Kasprowy - zero tolerancji...

Data: 2009-04-19 22:54:23
Autor: Titus Atomicus
Kasprowy - zero tolerancji...
....dla freeriderowow.
Wlasnie w radio cos takiego mowili. Ze lapia itd. I ze 1/3 zlapanych to cudzoziemcy, z tych - wiekszosc z....
....ze Skandynawii. He, he.
Ale ze staraja sie pouczac, nie karac.
A tymczasem ostatnio rozmawialem i z jedna woluntariuszka TPN i z filancem i obydwoje niezaleznie potwierdzili wersje ze mozna jezdzic wzdluz tras/szlakow letnich i zimowych. Co wiecej, jest pewien trik, ktorego tu publicznie nie podam, a ktory pozwala na usprawiedliwienie pobytu z dala od tras.
W kazdym razie - z tego wynika ze TPN uwzial sie tylko na ten Kasprowy, tzn. na jezdzacych z Beskidu (bo z Liliowego, i Swinickiej Przeleczy mozna) czy Posredniego Goryczkowego i zagladajacych do Goryczkowej Swinskiej.
Dziwna polityka.
TA

Data: 2009-04-20 01:06:29
Autor: gajowy
Kasprowy - zero tolerancji...

[...]

Może jednak? ;)

[...]

Mam ciągle wątłą nadzieję, że kryje się za tym jakiś
plan mający na celu przebudowę krzesła na Goryczkowej.

Zakładam, że tą dziwną polityką zyskują argumenty, że są
w stanie zapanować nad ruchem narciarzy w rejonie - skoro
udało się zapanować nad zwiększoną ilością po rozbudowie
kolejki - to rozbudowa krzesła też nie będzie groźna.
....może o to chodzi? :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-21 12:23:26
Autor: Jarek Spirydowicz
Kasprowy - zero tolerancji...
In article <49EBAE71.F35F9893@cut_poczta.onet.pl>,
 gajowy <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> wzdluz tras/szlakow letnich i zimowych. Co wiecej, jest pewien trik,
> ktorego tu publicznie nie podam, a ktory pozwala na usprawiedliwienie

Może jednak? ;)

"Zabłądziłem..." ;D

--
Jarek
To tylko moje prywatne opinie.

Data: 2009-04-21 20:07:02
Autor: gajowy
Kasprowy - zero tolerancji...
Jarek Spirydowicz wrote:

In article <49EBAE71.F35F9893@cut_poczta.onet.pl>,
 gajowy <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:

> Może jednak? ;)

"Zabłądziłem..." ;D

....na przykład :)
....w zasadzie to chciałem po szlaku pod górę, ale się obsunąłem :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-23 21:16:43
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy - zero tolerancji...

...może o to chodzi? :)

w "Górach" jest wywiad z dyr. |Tpn, można się zapoznać
z ich argumentami; m. in. co do Pośredniego Goryczkowego,
to nie ma on większego znaczenia z punktu widzenia
ochrony przyrody, ale gdyby ten teren dopuścić,
to wzrośnie penetracja sąsiednich terenów, które już
wg nich bezwartościowe nie są;
i wcale nie chodzi o to, że "narciarze jeżdżą po śniegu, więc
niczego nie niszczą";)

 g.

Data: 2009-04-24 00:26:08
Autor: blackone
Kasprowy - zero tolerancji...
On 23 Apr, 21:16, "Grzegorz Lipnicki" <grzlipnidod...@poczta.onet.pl>
wrote:
> [...]

wg nich bezwartościowe nie są;
i wcale nie chodzi o to, że "narciarze jeżdżą po śniegu, więc

Jest ten wywiad dostepny gdzies w internecie? Albo mozesz napisac o
jakie argumenty chodzi? Tak z ciekawosci...

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-04-24 10:57:20
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy - zero tolerancji...

o jakie argumenty chodzi?

o te, co zwykle w ostatnich latach, tj. świstaki, miśki i kozy;
ostatnio doszły też kuraki (cietrzew, głuszec) mylone z indykami;)
trudno mi się do tego merytorycznie odnieść z dość oczywistych względów;

 g.

Data: 2009-04-24 03:00:21
Autor: blackone
Kasprowy - zero tolerancji...
On 24 Apr, 10:57, "Grzegorz Lipnicki" <grzdodaneli...@poczta.onet.pl>
wrote:
> [...]

ostatnio doszły też kuraki (cietrzew, głuszec) mylone z indykami;)
trudno mi się do tego merytorycznie odnieść z dość oczywistych względów;

Merytorycznie to ja sie rowniez nie odniose, ale pomyslec glosno
mozna.
Wyglada na to, ze zwierzaki sie przyzwyczajaja do widoku ludzi i chyba
(?) im to zbytnio nie przeszkadza. To moze odwrotnie - ludziom moze
przeszkadzac, gdy na wpol oswojone "misie" zaczna ich nagminnie
odwiedzac w domach, rozwalac zaparkowane samochody w poszukiwaniu
jedzenia i rozgrzebywac smieci i gonic po szlakach gorskich;-))
   Widzialam cietrzewia na Gasienicowej, w dlugi weekend majowy, wsrod
tlumow turystow  - tuz przy samej bramce do krzesla. Lisa w Dolinie
Koscielisckiej w srodku letnich wakacji w otoczeniu ze 30 osob
robiacych zdjecia, niedzwiedzice z malym w Strazyckiej, weze w
Chocholowskiej - te zwierzeta sa juz chyba tak przyzwyczajone do
widoku tlumow ludzi, ze chyba (???) kilku/kilkunastu narciarzy
dziennie zapuszczajacych sie w rejon Goryczkowych nie jest w stanie
pogorszyc sytuacji spowodowanej przez tysiace turystow dziennie
przechodzacych szlakami wzdluz i wszerz Tatr w lecie i czesto
zachowujacych sie bardzo glosno - tlumy na Orlej Perci, kolejka do
szczytu na Giewont, kolejka do lancuchow na Zawrat, "Krupowki" do
Gasienicowej, Morskiego Oka, Swistowki, Szpiglasowej, do 5 Stawow. To
ma byc wedlug wladz parku mniej szkodliwe dla zwierzat niz kilkastu/
kilkudziesieciu narciarzy?

    Co do swistakow... Mieszkam w norweskich gorach, wystepuje u mnie
cos, co wyglada jak swistak (czy to 100% ten sam gatunek co w Tatrach,
nie mam bladego pojecia) i jelenie w hurtowych ilosciach. Zwierzaki
maja ogromnie niezaludnione polacia bez cywilizacji do dyspozycji -
gorskie laki, plaskowyze. I gdzie ja je widuje??? Swistaki na ulicy
wieczorem - staja na tylnych lapkach i z zaciekawiem gapiace sie z
kraweznika na samochody. Nudzi im sie??? ;-)))
Jelenie - nie ma tygodnia bym nie zobaczyla przynajmniej 2-3 -  sa
doslownie WSZEDZIE: przychodza do ogrodu rano lub o zmierzchu, na
ulicach, na mostach nad fjordem, w srodku miasta (!). Maja do wybory
ogromne tereny, a i tak przychodza tu gdzie jest cywilizacja.

To tylko takie luzne spostrzezenia:-)

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-04-24 12:44:06
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy - zero tolerancji...

Wyglada na to, ze zwierzaki sie przyzwyczajaja do widoku ludzi i chyba
(?) im to zbytnio nie przeszkadza.?

no widzisz, to jest właśnie koronny argument...za ograniczeniem
ruchu:) zwierzęta  bowiem zsynantropizowane trudno uznać
za osobniki dzikie (wartościowe), to raczej degeneraci;)

  >  Swistaki na ulicy
wieczorem - staja na tylnych lapkach i z zaciekawiem gapiace sie z
kraweznika na samochody. Nudzi im sie??? ;-)))

od lat przy   podporze krzesła na Gąsienicowej
jest kolonia świstaków; złośliwi mówili, że to dla nich
najbezpieczniejsze miejsce, bo nie ma aż tak odważnych
kłusowników;)

akurat rozmieszczenie nor świstaków było badane w Tatrach
metodą ilościową i wyszło, że ...nic nie wiadomo;)

niestety, tekst trafił do płatnego archiwum:

http://szukaj.wyborcza.pl/archiwum/1,0,2147224.html?kdl=20030722GW&wyr=tomasz%2Bzwijacz-kozica%2B

Data: 2009-04-20 05:33:24
Autor: blackone
Kasprowy - zero tolerancji...
On 19 Apr, 22:54, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
...dla freeriderowow.
Wlasnie w radio cos takiego mowili. Ze lapia itd. I ze 1/3 zlapanych to
cudzoziemcy, z tych - wiekszosc z....
...ze Skandynawii. He, he.

No coz, dla Skandynawow jest rzecza naturalna, ze jak sie jezdzi na
nartach/desce to po calych gorach - a nie po jakims sztucznie
ograniczonym waskim wycinku w tlumie, he he;-)

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-20 15:46:54
Autor: ADAM
Kasprowy - zero tolerancji...
cudzoziemcy, z tych - wiekszosc z....
...ze Skandynawii. He, he.

No coz, dla Skandynawow jest rzecza naturalna, ze jak sie >jezdzi na

Skandynawowie przyjezdzaja zobaczyc jak wygladaja prawdziwe gory - tzn. takie z ostrym czubkiem ;))

--
Adam
http://www.prsz.com/galeria/

Data: 2009-04-20 07:09:13
Autor: blackone
Kasprowy - zero tolerancji...
On 20 Apr, 15:46, "ADAM" <andrew_off...@spam.kill.poczta.onet.pl>
wrote:

> No coz, dla Skandynawow jest rzecza naturalna, ze jak sie >jezdzi na

Skandynawowie przyjezdzaja zobaczyc jak wygladaja prawdziwe gory - tzn.
takie z ostrym czubkiem ;)

A bo ja wiem... nie wiem co tam w Szwecji maja, ale w Norwegii takich
z ostrym "czubkiem" tez nie brakuje i o dziwo te pasma gorskie maja
czesto w nazwie Alpy;-) np.: Sunnmřrsalpene (Alpene to po norwesku
Alpy). Choc duza czesc Norwegii to gory, ktore maja strome podciete
zbocza a szczyty sa ... spilowane - az do plaskowyzow;-))

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-21 01:08:36
Autor: gajowy
Kasprowy - zero tolerancji...
blackone wrote:

> [...]

nartach/desce to po calych gorach - a nie po jakims sztucznie
ograniczonym waskim wycinku w tlumie, he he;-)

No... zwłaszcza np. dla Duńczyków ;)
Dla nich przecież bez różnicy gdzie góra, gdzie dół,
gdzie trasa, gdzie już nie itd ;)

PS.
Kiedy już napisałem to nie mogłem nie sprawdzić:
http://www.skiurlaub-infos.com/165/skiing-denmark.html
Jednak tam też się da... teoretycznie :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-20 23:27:19
Autor: blackone
Kasprowy - zero tolerancji...
On 21 Apr, 01:08, gajowy <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> wrote:

No... zwłaszcza np. dla Duńczyków ;)
Dla nich przecież bez różnicy gdzie góra, gdzie dół,
gdzie trasa, gdzie już nie itd ;)

Ufff, biedni Dunczycy, "wszyscy" sie nabijaja z ich umiejetnosci
narciarskich;-)  Wedlug Norwegow nie nalezy jechac na ferie zimowe w
norweskie gory, wtedy kiedy Dunczycy maja swoje ferie - bo...Dunczyk
na nartach = powazne zagrozenie na stoku;-)
No ale jak to zwykle bywa z takimi opowiesciami - prawda lezy gdzies
po srodku. Jest duzo Dunczykow, ktorzy kazde ferie zimowe spedzaja w
Norwegii i ci na prawde potrafia JEZDZIC na nartach/deskach.

PS.
Kiedy już napisałem to nie mogłem nie sprawdzić:http://www.skiurlaub-infos.com/165/skiing-denmark.html
Jednak tam też się da... teoretycznie :)

Taaak.... przez te ich najwyzsza "gore" prowadzi ulica. Jak jechalismy
tamta droga, to nawet nie zauwalismy, ze to byla gora:-))))

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-04-21 20:05:49
Autor: gajowy
Kasprowy - zero tolerancji...
blackone wrote:

> [...]

po srodku. Jest duzo Dunczykow, ktorzy kazde ferie zimowe spedzaja w
Norwegii i ci na prawde potrafia JEZDZIC na nartach/deskach.

.... coś jak Węgrzy na Słowacji - takie luźne skojarzenie :)
Na ogół robią sporo zamieszania - przy czym nie są zbyt
tam lubiani ...z różnych względów :)

> [...]

Taaak.... przez te ich najwyzsza "gore" prowadzi ulica. Jak jechalismy
tamta droga, to nawet nie zauwalismy, ze to byla gora:-))))

Eee, to Węgry to potęga górska przy Danii ;)
Mają Kerses(?) czy jakoś tak - góra ma coś koło 1000 m n.p.m.
No i Tokaj ... w dwóch postaciach ;)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-22 19:33:27
Autor: Renart F.
Kasprowy - zero tolerancji...

Użytkownik "gajowy" <studiografit_cut@cut_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:49EE0AFB.FF1D09FAcut_poczta.onet.pl...
blackone wrote:
[...]

Nooo,
ale "samorodny" jest zdecydowanie lepszy...
jak dla mnie

--
pozdrawiam,
Renart Flądro

Data: 2009-04-28 18:16:48
Autor: gajowy
Kasprowy - zero tolerancji...
"Renart F." wrote:

> [...]
> No i Tokaj ... w dwóch postaciach ;)

Nooo,
ale "samorodny" jest zdecydowanie lepszy...

Skoro już mówimy o górach w tym kontekście to w 3 postaciach... ;)
Najbardziej lubię jednak te wyższe czyli Aszu choć przyznaję to drogi
....ośrodek ;) Samorodny też bardzo OK, Furmint ...to dla mnie taka Białka,
znaczy raczej unikam kiedy nie muszę ;)

   gajowy

....carve diem

Data: 2009-04-20 08:05:48
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy - zero tolerancji...

z Liliowego, i Swinickiej Przeleczy
mozna

z Liliowego  nie można, tak ze 2 lata już będzie;
nie można też z KW na Myślenickie T.;
tzn. można zjechać ,ale będzie  to niezgodne z przepisami;)

http://www.nowy.tpn.pl/bip/pliki/zarzadzenia/zarzadzenie_3_2009.pdf

"§ 6

Turystyka narciarska/../

5. Szlaki turystyczne Myślenickie Turnie - Kasprowy Wierch oraz Dolina Gąsienicowa

(Dolina Sucha Stawiańska) - Liliowe udostępnia się wyłącznie do podejścia."

Dziwna polityka.

byłem tam w drugi dzień Świąt;
nie tylko przesławni antyterroryści, ale i pies
z kulawą nogą nie interesował się zjeżdżającymi
z Beskidu, Pośredniego czy bywalcami Świńskiego
Kotła; jak wszystkie akcje i tę najpewnie cechuje głównie "akcyjność";

 g.

Data: 2009-04-20 09:21:16
Autor: nalesnik
Kasprowy - zero tolerancji...
...dla freeriderowow.[...]trik, ktorego tu publicznie nie podam

to prywatnie podaj;)

--
machnąłem się adresie e-mail - dałem o 3 "o2" za dużo
pozdr

Data: 2009-04-20 14:10:57
Autor: Titus Atomicus
Kasprowy - zero tolerancji...
O, a teraz podali, ze zlapani w rejonie Kasprowego mieli do wyboru:
mandat 300zl albo skierowanie na kilkugodzinny kurs nt zlego wplywu narciarstwa na przyrode tatrzanska. Skandynawowie pewnie nie mieli wyboru...
A po kursie dostawalo sie broszurke i... T-shirta.
TA

Data: 2009-04-21 09:34:53
Autor: Grzegorz Lipnicki
Kasprowy - zero tolerancji...

A po kursie dostawalo sie broszurke i... T-shirta.

a nadruk na koszulce jaki był?

 g.

Data: 2009-04-21 11:22:16
Autor: Titus Atomicus
Kasprowy - zero tolerancji...
In article <gsjsuu$99t$1@inews.gazeta.pl>,
 "Grzegorz Lipnicki" <grzlipnidodane@poczta.onet.pl> wrote:

> A po kursie dostawalo sie broszurke i... T-shirta.

a nadruk na koszulce jaki był?

A tego nie mowili.
Myslisz, ze to cos w stylu nadruku ktory mial Bruce Willis w 'Die Hard 3' ?

TA

Kasprowy - zero tolerancji...