Kat A od 24 lat

Data: 2009-11-17 11:08:59
Autor: Jan Strybyszewski
Kat A od 24 lat
Ciekawe....
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM.

Data: 2009-11-17 10:09:06
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
Ciekawe....
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM.
No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej
partii gspincet.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-17 11:15:11
Autor: Jan Strybyszewski
Kat A od 24 lat
AZ pisze:
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
Ciekawe....
[...]

No i nic tylko ciekawie to idzie... z kat B tez zaostrzaja i kaza listki naklejac chodz moim zdaniem ograniczanie mocy dla swiezakow to dobry pomysl.

Data: 2009-11-17 10:17:18
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
[...]

No i co z tego jak gosc skonczy 24 lata i kupi R1 na pierwsze :-)

--
Artur
ZZR 1200 pierwszy powazny...

Data: 2009-11-17 12:30:52
Autor: Jan Strybyszewski
Kat A od 24 lat
AZ pisze:
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
[...]

Majac 24lata oleju jakby wiecej a moze i dzieci sa... i prosze nie mow ze wiek nie ma znaczenia skoro "najbardziej biznesowo skierowane firmy wiek maja w podstawie obliczania OC a Link4 np daje 5% znizki na kazde dziecko ktore masz do lat 4"

Data: 2009-11-17 11:17:11
Autor: de Fresz
Kat A od 24 lat

On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
Ciekawe....
[...]

Wystarczy jeśli wzorem Germanców będą oferowane na naszym rynku kastraty. Np. Hayabusa albo inny V-Max ograniczone do 46 KM. Mniam.

de Fresz

Data: 2009-11-17 10:18:10
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> wrote:
[...]

Ja bym sie wkurwil na rodzicow jakby mi kupili R1 skastrowana do 46 KM ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-17 10:26:59
Autor: Jasio
Kat A od 24 lat
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hdtt77$t65$1inews.gazeta.pl...
On 2009-11-17 11:09:06 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

[...]

A zaraz potem w ofercie pojawią się skutery 50ccm z ograniczeniem prędkości 50kmh.
A potem się obudzę.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-17 11:29:39
Autor: de Fresz
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 11:26:59 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:

Wystarczy jeśli wzorem Germanców będą oferowane na naszym rynku kastraty. Np. Hayabusa albo inny V-Max ograniczone do 46 KM. Mniam.

A zaraz potem w ofercie pojawią się skutery 50ccm z ograniczeniem prędkości 50kmh.

A nie do 45 przypadkiem?

A potem się obudzę.

Ale tak sam?

de Fresz

Data: 2009-11-17 10:48:03
Autor: Jasio
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 11:26:59 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:

A nie do 45 przypadkiem?

Do 31mph w każdym razie.

A potem się obudzę.

Ale tak sam?

Podobnie jak ci, co śnią, że to wyglądałoby normalnie. Czyli 46KM w Busie.
Hayabusie.
Nie w naszym kraju, gdzie 125ccm idzie jako 50ccm przez przegląd bez żenady.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-17 12:32:10
Autor: Jan Strybyszewski
Kat A od 24 lat
Jasio pisze:

Podobnie jak ci, co śnią, że to wyglądałoby normalnie. Czyli 46KM w Busie.
Hayabusie.
Nie w naszym kraju, gdzie 125ccm idzie jako 50ccm przez przegląd bez żenady.

Motorowery nie mialy przegladow do 22 wrzesnia 2009r. A teraz maja wlasnie po to by nie bylo takich kwiatkow.

Data: 2009-11-18 05:54:08
Autor: Tytus
Kat A od 24 lat

Siemka

***"Jan Strybyszewski" Motorowery nie mialy przegladow do 22 wrzesnia 2009r. A teraz maja
 wlasnie po to by nie bylo takich kwiatkow.

Rajt i juz 2 szt pogonilem bo w skutrze na 100 m mozna zrobic probe drogowa :)

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-11-18 07:37:41
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-18, Tytus <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Rajt i juz 2 szt pogonilem bo w skutrze na 100 m mozna zrobic probe drogowa :)

No ale co pozniej? Rozumiem ze wlasciciel takiej 125 na 50 nie dostaje przegladu
ale co dalej? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-18 09:41:03
Autor: Damork
Kat A od 24 lat
Na mównicę wtargnął "AZ", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

On 2009-11-18, Tytus <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Rajt i juz 2 szt pogonilem bo w skutrze na 100 m mozna zrobic probe drogowa :)

No ale co pozniej? Rozumiem ze wlasciciel takiej 125 na 50 nie dostaje przegladu
ale co dalej? :-)

Teoretycznie to powinien być chyba DR zatrzymany i powiadomiony WK, bo
pojazd ani nie spełnia homologacji ani warunków w DR i powinien być
przerejestrowany na normalny motocykl, dodatkowo sam jeździec najczęściej
okazuje się być prowadzącym bez uprawnień, bo nie sądzę żeby wielu z takich
przekombinowujących miało choćby A1.
Żeby nie było - według mnie skuter zablokowany do 45 km/h w normalnym ruchu
wielkomiejskim to takie z lekka samobójstwo. Jeździłem jakiś czas czymś
takim (nawet lepszym, bo 35 wyciągało) i próba dostania się na pas do
lewoskrętu przy trzech pasach w jedną stronę, braku korka i reszcie
pojazdów poruszających się min. 80 km/h była przeżyciem jedynym w swoim
rodzaju. Odblokowanie nie zmusza do latania ile fabryka dała, ale daje
przynajmniej szansę na zbliżenie się prędkością do reszty pojazdów i płynne
wykonanie manewru.
Kombinowanie z rejestrowaniem większych pojemności na 50 ccm uważam jednak
za dużą przesadę.
 --
Pozdrawiam Piotr Mockałło
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2009-11-18 10:59:45
Autor: Tytus z fabryki
Kat A od 24 lat
Czesc
*** "Damork"
 Żeby nie było - według mnie skuter zablokowany do 45 km/h w normalnym ruchu wielkomiejskim to takie z lekka samobójstwo.

Rajt i dlatego nie interesuje mnie V MAX - program do obslugi na SKP ma identyfikacje nr VIN i juz wtedy wychodzi czy dany pierdoped to 50 czy cos wiecej.
Dalej to juz tylko koszty...
Pisalem juz o tym...

T.

Data: 2009-11-18 12:50:07
Autor: de Fresz
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 11:48:03 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:

A nie do 45 przypadkiem?

Do 31mph w każdym razie.

A od kiedy u nas obowiązją imperialne jednostki miar? No chyba że to "u nas" jest gdzie indziej niż "u was" ;-)

[...]

Ty, ale możliwości techniczno-prawne to jedno, a rzeczywistość to drugie.

de Fresz

Data: 2009-11-18 23:02:58
Autor: Jasio
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 11:48:03 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:

Do 31mph w każdym razie.

A od kiedy u nas obowiązją imperialne jednostki miar? No chyba że to "u nas" jest gdzie indziej niż "u was" ;-)

Dobra, chwilowo gdzie indziej.
A po prawdzie to nie wiem czy 45 czy 50kmh jest prawidłową odpowiedzią.
Ani na razie 50ccm jeździł nie będę ani na "panelową dyskusję" się nie wybieram.

[...]

Moim zdaniem powinny jakoś do siebie przystawać.
Jeżeli przepisy nie przystają do rzeczywistości - to IMO bardzo źle dla przepisów.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-17 14:28:52
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej
partii gspincet.

kto świadomy to i tak wybiera coś z zakresu 250-500ccm na pierwsze moto. U mnie suza gs już 2 sezon gości i 12000km pod tyłkiem ma. Nieśmiało rozglądam się za jakąś 750 turystyczną, coby Nm wiecej miała.

Data: 2009-11-17 14:43:44
Autor: Piotr Klimek
Kat A od 24 lat
Dnia (Tue, 17 Nov 2009 14:28:52 +0100) ktos podajacy sie za metalbeast
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

No costy! Przeciez GS mial miec u Ciebie dozywocie i wcale mu nie brakuje
KM ani Nm :) Wiem, czepiam sie.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2009-11-17 16:12:58
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

No costy! Przeciez GS mial miec u Ciebie dozywocie i wcale mu nie brakuje
KM ani Nm :) Wiem, czepiam sie.

pewnie że się czepiasz :] ale gs by został gdybym mógł sobie pozwolić na kilka motocykli w garażu. Znam takich co mają wszystkie od początku kariery na moto.

Data: 2009-11-17 14:58:25
Autor: Damork
Kat A od 24 lat
Na mównicę wtargnął "metalbeast", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

[...]

A nie rozglądasz się również za nowym opiekunem dla suzy? Że tak się niezobowiązująco spytam, bo wczoraj z rana zaatakowałem
Odlewniczą i zaliczyłem A (pierwsze podejście, jupi!), więc wypadałoby się
też za czymś rozejrzeć, a chcę właśnie zdroworozsądkowo od pińcetki zacząć
:)

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2009-11-17 15:47:20
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

[...]
-

nie :] na poczatku tego sezonu kupiłem nowe opony, klocki, oleje, płyny, zrobilem wszelkie regulacje i chce sobie na nim jeszcze pojezdzić. Jak wpadnie kasa na moto to sie zastanowie. Nie spieszy mi sie. Suzą sie miło jezdzi. Z resztą, każde moto jest fajne i daje radoche. A Tobie mogę śmiało polecić suze do nauki jazdy i nabierania doswiadczeń. przy okazji dzieki temu motocyklowi sprawdzisz jaki rodzaj jazdy bardziej ci sie podoba i dzieki temu łatwiej bedzie wybrać kolejne moto (jeśli wcześniej nie jezdziłeś i nie wiesz jaką jazde lubisz). Ja już wiem, że lubie sobie spokojnie traski robić, czasem odkręcić.

Data: 2009-11-17 16:32:20
Autor: Damork
Kat A od 24 lat
[...]

Łee... No, ale spytać nie zaszkodziło ;)

[...]

No właśnie celuję tak albo w GS, albo w cebulkę, albo w ER 5, co do
preferowanego typu jazdy to na ile siebie znam, podejrzewam że będzie
podobny do Twojego :)

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2009-11-17 18:02:08
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

No właśnie celuję tak albo w GS, albo w cebulkę, albo w ER 5, co do
preferowanego typu jazdy to na ile siebie znam, podejrzewam że będzie
podobny do Twojego :)

o gsie duzo sie dowiesz tu : http://forum.gs500.pl/
co do gs'a mogę polecić jeśli nie masz wiecej niż 185cm wzrostu. Są tacy co mają wiecej i mówią, że się da. Tylko może być to mało przyjemne. Jak to w starych suzach zawieszenie pozostawia trochę do życzenia.
co do cbuli, też mogę polecić. Wiem co to,  bo kolega ma. Trochę bardziej toporny (mowie tylko o moich odczuciach) i klasyczny wygląd, co dla jednych jest zaletą dla innych wadą. Narzeka na słabe amory tylne, które bujają - taki ich urok, bo są sprawne lecz nie działają zadowalająco. Na plus jest wykonanie, i elektryka lepsza niz w gs. No i podobno silnik też jest jakiś lepszy, choć z tego co czytam oba są bardzo trwałe.
O er'ce nie mam zielonego pojęcia, wiec nie bede powtarzał tego co można przeczytać na necie.
pochwal sie jak cos kupisz

Data: 2009-11-19 09:26:19
Autor: Paweł Wolak
Kat A od 24 lat
Żeby tego nie wprowadzili

Data: 2009-11-17 14:23:13
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hdtspf$r8o$1inews.gazeta.pl...
Ciekawe....
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM.

i bardzo fajnie, tylko zastanawia mnie, jak taki świeżak 25 lat zrobi prawko, to co? od razu na hayabuse ?
Tak czy inaczej, 46KM to wystarczająco dużo żeby narobić bałaganu.

Data: 2009-11-18 09:07:56
Autor: Glub
Kat A od 24 lat
"metalbeast" <psych@-- -- -- -- -master.pl> wrote:
> [...]

i bardzo fajnie, tylko zastanawia mnie, jak taki świeżak 25 lat zrobi prawko, to co? od razu na hayabuse ?

Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myśle o busie

Tak czy inaczej, 46KM to wystarczająco dużo żeby narobić bałaganu.

Owszem ale nawet 16km w Gts250 wystarczy...

--
Glub

Data: 2009-11-18 11:10:24
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-18, Glub <glubone@gmail.com> wrote:

Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myśle o busie

A jezdziles? :-) Ja tez twierdzilem ze motocykl z przerostem mocy
to bezsens, no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie.
No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-18 12:34:46
Autor: huck
Kat A od 24 lat

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhg7lo3.b7o.artur.zabronskiopensolaris.local...
On 2009-11-18, Glub <glubone@gmail.com> wrote:

[...]

znaczy mam rozumiec ze jadac puszka takiem na przykład
alfa romeo 159 GT 3,2 litra srasz w pory (bo to nie jest juz stres)
bo puszka ma tylko 260 kuni a wazy az 1750 kilo ;-)
huck

Data: 2009-11-18 11:33:46
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-18, huck <280kph@wp.pl> wrote:

znaczy mam rozumiec ze jadac puszka takiem na przykÂład
alfa romeo 159 GT 3,2 litra srasz w pory (bo to nie jest juz stres)
bo puszka ma tylko 260 kuni a wazy az 1750 kilo ;-)

Eee... ale o co chodzi?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-19 08:44:10
Autor: Glub
Kat A od 24 lat
On 2009-11-18, Glub <glubone@gmail.com> wrote:

> Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myśle o busie

A jezdziles? :-) Ja tez twierdzilem ze motocykl z przerostem mocy
to bezsens,
 Nie uwaĹźam ze to bezsens, tylko na razie nie doroslem do takich mocy.

no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie.

Wiem ze ciągnie bo mnie tez Ciagnelo ale wybilem sobie z głowy, nie
wszystko na raz...

No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-)

Ja tez:) --
Glub

Data: 2009-11-19 08:44:19
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-19, Glub <glubone@gmail.com> wrote:

no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie.

Wiem ze ciągnie bo mnie tez Ciagnelo ale wybilem sobie z głowy, nie
wszystko na raz...

Mi sie niestety nie udalo, czlowiek sobie nawciskal usprawiedliwien
dla swojego wyboru, a do tego sie napalil jak gupi i tak zostalo ;-)
Ale... nie zaluje :-)
No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-)

Ja tez:)
Zmienisz kiedys zdanie :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-19 09:16:50
Autor: Glub
Kat A od 24 lat
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

(...)

Mi sie niestety nie udalo, czlowiek sobie nawciskal usprawiedliwien
dla swojego wyboru, a do tego sie napalil jak gupi i tak zostalo ;-)
Ale... nie zaluje :-)

> Ja tez:) >
Zmienisz kiedys zdanie :-)

Nie mówię nie:)
--
Glub

Data: 2009-11-18 12:23:17
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myśle o busie

Tak czy inaczej, 46KM to wystarczająco dużo żeby narobić bałaganu.

Owszem ale nawet 16km w Gts250 wystarczy...

otóż to, ale wyjechałem w zeszły weekend, bo pogoda dopisała i widziałem kolesia na w/w hayabusie w bluzie w paski i zwyklych portkach. W trasie! zatrzymał się na stacji, młodziak jakiś. To na buse stać a na ubrania nie? Strach się bać, kiedy ruszał z tej stacji wprast pod nadjezdzające dwupasmówką auta (wiara w moc sprzętu - bezcenna).

Data: 2009-11-18 11:44:39
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-18, metalbeast <psych@-- -- -- -- -master.pl> wrote:

Strach się bać, kiedy ruszał z tej stacji wprast pod nadjezdzające dwupasmówką auta (wiara w moc sprzętu - bezcenna).
No i wlasnie w takich momentach ciesze sie ze mam te pare kucy wiecej
niz pincetka :-) Czasami nie da sie inaczej wbic niz na rozbiegu
zlapac predkosc z jaka jada samochody (czasami jest to ze 100km/h albo
i lepiej na autostradzie tylko tam rozbieg dluzszy) i wjechac miedzy nie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-18 13:49:22
Autor: Monster
Kat A od 24 lat
AZ pisze:

[...]

tak i nie,mając 77KM w Dukacie(zawsze sie katalogowcy śmiali) czy obecnie 98,łatwiej takie manewry wykonać,moge odkręcić do końca bez uslizgu,nakrycia itp,a przyspieszenie podobne.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2009-11-18 18:40:29
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

[...]

no bez przesady.  500set to moĹźe nie rakieta, ale 5s do setki spokojnie wyciśnie. Poza tym, jeśli autem da sie wystartować  w takiej sytuacji, to kaĹźdym motocyklem teĹź.

Data: 2009-11-17 14:54:00
Autor: WOJO
Kat A od 24 lat
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM.

Ciekawe to jest to, w jakie maszynki wyposażą teraz naukę jazdy :)
Bo skoro A ma być powyżej 46KM to takie też wymagania muszą spełniać pojazdy do nauki....
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-11-17 15:45:25
Autor: de Fresz
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 14:54:00 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> said:

[...]

Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"?

de Fresz

Data: 2009-11-17 15:55:50
Autor: WOJO
Kat A od 24 lat
Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"?

Nic mi się nie chyba...:)
Teraz faktycznie robi się A często np. na varaderkach 125cm 15KM.
Jak sobie wyobrażasz szkolenie i egzamin na poszczególne kategorie.
AM - varadero ? (nie spełnia limitu do 50cm)
A1 - varadero ?
A2 - varadero ?
A - varadero ?
Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego wyciągania kasy za to samo.
Od planów do przepisów wykonawczych daleka droga...
WOJO

Data: 2009-11-17 16:16:50
Autor: Jasio
Kat A od 24 lat
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:hducqb$ckl$1node1.news.atman.pl...

Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego wyciągania kasy za to samo.

To jest pointa tej rozmowy.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-18 10:56:51
Autor: kaktus
Kat A od 24 lat

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:hducqb$ckl$1node1.news.atman.pl...
Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"?

Ja widzialem jak na A przynajmniej uczy sie na skuterze piagiio x8 250. Ciekawe jak pozniej ktos zdaje na manualu jak nigdy biegow nie zmienial.

Data: 2009-11-19 08:44:11
Autor: Glub
Kat A od 24 lat
"kaktus" <aga-kris@gazeta.pl> wrote:

Ja widzialem jak na A przynajmniej uczy sie na skuterze piaggio x8
250. Ciekawe jak pozniej ktos zdaje na manualu jak nigdy biegow nie
zmienial.

Zdaje na własnym sprzęcie a potem ma wpis ze moto z awtomatem only..
--
Glub

Data: 2009-11-19 08:49:51
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-19, Glub <glubone@gmail.com> wrote:
[...]

No i wtedy tylko automatami moze jezdzic? Debilizm... tzn. debilizm
robic takie prawo jazdy. Czy az tak mozna sie bac manualnej skrzyni biegow?

A co do automatow, to potrafia narobic bigosu ;-) Sam bylem swiadkiem
takiej na parkingu, przyjechal gosc jakims wiekszym skuterem Suzuki
i stawial go na centralke, na kierownicy mial mufki. Nie wiem jak
ale odkrecil na maksa, skuter ruszyl, zaparl sie o samochod na przeciwko
chwile walczyl z nim, polozyl sie z nim na boczek, pokrecil baczki
przy okazji zahaczajac o 2 samochody no i jakos zgasil. Szok... ale
jakos od smiechu nie moglem sie powstrzymac ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-19 09:16:49
Autor: Glub
Kat A od 24 lat
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

> Zdaje na własnym sprzęcie a potem ma wpis ze moto z awtomatem only..
No i wtedy tylko automatami moze jezdzic?
Tak.
Debilizm... tzn. debilizm robic takie prawo jazdy. Czy az tak mozna
sie bac manualnej skrzyni  biegow?

Zależy jakie Typ będzie miał założenia, jeśli zamierza jeździć tylko
skuterami, maną850 lub DN-1 to niech se robi...

Imho z zalatwieniem tego za duĹźo zachodu..

[...]

Bo to śmieszne jest... Jakim cudem stawiał na centralne nie wyjnujsc łap
z mufki?

Ja tam zazwyczaj gasze silnik ale nie mam mufek:)

--
Glub

Data: 2009-11-19 09:15:57
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-19, Glub <glubone@gmail.com> wrote:

Zależy jakie Typ będzie miał założenia, jeśli zamierza jeździć tylko
skuterami, maną850 lub DN-1 to niech se robi...

Imho z zalatwieniem tego za duĹźo zachodu..

A pozniej pomysli ze chcialby motocykl z normalnymi biegami i dupa. Albo
pozyczyc na weekend od kumpla...

Bo to śmieszne jest... Jakim cudem stawiał na centralne nie wyjnujsc łap
z mufki?

Nie wiem bo odwrocilem sie jak uslyszalem wycie, pewnie ciagnal za kiere,
odkrecil i sie zacielo :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-19 10:20:06
Autor: Glub
Kat A od 24 lat
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
A pozniej pomysli ze chcialby motocykl z normalnymi biegami i dupa.
Albo
pozyczyc na weekend od kumpla...

Dlatego zrobiłem normalne A.

Nie wiem bo odwrocilem sie jak uslyszalem wycie, pewnie ciagnal za
kiere,
odkrecil i sie zacielo :-)

To jakaś fajtlapa musiała być:)

--
Glub

Data: 2009-11-18 12:58:06
Autor: de Fresz
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 15:55:50 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> said:

[...]

Kupią jakieś chińczyki z marketu.

A1 - varadero ?
A2 - varadero ?

Nie wiem jak leci podział tych kategorii, ale niechby.

A - varadero ?

Nieeee, np. CBF 250 (jak w Wawie).

Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego wyciągania kasy za to samo.

Novum takie w tym kraju, nie? Ważne że "młodocianym szaleńcom na ścigaczach z linkom na szyji" będzie trudniej, gospodynie wiejskie poczują się uspokojone.

IMHO tak wogóle, to praktyczniejsza byłaby granica z 50 KM (choćby patrząc na to, co oferuje rynek) oraz gdyby był obowiązek przez 2 lata _posiadania_ takiego motocykl. Bo znam wiele osób które robią A, a później przez kolejne 5 lat na motocykl nie wsiadają i dla takich nowe przepisy nie specjalnie cokolwiek zmieniają.

Od planów do przepisów wykonawczych daleka droga...

Właśnie.

de Fresz

Data: 2009-11-19 12:10:05
Autor: Jan Strybyszewski
Kat A od 24 lat
WOJO pisze:
[...]

Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha

Data: 2009-11-19 12:34:22
Autor: WOJO
Kat A od 24 lat
Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha

Ja wiem, że do tej pory tak było. Jednak jeżeli podnoszą liczbę mozliwych kategori z 2 do 4 i do tego wprowadzają jakieś limity mocy, to wypadałoby także pokazać różnicę temu przyszłemu posiadaczowi "A"
Chyba, że głównym i jedynym założeniem tej zmiany ma być ogólne odcięcie <24 latków od motocykla, to faktycznie im się to uda, bo ciężko mi sobie wyobrazić takiego zapaleńca, który w wieku 14 lat zrobi za ~700 zł AM potem kolejne ~1400zł na A1, A2, żeby wreszcie w wieku 24 lat był łaskawie dopuszczony do A. Jak nietrudno wyliczyć taka zabawa wyjdzie drożej niż kurs "C" lub "D". Dodatkowo należy brać pod uwagę, że za każdy egzamin też się płaci i czasem oblewa :)
WOJO

Data: 2009-11-19 16:32:35
Autor: Jan Strybyszewski
Kat A od 24 lat
WOJO pisze:
[...]

Po pierwsze primo jesli zrobi A2 to po 2 latach dostanie A od reki. A wiec w wieku 20 lat. Po drugie AM nigdy nie bedzie za 700zł

Data: 2009-11-22 13:33:36
Autor: Lukasz Baranski
Kat A od 24 lat
Jest dobrze jak jest.
Dla mnie ta ustawa to tylko cykliczne wyciaganie lap po kase.
Jesli juz teraz na dwie rozne kategorie - A i A1 zdaje sie i uczy na
tych samych moto,
to tak samo bedzie pozniej, tylko bardziej cyklicznie (wiecej
kategorii) - wyludzanie kasy za kolejne kursy
i egzaminy na tych samych maszynach. Fajnie sobie wymyslilo lobby z
pod znaku nauki jazdy.

Naprawde, od tego przepisu nie bede sie czul bezpieczniej na drodze.
Kto bedzie chcial kupic litra na pierwsze moto i tak to zrobi, a i tak
stworzy mniejsze zagrozenie
niz niezdecydowana pani w kapeluszu na lewoskrecie.

Szkoda, ze rzekomo kopiujac zachod nie wprowadza np Provisional
Driving License jak w UK,
mozliwosci zdawania egzaminu bez przymusowego odbywania szkolenia lub
egzaminu na wlasnym sprzecie.
Ale to by bylo wbrew interesom lobby.

Data: 2009-11-23 11:08:15
Autor: Jasio
Kat A od 24 lat
Uzytkownik "Lukasz Baranski" <gorry@o2.pl> napisal w wiadomosci news:7fa80642-8bfa-4671-a41f-a124a94dbd24w19g2000yqk.googlegroups.com...

[...]

Które to lobby wycofuje sie z tego pomyslu w UK, wiec nie ma co kopiowac - takie sa ustalone dyrektywy unijne.
Pomysl moze i fajny, ale skoro oburza nas, ze na 50ccm wystarczy dowód osobisty, skad idea, ze 125ccm z dowodem mialoby byc bezpieczniejsze?

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-24 16:55:21
Autor: Damork
Kat A od 24 lat
Na mównicę wtargnął "Jasio", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

Pomysl moze i fajny, ale skoro oburza nas, ze na 50ccm wystarczy dowód osobisty

Oburza jak oburza - mnie osobiście lekko przeraża fakt, że osiągnięcie
pewnego wieku z automatu dopuszcza do ruchu osoby które mogą mieć mniej niż
mgliste pojęcie o tym jak prawidłowo się zachowywać na jezdni, ewentualnie
coś tam wiedzą, ale nie do końca.
Co najśmieszniejsze według projektu ustawy zdaje się z tą akurat sytuacją
nie będzie zrobione nic. W każdym razie art.117 pkt3 rzecze radośnie:

"Osobę, która przed dniem wejścia w życie ustawy ukończyła 18 lat, uznaje
się za uprawnioną do kierowania motorowerem na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej. Wobec tej osoby nie stosuje się obowiązku uzyskania dokumentu
potwierdzającego to uprawnienie."

Źródło to http://www.tinyurl.pl/?5xHyMAq2 plik "projekt" str 77 na dole
--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2009-11-25 10:03:13
Autor: Jasio
Kat A od 24 lat
Użytkownik "Damork" napisał w wiadomości news:1u1d4gwgzw70t$.10lle17k97b9g$.dlg40tude.net...
[...]

No to się zgadzamy, taaak?

Skoro już rozwarłem paszczę. (:

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-11-17 18:54:55
Autor: Spider A.J.
Kat A od 24 lat

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał

W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM.

Przepisy maja wejsc w zycie za rok dodatkowo
w tym projekcie jest tez tekst mowiacy o tym,
ze jesli mlodociany kierowca w ciagu dwóch lat od
uzyskania prawka spowoduje dwa wypadki (sic!)
bedzie musial przjsc przymusowy kurs
doksztalcajacy.
Znajac naszych prawopisów, narobia
w ustawie baboli jak chocby ten z wypadkiem czy kolizja
(zlamany nos to nie wypadek a z przemieszczeniam to juz tak :-P)
a co do tych 46 KM to patrzac na hordy skuterow 125-200ccm
z malymi blachami i tak bedzie to mozna o kant dupy potluc.
Ot polska rzeczywistosc.

--
    -=[Spider A.J.]=-
 Krakuff - RF900 RS2

Data: 2009-11-18 06:06:58
Autor: Tytus
Kat A od 24 lat
Siemka

*** "Spider A.J."
[...]

Nie biadol chlopie...idzie ku lepszemu. Bardzi silne lobby zatakowalo skostnialy system bo kasa duza jest do wyrwania.
Mysle ze system rejestracji i kontroli pojazdow juz rozpoczal swoja ewolucje a w ciagu 4-5 lat zmieni sie nie do poznania. Wiadomo ze urzednik nigdy nie wymysli czegos od poczatku do konca ale powoli sie zmienia.
Mnie osobiscie ciesza przepisy obowiazujace diagnostow do szkolen zakonczonych egzaminem, byc moze nie bede juz musial pracowac z "doswiadczonymi diagnostami" ktorym musze wyjasniac do czego sluzy  "taka gumowa harmonijka w zaczepie przyczepy" i jak sie sprawdza jej dzialanie na BT.
BTW gdzie Ty te hordy skuterow widzisz??? Wiekszosc juz wylapana...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-11-18 12:29:02
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

Mnie osobiscie ciesza przepisy obowiazujace diagnostow do szkolen

Póki co, ilerazy byłem na przeglądzie, wyglądał on następująco: światła, kierunki, podświetlenie tablicy, numery ramy, opony. Wszystko.
Jeszcze raz przypomniało się facetowi o hamulcu. Kazał potoczyć się na moto (jak na hulajnodze) i zahamować :) rozbawiło mnie to.
Dlaczego za 63zł nie wykonają prawdziwego badania? Chciałbym wiedzieć, czy mam bezpieczne moto (wiem bo sam sprawdzam), badanie tech. chyba ma na celu wykazać usterki pojazdu i stwierdzić czy jest bezpieczny. Kopanie w koło to taka tajna sztuka przeglądu? ;]

BTW gdzie Ty te hordy skuterow widzisz??? Wiekszosc juz wylapana...

A zimno się zrobiło, to mniej ich. Ci co muszą, jeżdżą. Ale albo o czymś nie wiem, albo coś się zmieniło i gnojki bez świadomości zasad panujących na drodze już na nią nie wyjadą?

Data: 2009-11-19 11:37:41
Autor: de Fresz
Kat A od 24 lat
On 2009-11-17 18:54:55 +0100, "Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> said:

Przepisy maja wejsc w zycie za rok dodatkowo
w tym projekcie jest tez tekst mowiacy o tym,
ze jesli mlodociany kierowca w ciagu dwóch lat od
uzyskania prawka spowoduje dwa wypadki (sic!)

Nie. Dwa wykroczenia.

bedzie musial przjsc przymusowy kurs
doksztalcajacy.

Grunt to nie dać się złapać.

de Fresz

Data: 2009-11-18 13:18:15
Autor: Marcin N
Kat A od 24 lat

[...]

Dziwna ta granica, akurat 46 KM. Czemu nie 45? Czemu nie 55?
Granica jest akurat na poziomie Suzuki GS 500, ale Kawasaki ER-5 albo Honda CB 500 są już powyżej.

Czyżby palce maczało tu lobby Suzuki?

Data: 2009-11-18 12:23:01
Autor: AZ
Kat A od 24 lat
On 2009-11-18, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Dziwna ta granica, akurat 46 KM. Czemu nie 45? Czemu nie 55?
Granica jest akurat na poziomie Suzuki GS 500, ale Kawasaki ER-5 albo Honda CB 500 są już powyżej.

Granica dziwna nie dziwna ale wychodzi od 35 kW.
Czyżby palce maczało tu lobby Suzuki?
Tak, Suzuki chce zniewolic swiat swoim niesmiertelnym GS500 ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-18 18:46:41
Autor: metalbeast
Kat A od 24 lat

Dziwna ta granica, akurat 46 KM. Czemu nie 45? Czemu nie 55?
Granica jest akurat na poziomie Suzuki GS 500, ale Kawasaki ER-5 albo Honda CB 500 są już powyżej.

akurat wszystkie się mieszczą :) kwestia wersji. Gsa też można odblokować, tak samo jak honde zablokowac do tych 30-paru KM

Kat A od 24 lat