Katastrofa demograficzna, polki wieją na potęge.

Data: 2012-09-11 14:41:41
Autor: Voyager
Katastrofa demograficzna, polki wieją na potęge.
Dlaczego Polki uciekają z Polski?
Marcin Mizera
Data dodania: 2008-03-14 21:45
Odsłon:
6679
Komentarzy:
7
Ocena:
25 pkt

Polacy od lat wyjeżdżają do pracy za granicę. Może się wydawać, że
zjawisko emigracji zarobkowej w przeważającej części dotyczy mężczyzn.
Nic bardziej mylnego.
Opublikowany ostatnio raport ONZ pokazuje, iż ponad połowa z 2
milionów Polaków pracujących za granicą to kobiety. Jak widzimy,
liczba jest porażająca. Dlaczego Polki emigrują i co to oznacza dla
naszego społeczeństwa?

Matka i żona potrzebna od zaraz

Masowe wyjazdy Polek do pracy za granicą zrodziły nie lada problem,
który, niestety, staje się coraz bardziej poważny. W przygotowanym
przez UNDP (Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju) i London School
of Economics raporcie "Development & Transition" (raport dostępny jest
na stronach internetowych ONZ) czytamy, że w ciągu ostatnich trzech
lat z Polski wyemigrowało już ponad milion Polek. Emigracja dotyczy
również młodych kobiet, co może zachwiać równowagą demograficzną.
Polki w wieku od 20 do 40 lat to grupa najczęściej decydująca się na
wyjazd. To kobiety w wieku rozrodczym, a ich brak stanowi poważne
zagrożenie demograficzne. Na ten problem zwraca uwagę Irena Kotowska,
demograf Komitetu Prognoz PAN.

W wypowiedzi udzielonej dziennikowi "Polska" (wydanie z 17.12.2007),
dodaje, że milion pozostających poza granicami kraju kobiet, to matki
lub potencjalne matki. Wiąże się z tym także problem tzw.
"eurosieroctwa", czyli pozostawianie dzieci przez wyjeżdżające matki
pod opieką dziadków, lub nawet oddawanie ich do domów dziecka. Z kraju
ucieka ta grupa społeczna, która tradycyjnie już ponosi
odpowiedzialność za opiekę nad rodziną i dziećmi. To właśnie kobiety
są w Polsce najczęściej zatrudniane w zawodach związanych z pełnieniem
usług związanych z opieką. Zaczyna brakować pielęgniarek,
przedszkolanek, opiekunek osób starszych. Tzw. drenaż opieki (care-
drain), czyli wyjazd z kraju osób, które tradycyjnie już świadczą
odpłatną i nieodpłatną opiekę nad resztą społeczeństwa (w tym
przypadku to kobiety), powoduje luki w sfeminizowanych sektorach
zatrudnienia i okazuje się być bardziej groźny od brain drain -
drenażu mózgów, czyli odpływu różnego rodzaju specjalistów i
fachowców. Sprawa jest poważniejsza, chodzi bowiem o nasze matki i
żony, a raczej ich brak, który może wkrótce być coraz bardziej
odczuwalny.

Dlaczego wyjeżdżają?

Przyczyny raport ONZ bardzo dobrze charakteryzuje. W głównej mierze
jest to wina złej sytuacji kobiet na polskim rynku pracy,
dyskryminacja w miejscach zatrudnienia oraz duże różnice między
zarobkami kobiet i mężczyzn. Polki wyruszają w świat w poszukiwaniu
godziwego życia, którego nie mogą znaleźć w swej ojczyźnie. O tym, że
jest to problem w wysokim stopniu niepokojący świadczy to, że zajęła
się nim Komisja Europejska. Oczywiście sprawa nie dotyczy tylko
Polski, podobnie jest w innych krajach Unii. Sęk w tym, że rynek pracy
i perspektywa rozwoju zawodowego w Polsce a np. Wielkiej Brytanii jest
nieporównywalna.

Komisja Europejska opracowała raport, w którym wskazuje m.in. na brak
rozwiązań pozwalających skutecznie łączyć pracę z prowadzeniem domu.
Niejednokrotnie kobiety ze względu na obowiązki rodzinne, np.
wychowywanie dzieci, zmuszone są pracować w nienormowanym czasie pracy
albo w ogóle rezygnują z zarobkowania. Komisja Europejska proponuje
zmienić prawo tak, by urlop macierzyński przysługiwał również
mężczyznom. Ma to się przyczynić do zniwelowania różnic w płacach.
Inne propozycje to np. ustanowienie Dnia Równości Zarobków, powołanie
specjalnej funkcji obrońcy (propozycja Litwy) i wprowadzenie systemu
oceny polityki równości płci (propozycja Belgii).

"Chcę być niezależna"

Według Angeli Coyle, profesor socjologii Uniwersytetu Londyńskiego i
autorki jednej z publikacji wchodzących w skład wspomnianego wcześniej
raportu ONZ, jedną z głównych motywacji polskich kobiet decydujących
się na emigrację zarobkową, jest potrzeba niezależności ekonomicznej i
społecznej. I choć za granicą Polki wykonują najczęściej prace
związane z szeroko pojętą opieką (jak prowadzenie domu, czy opieka nad
dziećmi lub starszymi osobami), tam robią to odpłatnie. Jak zauważa A.
Coyle, wyjeżdżając za granicę Polki zwiększają swoje szanse na
niezależność ekonomiczną, choć często wykonują prace nieadekwatne do
ich kwalifikacji i słabo opłacane.

Fiona Beveridge z Uniwersytetu w Liverpoolu, zauważa, iż kobiety w
Polsce nie są dostatecznie chronione przed różnymi przejawami
dyskryminacji zawodowej. Również instytucje zajmujące się zagadnieniem
równego traktowania płci nie uzyskały należytego wsparcia ze strony
polityków.

Perspektywa lepszego życia za granicą nierzadko kusi, by krótkotrwała
emigracja zarobkowa przerodziła się w chęć pozostania na stałe. Dobrze
płatna praca, nowe otoczenie, zachodni styl życia oraz możliwość
podniesienia kwalifikacji, a także atrakcyjny system socjalny -
wysokie dotacje i ulgi na dzieci, są dostatecznym powodem, by młode
kobiety decydowały się pozostać za granicą. Obecnie przyrost naturalny
wśród Polaków na wyspach jest dodatni w przeciwieństwie do ujemnego w
kraju. Niestety, zdarza się i tak, że Polki po wyjeździe zmuszone są
walczyć z różnego rodzaju, negatywnymi opiniami, jakie krążą "na
zachodzie" na temat naszych rodaków. Fatalną "promocję" robią np.
panie, które jadą za granicę, by uprawiać ten jeden znany wszystkim
zawód...

Niepokojąca wizja przyszłości...

Raport ONZ stał się pretekstem do podjęcia przez media debaty na temat
przyczyn i zagrożeń związanych z emigracją Polek. Szczególny nacisk
kładzie się na kwestię bezpośrednich zagrożeń demograficznych i
społecznych. I kolejny raz sprowadza się Polki do roli matek,
opiekunek i przedstawicielek słabo opłacanych zawodów.

Masowe wyjazdy kobiet sprawiły, że w niektórych regionach Polski (np.
Śląsk) w domach pozostali starzy ludzie, którymi nie ma się, kto
opiekować. W szpitalach na kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu
pacjentów przypada jedna pielęgniarka. Brakuje przedszkolanek,
nauczycielek, opiekunek społecznych. Jeżeli Polki będą dalej wyjeżdżać
z kraju w takim tempie jak dotychczas, to skutki mogą być opłakane.
Praca - tak, ale czy za wszelką cenę?

Poważny problem to również wyjazd jednego lub obojga rodziców i
pozostawienie dzieci pod opieką krewnych. Dzieci prawie zawsze
traktują taki wyjazd jako porzucenie. Przynosi to ogromne zaburzenia w
życiu rodzinnym, jak również stanowi poważne problemy prawne.
Emigracja mateż negatywny wpływ na trwałość związków. Zdaniem
socjologów, na 600 tysięcy związków, które rozłączyła konieczność
wyjazdu za granicę, przetrwa tylko co trzeci. Rzadszy kontakt,
odległość, zachłyśnięcie się innym światem, wcale związku nie
wzmacnia, wręcz przeciwnie. Prognozy ośrodków badawczych w Polsce są
bardzo niepokojące. W 2010 r. 700 tys. polskich par będzie żyło w
związkach "korespondencyjnych". Badania przeprowadzone przez zespół
demografów z Uniwersytetu Jagiellońskiego kierowany przez prof.
Jadwigę Slany, sugerują, że tylko co trzecia para ma szansę na
przetrwanie. Nietrudno zgadnąć, jakie skutki przyniesie to w
przyszłości, jeśli problemu emigracji Polek nie rozpatrzy się w
szerszym kontekście społecznym i ekonomicznym.

Co zrobić, aby wracały?

A może inaczej, co zrobić, by nie wyjeżdżały? Jak widzimy, mamy do
czynienia z bardzo niepokojącym problemem, jednak - co bardzo cieszy -
zaczęliśmy to sobie w końcu uświadamiać. Wprowadzenie nowych
przepisów, partnerskie traktowanie, wyższe pensje, perspektywy na
znalezienie dobrej, satysfakcjonującej pracy, możliwość ciągłego
rozwoju - czy to tak wiele? Na początek wystarczy. Pamiętajmy wszak,
że chodzi tutaj o bliskie nam osoby - nasze matki i żony.

Data: 2012-09-12 00:21:16
Autor: Lorn
W dniu 2012-09-11 23:41, Voyager pisze:
Dlaczego Polki uciekają z Polski?

Tylko Polki? Masz jakieś dane odnośnie męskiej strony polski? Zdecuduj się, albo psychologia, albo polityka :> Hmm... No tak... matka Polka wywąchała Euro... Po cholerę jej złoty chłopaczek hehe

Data: 2012-09-11 18:06:20
Autor: Voyager
On 12 Wrz, 00:22, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
> [...]

się, albo psychologia, albo polityka :> Hmm... No tak... matka Polka
wywąchała Euro... Po cholerę jej złoty chłopaczek hehe

Kryzys demograficzny to nie tylko brak dzieci, to też brak kobiet w
państwie. Arytkuł jest stary ale przejrzysty, a teraz jest jeszcze
gorzej. Dane podają że głównie polki uciekają, czyli braknie kobiet w
Polsce.

Data: 2012-09-12 11:01:33
Autor: trybun
W dniu 2012-09-12 03:06, Voyager pisze:

[...]

Polacy wieją na potęgę. Ponad 3milionowa armia emigrantów, w wieku produkcyjnym. Rokowania z roku na rok coraz gorsze. Tylko ktoś niezrównoważony psychicznie może sądzić że przyszłe pokolenia Polaków będą chciały pozostawać w kraju i zadowalać się zarobkami wysokości 1/4 tego co jest na zachodzie.. Przy porównywalnych cenach. Polki i ich dzietność nie mają (wbrew głoszonym przez polityków tezom) z tym nic wspólnego. Cała wina tego że kraj się będzie wyludniał leży po stronie rządowej. Bo co Polsce po matkach które od jutra zaczną rodzić po kilkoro/naście dzieci, skoro nie mają one żadnych przesłanek do tego żeby pozostać w kraju gdy dorosną...

Data: 2012-09-12 06:17:37
Autor: Andromeda
On 12 Wrz, 10:59, trybun <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

rządowej. Bo co Polsce po matkach które od jutra zaczną rodzić po
kilkoro/naście dzieci, skoro nie mają one żadnych przesłanek do tego

  Właśnie chodzi o to że nie ma po równo, tylko kobiety uciekją cztery
razy więcej, to znaczy że kobiety w większym stopniu mają tu gorzej..

Data: 2012-09-12 15:21:58
Autor: Chiron
Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:e3f8ee2a-59e5-40fb-9f62-dea3dbdffeb6s5g2000vbj.googlegroups.com...
> [...]

  Właśnie chodzi o to że nie ma po równo, tylko kobiety uciekją cztery
razy więcej, to znaczy że kobiety w większym stopniu mają tu gorzej.

Osobliwe poglądy, globik. Zjedzą Cię tu- z takimi idiotyzmami to lekko się z Ciebie nabijali na psychologii. Tu Cię zjedzą.

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-09-12 06:47:37
Autor: Andromeda

=============================================>
[...]

To oczywiste i to jest widoczne od lat, jak kobietom odbiera się prawa
za pomocą biskupów dzwonicych do polityków, każy z takiego kraju
będzie wiał , jeśli jakąś grupę ludzi się umniejsza i tworzy się reźim
totalitarny, decydujący w swojej pysze za innych i to decydujący
szkodliwie.

Data: 2012-09-12 17:31:41
Autor: Chiron

Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:6c083b0c-7440-4ae0-b449-To oczywiste i to jest widoczne od lat, jak kobietom odbiera się prawa
[...]

==================

Już Ci pisałem kilka razy- cokolwiek się dzieje złego- żeby nie wiem co- obwinisz Kościół Katolicki. Jesteś kompletnie impregnowany na jakiekolwiek argumenty.

--

Chiron

Data: 2012-09-12 12:10:05
Autor: Andromeda

=================>
[...]

  Ależ przeczytaj artykuł, tak jak Szwedki tu migrowały za komuny, to
gdyby nie to że komuna to by do Szwecji nie wracały. Tworzy istytucja
kk schody społeczne dla kobiet, ubezwłasnawalnia prawnie i tym samym
umniejszając nakręca przemoc. To masz migrację każdej masy, która w
państwie jest prześladowana. Gdyby to była bieda to statystyki
układałyby się po równo, a tu taki numer że głównie kobiety.
Psychologicznie też trudno wytrzymać atmosferę bigoteri i fałszywej
moralności i to akurat działa w taki sposób że jadą na seks wczasy,
aby rozładować napięcie.

Data: 2012-09-12 17:00:38
Autor: Marek Czaplicki
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012 15:21:

Osobliwe poglądy, globik. Zjedzą Cię tu- z takimi idiotyzmami to lekko się
z Ciebie nabijali na psychologii. Tu Cię zjedzą.

Wydaje się mi że poglądy nie mają tu nic do rzeczy. Chodzi o fakty, a z nimi się nie dyskutuje tylko je tłumaczy i stara się zmienić te niekorzystne na lepsze. Zastanawiam się czy media, zamiast wydawać krocie na badania opinii i preferencji wyborczych lata przed jakimikolwiek wyborami, nie przeznaczyłyby części środków na zbadanie co takie powoduje, że kobiety uciekają z Polski?

Data: 2012-09-12 17:27:53
Autor: Chiron

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k2q82m$8bp$1node2.news.atman.pl...
[...]

Wyjeżdża kobieta- i coraz częściej bywa- zostawia w kraju dziecko. Rzecz jeszcze z 10 - 20 lat temu nawet nie do pomyślenia. Nastąpiła potężna degrengolada społeczeństwa, ludzie oprócz tego, że są biedni- są jeszcze zdemoralizowani. A z tego jednoznacznie wynika, że nie tworzą już jako całość społeczeństwa.
Dlaczego akurat wyjeżdża dużo kobiet? Wielu mężczyzn- fachowców już wyjechało. Popyt na ich usługi- w szczególności po olimpiadzie- gwałtownie spadł. W pracach, do których zatrudnia się Poki (sprzątanie, opieka nad starcami i dziećmi) popyt nie spada.Co zrobić w kraju? Nie ma mieszkania, nie ma pracy- szuka sięszczęścia za granicą. Jak wyjedzie para- co raczej nie jest częste- to i tak dla nich nieźle. Jak wyjedzie pojedyńczy, młody człowiek "za chlebem"- najczęściej nastąpi tragedia. Głównie dla dzieci- wychowywanych samotnuie przez ojca lub matkę- albo co gorsza- przez obcych. Powoduje to spiralę upadku moralnego

--

Chiron

Data: 2012-09-12 18:32:07
Autor: Marek Czaplicki
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012 17:27:

[...]

Zastanawiasz się tylko co się dzieje gdy wyjeżdża ktoś. Oskarżasz tego kogoś. Nie dociekasz dlaczego to zrobił/zrobiła? Ja powiedziałem że odpowiednią rzeczą byłoby zbadanie przyczyn niż załamywaniem rąk nad faktami. Tylko wtedy gdy będzie naprawdę wiadomo dlaczego ludzie robią jakieś rzeczy to będzie można naprawdę zapobiegać temu.
Za komuny ludzi wyjeżdżających za granicę na stałe też oskarżano o najgorsze rzeczy. Myślenie że każdy powinien mimo wszystko siedzieć tu gdzie się urodził ma w sobie pozostałości Polski szlacheckiej, kiedy to "przywiązywano" chłopa do ziemi. W XXI wieku, w okresie globalizacji oskarżać ludzi, że poszukują dla siebie lepszego miejsca na Ziemi, bez zbadania przyczyn takiego stanu rzeczy?
Ja też mogę powiedzieć dlaczego np kobiety wyjeżdżają. Myślę mianowicie, że sprawa jest głębsza. Kobiety decydują się na wyjazd bo: przez lata całe mówią mężczyznom że potrzeba jest żłobków, przedszkoli, przez lata oczekują że wszyscy przestaną się kręcić wokół ich brzuchów. Wg mnie za dużo osób o tym tylko myśli. Zamiast hucznie ogłaszanych nowych polityk prorodzinnych, zacznie się w końcu wprowadzać i trzymać politykę ukierunkowaną na ludzi, na dzieci. A tak co nowa czereda dopcha się do władzy to zamiast twórczo rozwijać politykę poprzedników, generuje słowa o tym co poprzednicy sp....lili.

Data: 2012-09-12 19:16:46
Autor: Chiron

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k2qde7$c19$1node1.news.atman.pl...
[...]

Gdzie znalazłeś w moim pisaniu oskarżenie wyjeżdżających ? Ciekawe...

[...]
Jak powyżej. Ani razu nie rzuciłem oskarżeń. Stwierdzam tylko fakty. I to, czy jest to korzystne czy nie dla społeczeństwa. Ba! Z tego punktu widzenia napisałem, że nie jest źle, jak oboje wyjadą razem- tam mają dzieci, i w ogóle- są razem.

[...]

Ciekawe prawisz. W czasach, kiedy u njas nikt nie interesował się - jak piszesz- brzuchem kobiety, i były powszechne żłobki i przedszkola- to ludzie od nas spierniczali do USA (brak żłobków, przedszkoli- to znaczy były, ale płatne- i to drogo)- nie na odwrót. Jesteś pewien, że kobiety wolą zapierniczać8 godzin i realizować się zawodowo- a dzieci widzą tylko po pracy, czy może wolą, jak mąż zarabia tyle, że ona może wychowywać ich dzieci?

--

Chiron

Data: 2012-09-12 19:27:54
Autor: Marek Czaplicki
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012 19:16:

[...]

Ciekawie to będzie dopiero wtedy gdy gdy "ostatni zgasi światło". :)
A na poważnie. Czy masz jakieś badania na temat przyczyn? Czy tylko tak sobie gdybasz? Mówisz, że kobiety wolą siedzieć w domu, aż ich "pan i władca" zarobi na życie? A co wtedy z taką kobietą "kurą domową" kiedy ich mężów zabraknie? Myślisz, że kobiety nie potrafią myśleć o przyszłości, przewidywać faktów, które mogą się zdarzyć? Za granicę wyjeżdżają kobiety i mężczyźni. Zabierają ze sobą dzieci. Nie chcą coraz częściej tu wracać. Polskie kobiety bardzo chętnie rodzą dzieci, jak słyszałem, w np Wlk Brytanii.

Data: 2012-09-12 19:34:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k2qgmq$gog$1node2.news.atman.pl...
[...]

To może jeszcze podzielcie się wrażeniami, jakie odnieśliście podczas rodzenia dzieci. Wasze porody były bolesne czy bezbolesne? I ile dzieci jeszcze chcecie urodzić?

Data: 2012-09-12 19:48:24
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012 19:34:

[...]

A Ty  masz coś do powiedzenia na temat "przyczyn" ucieczki kobiet z kraju? Czy chciałbyś poznać szczegóły porodu? W szkole podstawowej był film na ten temat. :)

Data: 2012-09-12 19:53:25
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k2qht8$ht4$1node2.news.atman.pl...
[...]

Chcę poznać twoje wrażenia gdy rodziłeś dzieci!

Data: 2012-09-12 11:03:55
Autor: emailstuffname@gmail.com
On 12 Wrz, 13:54, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Marek Czaplicki" <em...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:k2qht8$ht4$1node2.news.atman.pl...

> [...]

> ten
> temat. :)

Chcę poznać twoje wrażenia gdy rodziłeś dzieci!

ja tez:))

Data: 2012-09-12 19:56:07
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012 19:53:

Chcę poznać twoje wrażenia gdy rodziłeś dzieci!

To załóż wątek. Może ktoś Ci odpowie? :)

Data: 2012-09-12 20:00:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k2qibn$ht4$2node2.news.atman.pl...
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012
19:53:

Chcę poznać twoje wrażenia gdy rodziłeś dzieci!

To załóż wątek. Może ktoś Ci odpowie? :)

Ciekawe! Wiesz wszystko, co myśli kobieta, a tego nie możesz opisać?

Data: 2012-09-12 20:06:48
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka  w dniu środa 12 wrzesień 2012 20:00:

[...]

Nie wiem. Od początku piszę, że dobrze by było poznać przyczyny, a te można poznać po przeprowadzaniu badać socjologicznych. Czasami mówisz o przyczynach postępowania polityków. Czy to znaczy że nim jesteś?

Data: 2012-09-12 16:57:38
Autor: trybun
W dniu 2012-09-12 15:17, Andromeda pisze:

[...]

Coś sugerujesz? Wiesz, w ostatnim czasie dwie babki z mojej wsi wyszły za murzynów. I chociaż ich poznały w Londynie, to koniec końców wylądowały w Nigerii.  Myślisz że przyczyna ucieczki Polek może leżeć w wielkości przyrodzenia Polaków a obcokrajowców? No bo co tam, w tej Nigerii za atrakcje  mogą je czekać skoro zdecydowały się porzucić Polskę?

Data: 2012-09-12 10:37:22
Autor: Marek
W dniu środa, 12 września 2012 16:57:21 UTC+2 użytkownik trybun napisał:
W dniu 2012-09-12 15:17, Andromeda pisze:

 Myślisz że przyczyna ucieczki Polek może leżeć w wielkości przyrodzenia Polaków a obcokrajowców?

Jak takie fiutki , jak ty, na tej wsi mieszkaja, to nie dziw sie, ze baby uciekaja ... niech bedzie nawet czarny, ale chociaz te 12 cm musi miec.

Ty, Jadrys , probuj moze jezykiem je zadowalac.

Data: 2012-09-14 09:29:25
Autor: trybun
W dniu 2012-09-12 19:37, Marek pisze:

[...]

Cześć e-zop. Wiedz że ja mimo wszystko nie jestem w stanie zatrzymać w Polsce wszystkich babek.  A gdzie ty jesteś, gdzie twój patriotyczny obowiązek zatrzymywania kobiet w kraju nad Wisłą?

Data: 2012-09-14 11:52:39
Autor: Marek
W dniu piątek, 14 września 2012 09:27:56 UTC+2 użytkownik trybun napisał:

> [...]

Cześć e-zop. Wiedz że ja mimo wszystko nie jestem w stanie zatrzymać w Polsce wszystkich babek.  A gdzie ty jesteś, gdzie twój patriotyczny obowiązek zatrzymywania kobiet w kraju nad Wisłą?

Ja juz swoje odrobilem.
Za moich czasow nie uciekaly.

Data: 2012-09-14 22:30:21
Autor: boukun

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:7c3059a3-2c59-433d-8462-26de1095ae82googlegroups.com...

> [...]

Polsce wszystkich babek.  A gdzie ty jesteś, gdzie twój patriotyczny

obowiązek zatrzymywania kobiet w kraju nad Wisłą?

I nie było AIDSa, ha, ha, ha. My to mieliśmy boskie życie w PRLu...

boukun

Data: 2012-09-15 09:13:39
Autor: trybun
W dniu 2012-09-14 20:52, Marek pisze:

[...]

W tych sprawach nie powinno się nigdy nie przechodzić na emeryturę..

Data: 2012-09-12 11:35:42
Autor: Grzegorz Z.
Voyager napisał:

że chodzi tutaj o bliskie nam osoby - nasze matki i żony.

'Katastrofa demograficzna' to jest we wszystkich krajach dookoła. Akurat
zahamowanie mnożenia się na potęgę to jedno z nielicznych pozytywnych
osiągnięć naszego kraju.

Jak to sobie wyobrażasz? Skąd niby miało by się wziąć żarcie dla biliona
mieszkańców Ziemi? A może chcesz ich wykarmić Soylent Green?

--
"Niechaj będzie przeklęty bóg ojciec i syn, i duch, i matka najświętsza, i
całe królestwo niebieskie"

Data: 2012-09-12 06:13:59
Autor: Andromeda
On 12 Wrz, 11:35, "Grzegorz Z." <kara...@poczta.onet.pl> wrote:
Voyager napisał:

> [...]

--
"Niechaj będzie przeklęty bóg ojciec i syn, i duch, i matka najświętsza, i

   A ty widziałeś jakiś kraj normalny dookoła, aby z niego baby wiały
tak że wręcz kopyta łamią? Tu nie chodzi o przeludnienie, ale o
warunki życia jakie stworzono kobietom, że niedługo na kozy przyjdzie
się przerzucić i powód jest jeden moim zdaniem. Od lat w Pl kobiety
wsadza się w katolickie dyby i pogarsza im warunki życia katolicką
pogardą.

Data: 2012-09-12 15:16:52
Autor: Chiron
Użytkownik "Andromeda" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:41f9b8c2-299e-4176-9be2-954fb6cfac69p5g2000vbl.googlegroups.com...

[...]
==============================

ROTFL!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2012-09-12 17:40:24
Autor: leszek niewiadomski
Voyager napisał:

[...]

A myslalem, ze to glownie z Bialorusi, Ukrainy i Rosji zwiewaja baby. Robia za opiekunki dla dzieci, starych, studiuja, ucza sie nowych zawodow (np. pielegniarek) i staraja sie zostac na Zachodzie (pozwolenie na prace, maz itp.). Z innych krajow spoza Unii tez podobnie.
A Polki? Jak obserwuje doniesienia z kraju i szczegolnie gdy czytam niektore polskie grupy dyskusyjne (99% glosy panow), to nie dziwie sie, ze zwiewaja baby.
--
ln.

Data: 2012-09-12 11:57:46
Autor: Andromeda
On 12 Wrz, 17:40, leszek niewiadomski <les...@invalid.invalid> wrote:

> [...]

ln.
--
Sw Zbigniew z Łącka - patron lesnikow, grzybiarzy i ukaszonych przez

  No nie jest to dziwne, gdy jakąś grupę społeczną zaczynają
instytucje umniejszać, to rośnie też przemoc do tej grupy. Pamiętam
wypowiedź znajomej siostry, która mnie mowe odebrała, a mianowicie-
jakby mogli to by nas na stosach spalili i to z trwogą w głosie
wypowiedziane.

Data: 2012-09-12 18:03:33
Autor: boukun

Voyager napisał:

[...]

A Polki, podmywają Niemcom dupy, w ilości kilku milionów, spieprzają i wychodzą za Turków, bo tu im każą zdychać do 67 lat...

boukun

Data: 2012-09-12 20:49:05
Autor: leszek niewiadomski
Am 12.09.2012 18:03, schrieb boukun:

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w
wiadomości news:k2qad8$gd$1online.de...
Am 12.09.2012 15:13, schrieb Andromeda:
On 12 Wrz, 11:35, "Grzegorz Z." <kara...@poczta.onet.pl> wrote:
Voyager napisał:

Ĺźe chodzi tutaj o bliskie nam osoby - nasze matki i Ĺźony.

[...]

Tutaj czlowieku juz od lat obowiazuje renta docelowo od 67 roku zycia. Demografia, kolego, demografia!
Poczytaj sobie najlepiej to:

>Racjami państwa (i przyszłością systemu emerytalnego), według CBOS, nie przejmuje się aż 77 proc. obywateli. Są przeciwni wydłużaniu wieku emerytalnego, mimo że tempo, jakie zapowiedział premier, miałoby być dość wolne. Każdego roku pracowalibyśmy tylko o trzy miesiące dłużej. W 2030 r. już do 67 lat. Demografowie, a zwłaszcza ekonomiści, nie rozumieją tego uporu i oporu: przecież tylko dłuższa praca gwarantuje nam nieco lepszą emeryturę. Im później się na nią zdecydujemy, tym wyraźniej będzie ona wyższa. Z dwóch powodów. Pierwszy – zaoszczędzimy więcej. Drugi – suma oszczędności dzielona będzie przez mniejszą liczbę miesięcy, jakie – statystycznie – zostaną nam do końca życia. Dłuższą pracą najbardziej zainteresowane powinny być właśnie kobiety. Ich świadczenia będą bowiem głodowe. Jeśli nic się nie zmieni, połowa pań nie zaoszczędzi nawet na emeryturę minimalną.<

Więcej pod adresem http://www.polityka.pl/rynek/ekonomia/1523627,1,czy-dzisiejsi-30-latkowie-w-ogole-dostana-emerytury.read#ixzz26HTLhblG

Ale mnie chodzilo raczej o co innego: Moim zdaniem wiele Polek (nie bede przesadzal i pisal, ze wszystkie, bo nie wiem) ucieka, bo nie chce zyc wsrod jeczacych, majacych dwie lewe rece nieudacznikow. A moze marza sobie, ze spotkaja takiego goscia?

>Przylot do Madrytu nie byl zbyt przyjemny: samolot sie spoznil, trafilem w rece policji antynarkotykowej, a kiedy juz odpowiedzialem na wszystkie glupie pytania w stylu: czy wracasz z tym samym plecakiem, z ktorym wyjechales, bylo po ptokach, czyli po odlocie mojego samolotu do Berlina. Potem dwie godziny w kolejce po nowa karte pokladowa na nastepny samolot, ktory odlatywal dopiero wieczorem. Zjadlem darmowy lunch na lotnisku, a potem ruszylem na zwiedzanie Madrytu. Niestety lalo przez caly dzien, wiec zrobilem tylko "niezbedne" zakupy :) i wrocilem na lotnisko, gdzie przygotowalem sie do wieczornego lotu spozywajac kilka piwek. W samolocie spalem juz, zanim sie oderwal do ziemi, a obudzilem sie dopiero po ladowaniu. Tym razem policji narkotykowej nie bylo, Michail byl tak dobry, ze po mnie wyjechal, a w lodowce chlodzio sie Tyskie :) Piekny koniec ch*jowego dnia!<
http://lachman.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?4

Az dziw wiec bierze, ze niektore majac mozliwosci zostaja, choc chlop nierob, nieuk, brudas, pijak, pasozyt, dziwkarz ...

--
ln.

Data: 2012-09-12 21:30:35
Autor: Trefniś
Katastrofa demograficzna, polki wieją na po tęge.
W dniu 12.09.2012 o 20:49 leszek niewiadomski <leszek@invalid.invalid>  pisze:

(...)
Jeśli nic się nie zmieni, połowa pań nie zaoszczędzi nawet na emeryturę  minimalną.<
(....)

I to jest właśnie prawdopodobnie klucz - "jeśli nic się nie zmieni".
Zaskakujące, Ĺźe wiedzą to zarĂłwno ekonomiści, jak i politycy, a nie  przyjmują do wiadomości :)
A im dłużej czekają, tym będą mieli większe straty własne :)
To się nazywa brak wyobraĹşni. Tzw. prawa ekonomii nie są dane raz na  zawsze "od Boga", moĹźna je zmieniać...

"Matematyka nie może wypełnić życia, ale nieznajomość matematyki już
niejednemu wypełniła. (Ex. gratum: dendrometrzy i ekonomiści)."
Hugo Steinhaus, matematyk, współtwórca lwowskiej szkoły matematycznej.

--
Trefniś

Data: 2012-09-12 21:38:56
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.wkje49r3lwt084vectranet.wroclaw.vectranet.pl...
W dniu 12.09.2012 o 20:49 leszek niewiadomski <leszek@invalid.invalid>
pisze:

(...)
Jeśli nic się nie zmieni, połowa pań nie zaoszczędzi nawet na emeryturę minimalną.<
(....)

I to jest właśnie prawdopodobnie klucz - "jeśli nic się nie zmieni".
Zaskakujące, że wiedzą to zarówno ekonomiści, jak i politycy, a nie
przyjmują do wiadomości :)
A im dłużej czekają, tym będą mieli większe straty własne :)
To się nazywa brak wyobraźni. Tzw. prawa ekonomii nie są dane raz na
zawsze "od Boga", można je zmieniać...

"Matematyka nie może wypełnić życia, ale nieznajomość matematyki już
niejednemu wypełniła. (Ex. gratum: dendrometrzy i ekonomiści)."
Hugo Steinhaus, matematyk, współtwórca lwowskiej szkoły matematycznej.

================================

Chyba nie wszyscy, tylko opozycja, jeśli jest przeciwna zmianom, które są nieodzowne.

Data: 2012-09-12 21:55:04
Autor: Trefniś
W dniu 12.09.2012 o 21:38 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> pisze:

Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@interia.pl> napisał w wiadomości  news:op.wkje49r3lwt084vectranet.wroclaw.vectranet.pl...
W dniu 12.09.2012 o 20:49 leszek niewiadomski <leszek@invalid.invalid>
pisze:

(...)
[...]

===============================>
Chyba nie wszyscy, tylko opozycja, jeśli jest przeciwna zmianom, które  są nieodzowne.

Że zmiany są nieodzowne, wiedzą dokładnie wszyscy - banał :)

Tyle, że chodzi o wzniesienie się ponad prymitywne: "trzeba dłużej  pracować, bardziej wydajnie, mniej zarabiać, obniżać podatki bogatym,  KONIECZNIE dużo kupować - a najlepiej na kredyt w banku"...

Przecież już teraz widać, że taka ekonomia się nie sprawdza. Jej  "sponsorzy" się postawią prędzej czy później :)
Nadal twierdzę za prof. Steinhausem, że ekonomiści są słabi w matematyce.

"Prawa ekonomii obowiązują tylko dlatego, że ludzie w nie wierzą.."
:)

--
Trefniś

Data: 2012-09-13 00:12:07
Autor: boukun

Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.wkjf92ya07vw5gvectranet.wroclaw.vectranet.pl...
[...]

pisze:

(...)
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Poczytaj sobie:

Rząd robi głupio, RPP jeszcze głupiej
- W zapewnienia rządu nie wierzę, bo nie było wśród nich takich, które by się sprawdziły - komentuje dla Wirtualnej Polski Robert Gwiazdowski zapowiedź obniżenia w założeniach do budżetu na 2013 roku dynamiki PKB. Zdaniem szefa Centrum im Adama Smitha ważniejsze niż wzrost gospodarczy jest obecnie zadbanie o wzrost zatrudnienia.

Zdaniem Roberta Gwiazdowskiego to nie kryzys europejski powinien być dzisiaj głównym powodem zmartwień, ale błędy popełniane w naszym kraju. Robert Gwiazdowski twierdzi, że w polskiej gospodarce drzemie olbrzymi potencjał. Niestety jest on przez nas samych tłumiony.

- Nie jesteśmy w strefie euro, ale wynikającej z tego suwerenności finansowej nie wykorzystujemy. Rada Polityki Pieniężnej w momencie, kiedy pojawiają się jakiekolwiek oznaki kryzysu, robi głupoty zwiększając stopy procentowe - mówi prezydent Centrum im. Adama Smitha.

Jak zaznacza, to nie jest kwestia tylko tego roku. Podobna sytuacja miała miejsce w 2007 oraz w 2000. Jego zdaniem powinny zmienić się priorytety naszego rozwoju ekonomicznego. Położenie naszego kraju w naturalny sposób predestynuje nas do bycia handlową potęgą, robiącą interesy zarówno ze wschodnią i zachodnią częścią Europy.

Ekonomista przyrównuje obecne koszty pracy do podatku akcyzowego.
- Aby pracownik dostał 2400 zł na rękę, pracodawca musi wydać 4100 zł. To jest absurd ekonomiczny. W takich warunkach trudno o wzrost gospodarczy - stwierdza.

Jego zdaniem ważniejsze niż wzrost PKB jest to, co dzieje się obecnie z rynkiem pracy, bo to wzrost zatrudnienia oraz większa wydajność sprawiają, że gospodarka rośnie. Komentując planowany przez rząd wzrost deficytu budżetowego z 35 mld zł w tym roku do 35,6 mld zł, ekonomista mówi, że tutaj akurat częściowo powinniśmy rządowi zaufać.

- Pewne jest, że dług publiczny będzie rósł. Czy akurat tylko o tyle? W to śmiem już wątpić. Cieszyłbym się jeśli nie podniesione zostaną przy okazji podatki, na przykład VAT - mówi Robert Gwiazdowski.

boukun

Data: 2012-09-13 00:24:03
Autor: Trefniś
W dniu 13.09.2012 o 00:12 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

No i?
Co tym cytatem chciałeś osiągnąć?
Poprzeć nieznajomość matematyki wśród ekonomistów?
Raczej tak...
:)

--
Trefniś
Nieszczęsny rodzaj ludzki tak został stworzony, że ci, którzy poruszają  się po gościńcu, zawsze będą obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczają  nowe szlaki. (Wolter)

Data: 2012-09-13 00:32:35
Autor: boukun

Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@interia.pl> napisał w wiadomości news:op.wkjm6drm07vw5gvectranet.wroclaw.vectranet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Matematyka jest taka, Polska została sprzedana już w 1989 roku i od tamtej pory systematycznie zaorana... W Polsce likwiduje się miejsca pracy i w ich miejsce stawia blaszane łagry pracy typu TESCO... Jesteśmy śmietnikiem Europy, w którym ląduje towar drugiej kategorii, mamy skupować śmiecie, a nie tworzyć nic własnego, więc pieniądze się muszą skończyć, bo te zarabiane przez miliony Polaków na banicji przy podmywaniu Niemcom dup nie starczą na jakąkolwiek ekonomię...

boukun

Data: 2012-09-14 09:24:27
Autor: trybun
W dniu 2012-09-13 00:45, Trefniś pisze:
[...]

A tak! Tak właśnie wygląda prawda, a nie ten kit w mediach prawiący dyrdymały o jakiejś "polskiej gospodarce".

Data: 2012-09-15 08:54:33
Autor: Trefniś
W dniu 14.09.2012 o 09:24 trybun <Che@yahoo.com> pisze:

[...]

"Niektórzy uważają, że powtarzać znaczy rozumieć"
:)

Sięgnij do poprzednich wypowiedzi i sprawdź, kto tu robi za oszołomionego  tzw. prymitywną ekonomią, podbudowaną chorobliwie do tego jakimś "polskim  mesjanizmem".

Kto zaś wyśmiewa niedouków nie potrafiących liczyć - czyli tzw..  ekonomistów.

A następnie wywal swoją stopkę "Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą  należy walczyć..."
bo robisz z siebie lokalny kabaret...
EOT

Data: 2012-09-15 09:32:04
Autor: trybun
W dniu 2012-09-15 08:54, Trefniś pisze:
[...]

Leży ci na sercu moje dobro? Tylko dlaczego każesz mi wywalać jedną z najlepszych sentencji jaką wymyśliłem? Przeważnie w kabarecie więcej powagi i zadumy niż np. w sejmie bądź senacie RP.

Data: 2012-09-15 11:19:05
Autor: Trefniś
W dniu 15.09.2012 o 09:32 trybun <Che@yahoo.com> pisze:

W dniu 2012-09-15 08:54, Trefniś pisze:

(...)

Leży ci na sercu moje dobro? Tylko dlaczego każesz mi wywalać jedną z  najlepszych sentencji jaką wymyśliłem?

Leży mi na sercu dobro wszystkich ludzi.
:)

Twoja (?) sentencja totalnie się kłóci z powielaniem przez Ciebie mitu o  jakimś szczególnym poszkodowaniu Polski i Polaków.
Moim zdaniem takowego nie ma - dostajemy dokładnie tyle, o ile potrafimy  zawalczyć/zadbać.
Walcz i dbaj, a nie wpisuj się w boukunową propagandę.

Choćby przez propagowanie Linuksa (byle nie w wersji  bogoojczyźniano-patriotycznej :) ).

Przeważnie w kabarecie więcej powagi i zadumy niż np. w sejmie bądź  senacie RP.

A to już zupełnie inna sprawa. Hasło "Jasio głupszy" nie jest żadnym  usprawiedliwieniem.

Data: 2012-09-12 23:48:15
Autor: boukun

Voyager napisał:

[...]

Nie pierdol oszuście, bo ustawa była latami przygpotowywana w Niemczech, a weszła w życie dopiero od tego roku i ma ona polegać na tym, że co rok o jeden miesiąc wydłuża się wiek emerytalny. Czyli, w tym roku mężczyźni idą na emeryturę w wieku 65 lat i jednego miesiąca, do końca następnego roku w wieku 65 lat i dwóch miesięcy... i tak dalej...

W Polsce dyktator Tusk wprowadził dyktatem w ciągu miesiąca podłożoną mu przez Merkel ustawę i gnębi niemiłosiernie Polaków w ten sposób, że okrada ich z dwóch lat emerytury w przyśpieszonym tempie, tak, że już pod koniec następnego roku, mężczyźni będą mogli przejść na emeryturę mając 65 lat i trzy miesiące, czyli już za rok będziemy mieli dłuższy wiek emerytalny jak Niemcy o jeden miesiąć, z każdym następnym rokiem ten wiek u nas będzie się o kolejne trzy miesiące wydłużał, gdy tymczasem w Niemczech tylko o miesiąc. Według niemieckiej ustawy, ja przejdę na niemiecką emeryturę w wieku 66,5 lat w 2028 roku, a na polską oczywiście w wieku 67 lat pół roku później, bo już w 2020 roku wszyscy mężczyźni w Polsce będą mogli przejść na emeryturę dopiero w wieku 67 lat...

I kwetia najważniejsza, Polacy żyją średnio 8 lat krócej jak Niemcy, więc jaki chuj nas niszczy dyktator Tusk?

Żeby pracować, musi być praca, a w Polsce od 1989 roku wszystkie zakłady pracy zaorali i zlikwidowali. Emerytury są rewaloryzowane lepiej jak zarobki, tak więc po raz kolejny nie pierdol, że ktokolwiek dostanie większą emeryturę, jak będzie dwa lata dłużej wegetował na śmietniku...

boukun

Data: 2012-09-12 23:56:47
Autor: Chiron

Voyager napisał:

[...]

Wiesz- ale zwykłą kukłę- wydmuszkę nazwać dyktatorem?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-09-13 00:23:59
Autor: boukun

Voyager napisał:

[...]

Nie pierdol oszuście, bo ustawa była latami przygotowywana w Niemczech, a weszła w życie dopiero od tego roku i ma ona polegać na tym, że co rok o jeden miesiąc wydłuża się wiek emerytalny. Czyli, w tym roku mężczyźni idą na emeryturę w wieku 65 lat i jednego miesiąca, do końca następnego roku w wieku 65 lat i dwóch miesięcy... i tak dalej...

W Polsce dyktator Tusk wprowadził dyktatem w ciągu miesiąca podłożoną mu przez Merkel ustawę i gnębi niemiłosiernie Polaków w ten sposób, że okrada ich z dwóch lat emerytury w przyśpieszonym tempie, tak, że już pod koniec następnego roku, mężczyźni będą mogli przejść na emeryturę mając 65 lat i trzy miesiące, czyli już za rok będziemy mieli dłuższy wiek emerytalny jak Niemcy o jeden miesiąc, z każdym następnym rokiem ten wiek u nas będzie się o kolejne trzy miesiące wydłużał, gdy tymczasem w Niemczech tylko o miesiąc. Według niemieckiej ustawy, ja przejdę na niemiecką emeryturę w wieku 66,5 lat w 2028 roku, a na polską oczywiście w wieku 67 lat pół roku później, bo już w 2020 roku wszyscy mężczyźni w Polsce będą mogli przejść na emeryturę dopiero w wieku 67 lat...

[...]

Kukła, wydmuszka, ale niestety i dyktator...

boukun

Data: 2012-09-13 08:23:09
Autor: Chiron
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:k2r2bg$ves$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ale IMO on nie ma nic- zupełnie nic do powiedzenia. Ostatnio nawet żalił się jego synalek, że tatusia podsłuchują. Jakby co do czego- to rządzący wskażą go jako winnego całego nieszczęścia Polski- i posadzą nową kukiełkę.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-09-13 10:13:36
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

Hej! Geniusze! Żeby pracować, to trzeba pracować! I to jest ta podstawowa prawda.
Mówienie o tym, że chcesz pracować jest tylko mówieniem.

Data: 2012-09-13 12:52:02
Autor: boukun

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:505195b1$0$1312$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Żeby móc pracować, to musi być godziwa praca, a tej już w Polsce nie ma. Ta była tylko w PRLu i najlepsza do czasu Gierka...

boukun

Data: 2012-09-13 20:49:45
Autor: leszek niewiadomski
Am 13.09.2012 12:52, schrieb boukun:

[...]

Niewiele pomyslow z czasow PRLu mi sie podoba, ale jeden byl dobry i szkoda, ze zostal porzucony: tepienie pasozytow spolecznych. Zyciowi nieudacznicy, jednostki o dwoch lewych rekach, wykorzystujacy rodzine (np. malzonki), wymyslajacy dla swego lenistwa alibi o godziwej pracy, ktorej nie ma (a cholera, trzeba szukac, uczyc sie, ruszac glowa)  mieli trudne zycie w tamtych czasach. To se ve vrati?!
--
ln.

Data: 2012-09-13 22:07:27
Autor: boukun

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:k2t9s9$hev$1online.de...
[...]

Niezła idea, musielibyśmy cały paplament wytępić...
Jaki ty masz cel wtrącać się do polskiej polityki, będąc volksdeutschem?

boukun

Data: 2012-09-13 22:41:22
Autor: leszek niewiadomski
Am 13.09.2012 22:07, schrieb boukun:

[...]

Pewnie chodzi o tzw. volkswagendeutsche? Niestety ani nie pochodze ze Slaska ani nie zrzeklem sie polskiego obywatelstwa ani nie mialem w rodzinie volksdeutschow. Nie wypominam dzieci z obywatelstwem obcym. Never mind. A elementy co posluguja sie argumentami ad hominem (w slowniku wyrazow obcych lub wikipedii powinno byc wyjasnienie) po prostu plonkuje.
--
ln.

Data: 2012-09-13 22:51:06
Autor: boukun

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:k2tgdi$md3$1online.de...
[...]

Mnie nie splonkujesz, bo jesteś ode mnie uzależniony...

boukun

Data: 2012-09-13 23:04:01
Autor: leszek niewiadomski
Am 13.09.2012 22:41, schrieb leszek niewiadomski:
[...]

Sorry mialo byc argumentum ad personam, ale tak czy inaczej *plonk*.
--
ln.

Data: 2012-09-13 22:51:55
Autor: Chiron
[...]

Ile Ty wtedy miałeś lat? W ogĂłle byłeś juĹź na świecie? Bo to są po prostu wymysły. Było ogromne bezrobocie- ludzi lokowano w zakładach pracy, gdzie najczęściej nie było nic do roboty- więc się demoralizowali. Walka z "niebieskimi ptakami"- o ktĂłrej tu piszesz, polegała na przymusowanym "zatrudnieniu" kogoś takiego w firmie, gdzie najczęściej 8 godzin "czy się stoi czy się leĹźy". Ustawa ta była opresyjna nie  tylko w stosunku do Ĺźyciowych nieudacznikĂłw, ale takĹźe w stosunku do ludzi zaradnych i przedsiębiorczych- ktĂłrzy np parali się handlem.
Jednak najważniejsze jest to, że taka ustawa funkcjonowała za Gomułki, w drakońskiej postaci za Jaruzelskiego- ale_nie_za_Gierka.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-09-14 09:21:58
Autor: trybun
W dniu 2012-09-13 22:51, Chiron pisze:

[...]

Naprawdę ponosi Cię fantazja, Chironie. Sporo czasu mieszkałem przy zakładzie przemysłowym, i widząc te nowiutkie wagony codziennie wyjeżdżające z fabryki trudno by przypuszczać że ludzie w tej fabryce nic nie robili.

Data: 2012-09-14 19:18:25
Autor: Chiron

Użytkownik "trybun" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:k2um0a$kut$2node1.news.atman.pl...
[...]

Pracowali:
1. niewydajnie
2. przestarzałymi technologiami (np Elester Łódź w 1987r produkował pełnoolejowe wyłączniki- w Zachodniej Europie zakończono ich używanie 30 lat wcześniej)
3. pracę jednej osoby wykonywało kilka
4. wykonywali często nikomu niepotrzebną pracę

--

Chiron

Data: 2012-09-15 09:13:30
Autor: trybun
W dniu 2012-09-14 19:18, Chiron pisze:

[...]

1/ Kto tak twierdzi, i na jakiej podstawie?
2/ Jakość towarów PRLowskich była lepsza od tych z krajów zachodnich. Poza autami, oczywiście.
3/ kolejny mit - pamiętam sprawę z HCP - w acetylenowni zasłabł i zmarł operator. Zarzuty prokuratorskie to m.in niedopuszczalność jednoosobowych zmian. Przez jakiś czas jakiś czas zmiany były dwuosobowe, a później i tak wszystko wróciło do starych, przed wypadkowych porządków. Sprawę znam z pierwszej reki.
4/ proszę o przykłady? Bo Ty Chironie zdajesz się opierać swoja zdanie na komediach Barei, a nie na osobistej znajomości tematu.

Data: 2012-09-14 10:08:41
Autor: leszek niewiadomski
[...]

Ile Ty wtedy miałeś lat? W ogóle byłeś już na świecie? Bo to są po
[...]
najczęściej 8 godzin "czy się stoi czy się leży". Ustawa ta była
opresyjna nie  tylko w stosunku do Ĺźyciowych nieudacznikĂłw, ale takĹźe w
stosunku do ludzi zaradnych i przedsiębiorczych- którzy np parali się
handlem.
Jednak najważniejsze jest to, że taka ustawa funkcjonowała za Gomułki, w
drakońskiej postaci za Jaruzelskiego- ale_nie_za_Gierka.

Tow Wieslawa pamietam i nie tylko, ale ta moja "pochwala" ancient regime'u byla tylko na uzytek pasozyta ze Swidnicy. Obnosi sie ze swoim lenistwem, wiec trudno sie dziwic takiej skrojonej do niego wycieczce. ;-) Ale kazdy przedzie jak chce i potrafi. Czeka az "godziwa praca" do niego przyjdzie, wiec moze sie pobyczyc najwyzej w Lebie lub nad zalewem Witoszowka. Nie sieje, nie orze, gdzie popatrzy tam jego zboze. ;-)
--
ln.

Data: 2012-09-13 17:40:37
Autor: Chiron
[...]

Tak bardzo Cię to boli, prawda? I odejdziesz z tego świata- życzę, żebyś żył długo- i nie będziesz wiedział nawet, dlaczego Cię to tak boli. A to takie oczywiste
:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-09-13 11:01:16
Autor: Marek
W dniu środa, 12 września 2012 15:13:59 UTC+2 użytkownik Andromeda napisał:

> [...]

się przerzucić i powód jest jeden moim zdaniem. Od lat w Pl kobiety

wsadza się w katolickie dyby i pogarsza im warunki życia katolicką

Wola wybrac muzulmanski szacunek...???

Data: 2012-09-13 11:35:48
Autor: Andromeda
On 13 Wrz, 20:01, Marek <mwisniewski2...@googlemail.com> wrote:

> [...]

> się przerzucić i powód jest jeden moim zdaniem. Od lat w Pl kobiety

> wsadza się w katolickie dyby i pogarsza im warunki życia katolicką

Nie, zachodnią wolność, bo katolicyzm i Islam to szambo.

Katastrofa demograficzna, polki wieją na potęge.