Katabas Ćmiel eliminuje konkurentów politycznych.

Data: 2011-09-26 08:16:34
Autor: Przemysław W
Katabas Ćmiel eliminuje konkurentów politycznych.
Poseł PO Jacek Krupa, który przeprowadził przez Sejm projekt wolnego w Święto Trzech Króli, teraz został przez prałata ze Skawiny ''ekskomunikowany politycznie''.

Krupa, kandydat na krakowskiej liście PO, otrzymał właśnie z dekanatu Skawina list od księdza prałata Edwarda Ćmiela. Pisze on, że poseł nie spełnia kryterium osoby, na którą mogliby głosować katolicy. Dodaje, że wiedzą tą zamierza się dzielić z wiernymi i innymi kapłanami. Przyczyna? Poseł Krupa głosował za odrzuceniem obywatelskiego projektu ustawy zakazującej aborcji - nawet wówczas, gdy kobieta została zgwałcona lub gdy ciąża zagraża jej życiu.

- To polityczna ekskomunika - stawia się mnie poza nawiasem katolików, na których można oddać głos. Moja dotychczasowa działalność świadczy o tym, że jestem katolikiem, przejawem tego jest przeprowadzenie ustawy wprowadzającej dzień wolny w Święto Trzech Króli - mówi Krupa. Dodaje, że jest przeciwnikiem aborcji, ale obowiązującą od lat ustawę uważa za dobrą. - W tym samym okręgu co ja kandyduje z PiS katecheta, dyrektor Zespołu Szkół Katolickich w Skawinie, który należy do parafii ks. Ćmiela - mówi poseł PO.

List prałata wysłał mailem do krakowskiej kurii. - Ta sprawa dotyczy Kościoła. List, który otrzymałem, jest sygnowany pieczęcią dekanatu w Skawinie - mówi Krupa.

Ksiądz Edward Ćmiel jest innego zdania. W liście do Krupy powołuje się na komunikat z sesji Rady Biskupów Diecezjalnych obradujących w sierpniu na Jasnej Górze. Cytuje jego fragment, w którym biskupi piszą: ''Oczekiwanie, że Kościół stanie się wielkim milczącym na czas kampanii wyborczej nie ma uzasadnienia w nauce społecznej Kościoła''. Cytuje też inny fragment komunikatu o tym, że katolicy powinni wybierać osoby walczące o godność człowieka i życia od poczęcia do naturalnej śmierci. ''Z przykrością muszę stwierdzić, że Pan nie spełnia tych kryteriów - napisał prałat do posła Krupy. Ostrzegł, że w swej posłudze duszpasterskiej będzie się dzielił treścią listu z wiernymi i kapłanami. Na pocieszenie dodał, że będzie się też modlił za posła Krupę.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10347342,Pralat_do_posla_PO__Nie_nadaje_sie_pan.html#ixzz1Z2GHTanm

Przemek

--

"Nie pierwszy raz też służby IV RP próbowały zarzucić sieć na młodego Wałęsę. Jesienią 2007 r. agent Tomasz Kaczmarek z CBA (dziś kandydat PiS w wyborach do Sejmu) skorumpował posłankę PO Beatę Sawicką. W trakcie jej rozpracowywania nalegał na to, by próbowała wciągnąć do swoich interesów innych polityków Platformy."

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,10323873,Polowanie_na_mlodego_Walese.html#ixzz1YZ5ckPyk

Data: 2011-09-26 14:41:04
Autor: Zahir
Użytkownik - Przemysław W napisał:
[...]

List prałata wysłał mailem do krakowskiej kurii. - Ta sprawa dotyczy
Kościoła. List, który otrzymałem, jest sygnowany pieczęcią dekanatu w
Skawinie - mówi Krupa.

A kutasa całą gębą.

Przemek