Katabas jak szampon, dwa w jednym.

Data: 2010-05-27 09:07:44
Autor: karwanjestdebilem
Katabas jak szampon, dwa w jednym.
Pięciu duchownych, wykładowców Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, weszło w skład krakowskiego społecznego komitetu poparcia kandydata na prezydenta Jarosława Kaczyńskiego. Uczelnia odcięła się od nich. Głos w tej sprawie zabrała krakowska kuria.
"Uniwersytet Papieski, jako instytucja kościelna i naukowa, nie popiera żadnej partii politycznej, bowiem naszą misją jest służba prawdzie, nauce i kulturze. W związku z tym inicjatywa wykładowców nie jest stanowiskiem Uniwersytetu, tylko ich prywatną działalnością" - napisali w poniedziałek w oświadczeniu ks. prof. Jan Maciej Dyduch (rektor) i dwaj prorektorzy ks. prof. Maciej Ostrowski oraz ks. prof. Władysław Zuziak.

Chodzi o pięciu księży wykładowców z rangą profesorską i doktora habilitowanego: Krzysztofa Kościelniaka, Andrzeja Bruździńskiego, Józefa Mareckiego, Jana Szczepaniaka i Jana Żelaznego.

Głos w tej sprawie zabrała też krakowska kuria (kard. Dziwisz jest wielkim kanclerzem papieskiej uczelni). - Jako rzecznik wielkiego kanclerza UPJPII oświadczam, że profesorowie wypowiadali się wyłącznie w swoim imieniu jako obywatele RP - powiedział "Gazecie" ks. Robert Nęcek.

Duchowny politycznie po godzinach

Małgorzata Skowrońska: - Razem z czterema innymi wykładowcami Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II znalazł się ksiądz w krakowskim społecznym komitecie poparcia kandydata na prezydenta Jarosława Kaczyńskiego. Uczelnia już odcięła się od tego, a rektor ks. prof. Maciej Dyduch napisał, że "inicjatywa wykładowców nie jest stanowiskiem uniwersytetu, tylko ich prywatną działalnością"

Krzysztof Kościelniak*: I dobrze rektor zrobił. Nie poparliśmy Jarosława Kaczyńskiego w imieniu uczelni, ale jako osoby prywatne. Trzeba rozdzielić dwie rzeczy - moje duszpasterzowanie i moje poglądy jako osoby prywatnej. Nigdy podczas kazania i w kontaktach z wiernymi nie agitowałem i nie agituję za jakimkolwiek politykiem. Mam jednak konstytucyjne prawo do wstępowania do komitetów i stowarzyszeń, które są bliskie moim ideałom.

Stanowisko Episkopatu i prymasa Polski jest jednoznaczne: duchowni nie powinni angażować się w kampanię wyborczą i popierać jakiegokolwiek kandydata.

- I dostosowuję się do tego, bo Jarosława Kaczyńskiego poparł Krzysztof Kościelniak, a nie w ramach duszpasterstwa ksiądz Kościelniak.

to dwie różne osoby?

- Osoba jest jedna, ale nie można mieszać porządków. Na przykład w sferze naukowej należy dbać o rzeczowy dyskurs wolny od nieuprawnionych ocen. Potem naukowiec idzie do domu i ma prawo do własnej, czasem emocjonalnej opinii. Moje zaangażowanie w społeczny komitet poparcia to taka prywatna, emocjonalna działalność, do której mam prawo.

Nie sądzi ksiądz, że takie otwarte poparcie osób duchownych dla jednego kandydata może być odczytane jako zaangażowanie Kościoła w kampanię?

- Nie. Przecież nie Kościół się zaangażował, ale konkretny ksiądz jako osoba prywatna.

A gdy przyjdzie do księdza katolik i powie, że ma problemy z wyborem kandydata na prezydenta, ale na Kaczyńskiego nie chce głosować?

- Wiele podróżuję po krajach arabskich. Tam nauczyłem się, że dialog oznacza: "mam swoje zdanie i ty masz swoje zdanie". Przecież nie obrażę się, że wierny ma inne zdanie niż ja.

Ks. prof. Krzysztof Kościelniak - znawca islamu i podróżnik po krajach muzułmańskich. Stworzył na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie pierwsze w Polsce studia łączące islam z chrześcijaństwem.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,7940390,Ksieza_w_orszaku_Kaczynskiego.html#ixzz0p6x7I4XU

Przemysław Warzywny

--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych.
Wyrok w procesie apelacyjnym w aferze gruntowej uchylony. Argumenty Mariusza Kamińskiego, b. szefa CBA, i jego zwolenników, że wszystko zgodne z prawem, upadły".

Data: 2010-05-27 09:49:10
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:htl5o1$371$1inews.gazeta.pl...

- Nie. Przecież nie Kościół się zaangażował, ale konkretny ksiądz jako osoba prywatna.

To może tak być, że służbowo wierzy w Boga, a prywatnie jest niewierzący?

Data: 2010-05-27 09:55:21
Autor: Piotr
Dnia Thu, 27 May 2010 09:49:10 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

- Nie. Przecież nie Kościół się zaangażował, ale konkretny ksiądz jako osoba prywatna.

To może tak być, że służbowo wierzy w Boga, a prywatnie jest niewierzący?

Może. I niestety często tak jest - to łajdactwo.
Gorzej, bo schizofrenicznie, wyglada wymaganie, żeby wierzący w pracy o tym
"zapomninał".
Piotr

--
Czego to wałkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/4501b48e02130afb/3ec3d

Data: 2010-05-27 01:38:00
Autor: Antenka
On 27 Maj, 09:55, Piotr <p...@wp.pl> wrote:

> [...]

Może. I niestety często tak jest - to łajdactwo.
Gorzej, bo schizofrenicznie, wyglada wymaganie, żeby wierzący w pracy o tym

Podobnie jest z Kupeckim to też taki szampon 2 w 1, zupełnie jak
biseks :D

Antenka

Data: 2010-05-27 12:22:28
Autor: karwanjestdebilem
Katabas jak szampon, dwa w jednym.

Użytkownik "Kałtenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał

Podobnie jest z Kupeckim to też taki szampon 2 w 1, zupełnie jak
biseks :D

Jaki ty dowcipny jesteś Kałtenka, ho, ho.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-27 12:19:26
Autor: karwanjestdebilem
Katabas jak szampon, dwa w jednym.

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał

To może tak być, że służbowo wierzy w Boga, a prywatnie jest niewierzący?

Można taki wniosek wysnuc z bełkotu tego katabasa.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-27 12:27:13
Autor: cirrus
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4bfe23fb$1news.home.net.pl...
[...]

Sobali jednak nie uwierzono, że występował prywatnie na wiecu poparcia J. Kaczyńskiego:
# O pilne zajęcie stanowiska w sprawie wystąpienia szefa radiowej Trójki Jacka Sobali na koncercie ku czci ofiar katastrofy smoleńskiej, który miał "charakter wiecu wyborczego", zwróciła się do KRRiT szefowa SDP Krystyna Mokrosińska. #
Ze strony:
http://tiny.pl/htdb5
i go wypieprzono:
# Zarząd Polskiego Radia SA na posiedzeniu w dniu 26 maja br. odwołał Jacka Sobalę ze stanowiska dyrektora, redaktora naczelnego Programu Trzeciego. #
Ze strony:
http://tiny.pl/htdb1

--
stevep

Data: 2010-05-27 11:25:31
Autor: Tytus
GW-no prawda
GW-no prawda

Data: 2010-05-27 12:08:12
Autor: Bombelek
GW-no prawda

Użytkownik "Tytus" <popierdolka75@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htldqd$2rp$1inews.gazeta.pl...
GW-no prawda

Jesteście jacyś psychiczni. Nasz Dziennik i Radio Maryja są jedynym źródłem prawdy? Zróbcie sobie booboo!

Data: 2010-05-27 12:19:02
Autor: Tytus
GW-no prawda

"Bombelek" <bombelek@o2.pl> wrote in message news:4bfe4485$0$19174$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak.

Data: 2010-05-27 12:31:36
Autor: Bombelek
GW-no prawda

Użytkownik "Tytus" <popierdolka75@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htlguo$eae$1inews.gazeta.pl...

[...]

O ja cie pierdzielę! Jest gorzej niż sądziłem. Ty też jesteś stetryczałym staruchem?

Katabas jak szampon, dwa w jednym.