Kategoria Absurdy Drogowe

Data: 2018-08-21 00:50:38
Autor: radekp@konto.pl
Kategoria Absurdy Drogowe
Zwycięzca w kategorii na najbardziej absurdalne zwiększenie prędkości:
https://www.google.pl/maps/@51.0467389,16.9704791,3a,50.4y,27.83h,82.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAg_0ju_HhdfqEhc-yBOhRA!2e0!7i13312!8i6656

A może takie oznakowanie ma jakiś większy sens, którego nie dostrzegam?

Data: 2018-08-21 11:29:33
Autor: Uncle Pete
Kategoria Absurdy Drogowe
On 2018-08-21 00:50, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Gdzieś na DK8 pod Warszawą w kierunku Gdańska widziałem dokładnie to samo.

Data: 2018-08-21 19:29:15
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 21.08.2018 o 11:29, Uncle Pete pisze:
On 2018-08-21 00:50, radekp@konto.pl wrote:
[...]

W warszawie.

https://www.google.pl/maps/@52.3145609,20.9210269,3a,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2018-08-21 22:40:33
Autor: radekp@konto.pl
Kategoria Absurdy Drogowe
Tue, 21 Aug 2018 19:29:15 +0200, w <plhi5a$dhp$3@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

W warszawie.

https://www.google.pl/maps/@52.3145609,20.9210269,3a,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

A wcześniej jest ile?

Data: 2018-08-22 18:23:50
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 21.08.2018 o 22:40, radekp@konto.pl pisze:

https://www.google.pl/maps/@52.3145609,20.9210269,3a,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

A wcześniej jest ile?

Zależy jak bardzo przepisowo chcesz do tego podejść.

Jak na logikę to wcześniej jest 60, ale tak naprawdę 50 (bo ludziki jak widzą fotoradar to uznają, że 50 i już - ja się im _już_ nie dziwię).

Jak bardzo przepisowo (a chyba tak należy, skoro już tacy skrupulatni jesteśmy) to 50, bo jest skrzyżowanie, a znak dopiero za skrzyżowaniem, więc na skrzyżowaniu jest 50;) Taka interpretację (na szczęście zlewaną zwykle przez egzaminatorów) wysrał jakiś metodyk od egazminacji czytając PoDR i rozporządzenie o długiej nazwie przy porannej dwójce na kiblu.

Na przykład tu:

https://www.google.pl/maps/@52.2984561,21.0269768,3a,75y,237.82h,65.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1smsWCSwQOFGeNOJcNmTJ67g!2e0!7i13312!8i6656

należałoby w obrębie skrzyżowania zwolnić na chwilę do 50 - to z mojej trasy egzaminacyjnej. BTW - ten znak zabudowany oznacza również że zjeżdzając z eski też trzeba nma chwilę zwolnić do 50. W sumie... na esce chyba też;) Więc jak się zbyt ortodoksyjnie podchodzi do sprawy to...

Shrek

Data: 2018-08-22 18:26:20
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 22.08.2018 o 18:23, Shrek pisze:

W sumie... na esce chyba też;) Więc jak się zbyt ortodoksyjnie podchodzi do sprawy to...

Dobra - ne esce nie;)

Shrek

Data: 2018-08-22 01:42:10
Autor: Uncle Pete
Kategoria Absurdy Drogowe
W warszawie.

https://www.google.pl/maps/@52.3145609,20.9210269,3a,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

Dokładnie. I DK7 z DK8 mi się pokiczkały.

Data: 2018-08-22 09:10:56
Autor: tck
Kategoria Absurdy Drogowe

On 2018-08-21 00:50, radekp@konto.pl wrote:
[...]

tutaj nie jest to jeszcze takie głupie- odcinek między 60 a końcem terenu zabudowanego jest dłuższy, 60 jest też dużo wcześniej na tej ulicy, ten znak stoi zaraz za skrzyżwoaniem- jak by go nie było to po skrzyżowaniu należałoby zwolnić do 50 przez te 100m

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-08-22 18:25:54
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 22.08.2018 o 09:10, tck pisze:

[...]

Może wartałoby po prostu przesunąć teren zabudowany. Pewnie się nie da, bo przystanek;)

Shrek

Data: 2018-08-22 18:36:45
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Wed, 22 Aug 2018 18:25:54 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Moze sie i da, ale czy z tytulu przystanku nie nalezaloby wtedy
ograniczyc do 70 czy nawet 60 ? J.

Data: 2018-08-22 19:48:52
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 22.08.2018 o 18:36, J.F. pisze:

Może wartałoby po prostu przesunąć teren zabudowany. Pewnie się nie da,
bo przystanek;)

Moze sie i da, ale czy z tytulu przystanku nie nalezaloby wtedy
ograniczyc do 70 czy nawet 60 ?

Wtedy to w sumie bez znaczenia. Ale w sumie należałoby? Na wisłostradzie masz wcześniej normalnie przystanki z ograniczeniem do 80 i nie ma problemu. Tu co prawda teoretycznie masz 100...

Data: 2018-08-23 12:07:10
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Wed, 22 Aug 2018 19:48:52 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Ludzie przechodzic nie beda, ale autobus chcialby sie do ruchu
wlaczyc. A tir na prawym przepusci, albo nie. Albo skreci na lewo, bez
popatrzenia w lusterko ...

J.

Data: 2018-08-23 19:09:55
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 23.08.2018 o 12:07, J.F. pisze:

Ludzie przechodzic nie beda, ale autobus chcialby sie do ruchu
wlaczyc. A tir na prawym przepusci, albo nie. Albo skreci na lewo, bez
popatrzenia w lusterko ...

30 metrów wcześniej masz skrzyżowanie - skręcają z lewej, a ci co jadą prosto mają fotoradar. Pomijając że wiara w skuteczność tego znaku jest nieuzasadniona, to może pojedyncze proscenty jadą tam szybciej niż 70.

Shrek

Data: 2018-08-23 19:53:26
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Thu, 23 Aug 2018 19:09:55 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Ale autobus ma ruszac kiedy chce, a nie, jak swiatla beda pasowac.

prosto mają fotoradar. Pomijając że wiara w skuteczność tego znaku jest nieuzasadniona, to może pojedyncze proscenty jadą tam szybciej niż 70.

Jesli jednak nalezaloby postawic ograniczenie do 70 i odwolanie, to
moze lepiej podniesc do 60, i zakonczyc teren zabudowany pozniej ?
dwa znaki zamiast trzech.

J.

Data: 2018-08-23 21:54:06
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 23.08.2018 o 19:53, J.F. pisze:

30 metrów wcześniej masz skrzyżowanie - skręcają z lewej, a ci co jadą

Ale autobus ma ruszac kiedy chce, a nie, jak swiatla beda pasowac.

Raczej wtedy, kiedy go ktoś puści. Pewnie po to przesunęli ten zabudowany za zatoczkę, żeby miał obowiązek puścić. Ograniczenie akurat tego nie zmienia.

[...]

IMHO można by w normalnym kraju zostawić bez i olać sprawę. Ale u nas się nie da, bo zaraz by się tam patrol ustawił i potem takie kwiatki:

http://autobusczerwony.blox.pl/resource/znakiwiecej.jpg

Albo (były już) jak zrobić zjazd z S8 do warszawy, żeby było 80.

Postawisz najpierw "zabudowany" potem 80 to masz 120 - 50 -80.

Postawisz razem to masz 80 w cały mieście, czasem IMHO warot na takie niuanse przymknąć oko, żeby nie stawiać kupy 70 jak na poprzednim przykładzie,  a pierwszego kulsona, który wpadnie na pomysł żeby tam suszyć jak na 50 przykładnie odesłac do jakiś prestiżowych działań - jak na przuykład wypastowanie butów całego garnizonu warszawskiego;)

Shrek

Data: 2018-08-23 22:18:42
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Thu, 23 Aug 2018 21:54:06 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 23.08.2018 o 19:53, J.F. pisze:
30 metrów wcześniej masz skrzyżowanie - skręcają z lewej, a ci co jadą

Ale autobus ma ruszac kiedy chce, a nie, jak swiatla beda pasowac.

Raczej wtedy, kiedy go ktoś puści.

a puscic ma obowiazek kazdy. No chyba, ze zastosuje rozszerzona
interpretacje przepisu :-)

Pewnie po to przesunęli ten zabudowany za zatoczkę, żeby miał obowiązek puścić. Ograniczenie akurat tego nie zmienia.

A teren zabudowany zmienia ?

Albo (były już) jak zrobić zjazd z S8 do warszawy, żeby było 80.

Postawisz najpierw "zabudowany" potem 80 to masz 120 - 50 -80.

Postawisz razem to masz 80 w cały mieście,

Pod znakiem miejscowosci. A nad juz mozna.

No zjazd mi sie kojarzy z zakretem, ostrym, a wtedy ograniczenie jest
uzasadnione i czesto stoi.

[...]

Postawic w odleglosci pol metra, to moze jeszcze sad kulsona
przeczołga ... choc na sprawiedliwosc w sadzie bym nie liczyl :-)

J.

Data: 2018-08-23 23:01:16
Autor: Shrek
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 23.08.2018 o 22:18, J.F. pisze:

Raczej wtedy, kiedy go ktoś puści.

a puscic ma obowiazek kazdy.

OIDP tylko w zabudowanym.

Pewnie po to przesunęli ten
zabudowany za zatoczkę, żeby miał obowiązek puścić. Ograniczenie akurat
tego nie zmienia.

A teren zabudowany zmienia ?

To co powyżej. Choć moge się mylić.

Albo (były już) jak zrobić zjazd z S8 do warszawy, żeby było 80.

Postawisz najpierw "zabudowany" potem 80 to masz 120 - 50 -80.

Postawisz razem to masz 80 w cały mieście,

Pod znakiem miejscowosci. A nad juz mozna.

No proszę - człowiek uczy się całe życie i potem i tak nie pamięta.

No zjazd mi sie kojarzy z zakretem, ostrym, a wtedy ograniczenie jest
uzasadnione i czesto stoi.

Często po prostu się eska kończy i dalej idzie prosto, tylko już nie jako eska.
Shrek

Data: 2018-08-23 23:56:45
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Thu, 23 Aug 2018 23:01:16 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 23.08.2018 o 22:18, J.F. pisze:
Raczej wtedy, kiedy go ktoś puści.
a puscic ma obowiazek kazdy.
OIDP tylko w zabudowanym.

A faktycznie.

[...]

Otoz to. Egzamin sprawdzajacy co 5 lat ? :-)

J.

Data: 2018-08-21 11:35:56
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Tue, 21 Aug 2018 00:50:38 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

A moze to nie zwiekszenie, tylko ograniczenie mialo byc ?
Ale cos nie wyszlo, albo ktos przestawil znak konca terenu
zabudowanego.
Albo komus sie kolejnosc pomylila - montujacym, lub projektantowi ...

J.

Data: 2018-08-21 11:48:42
Autor: Liwiusz
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 2018-08-21 o 00:50, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ograniczenie do 60, w czym problem?

--
Liwiusz

Data: 2018-08-21 12:14:03
Autor: radekp@konto.pl
Kategoria Absurdy Drogowe
Tue, 21 Aug 2018 11:48:42 +0200, w <plgn5q$jqo$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2018-08-21 o 00:50, radekp@konto.pl pisze:
> Zwycięzca w kategorii na najbardziej absurdalne zwiększenie prędkości:
> [...]

Wcześniej jest 50km/h.

Data: 2018-08-21 12:22:24
Autor: Liwiusz
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 2018-08-21 o 12:14, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No i?

A za chwilę byłoby 90, widocznie zarządcy drogi zależało, aby na skrzyżowaniu było 60, a nie 90.

--
Liwiusz

Data: 2018-08-21 12:35:48
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Tue, 21 Aug 2018 12:22:24 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

Alez jest 90. Znak konca miejscowosci uniewaznia poprzednie
ograniczenia.

Albo zarzadca chcial ograniczyc predkosc, ale mu nie wyszlo, albo
chcial podniesc ... na te 10m przed koncem wydaje sie bez sensu :-)

Ograniczenie ma sens, bo tam kawalek dalej jest wyjazd z autostrady,
kolizyjny, ale wiekszy sens mialoby chyba zwezenie do 1 pasa.
Cos tam zreszta zmieniali ostatnio ...

J.

Data: 2018-08-21 12:48:15
Autor: Liwiusz
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 2018-08-21 o 12:35, J.F. pisze:
Znak konca miejscowosci uniewaznia poprzednie
ograniczenia.

W takim razie to rzeczywiście nie ma sensu :)

--
Liwiusz

Data: 2018-08-21 13:00:35
Autor: T.
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 2018-08-21 o 12:35, J.F. pisze:

Alez jest 90. Znak konca miejscowosci uniewaznia poprzednie
ograniczenia.

Really? To chyba w innej rzeczywistości robiłem prawo jazdy...
T.

Data: 2018-08-21 13:14:01
Autor: Liwiusz
Kategoria Absurdy Drogowe
W dniu 2018-08-21 o 13:00, T. pisze:
[...]

W sumie też chętnie poznam podstawę prawną.

--
Liwiusz

Data: 2018-08-21 13:21:47
Autor: radekp@konto.pl
Kategoria Absurdy Drogowe
Tue, 21 Aug 2018 13:14:01 +0200, w <plgs5p$pl8$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> T.

W sumie też chętnie poznam podstawę prawną.

"§ 27. 1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania
prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna prędkość określona na znaku
obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do miejsca: 1) wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43, 2) umieszczenia znaku D-40 oznaczającego początek strefy zamieszkania, 3) umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec obszaru
zabudowanego, o których mowa w § 58 ust. 3 i w § 114 ust. 1 pkt 1 i 2.

Data: 2018-08-21 12:46:59
Autor: radekp@konto.pl
Kategoria Absurdy Drogowe
Tue, 21 Aug 2018 12:22:24 +0200, w <plgp50$mjj$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

No i?

A za chwilę byłoby 90, widocznie zarządcy drogi zależało, aby na skrzyżowaniu było 60, a nie 90.

Nie będzie na skrzyżowaniu 60, bo znak końca terenu zabudowanego zwiększa limit
do 90km/h.

Data: 2018-08-21 15:25:43
Autor: elmer radi radisson
Kategoria Absurdy Drogowe
On 2018-08-21 00:50, radekp@konto.pl wrote:

[...]

4 lata temu. Dalej tak stoi?
Bylbym w stanie zrozumiec jedynie gdyby wczesniej predkosc byla podniesiona, np. do 70. Bo to wyglada jak spowalniacz przed zakretem i sygnalizacja swietlna. Choc jak na nasze warunki i mozliwosci, slaby
spowalniacz ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-08-21 16:01:13
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Tue, 21 Aug 2018 15:25:43 +0200, elmer radi radisson napisał(a):
On 2018-08-21 00:50, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Nie kojarze, ale niedawno cos tam reorganizowano.

[...]

Wczesniej wiocha i 50.
Wiec albo chcieli podniesc przed swiatlami, co mialoby lekki sens,
albo chcieli ograniczyc przed swiatlami, co tez ma sens,
ale im nie wyszlo :-)

Zakret jest symboliczny, ale inne wskazania do ograniczenia predkosci
sa.

J.

Data: 2018-08-21 17:18:30
Autor: radekp@konto.pl
Kategoria Absurdy Drogowe
Tue, 21 Aug 2018 16:01:13 +0200, w <ofx1v3l4ovwk.xgy9i0xb8g51.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Nie kojarze, ale niedawno cos tam reorganizowano.

Dalej.
Modernizacja to barierka pomiędzy pasami na wylocie z Wrocławia + zmniejszenie
prędkości do 60km/h na tej 2-pasmówce.

Wczesniej wiocha i 50.
Wiec albo chcieli podniesc przed swiatlami, co mialoby lekki sens,

Na 20m przed światłami?

Data: 2018-08-21 18:12:33
Autor: J.F.
Kategoria Absurdy Drogowe
Dnia Tue, 21 Aug 2018 17:18:30 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

20m wczesniej sie ludzie zaczna rozpedzac, co chyba zwiekszy
przepustowosc swiatel, o ile faza dluga i korek nie stoi ?

Ale FR tam nie ma, to brak znaku ludzi raczej nie zwolni :-)

Mysle, ze raczej chcieli ograniczyc predkosc ... ale cos im nie wyszlo
:-)

J.

Kategoria Absurdy Drogowe