Kaszuby rowerowo,

Data: 2017-07-11 13:04:42
Autor: Klementyna Paluch-Rogalska
Kaszuby rowerowo,
In article <ee520730-70a5-494a-bb75-85d006643bff@googlegroups.com>, andrzej.ozieblo@gmail.com says...

Tak się złożyło,

A zajrzyj tutaj:
https://mapa.wirtualneszlaki.pl/#9/53.1023/18.4241/OSM_Mapnik-
Szlaki_piesze-Szlaki_rowerowe

--
Klementynka

Data: 2017-07-11 06:33:53
Autor: rmikke
Kaszuby rowerowo,
On Tuesday, 11 July 2017 13:04:44 UTC+2, Klementyna Paluch-Rogalska  wrote:
In article <ee520730-70a5-494a-bb75-85d006643bff@googlegroups.com>, andrzej.ozieblo@gmail.com says...

> [...]

I to jest OpenStreetMap...

Data: 2017-07-11 16:48:59
Autor: Yogi\(n\)
Kaszuby rowerowo,

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:923a1353-5949-4c30-9b5c-97df61738775googlegroups.com...
On Tuesday, 11 July 2017 13:04:44 UTC+2, Klementyna Paluch-Rogalska wrote:
> [...]

A jaką aplikację na andoida zainstalowac, żeby można było używać tych map (i żeby dało się wczytac szlaki rowerowe)? Ewentualnie, żeby można było przygotować trasę na pececie i wgrać, a aplikacja potem prowadzi. Podpowiedzcie proszę.

--
Yogi(n)

Data: 2017-07-11 19:28:43
Autor: Jacek G.
Kaszuby rowerowo,
W dniu 2017-07-11 16:48, Yogi(n) napisał(a)::
[...]

Część podpowiedzi była w jednym z postów w tym wątku: Locus, Osmand,
Maps.me
Ja natomiast przyzwyczaiłem się i używam Oruxmaps.
Wspomniane portale korzystają z różnych warstw OSM, aplikacje też mogą korzystać z różnych nakładek, nie koniecznie takich samych. Np. warstwa podstawowa w mtbmap.cz zawiera informacje naniesione na OSM-maps ale nie wiem czy da się je jakoś pobrać i wykorzystać w powyższych programach - chyba nie bardzo.
Orux - nie wiem jak inne aplikacje może też korzystać z map rastrowych.
Ponadto portale na PC służące do niedawna do planowania i kolekcjonowania tras - takie jak GPSies.com, bikemap.net, traseo.pl też dorobiły się aplikacji na androida, ale nie próbowałem więc nie wiem jaką mają funkcjonalność.
--
Jacek G.

Data: 2017-07-11 13:47:29
Autor: andrzej.ozieblo
Kaszuby rowerowo,
W dniu wtorek, 11 lipca 2017 13:04:44 UTC+2 użytkownik Klementyna Paluch-Rogalska napisał:

A zajrzyj tutaj:
https://mapa.wirtualneszlaki.pl/#9/53.1023/18.4241/OSM_Mapnik-
Szlaki_piesze-Szlaki_rowerowe

Coś jakby nie ogarniało tych terenów. Ale czego bym nie użył w okolicach Ostrzyc będzie niedobrze. Plątanina dróg. Wiele nowych, prowadzących do prywatnego gospodarstwa bez możliwości przejazdu (zostaliśmy mocno obsztorcowani przez właścicielkę), oznakowanie mizerne, mylne. Trochę wynika to z natury terenu, mocno pokręconego i pofałdowanego, ale przede wszystkim z braku inicjatywy miejscowych władz. Mieszkaliśmy u lokalnego radnego, który klnie się, że to się wkrótce poprawi.

O tym że da się, wystarczy pojechać w okolice Wdzydz, czyli bardziej na południe. Wszystkie szlaki, piesze, rowerowe, nawet oznaczenia samochodowe, logiczne, przejrzyste, staranne. Nie da się zgubić. Jedyny, mały problem, to że mapa czasem nie nadąża za rzeczywistością.

Anyway, na Kaszubach jest pięknie. Pan Bóg wyraźnie ulitował się nad Kaszubami dając im piękne miejsca do zamieszkania. Trzeba przyznać, że Ci są mu wdzięczni i dają tego liczne świadectwa w postaci kapliczek, krzyży.

Data: 2017-07-12 06:39:44
Autor: rmikke
Kaszuby rowerowo,
On Tuesday, 11 July 2017 22:47:32 UTC+2, andrzej...@gmail.com  wrote:
> [...]

bez możliwości przejazdu (zostaliśmy mocno obsztorcowani
przez właścicielkę), oznakowanie mizerne, mylne.

W OSM lubię to, że można to szybko naprawić. Na prywatnym
kawałku drogi dodaje się access=private i za jakiś czas
(kiedy nawigacja zaktualizuje sobie mapę) już tamtędy
nie poprowadzi. Nawet na miescu, jest edytor na Androida
(Vespucci), do rysowania się nie nadaje (bo paluchem po ekraniku
telefonu to żadne rysowanie), ale do takich poprawek
całkiem wystarcza.

Kaszuby rowerowo,