Kasperski z Rzepy

Data: 2011-09-06 23:36:27
Autor: Gil
Kasperski z Rzepy
Właśnie zainstalowałem antywira Kaspersky dodawanego dziś do
Rzeczpospolitej. Full funkcjonalność na 3 miesiące. Kosztowało 8 złotych
(sama gazeta 3,50 zł)
Po 3 latach na Viście bez przeinstalowywania systemu i tylko z darmowymi
antyvirami Avast, G-data, Comodo - każdy miał swoja chwilę  - Kaspersky nic złego mi na dysku nie wykrył.
Potwierdza to chyba tezę, że do domowego użytku nie warto kupować
antywirusa. Wystarczą darmowe programy. A nawet skłaniam się to zdania, że
nic nie potrzeba tylko skan co jakis czas windowsowym defenderem czy
Malwarebytes

Data: 2011-09-06 23:54:45
Autor: MC
Kasperski to sprzęt?
Użytkownik "Gil" <gilboa@op.pl> napisał w wiadomości news:j463pe$4h8$1news.onet.pl...
[...]

Jesteś pewny, ze to odpowiednia grupa na takie zwierzenia?

Data: 2011-09-06 23:57:46
Autor: Gil
Kasperski to sprzęt?
Jesteś pewny, ze to odpowiednia grupa na takie zwierzenia?

Zobaczymy.

Data: 2011-09-07 06:54:22
Autor: Andy Niwiński
Kasperski z Rzepy

"Gil" <gilboa@op.pl> schrieb im Newsbeitrag news:j463pe$4h8$1news.onet.pl...
[...]

"Dobrze" napisany wirus nie zostanie wykryty przez antywirusa instalowanego na systemie, który już jest zainfekowany. Robiłeś scan z Live CD?

Data: 2011-09-07 07:53:38
Autor: Robson
Kasperski z Rzepy
"Dobrze" napisany wirus nie zostanie wykryty przez antywirusa
instalowanego na systemie, który już jest zainfekowany. Robiłeś scan z
Live CD?

Nie robił, bo mu Kaspersky nic nie wykrył, więc po co? ;)

Data: 2011-09-07 08:22:46
Autor: ToMasz
Kasperski z Rzepy
W dniu 06.09.2011 23:36, Gil pisze:
A nawet skłaniam się to zdania, że
nic nie potrzeba tylko skan co jakis czas windowsowym defenderem czy
Malwarebytes

zgadza sie. Zainstaluj linuksa...

ToMasz

Data: 2011-09-07 09:07:54
Autor: Paweł B.
Kasperski z Rzepy
W dniu 2011-09-06 23:36, Gil pisze:
[...]

Niestety jesteś w błędzie. Nawet przy rozsądnym korzystaniu z komputera czasem zdarza się, że wpada do nas jakiś znajomy z pendrivem. I wtedy jesteśmy narażeni na solidną infekcję systemu. No bo nie mów mi, że w takiej sytuacji będę miał nagle instalować Comodo, AVG, czy jakiegoś triala, żeby przeskanować pendrive kolegi.
Minimum jest potrzebne, chociażby Microsoft Security Essentials, które sprawdza się całkiem nieźle w domowych warunkach.

A tak jak już napisał Andy - dobry trojan jest nie do wykrycia gdy instalujesz AV na zainfekowanym systemie.
A to wszystko kończy się później taką draką:

http://niebezpiecznik.pl/post/allegro-bitcoin-zbrodnia-doskonala/#more-4580

:)

--
Paweł B.
botul.pl

Data: 2011-09-07 10:54:47
Autor: T.F.
Kasperski z Rzepy
Użytkownik "Gil" <gilboa@op.pl> ...
Właśnie zainstalowałem antywira
[]
A nawet skłaniam się to zdania, że
nic nie potrzeba tylko skan co jakis czas windowsowym defenderem

ROTFL
NTG oczywiscie

--
T.F.

Data: 2011-09-07 19:34:32
Autor: _ąćęłńóśźż
Kasperski z Rzepy
Też tak uważałem.
I jednak raz na kilka lat mnie złapało.
Wirus siedział w instalce IrfanView na mirrorze w Szczecinie (podkusiło mnie do diabła z bliska ściągać).
Pochlastał mi pliki graficzne w wielu podkatalogach.
Nawet, jak masz backupy plików na płytach itp., to roboty jakby co od cholery.

Pytanie przy tamtym słabym sprzęcie było inne:  czy instalować antywirusa działającego w tle.

A co do darmowych pełna zgoda.

-- --

Data: 2011-09-07 22:49:07
Autor: kamil
Kasperski z Rzepy
On 07/09/2011 20:34, _ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Daleko nie szukając, przez Gumtree ostatnio jakieś ścierwo dobierało się do Javy. Mój kaspersky zablokował, żonie na laptopie avira już nie.

Czasem wystarczy szukać stolika na sprawdzonym serwisie, nie trzeba zaraz klikać w co popadnie na ruskich XXX.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net