"Kasta? Basta"

Data: 2020-02-08 14:26:36
Autor: boukun
"Kasta? Basta"
Tłumy na ulicach Warszawy. "Obrońmy naszą suwerenność"

Tysiące osób manifestowało w sobotę poparcie dla reformy sądownictwa w Polsce. Na proteście pojawili się opozycjoniści z czasów PRL oraz osoby pokrzywdzone przez sądy. "Kasta? Basta" - krzyczeli zgromadzeni, a organizatorzy podkreślali, że "zagranica nie może dyktować, jak ma wyglądać Polska".

Przed siedzibą Trybunału Konstytucyjnego w Warszawie zorganizowana została manifestacja pod hasłem "Obrońmy naszą suwerenność". Zgromadzeni podkreślali, że wielu orzekających sędziów rozpoczęło swoją pracę w ustroju komunistycznym i powinni zostać odsunięci od wydawania wyroków.

- To demonstracja poparcia dla reformy wymiaru sprawiedliwości, którą przeprowadza konsekwentnie PiS. (...) My daliśmy im mandat do tego, by sądownictwo zostało do końca zreformowane - zaznaczał ze sceny Adam Borowski, działacz opozycji w okresie PRL i inicjator demonstracji.

- Moi drodzy, oni powołują się na wyroki TSUE oraz wizyty rożnych komisarzy. Ale zadałem sobie trud i przejrzałem Traktat Lizboński. Oni tego nie zrobili. Tam wymiar sprawiedliwości nie podlega kompetencjom Unii Europejskiej. To nasze suwerenne prawo. To co robią urzędnicy UE, to nadużywanie prawa. Oni nie mogą ingerować w sądownictwo - dodał Borowski.

Współtwórca NSZZ "Solidarność" Andrzej Gwiazda podkreślał z kolei, że zgromadzeni wyszli na ulice by pokazać, iż głosowanie i wrzucenie kartki do urny, to nie tylko nałożenie obowiązków na polityków, ale również przyjęcie obowiązków na siebie samych.

Zaznaczył, że ten obowiązek to wspieranie w okresie trwania kadencji wybranych przedstawicieli. - Wszyscy jesteśmy ludźmi. Pod taką presją i atakiem oni muszą mieć poczucie i widzieć, że stoją za nimi tłumy, które ich popierają - mówił Andrzej Gwiazda.

Kolejni z mówców podkreślali, że wybierając PiS Polacy chcieli reformy sądów i nie zamierzają teraz z tego zrezygnować.

Demonstracja rozpoczęła się od modlitwy i odśpiewania hymnu. Następnie wygłaszane były kolejne przemówienia. Na transparentach, które trzymali uczestnicy zgromadzenia widniały m.in. napisy: "Kasta? Basta. Precz z bezprawiem, w sądach" oraz "Kasta do pełnej lustracji".

Zgromadzeni podkreślali, że podpisanie przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacji ustaw sądowych stanowi "absolutny początek reformy wymiaru sprawiedliwości oraz element niezbędny do jej przeprowadzenia".

https://wawalove.wp.pl/tlumy-na-ulicach-warszawy-obronmy-nasza-suwerennosc-6476438808090753a

Zobacz
1 min. temu

POPIERAM!!!.... BRAWO POLACY!!!.... POZDRAWIAM EMIGRANT!!..... SUPER BRAWO!!!.... ANI KROKU W STECZ DOŚĆ BEZKARNOSC KASTY!!!.... BRAWO

Jan
2 min. temu

A niemcy razem że swoją TVN mówią że deszcz pada totalne dziadostwo zobaczyło że Polacy chcą prawdziwych dadów a nie polityków w togach.

Data: 2020-02-08 07:10:13
Autor: Bruno Brunowski
"Kasta? Basta"
W dniu sobota, 8 lutego 2020 14:26:40 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
Tłumy na ulicach Warszawy. "Obrońmy naszą suwerenność"

Tysiące osób manifestowało w sobotę poparcie dla reformy sądownictwa w Polsce.
ŁOŁ! Policja mówi że całe 15 tys. Sakiewicz zebrał. To więcej niż egzemplarzy GPC dziennie sprzedaje.

Ale jak on ich w 54 autokary wsadził?

--
Bruno

Data: 2020-02-09 06:56:07
Autor: boukun
"Kasta? Basta"
Użytkownik "Bruno Brunowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

https://youtu.be/1noM8EH4rec

boukun

Data: 2020-02-08 12:32:10
Autor: Jacek Bialy
"Kasta? Basta"
Poprzednio głosowałem na Kukiz 15. Ostatnio głosowałem na PiS - między innymi dlatego, żeby Prawo i Sprawiedliwość dokończyło reformę polskiego sądownictwa. Przy tej okazji warto pytać posłów Prawa i Sprawiedliwości, czy do polskiego Sejmu wybrali ich eurokomisarze, czy może sędziowie TSUE?
Dla nas, wyborców Prawa i Sprawiedliwości stało się jasne, że Unia Europejska nie chce silnej Polski, skoro broni feudalnych struktur z czasów PRL i komunistycznego dziedzictwa w naszym kraju. Jesteśmy gotowi ponieść wszelkie konsekwencje europejskiego szantażu, aby reformować nasz kraj.
Jeżeli dzisiaj nie uczyni tego Prawo i Sprawiedliwość, jutro zrobi to ktoś inny. Lecz straty z powodu zwłoki będą trudne do naprawienia, dlatego nie można ich przeliczyć na żadne pieniądze.

JB

Data: 2020-02-08 21:42:07
Autor: Yogi
"Kasta? Basta"
Dnia Sat, 8 Feb 2020 12:32:10 -0800 (PST), Jacek Bialy napisał(a):

[...]

O czym ty Ivan bełkoczesz!? Namwaiasz do dezercji z UE? Jesteś sowieckim
agentem.

Data: 2020-02-08 21:51:37
Autor: Olgoten
"Kasta? 2 mln dziennie - pretekst, żeby Polskę wyprowadzić.
Użytkownik "Jacek Bialy" <jacekbialy80@gmail.com> napisał w wiadomości

Ostatnio głosowałem na PiS

[...]

Oczywiście, kara 2 mln euro za każdy dzień niszczenia praworządności w
Polsce to pikuś dla wodza Kaczyńskiego.
Bedzie miał pretekst, żeby Polskę wyprowadzić z Unii Europejskiej.

Data: 2020-02-08 14:58:24
Autor: Jacek Bialy
"Kasta? 2 mln dziennie - pretekst, żeby Polskę wyprowadzić.
   -- - Oczywiście, kara 2 mln euro za każdy dzień

Szykuj kufry, żeby ją wywieźć..

JB

Data: 2020-02-09 11:15:49
Autor: Yogi
Dnia Sat, 8 Feb 2020 21:51:37 +0100, Olgoten napisał(a):

[...]

Naród będzie miał pretekst by prezesa wyprowadzić jak sztandar PZPR.

Data: 2020-02-09 13:22:45
Autor: boukun
"Kasta? 2 mln dziennie - pretekst, żeby Polskę wyprowadzić.
Użytkownik "Olgoten"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Ostatnio głosowałem na PiS

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Niszczenie jakiej praworządności? Postkomunistycznej, stolzmanowej? Czy Unijnej, jewropejskiej, także postkomunistycznej?

boukun

Data: 2020-02-09 14:40:35
Autor: Olgoten
"Kasta? 2 mln euro dziennie - pretekst, żeby Polskę wyprowadzić.
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Oczywiście, kara 2 mln euro, nałożona przez Unię za każdy dzień niszczenia
[...]

Praworządności gwarantowanej przez Konstytucję.

Data: 2020-02-09 05:57:02
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 14:41:15 UTC+1 użytkownik Olgoten napisał:
> [...]

> Niszczenie jakiej praworządności?
>
> boukun

Praworządności gwarantowanej przez Konstytucję.

I dodatkowo przez Traktaty o UE i o Funkcjonowaniu UE.

--
Bruno

Data: 2020-02-09 14:59:59
Autor: boukun

> [...]
>
> boukun

Praworządności gwarantowanej przez Konstytucję.

I dodatkowo przez Traktaty o UE i o Funkcjonowaniu UE.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Te traktaty i to funkcjonowanie UE opiera się na stolzmanowej konstytucji?

boukun

Data: 2020-02-09 06:15:36
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 15:00:00 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Te traktaty i to funkcjonowanie UE opiera się na stolzmanowej konstytucji?

Konstytucja została zaakceptowana w referendum. Traktaty również zostały zaakceptowane w referendum. Jak ci się to nie podoba to zorganizuj referendum i zmień poprzednie decyzje. A bez zgody referendalnej, to morda w kubeł i stosować się do obowiązujących przepisów.

--
Bruno

Data: 2020-02-09 06:40:57
Autor: Konopny
"Kasta? 2 mln euro dziennie - pretekst, żeby P olskę wyprowadzić.
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
 to morda w kubeł i stosować się do obowiązujących przepisów.

Przepisy można interpretować, np. tak:
https://pbs.twimg.com/media/EPhdyLUWAAAoFin?format=png&name=large

Data: 2020-02-09 06:58:25
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 15:40:58 UTC+1 użytkownik Konopny napisał:
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
>  to morda w kubeł i stosować się do obowiązujących przepisów.
> Przepisy można interpretować, np. tak:
https://pbs.twimg.com/media/EPhdyLUWAAAoFin?format=png&name=large

Tu nie chodzi nocniczku o sprzeczność z Konstytucją. Tu chodzi o niestosowanie się do art. 91. Konstytucji:
"Ratyfikowana umowa i je pozycja w systemie prawa
1.
Ratyfikowana umowa międzynarodowa, po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, stanowi część krajowego porządku prawnego i jest bezpośrednio stosowana, chyba że jej stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy.
2.
Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.
3.
Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami."

A co do ewentualnej sprzeczności prawa europejskiego z Konstytucją, to pisiory doskonale wiedzą jak takie sprawy się załatwia. Za Pierwszej IV RP zmieniali Konstytucję z okazji ENA.

--
Bruno

--
Bruno

Data: 2020-02-09 06:44:50
Autor: Konopny
"Kasta? 2 mln euro dziennie - pretekst, żeby P olskę wyprowadzić.
użytkownik Bruno Brunowski napisał:
A bez zgody referendalnej, to morda w kubeł i stosować się do obowiązujących przepisów.

Chyba że wyjść w eurokołchozu, pewnie nikt tego nie chce, ale
przy takiej nadaktywności zagraniczniaków i tutejszych łopozycjonistów
lud może być zmęczony i nastroje mogą się zmienić.

Głupi Tusek (z trzódką)  przed Breksitem, głupi po Breksicie.
Pytanie czy głupi przed POLexitem?

Pamnientajta, breksit miał swoje przyczyny:)

Data: 2020-02-09 06:47:11
Autor: Konopny
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 15:44:51 UTC+1 użytkownik Konopny napisał:
> [...]

Głupi Tusek (z trzódką)  przed Breksitem, głupi po Breksicie.
Pytanie czy głupi przed POLexitem?

Pamnientajta, breksit miał swoje przyczyny:)

Aj zapomniałem, przy takim zadłużeniu jakie ma PL, przy obligacjach PL w niemieckich rękach wyjście PL z łunii może być trudne.

Data: 2020-02-09 15:55:46
Autor: boukun

> [...]

Jak ci się to nie podoba to zorganizuj referendum i zmień poprzednie decyzje. A bez zgody referendalnej, to morda w kubeł i stosować się do obowiązujących przepisów.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Bez jajec, przystąpienie do Unii też zaakceptowano w dwu dniowym referendum :) Nie zwalaj winy za stolzmanową konstytucję na naród polski. Naród polski to w gruncie rzeczy ciemna masa, a nie sami prawnicy. Już PiS powoli zmienia co trzeba, jeszcze chwila, jeszcze chwileczka, teraz postkomusza kasta jest na tapecie...

boukun

Data: 2020-02-09 07:00:00
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 15:55:48 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

> [...]

Bez jajec, przystąpienie do Unii też zaakceptowano w dwu dniowym referendum :) Nie zwalaj winy za stolzmanową konstytucję na naród polski. Naród polski to w gruncie rzeczy ciemna masa, a nie sami prawnicy. Już PiS powoli zmienia co trzeba, jeszcze chwila, jeszcze chwileczka, teraz postkomusza kasta jest na tapecie...

Albo organizujesz referendum i zmieniasz przepisy, albo stosujesz się do obowiązujących. Innego wyjścia nie ma.

--
Bruno

Data: 2020-02-09 16:03:58
Autor: boukun

> [...]

Albo organizujesz referendum i zmieniasz przepisy, albo stosujesz się do obowiązujących. Innego wyjścia nie ma.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Póki co, PiS działa zgodnie ze stolzmanową konstytucją. Niech Unia się nie miesza do wewnętrznej polityki polskiej i niech nie interpretuje nam na swój sposób stolzmanowej konstytucji.

boukun

Data: 2020-02-09 07:13:58
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 16:04:00 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

> [...]
Bruno

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Póki co, PiS działa zgodnie ze stolzmanową konstytucją.
Niestety łamie ją na każdym kroku.

Niech Unia się nie miesza do wewnętrznej polityki polskiej i niech nie interpretuje nam na swój sposób stolzmanowej konstytucji.

Unia nie interpretuje naszej Konstytucji, gdyż ma w ręku Traktaty które zobowiązaliśmy się przestrzegać.

--
Bruno

Data: 2020-02-09 16:49:55
Autor: boukun

> [...]

Póki co, PiS działa zgodnie ze stolzmanową konstytucją.

Niestety łamie ją na każdym kroku.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Chcesz być lepszym konstytucjonalistą od Przyłębskiej? :)

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Te traktaty nie regulują nam jak mamy sobie prawo zmieniać. A teraz co jedynie na własny użytek próbują nam prawo naginać, nasze wewnętrzne prawo. Takich rzeczy to nawet Związek Radziecki z nami nie robił, uchwalaliśmy nasze ustawy i były publikowane w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim i niech tak pozostanie.

boukun

Data: 2020-02-09 08:05:59
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 16:49:56 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Te traktaty nie regulują nam jak mamy sobie prawo zmieniać.

Ależ jak najbardziej regulują. Prawo krajowe ma być zgodne z traktatami. --
Bruno

Data: 2020-02-09 08:22:54
Autor: Jacek Bialy
"Kasta? 2 mln euro dziennie - pretekst, żeby P olskę wyprowadzić.
Te traktaty nie regulują nam jak mamy sobie prawo zmieniać.

   -- - Ależ jak najbardziej regulują. Prawo krajowe ma być zgodne z traktatami.

Prawo ma być zgodne (np. zakaz kary śmierci), ale traktaty nie mówią nic na temat organizacji sądownictwa. W których unijnych plakatach masz zapis, że sędziowie mają się sami wybierać, gdzie masz zakaz wprowadzania izby dyscyplinarnej dla sędziów?
Jeśli unia pójdzie na wojnę z takimi petardami, to urządzi z siebie pośmiewisko na cały świat i tylko przyspieszy swój rozpad.

JB

Data: 2020-02-09 09:08:28
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 17:22:55 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Jeśli unia pójdzie na wojnę z takimi petardami, to urządzi z siebie pośmiewisko na cały świat i tylko przyspieszy swój rozpad.

Ależ nikt nie zabrania zmian w strukturze wymiaru sprawiedliwości, ani powoływania Izby Dyscyplinarnej. Wymagane jest jedynie (a dla pisiorów aż) by było to czynione z poszanowaniem Traktatów.

--
Bruno

Data: 2020-02-09 09:54:30
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -

Co nie zabronione, to dozwolone, aale...  Przecież są jeszcze interpretacje  - więc walcie pięściami do bram Europy, aż w końcu ich wykończycie...
Buuu ha-ha!

JB

Data: 2020-02-09 10:00:10
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 18:54:32 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Co nie zabronione, to dozwolone, aale...  Przecież są jeszcze interpretacje  - więc walcie pięściami do bram Europy, aż w końcu ich wykończycie...

I właśnie na to "ale" wyraziliśmy zgodę w referendum.

--
Bruno

Data: 2020-02-09 10:47:06
Autor: Jacek Bialy
[...]

Na własne interpretacje wyraziście zgodę w referendum... Pięściami teraz walcie do bram Europy - niech im tam łby podopadają!  Buuuu ha-ha-ha!

JB

Data: 2020-02-09 20:35:27
Autor: boukun
> [...]

Buuu ha-ha!

I właśnie na to "ale" wyraziliśmy zgodę w referendum.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nie, nie ma na to zgody! Wy, może tak, my, nie!

boukun

Data: 2020-02-09 11:55:20
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 lutego 2020 20:35:29 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

> [...]

Bruno

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nie, nie ma na to zgody! Wy, może tak, my, nie!

Przecież to proste: wygrywacie referendum i zmieniacie. --
Bruno

Data: 2020-02-09 23:44:22
Autor: boukun

> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nie, nie ma na to zgody! Wy, może tak, my, nie!

Przecież to proste: wygrywacie referendum i zmieniacie.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Sejm zrobi porządek.

boukun

Data: 2020-02-09 14:57:48
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A kto powiedział, że stolzmanowa konstytucja jest praworządna? Dlaczego Unia tak niby broni stolzmanowej, pookrągłostołowej konstytucji? Czy to Unia nam tą konstytucję napisała? Polska jest ciągle w trakcie przemian systemowych, mamy prawo sobie uchwalić naszą nową, niezależną, polską konstytucję. Na stolzmanowej, tymczasowej konstytucji nie da się daleko zajechać.

boukun

Data: 2020-02-08 14:32:04
Autor: u2
"Kasta? Basta"
W dniu 08.02.2020 o 14:26, boukun pisze:

Demonstracja rozpoczęła się od modlitwy i odśpiewania hymnu.

to nie dla ciebie, ty się nie modlisz:))))))))

Data: 2020-02-08 17:39:04
Autor: boukun
"Kasta? Basta"
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Demonstracja rozpoczęła się od modlitwy i odśpiewania hymnu.

to nie dla ciebie, ty się nie modlisz:))))))))

No fakt, to oszołomstwo! :)

boukun

Data: 2020-02-08 20:07:06
Autor: u2
"Kasta? Basta"
W dniu 08.02.2020 o 17:39, boukun pisze:

No fakt, to oszołomstwo!

oszołomstwo to kpienie z cudzej wiary:)

"Kasta? Basta"