Katedra na Wawelu należy do Kościoła,

Data: 2010-04-14 19:17:59
Autor: abc
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
.... a nie do zdziczałych lewaków.

To biskup metropolita decyduje o tym, co ma być w jego archikatedrze.
I już zdecydował. Koniec, kropka.

Gorszące wrzaski lewactwa i różnej maści barbarzyńców nie są w stanie
niczego zmienić i jedynie kompromitują to "towarzystwo", bo w tym przypadku
decyduje biskup, a nie demokratyczna większość.

Data: 2010-04-14 10:30:07
Autor: DJ MC Donald Musk
On 14 Kwi, 19:17, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

i bardzo dobrze!
niech sie kompromituja dalej, a narod ziarno od plew odrozni!

Data: 2010-04-14 17:19:50
Autor: Zennon

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc5f8c8$0$17619$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wawel, należy do Narodu. To nie jest prywatny folwark Dziwisza.

Zennon

Data: 2010-04-14 19:21:40
Autor: abc
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
Wawel, należy do Narodu. To nie jest prywatny folwark Dziwisza.

Ale katedra należy do Kościoła.

Data: 2010-04-14 10:27:56
Autor: Antenka
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
Ale katedra należy do Kościoła.<

No właśnie i to jest ta subtelna różnica.

Antenka

P.s. Chociaż moim osobistym zdaniem, ze względów czysto praktycznych
dla najbliższej rodziny, Prezydent RP i jego żona Maria powinni
spocząć w Warszawie w katedrze św. Jana Chrzciciela, bądź na Cmentarzu
Powąskowskim.

Data: 2010-04-14 19:36:11
Autor: abc
[...]

Osobiście też tak uważam, ale decyduje rodzina i Kościół, więc przyjmuję do
wiadomości ich decyzję i nie wszczynam gorszącego wrzasku.

Data: 2010-04-14 20:49:40
Autor: Jakub A. Krzewicki
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
środa, 14 kwietnia 2010 19:36. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

Osobiście też tak uważam, ale decyduje rodzina i Kościół, więc przyjmuję
do wiadomości ich decyzję i nie wszczynam gorszącego wrzasku.

Kiedy to Naród wrzeszczy. Czy rząd ma rozwiązać Naród?

I co najśmieszniejsze wydaje mi się, Ĺźe RyĹźy, Komorowski i ich koledzy to raczej   z a   pochowaniem prezydenta na Wawelu są. Jakoś nie widziałem, Ĺźeby protestowali, podobnie lewica.

Data: 2010-04-14 11:54:48
Autor: zbig
Katedra na Wawelu naleşy do Kościoła,
Przed chwilą słyszałem jak Dziwisz powiedział , ze katedra należy do
narodu. I co panie abc?
ponadto potwierdził, że inicjatywa wyszła od rodziny? Sądzicie , ze to
był pomysł Marty?

Data: 2010-04-14 21:11:17
Autor: abc
Katedra na Wawelu naleźy do Kosciola,
Przed chwilą słyszałem jak Dziwisz powiedział , ze katedra należy do
narodu. I co panie abc?

Pewnie w tym sensie w jakim kard. Vlk powiedział po odzyskaniu przez Kościół
własności katedry św. Wita w Pradze. A nie słyszałem, żeby katedrę na Wawelu
upaństwowiono jak np. katedrę św. Wita w Pradze, którą teraz zwrócono
Kościołowi
http://storico.radiovaticana.org/pol/storico/2006-06/83560_praga_katedra_wlasnoscia_kosciola.html

Data: 2010-04-14 12:16:57
Autor: zbig
On 14 Kwi, 21:11, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Naród i państwo to nie są pojęcia tozsame. Wiesz lepiej od Dzxiwisza?

Data: 2010-04-14 21:24:51
Autor: abc
Katedra na Wawelu naleźy do Kosciola,
Naród i państwo to nie są pojęcia tozsame. Wiesz lepiej od Dzxiwisza?

Nie słyszałem wypowiedzi kard. Dziwisza ale przypuszczam, że kurtuazyjnie
powiedział coś takiego jak kard. Vlk.

http://storico.radiovaticana.org/pol/storico/2006-06/83560_praga_katedra_wlasnoscia_kosciola.html

"W sentencji wyroku sąd stwierdził, że zarówno świątynia, teren na którym
jest zbudowana jak i część budynków na Hradczanach należą do Kościoła.

Kard. Miloslav Vlk stwierdził, że jest to postanowienie sprawiedliwe.
Zaznaczył zarazem, że katedra stanowi bogactwo całego narodu i wszyscy
powinni czuć się za nią odpowiedzialni"

Data: 2010-04-14 21:18:44
Autor: zenek
abc pisze:
[...]

Ty qrwa chuju zajebany wiesz co to narod , ty mendo pierdolona .

Data: 2010-04-14 17:25:56
Autor: Zennon

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc5f9a6$0$17093$65785112news.neostrada.pl...
Wawel, należy do Narodu. To nie jest prywatny folwark Dziwisza.

Ale katedra należy do Kościoła.

Za pieniadze Narodu, a nie Kosciola została zbudowana, za pieniądze Narodu, a nie Kosciola jest rewaloryzowana. Jeśli chcesz sobie "sprywatyzować" katedrę na Wawelu, to od jutra poproś o zaprzestanie prac konserwatorskich i przestań brać pieniądze ze Spolecznego Komintetu Ochrony Zabytków Krakowa. Za trzy lata bedzie ruina, a nie zabytek.

Zennon

Data: 2010-04-14 19:32:28
Autor: abc
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
Ale katedra należy do Kościoła.

Za pieniadze Narodu, a nie Kosciola została zbudowana, za pieniądze
Narodu, a nie Kosciola jest rewaloryzowana.

Nie wypisuj takich bzdur tylko poczytaj sobie o historii tej katedry
http://www.katedra-wawelska.pl/zarys_dziejow_katedry,32.html
dowiesz się za czyje pieniądze została zbudowana, itd.

Data: 2010-04-14 19:39:21
Autor: awe

--
ten zenon to glab
awe

Data: 2010-04-14 20:24:09
Autor: zenek
abc pisze:
[...]

No qrwa za czyje ?
Za nasza krwawice dzisiecine a pozniej tez remontowana z naszych podatkow to qrwa cieciu zajebany.

ktos z watykany dla choc zlotowke na to ?

Dziwisc to znany chuj co kryje gwalcicieli dzieci moze sam tez to robil.

Data: 2010-04-14 20:42:42
Autor: abc
[...]

O was jeszcze wróble nie ćwierkały przez wiele wieków.

Poczytaj sobie np. "W XVII wieku dzięki hojnym fundacjom królów, biskupów,
magnatów i kanoników, usunięto niemal całkowicie wyposażenie z
wcześniejszych epok i wprowadzono nowe ołtarze, nagrobki, stalle, obrazy."

Data: 2010-04-14 19:25:18
Autor: zenek
abc pisze:
Wawel, należy do Narodu. To nie jest prywatny folwark Dziwisza.

Ale katedra należy do Kościoła.

Katedra tez nalezy do narodu a dziwisz jest co najwyzej cieciem.

Data: 2010-04-14 19:28:04
Autor: abc
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
Wawel, należy do Narodu. To nie jest prywatny folwark Dziwisza.

Ale katedra należy do Kościoła.

Katedra tez nalezy do narodu a dziwisz jest co najwyzej cieciem.

Nie słyszałem, że ta katedra została upaństwowiona. Skad masz takie
informacje???

Data: 2010-04-14 20:27:42
Autor: ColgatesBilly
"zenek" <zenek@op.pl> wrote in message news:hq4tpu$bd4$4news.onet.pl...
abc pisze:
Wawel, należy do Narodu. To nie jest prywatny folwark Dziwisza.

Ale katedra należy do Kościoła.

Toz to nastepca Nastepcy Boga na ziemi,
Dotykal go, mial kontakt z Bogiem, byl w PO
Czego wiecej?
BLUZNISZ i przysmazysz....

KoL

Data: 2010-04-14 19:38:12
Autor: awe

Użytkownik "Zennon" <zas@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:hq4tfl$m0p$1tioat.net...

[...]

-- -- -- -- --
masz racje do NARODU, a nie do b y d l a
awe

Data: 2010-04-14 20:53:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
Katedra na Wawelu należy do Kościoła,
środa, 14 kwietnia 2010 19:38. carbon entity 'awe' <fakej2345@poczta.onet.pl>

masz racje do NARODU, a nie do b y d l a
awe

Jeszcze zacytuj prof. Bartoszewskiego "bydło buczy" ;)

Data: 2010-04-14 21:07:04
Autor: awe
Katedra na Wawelu naleĹźy do KoĹ?cioĹ?a,

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <drukpakunley@gmail.org> napisał w wiadomości news:hq52ve$php$4news.onet.pl...
środa, 14 kwietnia 2010 19:38. carbon entity 'awe'
<fakej2345@poczta.onet.pl>

masz racje do NARODU, a nie do b y d l a
awe

Jeszcze zacytuj prof. Bartoszewskiego "bydło buczy" ;)

-- -- -- -- -- -- --
no wiadomo on musi duzo wiedziec na ten temat, z laska wyglada prawie jak pasterz baranow
awe

Data: 2010-04-14 22:57:45
Autor: ColgatesBilly
"Jakub A. Krzewicki" <drukpakunley@gmail.org> wrote in message news:hq52ve$php$4news.onet.pl...
[...]

Nie, to pewnie jakas... wataha

Data: 2010-04-14 19:52:15
Autor: jadrys
Katedra na Wawelu należy do Kościoł a,
W dniu 2010-04-14 19:17, abc pisze:

Kościoła czyli do 97% (oficjalnie)polaków a nie jest prywatnym folwarkiem, gdzie  można robić co się chce.

Data: 2010-04-14 20:26:40
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

   http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=3379481

   AR

Data: 2010-04-14 20:59:03
Autor: abc
Katedra na Wawelu nalezy do Kosciola,
  http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=3379481

Dzwonnica katedry nie jest jej przestrzenia sakralna ale nalezy do katedry:
http://www.katedra-wawelska.pl/wieza_srebrnych_dzwonow,56.html

--
Nie da sie oddzielic polityki od religii. Nie da sie w czlowieku oddzielic
katolika od obywatela. Rozdzial panstwa od Kosciola jest sztuczny.

Data: 2010-04-14 21:03:29
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]

-- Nie da sie oddzielic polityki od religii. Nie da sie w czlowieku oddzielic
katolika od obywatela. Rozdzial panstwa od Kosciola jest sztuczny.

   Sama krypta rowniez?

   AR

Data: 2010-04-14 21:13:36
Autor: abc
[...]

Grunt oraz to co nad nim i pod nim.

Data: 2010-04-14 21:18:13
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]

-- Nie da sie oddzielic polityki od religii. Nie da sie w czlowieku oddzielic
katolika od obywatela. Rozdzial panstwa od Kosciola jest sztuczny.

   Dziekuje za odpowiedz.

   AR

Data: 2010-04-14 21:20:44
Autor: zenek
abc pisze:
[...]

Grutn to watykanskie zboczence dostaly w prezencie ale zawsze mozna im to odebrac .

Data: 2010-04-14 21:19:39
Autor: zenek
abc pisze:
  http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=3379481

Dzwonnica katedry nie jest jej przestrzenia sakralna ale nalezy do katedry:
http://www.katedra-wawelska.pl/wieza_srebrnych_dzwonow,56.html

A kto qrwa twoja mac dal na te dzwony ?

Data: 2010-04-14 21:28:10
Autor: abc
[...]

1.Dzwon "Zbyszko" zwany Goworkiem, Gąsiorkiem

Ufundowany około 1423 roku przez biskupa Zbigniewa Oleśnickiego, bohatera
bitwy pod Grunwaldem, późniejszego kardynała.
Klosz dzwonu ma średnicę 98 cm i waży 732 kg. Dzwoni dźwiękiem Ais

2.Dzwon "Hermana" zwany Nowakiem, Mieczysławem

Ufundowany przez kanonika krakowskiego Hermana około 1271 roku, za czasów
panowania księcia Bolesława Wstydliwego i świętej Kingi. Jest najstarszym
dzwonem Katedry Wawelskiej. Klosz dzwonu ma średnicę 83 cm i waży 420
kg.Dzwoni dźwiękiem Cis.

3.Dzwon "Maciek"

Ufundowany przez Krakowską Kapitułę Katedralną w 1669 roku. Jest
najmniejszym i najmłodszym dzwonem Katedry Wawelskiej.Klosz dzwonu ma
średnicę 72 cm i waży 210 kg. Dzwoni dzwiękiem Dis.

Data: 2010-04-14 21:33:31
Autor: zenek
abc pisze:
[...]

A skad one mialy pieniadze ?