Kasprowy 5_04_2009

Data: 2009-04-07 03:14:09
Autor: zbrochaty
Kasprowy 5_04_2009
ciężki śnieg,
Jaki ciezki? kolega chyba rano pospac lubi... rano na Goryczkowej od
8.30 do 11 w kotle twardo - zmrozony, niedbale wyratrakowany sztruks.
Codziennie przez 4 dni (pt-pon) ostrzenie i smarowanie. Jedynie w
poniedzialek bylo od 9.30 juz minimalnie miekko, ale za to plasko jak
stol.
Najezdzilem sie az mi nogi w d... wlazly.
A fotki b. ladne...
Zbrochaty

Data: 2009-04-07 12:20:01
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy 5_04_2009

Codziennie przez 4 dni (pt-pon)

jakie były kolejki do krzeseł  w sob. i nied. w tak pięknych
okolicznościach przyrody?

 g.

Data: 2009-04-07 13:22:52
Autor: gajowy
Kasprowy 5_04_2009
Grzegorz Lipnicki wrote:

>Codziennie przez 4 dni (pt-pon)

jakie były kolejki do krzeseł  w sob. i nied. w tak pięknych
okolicznościach przyrody?

Duże - w sobotę kumpel był i relacjonował.
Po karnet na Goryczkowej też spora, muldy też spore :)

Tu masz inną relację - rzeczową i z foto:
http://www.skiforum.pl/showpost.php?p=216524&postcount=1821

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-07 14:21:34
Autor: mol
Kasprowy 5 04 2009
Tu masz inną relację - rzeczową i z foto:
http://www.skiforum.pl/showpost.php?p=216524&postcount=1821

no nie wiem co rzeczowego moze byc w stwierdzeniu: "Trasy wyjątkowo kiepsko przygotowane. Już gdy zaczęliśmy jazdę (o 9.30) były muldy, później tylko rosły i rosły"

wszedzie, gdy sa ludzie, dodatnia temperatura, nachylenie odpowiadajace czerwonej i czarnej trasie, tworza sie muldy, nawet w alpach. dalej wiec nie wiadomo na czym polegalo to zle przygotowanie trasy.

"Na szczycie stoją dwa piękne ratraki, ale mam wrażenie, że tylko dla parady."
w zasadzie trudno oczekiwac zeby ratrakowac stok gdy sa na nim narciarze.

niewiem jak dokladnie by sie nie przygotowalo trasy, to muldy beda w kwietniu, skoro zdarzaja sie w srodku zimy. pozdro
mol

Data: 2009-04-07 14:41:24
Autor: gajowy
Kasprowy 5 04 2009
mol wrote:

> [...]

przygotowane. Już gdy zaczęliśmy jazdę (o 9.30) były muldy, później tylko

To jest rzeczowe (oprócz foto), że są konkretne dane,
próba oceny "za" i "przeciw", itp. ... a przede wszystkim info,
że trasy w nocy w ogóle nie były robione (!).
Muldy były z poprzednich dni - nie wiem ilu - duże, trwałe i dojrzałe :)

wszedzie, gdy sa ludzie, dodatnia temperatura, nachylenie odpowiadajace
czerwonej i czarnej trasie, tworza sie muldy, nawet w alpach. dalej wiec nie
wiadomo na czym polegalo to zle przygotowanie trasy.

Z tej relacji i osobistej mojego kumpla wynikalo, że jw. :)

"Na szczycie stoją dwa piękne ratraki, ale mam wrażenie, że tylko dla parady."
w zasadzie trudno oczekiwac zeby ratrakowac stok gdy sa na nim narciarze.

jw.

niewiem jak dokladnie by sie nie przygotowalo trasy, to muldy beda w kwietniu,
skoro zdarzaja sie w srodku zimy.

Nie musi ich być od rana, skoro w nocy był kilkustopniowy mróz :)

Możliwe, że powyższa informacja nie rzuca się w oczy,
ale było tak właśnie - w nocy mróz, można było cokolwiek
zrobić ale ratraki oszczędzały paliwo najwyraźniej.

Oczywiście kiedy rosną w ciągu dnia bo jest sporo ludzi
i miękki śnieg to dla mnie naturalne jak dzień i noc :)
Wtedy nic a nic się nie czepiam :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-07 14:54:31
Autor: Titus Atomicus
Kasprowy 5 04 2009
In article <1562.00000419.49db454e@newsgate.onet.pl>,
 "mol" <windmailWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Inna rzeczowa uwaga bylo - 'trasa nie jest trudna, wcale nie, w zasadzie to latwa jest', a w innym miejscu ' rzadko kto dawal sobie rade'...

TA

Data: 2009-04-07 16:33:34
Autor: gajowy
Kasprowy 5 04 2009

Inna rzeczowa uwaga bylo - 'trasa nie jest trudna, wcale nie, w zasadzie
to latwa jest', a w innym miejscu ' rzadko kto dawal sobie rade'...

Z czystej ciekawości ... z jakiej relacji to wziąłeś? :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-07 14:55:48
Autor: Titus Atomicus
Kasprowy 5 04 2009
Witam,
A jak to jest z jezdzeniem poza trasa?
Bo ja tam tlumy ludzi widze, nawet na zdjeciu jakas grupa podchodzi na Beskid.
Czy to znaczy ze stanowsko TPN znowu uleglo zmianie?
TA

Data: 2009-04-07 15:13:35
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy 5 04 2009

Bo ja tam tlumy ludzi widze, nawet na zdjeciu jakas grupa podchodzi na
Beskid.
Czy to znaczy ze stanowsko TPN znowu uleglo zmianie?

tam jest raczej standardowy...no... ten... teges...:)

http://www.nowy.tpn.pl/bip/pliki/zarzadzenia/za1_3_2009.pdf

a "stanowisko" masz tu:

http://www.tpn.pl/index.php?&sP=news_center&sK=moduls/news/servis/&&sMode=next

      "Druga strefa dla narciarzy na Kasprowym Wierchu

        2009-03-06
      Jeszcze kilka lat temu na Kasprowym Wierchu można było jeździć zarówno po trasie narciarskiej utrzymywanej przez ratraki, jak również w jej sąsiedztwie. Obszar dopuszczony dla narciarstwa, tzw. "druga strefa", był oznakowany za pomocą czerwonych tyczek. Dwa lata temu PKL zaprzestał wyznaczania dodatkowej strefy, dlatego podjęliśmy decyzję o przywróceniu oznakowania. Będą to żółto-czarne tyczki, na których zostanie umieszczony piktogram oraz tabliczka informująca o zakazie jazdy poza tak oznakowanym obszarem. Dzięki temu strefa narciarska zostanie poszerzona, a narciarze będą mieli możliwość wyboru pomiędzy trasą ubitą przez maszyny a "nieprzygotowaną".

natomiast dalej nie wiem, co to są za odblaskowe słupki,
kt. pierwszy raz widziałem w grudniu:
http://img16.imageshack.us/img16/5113/dscn9551.jpg

 g.GIF89aQ

Data: 2009-04-07 15:49:37
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy 5 04 2009

[...]

BTW:
to poniżej chyba wyjaśnia niemal wszystko:)

http://www.nowy.tpn.pl/bip/r_zmian.php?groups_id=11

"2009-03-12 11:32:08nowe zarzadzenia"

i:

http://www.nowy.tpn.pl/bip/pliki/zarzadzenia/zarzadzenie_3_2009.pdf

"ZARZĄDZENIE NR 3/2009

DYREKTORA TATRZAŃSKIEGO PARKU NARODOWEGO

Z DNIA 5 LUTEGO 2009 R."

czyli od wydania do upublicznienia ~ 1 miesiąc;

 g.

Data: 2009-04-07 17:16:35
Autor: Lusnia
Kasprowy 5 04 2009
[...]
- Ryzykanci, niektórzy też w Świńskim

Jerzy

Data: 2009-04-07 17:14:31
Autor: Lusnia
Kasprowy 5 04 2009
mol wrote:

"Na szczycie stojÂą dwa piĂŞkne ratraki, ale mam wraÂżenie, Âże tylko dla parady."
potwierdzam

w zasadzie trudno oczekiwac zeby ratrakowac stok gdy sa na nim narciarze.

Ale należy ratrakować nocą, co robią wszyscy niemający w d...użym poważaniu administratorzy/właściciele wyciągów

niewiem jak dokladnie by sie nie przygotowalo trasy, to muldy beda w kwietniu, skoro zdarzaja sie w srodku zimy.
\
Ale nie o godz 8:00 przed startem krzeseł!
2.04 (czwartek) Gąsienicowa ratraka nie widziała. ZMROŻONE KARTOFLISKO!
3.04 (piątek) nieco zagnieciono - zrównano trasę, ale muld nie zasypano.
Dlatego w sobtę przenieśliśmy się do Tatrzańskiej Łomnicy, gdzie za równowartość 75 zł najeździliśmy się i więcej, i bez kolejek.
Czas dojazdu z Zakopanego - 55 minut - był krótszy niż sobotnie wystawanie w kolejce do kolejki.

Jerzy

Data: 2009-04-08 08:12:35
Autor: Don Pedro
Kasprowy 5 04 2009
Lusnia pisze:
[...]

A jak tam sytuacja w Łomnicy wygląda (sniegowo/kolejkowo/przygotowanie tras)?

pozdr
DP

Data: 2009-04-08 08:39:37
Autor: Lusnia
Kasprowy 5 04 2009
Don Pedro wrote:
Lusnia pisze:
[...]

Sobota - kolejka do krzesław Skalnate Pleso ok. 5'. Trasa w południe zmiękła i oczywiście powstały muldy, ale nie takie kartoflisko, jak na Kasprowym.
Trasa 5 do górnej stacji krzeseł zamknięta, ale śniegu dość i zjechać się da.
Trasy 3 i 4 od 2-osobowego krzesła nawet po południu pozwalają na jazdę na krawędziach.
Trasy 1 i 2 do dolnej stacji gondolek miękkie, ale bez przetarć.

Data: 2009-04-07 15:05:07
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy 5_04_2009

http://www.skiforum.pl/showpost.php?p=216524&postcount=1821

 "Na Goryczkowej kolejki do wyciągu w trakcie dnia ok. 20-30 min, a Gąsienicowej ok. 10-15 min"

no to małe zdziwko - miałem nadzieję, iż Gąsienicowa
nie przytyka się więcej niż 3 min;

 g.

Data: 2009-04-07 15:17:11
Autor: Fafek
Kasprowy 5_04_2009
Grzegorz Lipnicki napisał(a):

[...]

W tym roku wpuszczają chyba maksymalnie po 3 osoby na krzesło,
czwarta bramka zagrodzona taśmą :P

Pzdr.
Maciek

Data: 2009-04-08 23:45:18
Autor: cholo
Kasprowy 5_04_2009
Użytkownik "gajowy" <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49DB377F.35A56B3Bcut_poczta.onet.pl...
Grzegorz Lipnicki wrote:
Duże - w sobotę kumpel był i relacjonował.
Po karnet na Goryczkowej też spora, muldy też spore :)

bylem w zeszly piatek i znacznie lepiej jezdzilo mi sie na gasienicowej gdzie bylo zero kolejek (na goryczkowej stalo sie wtedy 20 minut)
szczegolnie przyjemna jazda obwodnica pierwszego stromego odcinka widoczna na ponizszym zdjeciu (niestety tylko z komorki :)):
http://picasaweb.google.com/cholewar/Kasprowy20090403#5321321031629085906

a tu trasa naszych przejazdow:
http://tiny.pl/zh6g

pozdro,