Data: 2009-11-17 11:08:59 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kat A od 24 lat | |
Ciekawe....
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM. |
|
Data: 2009-11-17 10:09:06 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
Ciekawe....No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej partii gspincet. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-17 11:15:11 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kat A od 24 lat | |
AZ pisze:
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote: No i nic tylko ciekawie to idzie... z kat B tez zaostrzaja i kaza listki naklejac chodz moim zdaniem ograniczanie mocy dla swiezakow to dobry pomysl. |
|
Data: 2009-11-17 10:17:18 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:
No i co z tego jak gosc skonczy 24 lata i kupi R1 na pierwsze :-)No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej -- Artur ZZR 1200 pierwszy powazny... |
|
Data: 2009-11-17 12:30:52 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kat A od 24 lat | |
AZ pisze:
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote: Majac 24lata oleju jakby wiecej a moze i dzieci sa... i prosze nie mow ze wiek nie ma znaczenia skoro "najbardziej biznesowo skierowane firmy wiek maja w podstawie obliczania OC a Link4 np daje 5% znizki na kazde dziecko ktore masz do lat 4" |
|
Data: 2009-11-17 11:17:11 | |
Autor: de Fresz | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17 11:09:06 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:
On 2009-11-17, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote: Wystarczy jeśli wzorem Germanców będą oferowane na naszym rynku kastraty. Np. Hayabusa albo inny V-Max ograniczone do 46 KM. Mniam. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-17 10:18:10 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl> wrote:
Ja bym sie wkurwil na rodzicow jakby mi kupili R1 skastrowana do 46 KM ;-)No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-17 10:26:59 | |
Autor: Jasio | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hdtt77$t65$1inews.gazeta.pl...
On 2009-11-17 11:09:06 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said: No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej A zaraz potem w ofercie pojawią się skutery 50ccm z ograniczeniem prędkości 50kmh. A potem się obudzę. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-17 11:29:39 | |
Autor: de Fresz | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17 11:26:59 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:
Wystarczy jeśli wzorem Germanców będą oferowane na naszym rynku kastraty. Np. Hayabusa albo inny V-Max ograniczone do 46 KM. Mniam. A nie do 45 przypadkiem? A potem się obudzę. Ale tak sam? -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-17 10:48:03 | |
Autor: Jasio | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:hdttuj$2hu$2inews.gazeta.pl...
On 2009-11-17 11:26:59 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said: A nie do 45 przypadkiem? Do 31mph w każdym razie. A potem się obudzę. Podobnie jak ci, co śnią, że to wyglądałoby normalnie. Czyli 46KM w Busie. Hayabusie. Nie w naszym kraju, gdzie 125ccm idzie jako 50ccm przez przegląd bez żenady. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-17 12:32:10 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kat A od 24 lat | |
Jasio pisze:
Podobnie jak ci, co śnią, że to wyglądałoby normalnie. Czyli 46KM w Busie. Motorowery nie mialy przegladow do 22 wrzesnia 2009r. A teraz maja wlasnie po to by nie bylo takich kwiatkow. |
|
Data: 2009-11-18 05:54:08 | |
Autor: Tytus | |
Kat A od 24 lat | |
Siemka ***"Jan Strybyszewski" Motorowery nie mialy przegladow do 22 wrzesnia 2009r. A teraz maja wlasnie po to by nie bylo takich kwiatkow. Rajt i juz 2 szt pogonilem bo w skutrze na 100 m mozna zrobic probe drogowa :) -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-11-18 07:37:41 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-18, Tytus <tytus1@gazeta.pl> wrote:
No ale co pozniej? Rozumiem ze wlasciciel takiej 125 na 50 nie dostaje przegladu ale co dalej? :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-18 09:41:03 | |
Autor: Damork | |
Kat A od 24 lat | |
Na mównicę wtargnął "AZ", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:
On 2009-11-18, Tytus <tytus1@gazeta.pl> wrote: Teoretycznie to powinien być chyba DR zatrzymany i powiadomiony WK, bo pojazd ani nie spełnia homologacji ani warunków w DR i powinien być przerejestrowany na normalny motocykl, dodatkowo sam jeździec najczęściej okazuje się być prowadzącym bez uprawnień, bo nie sądzę żeby wielu z takich przekombinowujących miało choćby A1. Żeby nie było - według mnie skuter zablokowany do 45 km/h w normalnym ruchu wielkomiejskim to takie z lekka samobójstwo. Jeździłem jakiś czas czymś takim (nawet lepszym, bo 35 wyciągało) i próba dostania się na pas do lewoskrętu przy trzech pasach w jedną stronę, braku korka i reszcie pojazdów poruszających się min. 80 km/h była przeżyciem jedynym w swoim rodzaju. Odblokowanie nie zmusza do latania ile fabryka dała, ale daje przynajmniej szansę na zbliżenie się prędkością do reszty pojazdów i płynne wykonanie manewru. Kombinowanie z rejestrowaniem większych pojemności na 50 ccm uważam jednak za dużą przesadę. -- Pozdrawiam Piotr Mockałło http://www.osiatkowania.pl |
|
Data: 2009-11-18 10:59:45 | |
Autor: Tytus z fabryki | |
Kat A od 24 lat | |
Czesc
*** "Damork" Żeby nie było - według mnie skuter zablokowany do 45 km/h w normalnym ruchu wielkomiejskim to takie z lekka samobójstwo. Rajt i dlatego nie interesuje mnie V MAX - program do obslugi na SKP ma identyfikacje nr VIN i juz wtedy wychodzi czy dany pierdoped to 50 czy cos wiecej. Dalej to juz tylko koszty... Pisalem juz o tym... T. |
|
Data: 2009-11-18 12:50:07 | |
Autor: de Fresz | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17 11:48:03 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said:
A nie do 45 przypadkiem? A od kiedy u nas obowiązją imperialne jednostki miar? No chyba że to "u nas" jest gdzie indziej niż "u was" ;-) A potem się obudzę. Ty, ale możliwości techniczno-prawne to jedno, a rzeczywistość to drugie. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-18 23:02:58 | |
Autor: Jasio | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:he0n1f$4bn$1inews.gazeta.pl...
On 2009-11-17 11:48:03 +0100, "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> said: Dobra, chwilowo gdzie indziej. A po prawdzie to nie wiem czy 45 czy 50kmh jest prawidłową odpowiedzią. Ani na razie 50ccm jeździł nie będę ani na "panelową dyskusję" się nie wybieram. Podobnie jak ci, co śnią, że to wyglądałoby normalnie. Czyli 46KM w Busie. Moim zdaniem powinny jakoś do siebie przystawać. Jeżeli przepisy nie przystają do rzeczywistości - to IMO bardzo źle dla przepisów. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-17 14:28:52 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej kto Ĺwiadomy to i tak wybiera coĹ z zakresu 250-500ccm na pierwsze moto. U mnie suza gs juĹź 2 sezon goĹci i 12000km pod tyĹkiem ma. NieĹmiaĹo rozglÄ dam siÄ za jakÄ Ĺ 750 turystycznÄ , coby Nm wiecej miaĹa. |
|
Data: 2009-11-17 14:43:44 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Kat A od 24 lat | |
Dnia (Tue, 17 Nov 2009 14:28:52 +0100) ktos podajacy sie za metalbeast
wyklawiaturowal co nastepuje:
No costy! Przeciez GS mial miec u Ciebie dozywocie i wcale mu nie brakuje KM ani Nm :) Wiem, czepiam sie. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3 http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2009-11-17 16:12:58 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
No costy! Przeciez GS mial miec u Ciebie dozywocie i wcale mu nie brakuje pewnie że się czepiasz :] ale gs by został gdybym mógł sobie pozwolić na kilka motocykli w garażu. Znam takich co mają wszystkie od początku kariery na moto. |
|
Data: 2009-11-17 14:58:25 | |
Autor: Damork | |
Kat A od 24 lat | |
Na mównicę wtargnął "metalbeast", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął: No i? Po prostu Suzuki musi pomyslec o wypuszczeniu jakiejs ogromnej A nie rozglądasz się również za nowym opiekunem dla suzy? Że tak się niezobowiązująco spytam, bo wczoraj z rana zaatakowałem Odlewniczą i zaliczyłem A (pierwsze podejście, jupi!), więc wypadałoby się też za czymś rozejrzeć, a chcę właśnie zdroworozsądkowo od pińcetki zacząć :) -- Pozdrawiam Piotr Mockałło http://www.osiatkowania.pl |
|
Data: 2009-11-17 15:47:20 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
A nie rozglądasz się również za nowym opiekunem dla suzy?- nie :] na poczatku tego sezonu kupiłem nowe opony, klocki, oleje, płyny, zrobilem wszelkie regulacje i chce sobie na nim jeszcze pojezdzić. Jak wpadnie kasa na moto to sie zastanowie. Nie spieszy mi sie. Suzą sie miło jezdzi. Z resztą, każde moto jest fajne i daje radoche. A Tobie mogę śmiało polecić suze do nauki jazdy i nabierania doswiadczeń. przy okazji dzieki temu motocyklowi sprawdzisz jaki rodzaj jazdy bardziej ci sie podoba i dzieki temu łatwiej bedzie wybrać kolejne moto (jeśli wcześniej nie jezdziłeś i nie wiesz jaką jazde lubisz). Ja już wiem, że lubie sobie spokojnie traski robić, czasem odkręcić. |
|
Data: 2009-11-17 16:32:20 | |
Autor: Damork | |
Kat A od 24 lat | |
Na mównicę wtargnął "metalbeast", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął: nie :] na poczatku tego sezonu kupiłem nowe opony, klocki, oleje, płyny, zrobilem wszelkie regulacje i chce sobie na nim jeszcze pojezdzić. Jak wpadnie kasa na moto to sie zastanowie. Nie spieszy mi sie. Łee... No, ale spytać nie zaszkodziło ;) A Tobie mogę śmiało polecić suze do nauki jazdy i nabierania doswiadczeń. przy okazji dzieki temu motocyklowi sprawdzisz jaki rodzaj jazdy bardziej ci sie podoba i dzieki temu łatwiej bedzie wybrać kolejne moto (jeśli wcześniej nie jezdziłeś i nie wiesz jaką jazde lubisz). Ja już wiem, że lubie sobie spokojnie traski robić, czasem odkręcić. No właśnie celuję tak albo w GS, albo w cebulkę, albo w ER 5, co do preferowanego typu jazdy to na ile siebie znam, podejrzewam że będzie podobny do Twojego :) -- Pozdrawiam Piotr Mockałło http://www.osiatkowania.pl |
|
Data: 2009-11-17 18:02:08 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
No właśnie celuję tak albo w GS, albo w cebulkę, albo w ER 5, co do o gsie duzo sie dowiesz tu : http://forum.gs500.pl/ co do gs'a mogę polecić jeśli nie masz wiecej niż 185cm wzrostu. Są tacy co mają wiecej i mówią, że się da. Tylko może być to mało przyjemne. Jak to w starych suzach zawieszenie pozostawia trochę do życzenia. co do cbuli, też mogę polecić. Wiem co to, bo kolega ma. Trochę bardziej toporny (mowie tylko o moich odczuciach) i klasyczny wygląd, co dla jednych jest zaletą dla innych wadą. Narzeka na słabe amory tylne, które bujają - taki ich urok, bo są sprawne lecz nie działają zadowalająco. Na plus jest wykonanie, i elektryka lepsza niz w gs. No i podobno silnik też jest jakiś lepszy, choć z tego co czytam oba są bardzo trwałe. O er'ce nie mam zielonego pojęcia, wiec nie bede powtarzał tego co można przeczytać na necie. pochwal sie jak cos kupisz |
|
Data: 2009-11-19 09:26:19 | |
Autor: Paweł Wolak | |
Kat A od 24 lat | |
Żeby tego nie wprowadzili
|
|
Data: 2009-11-17 14:23:13 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hdtspf$r8o$1inews.gazeta.pl... Ciekawe.... i bardzo fajnie, tylko zastanawia mnie, jak taki świeżak 25 lat zrobi prawko, to co? od razu na hayabuse ? Tak czy inaczej, 46KM to wystarczająco dużo żeby narobić bałaganu. |
|
Data: 2009-11-18 09:07:56 | |
Autor: Glub | |
Kat A od 24 lat | |
"metalbeast" <psych@-- -- -- -- -master.pl> wrote:
UĹźytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:hdtspf$r8o$1inews.gazeta.pl... Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myĹle o busie Tak czy inaczej, 46KM to wystarczajÄ co duĹźo Ĺźeby narobiÄ baĹaganu. Owszem ale nawet 16km w Gts250 wystarczy... -- Glub |
|
Data: 2009-11-18 11:10:24 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-18, Glub <glubone@gmail.com> wrote:
A jezdziles? :-) Ja tez twierdzilem ze motocykl z przerostem mocy to bezsens, no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie. No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-18 12:34:46 | |
Autor: huck | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhg7lo3.b7o.artur.zabronskiopensolaris.local... On 2009-11-18, Glub <glubone@gmail.com> wrote: znaczy mam rozumiec ze jadac puszka takiem na przykład alfa romeo 159 GT 3,2 litra srasz w pory (bo to nie jest juz stres) bo puszka ma tylko 260 kuni a wazy az 1750 kilo ;-) huck |
|
Data: 2009-11-18 11:33:46 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-18, huck <280kph@wp.pl> wrote:
Eee... ale o co chodzi? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-19 08:44:10 | |
Autor: Glub | |
Kat A od 24 lat | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
On 2009-11-18, Glub <glubone@gmail.com> wrote:Nie uwaĹźam ze to bezsens, tylko na razie nie doroslem do takich mocy. no bo i po co? Ale jednak jest cos co do tego ciagnie. Wiem ze ciÄ gnie bo mnie tez Ciagnelo ale wybilem sobie z gĹowy, nie wszystko na raz... No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-) Ja tez:) -- Glub |
|
Data: 2009-11-19 08:44:19 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-19, Glub <glubone@gmail.com> wrote:
Mi sie niestety nie udalo, czlowiek sobie nawciskal usprawiedliwien dla swojego wyboru, a do tego sie napalil jak gupi i tak zostalo ;-) Ale... nie zaluje :-) Zmienisz kiedys zdanie :-)No i przy wyprzedzaniu nie musze sie stresowac ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-19 09:16:50 | |
Autor: Glub | |
Kat A od 24 lat | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
(...) > Nie mĂłwiÄ nie:) -- Glub |
|
Data: 2009-11-18 12:23:17 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
Wiesz... Mam 31 a prawko od niedawna i ani myĹle o busie otóş to, ale wyjechaĹem w zeszĹy weekend, bo pogoda dopisaĹa i widziaĹem kolesia na w/w hayabusie w bluzie w paski i zwyklych portkach. W trasie! zatrzymaĹ siÄ na stacji, mĹodziak jakiĹ. To na buse staÄ a na ubrania nie? Strach siÄ baÄ, kiedy ruszaĹ z tej stacji wprast pod nadjezdzajÄ ce dwupasmĂłwkÄ auta (wiara w moc sprzÄtu - bezcenna). |
|
Data: 2009-11-18 11:44:39 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-18, metalbeast <psych@-- -- -- -- -master.pl> wrote:
No i wlasnie w takich momentach ciesze sie ze mam te pare kucy wiecej niz pincetka :-) Czasami nie da sie inaczej wbic niz na rozbiegu zlapac predkosc z jaka jada samochody (czasami jest to ze 100km/h albo i lepiej na autostradzie tylko tam rozbieg dluzszy) i wjechac miedzy nie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-18 13:49:22 | |
Autor: Monster | |
Kat A od 24 lat | |
AZ pisze:
No i wlasnie w takich momentach ciesze sie ze mam te pare kucy wiecejtak i nie,majÄ c 77KM w Dukacie(zawsze sie katalogowcy Ĺmiali) czy obecnie 98,Ĺatwiej takie manewry wykonaÄ,moge odkrÄciÄ do koĹca bez uslizgu,nakrycia itp,a przyspieszenie podobne. -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2009-11-18 18:40:29 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
No i wlasnie w takich momentach ciesze sie ze mam te pare kucy wiecej no bez przesady. 500set to moĹźe nie rakieta, ale 5s do setki spokojnie wyciĹnie. Poza tym, jeĹli autem da sie wystartowaÄ w takiej sytuacji, to kaĹźdym motocyklem teĹź. |
|
Data: 2009-11-17 14:54:00 | |
Autor: WOJO | |
Kat A od 24 lat | |
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM. Ciekawe to jest to, w jakie maszynki wyposażą teraz naukę jazdy :) Bo skoro A ma być powyżej 46KM to takie też wymagania muszą spełniać pojazdy do nauki.... Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2009-11-17 15:45:25 | |
Autor: de Fresz | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17 14:54:00 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> said:
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM. Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"? -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-17 15:55:50 | |
Autor: WOJO | |
Kat A od 24 lat | |
Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"? Nic mi się nie chyba...:) Teraz faktycznie robi się A często np. na varaderkach 125cm 15KM. Jak sobie wyobrażasz szkolenie i egzamin na poszczególne kategorie. AM - varadero ? (nie spełnia limitu do 50cm) A1 - varadero ? A2 - varadero ? A - varadero ? Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego wyciągania kasy za to samo. Od planów do przepisów wykonawczych daleka droga... WOJO |
|
Data: 2009-11-17 16:16:50 | |
Autor: Jasio | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:hducqb$ckl$1node1.news.atman.pl...
Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego wyciągania kasy za to samo. To jest pointa tej rozmowy. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-18 10:56:51 | |
Autor: kaktus | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:hducqb$ckl$1node1.news.atman.pl... Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"? Ja widzialem jak na A przynajmniej uczy sie na skuterze piagiio x8 250. Ciekawe jak pozniej ktos zdaje na manualu jak nigdy biegow nie zmienial. |
|
Data: 2009-11-19 08:44:11 | |
Autor: Glub | |
Kat A od 24 lat | |
"kaktus" <aga-kris@gazeta.pl> wrote:
Ja widzialem jak na A przynajmniej uczy sie na skuterze piaggio x8 Zdaje na wĹasnym sprzÄcie a potem ma wpis ze moto z awtomatem only.. -- Glub |
|
Data: 2009-11-19 08:49:51 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-19, Glub <glubone@gmail.com> wrote:
"kaktus" <aga-kris@gazeta.pl> wrote:No i wtedy tylko automatami moze jezdzic? Debilizm... tzn. debilizm robic takie prawo jazdy. Czy az tak mozna sie bac manualnej skrzyni biegow? A co do automatow, to potrafia narobic bigosu ;-) Sam bylem swiadkiem takiej na parkingu, przyjechal gosc jakims wiekszym skuterem Suzuki i stawial go na centralke, na kierownicy mial mufki. Nie wiem jak ale odkrecil na maksa, skuter ruszyl, zaparl sie o samochod na przeciwko chwile walczyl z nim, polozyl sie z nim na boczek, pokrecil baczki przy okazji zahaczajac o 2 samochody no i jakos zgasil. Szok... ale jakos od smiechu nie moglem sie powstrzymac ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-19 09:16:49 | |
Autor: Glub | |
Kat A od 24 lat | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
> Zdaje na wĹasnym sprzÄcie a potem ma wpis ze moto z awtomatem only..Tak. Debilizm... tzn. debilizm robic takie prawo jazdy. Czy az tak mozna ZaleĹźy jakie Typ bÄdzie miaĹ zaĹoĹźenia, jeĹli zamierza jeĹşdziÄ tylko skuterami, manÄ 850 lub DN-1 to niech se robi... Imho z zalatwieniem tego za duĹźo zachodu.. A co do automatow, to potrafia narobic bigosu ;-) Sam bylem swiadkiem Bo to Ĺmieszne jest... Jakim cudem stawiaĹ na centralne nie wyjnujsc Ĺap z mufki? Ja tam zazwyczaj gasze silnik ale nie mam mufek:) -- Glub |
|
Data: 2009-11-19 09:15:57 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-19, Glub <glubone@gmail.com> wrote:
A pozniej pomysli ze chcialby motocykl z normalnymi biegami i dupa. Albo pozyczyc na weekend od kumpla... Nie wiem bo odwrocilem sie jak uslyszalem wycie, pewnie ciagnal za kiere, odkrecil i sie zacielo :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-19 10:20:06 | |
Autor: Glub | |
Kat A od 24 lat | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
A pozniej pomysli ze chcialby motocykl z normalnymi biegami i dupa. Dlatego zrobiĹem normalne A. Nie wiem bo odwrocilem sie jak uslyszalem wycie, pewnie ciagnal za To jakaĹ fajtlapa musiaĹa byÄ:) -- Glub |
|
Data: 2009-11-18 12:58:06 | |
Autor: de Fresz | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17 15:55:50 +0100, "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> said:
Coś Ci się chyba... Teraz A jest otwarte (po egzaminie choćby i R1), a zdaje się na 250. No to jakie "musi"? Kupią jakieś chińczyki z marketu. A1 - varadero ? Nie wiem jak leci podział tych kategorii, ale niechby. A - varadero ? Nieeee, np. CBF 250 (jak w Wawie). Jeżeli tak, to mamy kolejny martwy przepis i próbę cyklicznego wyciągania kasy za to samo. Novum takie w tym kraju, nie? Ważne że "młodocianym szaleńcom na ścigaczach z linkom na szyji" będzie trudniej, gospodynie wiejskie poczują się uspokojone. IMHO tak wogóle, to praktyczniejsza byłaby granica z 50 KM (choćby patrząc na to, co oferuje rynek) oraz gdyby był obowiązek przez 2 lata _posiadania_ takiego motocykl. Bo znam wiele osób które robią A, a później przez kolejne 5 lat na motocykl nie wsiadają i dla takich nowe przepisy nie specjalnie cokolwiek zmieniają. Od planów do przepisów wykonawczych daleka droga... Właśnie. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-19 12:10:05 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kat A od 24 lat | |
WOJO pisze:
W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM. Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha |
|
Data: 2009-11-19 12:34:22 | |
Autor: WOJO | |
Kat A od 24 lat | |
Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha Ja wiem, że do tej pory tak było. Jednak jeżeli podnoszą liczbę mozliwych kategori z 2 do 4 i do tego wprowadzają jakieś limity mocy, to wypadałoby także pokazać różnicę temu przyszłemu posiadaczowi "A" Chyba, że głównym i jedynym założeniem tej zmiany ma być ogólne odcięcie <24 latków od motocykla, to faktycznie im się to uda, bo ciężko mi sobie wyobrazić takiego zapaleńca, który w wieku 14 lat zrobi za ~700 zł AM potem kolejne ~1400zł na A1, A2, żeby wreszcie w wieku 24 lat był łaskawie dopuszczony do A. Jak nietrudno wyliczyć taka zabawa wyjdzie drożej niż kurs "C" lub "D". Dodatkowo należy brać pod uwagę, że za każdy egzamin też się płaci i czasem oblewa :) WOJO |
|
Data: 2009-11-19 16:32:35 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Kat A od 24 lat | |
WOJO pisze:
Nie musza w Skierniewicach wedle strony Word na A1 i A jest 125cm Yamaha Po pierwsze primo jesli zrobi A2 to po 2 latach dostanie A od reki. A wiec w wieku 20 lat. Po drugie AM nigdy nie bedzie za 700zł |
|
Data: 2009-11-22 13:33:36 | |
Autor: Lukasz Baranski | |
Kat A od 24 lat | |
Jest dobrze jak jest.
Dla mnie ta ustawa to tylko cykliczne wyciaganie lap po kase. Jesli juz teraz na dwie rozne kategorie - A i A1 zdaje sie i uczy na tych samych moto, to tak samo bedzie pozniej, tylko bardziej cyklicznie (wiecej kategorii) - wyludzanie kasy za kolejne kursy i egzaminy na tych samych maszynach. Fajnie sobie wymyslilo lobby z pod znaku nauki jazdy. Naprawde, od tego przepisu nie bede sie czul bezpieczniej na drodze. Kto bedzie chcial kupic litra na pierwsze moto i tak to zrobi, a i tak stworzy mniejsze zagrozenie niz niezdecydowana pani w kapeluszu na lewoskrecie. Szkoda, ze rzekomo kopiujac zachod nie wprowadza np Provisional Driving License jak w UK, mozliwosci zdawania egzaminu bez przymusowego odbywania szkolenia lub egzaminu na wlasnym sprzecie. Ale to by bylo wbrew interesom lobby. |
|
Data: 2009-11-23 11:08:15 | |
Autor: Jasio | |
Kat A od 24 lat | |
Uzytkownik "Lukasz Baranski" <gorry@o2.pl> napisal w wiadomosci news:7fa80642-8bfa-4671-a41f-a124a94dbd24w19g2000yqk.googlegroups.com...
Które to lobby wycofuje sie z tego pomyslu w UK, wiec nie ma co kopiowac - takie sa ustalone dyrektywy unijne. Pomysl moze i fajny, ale skoro oburza nas, ze na 50ccm wystarczy dowód osobisty, skad idea, ze 125ccm z dowodem mialoby byc bezpieczniejsze? -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-24 16:55:21 | |
Autor: Damork | |
Kat A od 24 lat | |
Na mównicę wtargnął "Jasio", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:
Pomysl moze i fajny, ale skoro oburza nas, ze na 50ccm wystarczy dowód osobisty Oburza jak oburza - mnie osobiście lekko przeraża fakt, że osiągnięcie pewnego wieku z automatu dopuszcza do ruchu osoby które mogą mieć mniej niż mgliste pojęcie o tym jak prawidłowo się zachowywać na jezdni, ewentualnie coś tam wiedzą, ale nie do końca. Co najśmieszniejsze według projektu ustawy zdaje się z tą akurat sytuacją nie będzie zrobione nic. W każdym razie art.117 pkt3 rzecze radośnie: "Osobę, która przed dniem wejścia w życie ustawy ukończyła 18 lat, uznaje się za uprawnioną do kierowania motorowerem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wobec tej osoby nie stosuje się obowiązku uzyskania dokumentu potwierdzającego to uprawnienie." Źródło to http://www.tinyurl.pl/?5xHyMAq2 plik "projekt" str 77 na dole -- Pozdrawiam Piotr Mockałło http://www.osiatkowania.pl |
|
Data: 2009-11-25 10:03:13 | |
Autor: Jasio | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "Damork" napisał w wiadomości news:1u1d4gwgzw70t$.10lle17k97b9g$.dlg40tude.net...
Na mównicę wtargnął "Jasio", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął: No to się zgadzamy, taaak? Skoro już rozwarłem paszczę. (: -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-11-17 18:54:55 | |
Autor: Spider A.J. | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał W myśl nowych przepisów chętni na jazdę dużym motocyklem będą musieli skończyć 24 lata lub wcześniej przez 2 lata posiadać kategorię A2 na motocykl o mocy do 46 KM. Przepisy maja wejsc w zycie za rok dodatkowo w tym projekcie jest tez tekst mowiacy o tym, ze jesli mlodociany kierowca w ciagu dwóch lat od uzyskania prawka spowoduje dwa wypadki (sic!) bedzie musial przjsc przymusowy kurs doksztalcajacy. Znajac naszych prawopisów, narobia w ustawie baboli jak chocby ten z wypadkiem czy kolizja (zlamany nos to nie wypadek a z przemieszczeniam to juz tak :-P) a co do tych 46 KM to patrzac na hordy skuterow 125-200ccm z malymi blachami i tak bedzie to mozna o kant dupy potluc. Ot polska rzeczywistosc. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuff - RF900 RS2 http://www.foto-spider.pl |
|
Data: 2009-11-18 06:06:58 | |
Autor: Tytus | |
Kat A od 24 lat | |
Siemka
*** "Spider A.J." Znajac naszych prawopisów, narobia w ustawie baboli jak chocby ten z wypadkiem czy kolizja Nie biadol chlopie...idzie ku lepszemu. Bardzi silne lobby zatakowalo skostnialy system bo kasa duza jest do wyrwania. Mysle ze system rejestracji i kontroli pojazdow juz rozpoczal swoja ewolucje a w ciagu 4-5 lat zmieni sie nie do poznania. Wiadomo ze urzednik nigdy nie wymysli czegos od poczatku do konca ale powoli sie zmienia. Mnie osobiscie ciesza przepisy obowiazujace diagnostow do szkolen zakonczonych egzaminem, byc moze nie bede juz musial pracowac z "doswiadczonymi diagnostami" ktorym musze wyjasniac do czego sluzy "taka gumowa harmonijka w zaczepie przyczepy" i jak sie sprawdza jej dzialanie na BT. BTW gdzie Ty te hordy skuterow widzisz??? Wiekszosc juz wylapana... -- Tytus żółte najszybsze |
|
Data: 2009-11-18 12:29:02 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
Mnie osobiscie ciesza przepisy obowiazujace diagnostow do szkolen Póki co, ilerazy byłem na przeglądzie, wyglądał on następująco: światła, kierunki, podświetlenie tablicy, numery ramy, opony. Wszystko. Jeszcze raz przypomniało się facetowi o hamulcu. Kazał potoczyć się na moto (jak na hulajnodze) i zahamować :) rozbawiło mnie to. Dlaczego za 63zł nie wykonają prawdziwego badania? Chciałbym wiedzieć, czy mam bezpieczne moto (wiem bo sam sprawdzam), badanie tech. chyba ma na celu wykazać usterki pojazdu i stwierdzić czy jest bezpieczny. Kopanie w koło to taka tajna sztuka przeglądu? ;] BTW gdzie Ty te hordy skuterow widzisz??? Wiekszosc juz wylapana... A zimno się zrobiło, to mniej ich. Ci co muszą, jeżdżą. Ale albo o czymś nie wiem, albo coś się zmieniło i gnojki bez świadomości zasad panujących na drodze już na nią nie wyjadą? |
|
Data: 2009-11-19 11:37:41 | |
Autor: de Fresz | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-17 18:54:55 +0100, "Spider A.J." <neolith@toWywal.gmx.net> said:
Przepisy maja wejsc w zycie za rok dodatkowo Nie. Dwa wykroczenia. bedzie musial przjsc przymusowy kurs Grunt to nie dać się złapać. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2009-11-18 13:18:15 | |
Autor: Marcin N | |
Kat A od 24 lat | |
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hdtspf$r8o$1inews.gazeta.pl... Ciekawe.... Dziwna ta granica, akurat 46 KM. Czemu nie 45? Czemu nie 55? Granica jest akurat na poziomie Suzuki GS 500, ale Kawasaki ER-5 albo Honda CB 500 są już powyżej. Czyżby palce maczało tu lobby Suzuki? |
|
Data: 2009-11-18 12:23:01 | |
Autor: AZ | |
Kat A od 24 lat | |
On 2009-11-18, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Granica dziwna nie dziwna ale wychodzi od 35 kW. CzyĹźby palce maczaĹo tu lobby Suzuki?Tak, Suzuki chce zniewolic swiat swoim niesmiertelnym GS500 ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-18 18:46:41 | |
Autor: metalbeast | |
Kat A od 24 lat | |
Dziwna ta granica, akurat 46 KM. Czemu nie 45? Czemu nie 55? akurat wszystkie się mieszczą :) kwestia wersji. Gsa też można odblokować, tak samo jak honde zablokowac do tych 30-paru KM |