można przewozić sprzęt nurkowy w bagażu podstawowym (15 kg) i na pewno
nikt nam nic nie powie w Polsce ale w Egipcie .... wszystko w rękach .....!
AS nie ma na to wpływu, a Lotus ma to .....!
Bo to jest to lokalna inicjatywa obsługi lotniska.
Wiesiek

Data: 2009-03-20 10:36:16
Autor: adambigboss
Kasowanie 20 euro w Sharm

AS nie ma na to wpływu, a Lotus ma to .....!
Bo to jest to lokalna inicjatywa obsługi lotniska.
Wiesiek

Ale Wiesiu czemu ich lokalna inicjatywa ma się tylko do Lotus Air ??????

I nie jest to odosobniona opinia ponieważ odprawiam klientów nie tylko polskich ale i innych nacji na różnych liniach u różnych przewoźników i ta praktyka ma się tylko do Lotus Air

Pozdrawiam

Adam Klimek IDC Staff Instructor PADI #631278, PADI speciality Instructor #631278 EFR & CFC & AED Instructor #631278,
DSAT GAS BLENDER Instructor #631278
DAN Instructor Trainer #138639

website: www.venturi24.pl
mail to: venturi@o2.pl
skype: venturictp

Data: 2009-03-20 10:53:20
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Użytkownik <adambigboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

I nie jest to odosobniona opinia ponieważ odprawiam klientów nie tylko
polskich ale i innych nacji na różnych liniach u różnych przewoźników i ta

Ja zreferowałem informacje jakie pozyskałem.
Jak znam "sie znam" na odprawach to Lotus chyba nie ma swojej ekipy na
lotnisku.
Chyba że Lotus wydał zezwolenie albo zalecenie .... krojenia nurków.
Wiesiek

Data: 2009-03-20 11:18:36
Autor: adambigboss
Kasowanie 20 euro w Sharm

Chyba że Lotus wydał zezwolenie albo zalecenie .... krojenia nurków.
Wiesiek

Dokładnie tak jak mówisz , Lotus Air z dniem 1 listopada wydał takie zalecenie co jest zresztą dość rygorystycznie egzekwowane na lotniskach gdzie ten przewoźnik odprawia samoloty.

Pozdrawiam Adam

Data: 2009-03-20 11:56:07
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

> [...]

zalecenie
co jest zresztą dość rygorystycznie egzekwowane na lotniskach gdzie ten

Dlatego ja zgłaszam dodatkowy bagaż ze sprzętem i poświęcam 2 x 20 euro na
ten cel.
I tez tak sugeruje moim "ludziom".
Wiesiek

Data: 2009-03-20 13:45:18
Autor: qlphon
Kasowanie 20 euro w Sharm

Dlatego ja zgłaszam dodatkowy bagaż ze sprzętem i poświęcam 2 x 20 euro na
ten cel.
I tez tak sugeruje moim "ludziom".

ustal precyzyjnie (mi sie to nie udało) jakie sa limity sectora dla sprzetu nurkowego
bo mi wychodzi że w jeden sektor to sie powinno 2 albo nawet 3 nurków spokojnie spakować....

oszczedność oczywista

Data: 2009-03-20 14:18:13
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

> [...]

sprzetu
nurkowego
bo mi wychodzi że w jeden sektor to sie powinno 2 albo nawet 3 nurków

W mojej informacji pojawiło sie pojęcie ...."opakowanie". Ale wyjaśniono ze
chodzi o bagaż.
I oczywiście że 2...3 i więcej nurków. Kto mi zabroni mieć dwa jackety i 4
automaty.
U nas planuje sie wspólne pakowanie sie.
Wiesiek

Data: 2009-03-20 15:08:10
Autor: Sharm Diver
Kasowanie 20 euro w Sharm
Wiesław Łopata wrote:
[...]

Ma dla was propozycję:

kupcie największą możliwą torbę (może uszyjcie na zamówienie) tak, żeby z 200-300 kg sprzętu weszło. Następnie przy odprawie zaproponujcie innym iż weźmiecie i przewieziecie ich sprzęt i to nie za 20 euro jak super zniżkowo proponują linie ale za np. 10 eurasów.
Jak będzie dużo chętnych może wam się podróż zwróci?

Data: 2009-03-20 15:15:25
Autor: Wiesław Łopata
Kasowanie 20 euro w Sharm

Wiesław Łopata wrote:
> [...]

zniżkowo proponują linie ale za np. 10 eurasów.
Jak będzie dużo chętnych może wam się podróż zwróci?

O...o! Dobry pomysł. Jak oni nas TAK to my ich TAK.
Wiesiek

Data: 2009-03-20 15:16:35
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Kasowanie 20 euro w Sharm

U nas planuje sie wspólne pakowanie sie.
Wiesiek

I tak trzymać ale musisz wziąść jeszcze pod uwagę inne regulacje jakie mają zastosowanie na polskich lotniskach a mianowicie że ten twój "sector" nie może przekroczyć 32kg ,bo panowie od dzwigania nie załadują tego do samolotu ( ich związki zawodowe wywalczyły to dwa lata temu ) , pamiętam jak moje sektory ważyły po 55kg.

A propo innych europejskich przewoźników to limit na nadbagaż typu "spertowy" lub "diving" wynosza za te dodatkowe 20Euro tylko 20kg.

Poza tym to dużą rolę odgrywa humor pani lub pana na check-in, jak wszystko gra to masz 20 Euro w kieszeni, mój rekord to 180kg za free --

Data: 2009-03-20 16:23:42
Autor: Wiesław Łopata-UMPC
Kasowanie 20 euro w Sharm
Sectordodwudziestokilogramowyonly.