Katastrofa w Smoleńsku nowa odsłona

Data: 2010-06-02 15:21:03
Autor: sofu
Katastrofa w Smoleńsku nowa odsłona
Stenogramy z rozmów w kabinie pilotów Tupolewa powoduja, że jeszcze mniej
rozumiemy z tego wszystkiego niż dotychczas. Dziwi niska jakość nagrań,
niesłyszalnośc wielu wypowiedzi i duże ich zaszumienie. Ale także pewna
nielogiczność, niespójność wydarzeń w kabinie pilotów i reakcji na szybko
zmieniajaca się tam sytuacje.
Mysle, ze nalezałoby zbadać nagrania pilotów w typowym locie Tupolewa
jakiego jeszcze mamy i porównanie ich z nagraniem prezydenckiego
samolotu.Czy rzeczywiscie ten typ tak ma (jest tak ch...y), czy tez nagranie
katastrofalnego lotu znacząco odbiega jakością od swego rodzaju normy?
Silniki Tupolewa znajduja sie w tyle maszyny jedyne co mogłoby zakłocać
nagranie to szum urzadzen pokładowych i wiatru za oknem. Dziwie sie, że nie
zaopatrzono samolotu w urzadzenia rejestrujące wielopunktowo dzwiek i obraz.
To nie byl zwyczajny rejsowy samolot. Dzis rejestruje sie obraz i dzwiek z
byle jakiego sklepu o banku nie wspominając. Dla czego wiec nie zrobiono
tego w samolocie rządowym? Dzis kamery i mikrofony sa tanie. Samo urzadzenie
rejestrujace mogłoby by byc nieduże oparte o cyfrowe pamieci typu flash.
Mozna by niewielkim kosztem zbudowac urzadznie ktore bez zadnej watpliwości
pokazałoby co działo sie w kabinie pilotów i nie tylko tam?
Od lat wiadomo że zmanipulowany materiał celowo sie zaszumia np poprzez
nakładanie szumu albo wielokrotne nagrywanie tego samego materiało na taśmy
analogowych magnetofonów, aby szczegóły były rozmyte i nierozpoznawalne.
Mozna wtedy tuszować ew. fałszerstwo: wycinania fragmentów rozmówz nagrań
albo wyciszanie ich i czynienie nierozpoznawalnymi. Jakby na to nie patrzył
bardzo dziwny był ten wypadek i reakcja załogi samolotu tuz przed
katastrofą.
Chyba ze materiał dzwiekowy został zmanipulowanuy i dostosowany do z góry
obranej tezy wydarzeń. Ale i wtedy całe nagranie jest jakies kalekie, mozna
powiedziec ze nieudolnie zrobione.

sofu

Data: 2010-06-02 06:45:30
Autor: Payol
On 2 June, 14:21, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:

[...]

Ta... i moze jeszcze rozpierdzielic ta druga maszyne, zeby badania
byly jak najbardziej zblizone do realnych. Znajac zycie jak wygra
ktokolwiek inny niz kaczynski, zapewne chcialbys tez wsadzic go do
tego samolotu..... i niech pierdyknie o ziemie.
Wtedy juz bedziesz mogl smialo powiedziec... ooo to jednak wypadek
byl.

manipulacje, uklady, tajemnice dzizes co wy lykacie, ze wszedzie ten
podstep widzicie?

peace
payol
http://www.touchtheworld.blox.pl

Data: 2010-06-02 07:37:35
Autor: HaMMeR
On 2 Cze, 15:45, Payol <payolsmiet...@googlemail.com> wrote:
> [...]

byl.

manipulacje, uklady, tajemnice dzizes co wy lykacie, ze wszedzie ten

My nic nie lykamy, bowiem 'katolom i moherom i krwawym pisowcom' nie
wypada..,
natomiast wiemy, co ty lykasz jak indyk plewy, a mianowicie,
lykasz i to w nadmiarze, zwykle GWno, az ci uszami wycieka
 co widac, slychac i czuc!
Poza tym, jestes 'w gosciach' i dobre wychowanie nakazuje  sie
przedstawic po cieplym powitaniu, a juz napewno nie pozwala
' grzebac w trzewiach ' goszczacych...
Probujesz zrozumiec szczaku?

Data: 2010-06-02 09:02:47
Autor: Payol
On 2 June, 15:37, HaMMeR <tran...@aster.pl> wrote:

My nic nie lykamy, bowiem 'katolom i moherom i krwawym pisowcom' nie
wypada..,

ooo.. to cos nowego, a wypada katolom bluzgac na lewo i prawo...?

natomiast wiemy, co ty lykasz jak indyk plewy, a mianowicie,
lykasz i to w nadmiarze, zwykle GWno, az ci uszami wycieka
 co widac, slychac i czuc!

j/w gnido.

Poza tym, jestes 'w gosciach' i dobre wychowanie nakazuje  sie
przedstawic po cieplym powitaniu, a juz napewno nie pozwala
' grzebac w trzewiach ' goszczacych...

smierdzisz nienawiscia, smierdzisz jadem.... marna kreaturko.

Probujesz zrozumiec szczaku?

nawet nie probuje.... szkoda mi Cie.

Data: 2010-06-02 16:11:48
Autor: sofu

Użytkownik "Payol" <payolsmietnik@googlemail.com> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A co to trudnego przesłuchac tasme nagraną podczas normalnego lotu?
Trzeba zaraz samolot rozwalac?
Chyba tobie sie cos takiego marzy jak powtórka z katastrofy, bo mnie akurat
nie?!

Data: 2010-06-02 15:34:55
Autor: Lorn
sofu pisze:
Stenogramy z rozmów w kabinie pilotów Tupolewa powoduja, że jeszcze mniej
rozumiemy z tego wszystkiego niż dotychczas. Dziwi niska jakość nagrań,
niesłyszalnośc wielu wypowiedzi i duże ich zaszumienie.

Jakoś żaden z grupowych ekspertów nie wspomniał o nośniku jakim jest taśma magnetyczna. Czarna skrzynka nagrywa każdy lot na tej samej analogowej taśmie. Toteż jakość każdego nowego nagrania spada. Tutaj dla przykładu nagrany kokpit w czasie lotu Rosyjskiej załogi na TU-154: http://www.youtube.com/watch?v=BqzIV48iZ08
Kamera trzymana tuż za załogą... Wyobraź sobie teraz te mikrofony przymocowane do *konstrukcji* samolotu.

Data: 2010-06-02 06:49:23
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 15:34, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
sofu pisze:

> [...]

Kamera trzymana tuż za załogą... Wyobraź sobie teraz te mikrofony

ale z tego co czytam zapis na tasmach jest jednak cyfrowy (tak jak np
bylo z pamiecia masowa do ZX Spectrum, czy np. dyskietki elastyczne
itp). Pewnie jest jakis rodzaj kompresji
tu jest cos niecos http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_skrzynka

ale w takim razie skad te szumy?????

Data: 2010-06-02 15:54:25
Autor: Lorn
sofu pisze:

[...]

Cyfrowy zapis posiadała skrzynka naszej produkcji 'jeśli się nie mylę' zapisująca niektóre parametry lotu. Stare Rosyjskie skrzynki opierają się na Taśmach magnetycznych. Kopie jakie otrzymaliśmy są na nośnikach cyfrowych.

tu jest cos niecos http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_skrzynka

"Większość dzisiejszych czarnych skrzynek to zapętlona taśma magnetyczna."

ale w takim razie skad te szumy?????

Jeszcze nie rozumiesz? :>

Data: 2010-06-02 07:20:32
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 15:54, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
DJ MC Donald Musk pisze:

> [...]

> tu jest cos niecoshttp://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_skrzynka

"Większość dzisiejszych czarnych skrzynek to zapętlona taśma magnetyczna."

To ty nie rozumiesz...
to nie jest tak jak analogowe przegrywanie kasety Video czy kasety
muzycznej na starym sprzecie.
Zapis jest w istocie analogowy ale w formie cyfrowej poprzez
przypisanie roznych czestotliwosci pasma slyszlanego do bitow i ko/
dekodowanie tego przez przetworniki A/C i C/A. Tu nie traci sie przy
przegrywaniu takiego materialu (nadgrywaniu go na tasme) - chyba, ze
do zupelnego zdarcia nosnika ale wtedy to sie juz niczego nie
zdekoduje. ZX Spectrum jako pamiec masowa mial zwykly magnetofon
kasetowy podlaczany do kompa przez gniazdo sluchawkowe. Commodore mial
magnetofon na kasety z dedykowanym magnetofonem. Tak to sie robilo gdy
nie bylo jeszcze twardych dyskow. To jest calkiem dobra metoda bo
pozwala(ła - kiedys) zmiescic duzo danych na tasmie. Poza tym tasma
jest nieczula np. na impuls EM. Proiblem jest tu z iloscia tych danych
bo od 768 do 98304 b/s. to jest za malo na dobre zapisanie dzwieku +
inne parametry. Dzwiek musi byc ostro kompresowany.

Data: 2010-06-02 16:31:37
Autor: Lorn

sofu pisze:
[...]

Wyczytałeś również jakim nośnikiem jest taśma magnetyczna? Jeśli nie...
to wracaj do lektury... Studiuj.

PS. Czy ty Musk rozumiesz różnicę między przegrywaniem, a nagrywaniem?

Data: 2010-06-02 07:40:30
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 16:31, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
DJ MC Donald Musk pisze:

> [...]

to wracaj do lektury... Studiuj.

PS. Czy ty Musk rozumiesz różnicę między przegrywaniem, a nagrywaniem?

a jest jakas?
w istocie jest to ZAWSZE proces zapisu na tasme magnetyczna.
z tym, ze przegrywanie to jest prozes kopiowania jednej tasmy
magnetycznej na druga
a nadgrywanie jest to drugi i kolejne procesy zapisu na te sama tasme
magnetyczna.

Ty chcesz mnie tego uczyc?

Czy wiesz, ze standard DV (cyfrowe wideo - popularne - uzywane w
malych kamerkach http://pl.wikipedia.org/wiki/DV_%28wideo%29) DV-cam
(cyfrowe video - kamery tv http://pl.wikipedia.org/wiki/DVCAM) - to sa
zapisy na TASMACH MAGNETYCZNYCH

Poczytaj troche o tym bo wiecej lekcji nie bedzie....

Data: 2010-06-02 16:48:06
Autor: Lorn

sofu pisze:
[...]

Ręce opadają. ;-P Resztę wyciąłem... Szkoda mego wzroku. :>
To tak łapotologicznie: Przegrywanie: Przenoszenie danych z nośnika na drugi "jaki chcesz... Cyfrowy, magnetyczny". :>
Nagrywanie: Zapis danych na nośniku jednokrotny lub wielokrotny jak w przypadku taśmy z czarnej skrzynki.
Teraz wróć do lektury i poczytaj sobie o taśmie magnetycznej.

Data: 2010-06-02 07:52:57
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 16:48, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
DJ MC Donald Musk pisze:

> [...]

przypadku taśmy z czarnej skrzynki.
Teraz wróć do lektury i poczytaj sobie o taśmie magnetycznej.

faktycznie rece opadaja...
- jesli masz cos do zarzucenia moim wywodom to to zrob bo na razie
wychodzi na to, ze sie z nimi nie zgadzasz tylko sam nie wiesz
dlaczego...

Data: 2010-06-02 16:55:46
Autor: u2
W dniu 2010-06-02 16:52, DJ MC Donald Musk pisze:
faktycznie rece opadaja...
- jesli masz cos do zarzucenia moim wywodom to to zrob bo na razie
wychodzi na to, ze sie z nimi nie zgadzasz tylko sam nie wiesz
dlaczego...

Nie dyskutuj z Lornem, to żaden inżynier. Zwykły pismak propagandysta.

Data: 2010-06-02 16:59:10
Autor: Lorn

sofu pisze:
[...]

Hehe Musk... Zabawny ludek jesteś. :> OK... jeśli to dla ciebie za ciężkie. EOT.

Data: 2010-06-02 17:04:30
Autor: u2
W dniu 2010-06-02 16:59, Lorn pisze:
Hehe Musk... Zabawny ludek jesteś. :> OK... jeśli to dla ciebie za
ciężkie. EOT.

Raczej dla ciebie, nieuku.

Data: 2010-06-02 17:08:28
Autor: Lorn
u2 pisze:
W dniu 2010-06-02 16:59, Lorn pisze:
Hehe Musk... Zabawny ludek jesteś. :> OK... jeśli to dla ciebie za
ciężkie. EOT.

Raczej dla ciebie, nieuku.

Jeśli nie masz nic do dodania w temacie, to racz swój pisowski język trzymać za zębami.

Data: 2010-06-02 08:15:08
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 17:08, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
u2 pisze:

> Raczej dla ciebie, nieuku.

Jeśli nie masz nic do dodania w temacie, to racz swój pisowski język
trzymać za zębami.

juz sie nie kompromituj...
Nie masz zielonego pojecia o tej technologii ale to nie wstyd. Ja sie
o ksiezach-pedalach np. nie wypowiadam bo nie mam ani doswiadczenia
jak CyC czy Klamecki, ani doglebnej wiedzy w tym temacie.

Data: 2010-06-02 17:15:38
Autor: u2
W dniu 2010-06-02 17:08, Lorn pisze:
Raczej dla ciebie, nieuku.

Jeśli nie masz nic do dodania w temacie, to racz swój pisowski język
trzymać za zębami.

Prawda tobie w oczy kole.

Data: 2010-06-02 08:41:49
Autor: HaMMeR
On 2 Cze, 17:35, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
u2 pisze:

> Prawda tobie w oczy kole.

Nie mnie matole :>

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Racja platfonsie!
Was scierwiarze, prawda sie nie ima.., was ona omija lukiem!!

Data: 2010-06-02 17:45:25
Autor: Lorn
u2 pisze:

[...]

Pewnie, że racja. :>

Was scierwiarze, prawda sie nie ima.., was ona omija lukiem!!

Na *prawdę* reagujecie jak na pisowca przystało, przykładem jest "u2", gdzie prawda nie mnie w oczy kole tylko tego matoła i ciebie :> Zero do powiedzenia w temacie natomiast czepiacie jak wypluta guma do buta :>

Data: 2010-06-02 17:50:22
Autor: Lorn
u2 pisze:
[...]

Wyślij sms o treści POMAGAM na numer 72902
Akcja Caritas Polska... Nie podaję TVN`owskiej bo się poparzysz. :>

Data: 2010-06-02 17:52:14
Autor: u2
W dniu 2010-06-02 17:50, Lorn pisze:
Współczuję.

Wyślij sms o treści POMAGAM na numer 72902
Akcja Caritas Polska... Nie podaję TVN`owskiej bo się poparzysz. :>

A cóż to ma wspólnego z tematem ? Znowu ściemniasz pełoski kundlu vel
tusku po kaszubsku. :)

Data: 2010-06-02 18:04:48
Autor: Lorn
u2 pisze:
[...]

Rozprawki na temat taśmy magnetycznej czy waszym szczekaniu na mnie? :>

Data: 2010-06-02 18:07:21
Autor: u2
W dniu 2010-06-02 18:04, Lorn pisze:
Wyślij sms o treści POMAGAM na numer 72902
Akcja Caritas Polska... Nie podaję TVN`owskiej bo się poparzysz. :>

A cóż to ma wspólnego z tematem ?

Rozprawki na temat taśmy magnetycznej czy waszym szczekaniu na mnie? :>

Każdy sądzi po sobie pełoski kundelku vel tusku po kaszubsku :)

Data: 2010-06-02 18:13:54
Autor: 'heÂŽsk'
On Wed, 02 Jun 2010 18:04:48 +0200, Lorn <ateagina@poczta.fm> wrote:

u2 pisze:
> [...]

coraz wiecej pisowskich "kundelkow" [(c) J.Glemp] ujada na psp. zmieniaja aliasy jak zwariowani, pakuje ich do kf. jest tam juz
ze 20-tu. od czasu do czasu potrzasam tym worem i obijam im zebra bejsbolem. wtedy ujadaja jak wsciekle. przeglodze ich
troche i wypuszcze 21 czerwca. niech sie zachlysna jadem.

--

 HeSk

Data: 2010-06-02 09:39:43
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 18:13, 'heÂŽsk' < WC15 bigbred...@interia.pl> wrote:
On Wed, 02 Jun 2010 18:04:48 +0200, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:

> Rozprawki na temat taśmy magnetycznej czy waszym szczekaniu na mnie? :>

coraz wiecej pisowskich "kundelkow" [(c) J.Glemp] ujada na psp.
zmieniaja aliasy jak zwariowani,

przeciez ty najczesciej zmieniasz ksywke!

Data: 2010-06-02 17:37:11
Autor: u2
Katastrofa w Smoleńsku nowa odsłona
W dniu 2010-06-02 17:35, Lorn pisze:
Prawda tobie w oczy kole.

Nie mnie matole

Współczuję.

Data: 2010-06-02 16:00:28
Autor: Pikolo
Katastrofa w Smoleńsku nowa odsłona
I to sa wlasnie efekty pozostawienia sledztwa i dowodow w lapach KGB...
No ale Tusk i PO mowia hurem - mamy pelne zaufanie do rosyjskich przyjaciol i nie widzimy zadnych nieprawidlowosci w sledztwie...

Data: 2010-06-02 16:03:49
Autor: Lorn
Pikolo pisze:
I to sa wlasnie efekty pozostawienia sledztwa i dowodow w lapach KGB...
No ale Tusk i PO mowia hurem - mamy pelne zaufanie do rosyjskich przyjaciol i nie widzimy zadnych nieprawidlowosci w sledztwie...

Sorry, ale ignorancja twoja i tobie podobnych jest zatrważająca. Tusk winien, że deszcz pada, zamach i jeden Bóg jeszcze wie co się wam w główkach uroiło.

Data: 2010-06-02 16:35:30
Autor: Pikolo

"Lorn" <ateagina@poczta.fm> wrote in message news:hu5oc9$uf3$3news.onet.pl...
Pikolo pisze:
[...]

-- -
Tusk winien, ze sledztwo jest w lapach ludzi, ktorzy wymordowali ponad 20 tys niewinnych Polakow i ukrywali to przez 50 lat.
Nie bede pisal o twojej ignorancji bo jest oczywista... skupilbym sie raczej na ogolniepojetej glupocie albo zlej woli.

Data: 2010-06-02 16:40:15
Autor: Lorn

Pikolo pisze:
[...]

Na jakiej podstawie miał odebrać Rosji prowadzenie śledztwa? Opierasz się na tym porozumieniu z 93roku? :>

Nie bede pisal o twojej ignorancji bo jest oczywista... skupilbym sie raczej na ogolniepojetej glupocie albo zlej woli.

Ależ pisz... Pośmieję się :>

Data: 2010-06-02 17:43:37
Autor: Pikolo

Pikolo pisze:
[...]

A co, masz jakies informacje, ze przestalo obowiazywac?

Data: 2010-06-02 17:48:27
Autor: Lorn

Pikolo pisze:
[...]

Oczywiście, że mam... Umowa z Rosją z roku 1993 nie obowiązuje prawnie, ale kogo to obchodzi? :> Wyjaśnienie: Umowa ta nigdy nie została ratyfikowana przez rząd RP, strona rosyjska 'prawem kto pierwszy to i my' olała sprawę.

Data: 2010-06-03 10:20:25
Autor: Pikolo

Pikolo pisze:
[...]

Podaj zrodla swoich domniemywan? Umowa byla bilateralna i nie wymaga zadnego ratyfikowania, podobnie jak inne umowy bilateralne. Przestan kurwa bredzic...

Data: 2010-06-02 18:14:20
Autor: the_foe

Pikolo pisze:
[...]

rzad nie ma wladzy nad prokuratura- jest niezalezna.

--
the_foe

Data: 2010-06-02 09:39:07
Autor: DJ MC Donald Musk
On 2 Cze, 18:14, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

> raczej na ogolniepojetej glupocie albo zlej woli.

rzad nie ma wladzy nad prokuratura- jest niezalezna.

ale Bobr komoroski stenogramy upublicznil chociaz prawa do tego nie
mial...

Data: 2010-06-02 18:13:44
Autor: the_foe
W dniu 2010-06-02 16:00, Pikolo pisze:
I to sa wlasnie efekty pozostawienia sledztwa i dowodow w lapach KGB...
No ale Tusk i PO mowia hurem - mamy pelne zaufanie do rosyjskich
przyjaciol i nie widzimy zadnych nieprawidlowosci w sledztwie...

ale jak to jest? wierza im na slowo czy sa tam nasi ktorzy dokladnie patrza im na rece i rownolegle prowadza swoje sledztwo?

--
the_foe

Katastrofa w Smoleńsku nowa odsłona