Data: 2009-10-06 06:09:32 | |
Autor: MH | |
Katastrofa Airbusa | |
Pamiętacie tą katastrofę A330 lecącego z Rio do Paryża. Teraz podali , że
przyczyną były wadliwe czujniki prędkości. Precyzyjny pomiar prędkości jest oczywiście istotny podczas startu i lądowania. Jednak po osiągnięciu pułapu przelotowego wydaje mi się , że nie jest to krytyczne. Sądzę , że to ściema. Jakie jest Wasze zdanie ?? MH -- |
|
Data: 2009-10-06 08:04:19 | |
Autor: FD | |
Katastrofa Airbusa | |
MH pisze:
Pamiętacie tą katastrofę A330 lecącego z Rio do Paryża. Teraz podali , że a o Vne kiedyś słyszales?? |
|
Data: 2009-10-06 08:14:17 | |
Autor: saturn5 | |
Katastrofa Airbusa | |
Jak nie znajda tych czarnych skrzynek to wedlug mnie nigdy katastrofa do konca
nie zostanie wyjasniona. Pozostanie zgadywanka co moglo sie stac. Sam tez nie wierze jakoby te rurki Pitota odegraly dominujaca tu role ale to tylko przeczucie. -- |
|
Data: 2009-10-06 14:15:13 | |
Autor: =Marcos= | |
Katastrofa Airbusa | |
Pamiętacie tą katastrofę A330 lecącego z Rio do Paryża. Teraz podali , że Sądzimy, że precyzyjny pomiar prędkości jest istotny także po osiągnięciu pułapu przelotowego. Bo na przykład prędkość, której przekroczenie grozi utratą sterowności i uszkodzeniem samolotu (Vne) jest niewiele większa (relatywnie) od standardowej prędkości przelotowej. Co w burzy, przy gwałtownie zmieniających się kierunkach i prędkościach wiatru może mieć znaczenie. -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze |
|
Data: 2009-10-06 14:49:06 | |
Autor: JasiekS | |
Katastrofa Airbusa | |
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hafcc0$3u0$1atlantis.news.neostrada.pl... Sądzimy, że precyzyjny pomiar prędkości jest istotny także poosiągnięciu pułapu przelotowego. Bo na przykład prędkość, której przekroczeniegrozi utratą sterowności i uszkodzeniem samolotu (Vne) jest niewiele większa A ten wniosek to na podstawie jakich danych? -- JasiekS |
|
Data: 2009-10-06 18:09:13 | |
Autor: stabillo | |
Katastrofa Airbusa | |
Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hafcc0$3u0$1atlantis.news.neostrada.pl... utratą sterowności i uszkodzeniem samolotu (Vne) jest niewiele większa (relatywnie) od standardowej prędkości przelotowej. po czym wnosisz? :) Pytanie 4325 z zestawu Osiagi i Planowanie lotu: Podaj wspolczynniki obliczeniowe dla jakich projektowane sa statki powietrzne a. 1 b. 1.5 c. 2 d. 5 na moje oko to sie pamieta jak ma sie ustawione manele i mniej wiecej pozycje maski, horyzontu i sztucznego, nawet na airbusie , skoro juz tak fantazjujecie ze mieli przekroczyc te Vne, no ale ja to cessna latam , a to gejowski samolot... ;) |
|
Data: 2009-10-07 09:57:35 | |
Autor: DJ | |
Katastrofa Airbusa | |
na moje oko to sie pamieta jak ma sie ustawione manele i mniej wiecej pozycje maski, horyzontu i sztucznego, nawet na airbusie , skoro juz tak fantazjujecie ze mieli przekroczyc te Vne, no ale ja to cessna latam , a to gejowski samolot... ;) Pamietaj, ze jest cos takiego jak krzywa obciazen od podmuchow. W burzliwej atmosferze, aby nie przekroczyc dopuszczalnych obciazen predkosc musi byc znacznie zredukowana. "Manele" mieli ustawione pod predkosc przelotowa i wchodzac w duza turbulencje ustawili je wg wskazan przyrzadow, a nie na oko. Jesli wskazania predkosci byly zawyzone to mogli miec za duza predkosc jak na ta turbulencje. Poza tym tez nigdy nie wiadomo jak silna turbulencja wystapi. Ponizej link do podstawowej informacji o krzywej obciazen, rowniez tej od podmuchow: http://kompozyty.trigger.pl/Obwiednia_obciazen_czyli_co_pilot_powinien_wiedziec_o_samolocie.pdf Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2009-10-07 10:00:24 | |
Autor: DJ | |
Katastrofa Airbusa | |
Jesli wskazania predkosci byly zawyzone to mogli miec za duza predkosc jak na ta turbulencje. Oczywiscie mialo byc "zanizone" a nie "zawyzone". Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2009-10-07 16:23:01 | |
Autor: The Only One | |
Katastrofa Airbusa | |
On 2009-10-07, DJ <dariuszj@poczta.onet.pl> wrote:
Pamietaj, ze jest cos takiego jak krzywa obciazen od podmuchow. W burzliwej atmosferze, aby nie przekroczyc dopuszczalnych obciazen predkosc musi byc znacznie zredukowana. "Manele" mieli ustawione pod predkosc przelotowa i wchodzac w duza turbulencje ustawili je wg wskazan przyrzadow, a nie na oko. Jesli wskazania predkosci byly zawyzone to mogli miec za duza predkosc jak na ta turbulencje. Poza tym tez nigdy nie wiadomo jak silna turbulencja wystapi. Chyba wskazania przyzadow byly zanizone a nie zawyzone. |
|
Data: 2009-10-08 09:30:16 | |
Autor: DJ | |
Katastrofa Airbusa | |
Chyba wskazania przyzadow byly zanizone a nie zawyzone. Przeciez zaraz to poprawilem. Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2009-10-10 13:29:06 | |
Autor: Janusz_WI | |
Katastrofa Airbusa | |
Wydaje mi sie ze oprusz predkosci traci sie rowniez odczyty wysokosci co sprawia ze w nocy nie wiesz jak wysoko lecisz i z jaka predkoscia. Pzeczytaj sobie podobny incydent:
http://avherald.com/h?article=41bb9740&opt=0 "MH" <logiznam1@op.pl> wrote in message news:6c76.00000299.4acac2fcnewsgate.onet.pl... Pamiętacie tą katastrofę A330 lecącego z Rio do Paryża. Teraz podali , że |
|
Data: 2009-10-18 16:16:23 | |
Autor: Dariusz Duchnowski | |
Katastrofa Airbusa | |
Z tymi prędkościami to jest tak że np przy ziemi powiedzmy na poziomie FL100 bez klap zakres prędkości w jakich bezpiecznie
może latać samolot to najczęściej pomiędzy 200 - 300 knotów. Zakres 100 Natomiast na poziomie FL360 zakres to 200 knotów do np. 0,8 macha (na tej wysokości 0,8 macha to ok 240 knotów) więc zakres tolerancji wynosie tylko 40. Wartości są przybliżone ale obrazują zasadę. Dlatego pomiar prędkości ma zasadnicze znaczenie w każdej fazie lotu. -- |