Kategoria B na motor

Data: 2014-04-24 06:46:55
Autor: twistedme
Kategoria B na motor
Data: 2014-04-24 08:04:48
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 06:46, twistedme pisze:
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html Co sÄ…dzicie?

"Te motocykle są w stanie przekroczyć prędkość stu kilometrów na godzinę. Dla niedoświadczonego motocyklisty, który uderzy w słup, drzewo, w inny pojazd przy tej prędkości, najczęściej kończy się śmiercią"

Posiadam PJ kat. A na motocykl i jako "doświadczony" motocyklista nie przypominam sobie, aby ktokolwiek na kursie PJ uczył mnie bezpiecznego uderzania w słup, drzewo lub inny pojazd przy prędkości ponad stu kilometrów na godzinę. Nawet nie przypominam sobie, aby ktoś mnie uczył takiego uderzania przy mniejszej prędkości.

Ostatnio jeździłem na motocyklu "ho, ho ho, a może i dłuży". Uważam, że osoba, która wsiada na motocykl po dłuższej przerwie i tak musi na nowo się oswajać z motocyklem, a problem "motocyklowych piratów drogowych" nie polega na tym, że nie potrafią manualnie zapanować nad pojazdem, lecz na jeździe zbyt brawurowej, kiedy takiemu wydaje się, że już sobie świetnie radzi i na zbyt małej świadomości skutków takiej brawurowej jazdy.
Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej kontakt z motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździły już wcześniej także i na cięższych maszynach.
W szkółkach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdółkę", a nie motocykl. Nie ma okazji mieć styczności wcześniej z prawdziwymi, ciężkimi motocyklami. Posiadając już PJ kat. A i wsiadając na ciężki motocykl i tak musi się z nim dopiero oswajać.
Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.
Natomiast uważam, że na kursach PJ brakuje uświadomienia skutków wypadków. Dlatego powinno się wprowadzić prelekcje, na które będą zapraszane osoby z ratownictwa medycznego, które opowiedzą o wypadkach, a całość powinna być podparta autentycznymi zdjęciami lub filmami z akcji ratowniczych lub działań prokuratorskich.
Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść sprawcy wypadków.
Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.

Data: 2014-04-24 08:42:23
Autor: Chris
Kategoria B na motor
uzytkownik nabazgrał(a):

jazdy. Większość osób, które ubiegają się o PJ kat. A miało wcześniej
kontakt z  motocyklem czy też z motorowerem. Nierzadko osoby te jeździÅ‚y
już  wczeÅ›niej także i na cięższych maszynach.

Ja lata temu jeżdziłem (parę lat) na popierdułkach 50cm ale kat A nie zrobiłem i nie zrobię pewnie bo już za stary jestem :) a nie raz już myślałem o czymś na 2 koła ch tak żeby do pracy śmigać i nie stać w korkach nie mówiac i paliwie,.

[...]

Tak samo ciekawe jak paniusia po odebraniu kat B siada do pick-upa 3.5tony i parkuje w DC :)

Dlatego też jestem za całkowitym zlikwidowaniem kategorii A.

JA nie do końca za całkowitym brakiem A ale jeśli masz >B to wystarczy zwykły egzamin praktyczni i to na dużych maszynach i do takich powiedzmy od 600cm powinnien być jakiś egzamin czy dany pacjent się do tego nadaje i potrafi ogarnąc maszynę.

[...]

To nie działa .... widać to po tych co jadą po promilach ...

Powinna także być prelekcja z prawnikiem, który podpierając się autentycznymi wyrokami, przedstawi konsekwencje jakie muszą ponieść sprawcy wypadków.

Ale u nas masz 500zł i zabrane PJ na rok/dwa i potem znowu odzyskujesz a i tak ci co im zabiorą to jadą dalej i najwyżej zapłacą mandat 500zł ... ile razy w roku masz kontrolę drogową ?? ja nie ma więcej niż dwa czy trzy razy a bywa tak że zero ...

Może i drastyczne, ale mocno zapada w pamięci i wywiera mocny wpływ. Być może niektóre osoby, które to obejrzą w ogóle będą się bały prowadzić jakikolwiek pojazd. No cóż? Lepiej wcześniej niż za późno.

J/w to nie działą niestety.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-24 14:45:34
Autor: komar
Kategoria B na motor
On 24.04.2014 08:42, Chris wrote:
JA nie do końca za całkowitym brakiem A ale jeśli masz >B to wystarczy
zwykły egzamin praktyczni i to na dużych maszynach i do takich powiedzmy
od 600cm powinnien być jakiś egzamin czy dany pacjent się do tego nadaje
i potrafi ogarnÄ…c maszynÄ™.

No to Cię zaskoczę, bo egzamin na kat. A aktualnie jest na "dużych maszynach od 600cm" np. Honda SFV650.

Data: 2014-04-24 14:51:59
Autor: Chris
Kategoria B na motor
komar nabazgrał(a):

[...]

Znajomi robili jeden max dwa lata temu a drugi trzy albo cztery i mieli na egzaminy jakieÅ› maluchy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-25 00:49:43
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 14:51:59 UTC+2 u¿ytkownik Chris napisa³:
komar nabazgra³(a):

Znajomi robili jeden max dwa lata temu a drugi trzy albo cztery i mieli na egzaminy jakie¶ maluchy.

~2 lata temu bylo kilka zmian w prawie dot. tej kwestii...

"Egzaminy i szkolenie dla kat. A mo¿na prowadziæ przy wykorzystaniu motocykla o pojemno¶ci minimum 600 cm3 i mocy co najmniej 40 kW (54 KM)"

wiecej np. http://motormania.com.pl/newsy/kraj/jakie-motocykle-beda-na-kursach-i-egzaminach-na-prawko-2013-nowe-rozporzadzenie/

WS

PS. ja paaaare lat temu tez zdawalem w Krakowie na jakims wynalazku typu GN250, a jesli akurat toto nie bylo na chodzie to zdawalo sie chyba na 125, ktore bylo przeznaczone do A1 ;) Obecnie u nas maja Suzuki Gladius

Data: 2014-04-24 19:41:27
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 08:42, Chris pisze:

[...]

Jak może działać, skoro się tego powszechnie nie stosuje?
Zapewniam Cię, że, przynajmniej na mnie zadziałało i to wcale nie jest mój wymysł z takimi prelekcjami.
Ja miałem okazję chodzić na kurs do szkółki, w której jeden z prowadzących instruktorów miał właśnie przygotowane takie materiały i prezentował. Kilka osób nawet się oburzyło, że przedstawia takie drastyczne zdjęcia. Gość wytłumaczył nam po co to robi.
Nie wiem jak w ich przypadku, ale mnie to zapadło w pamięci bardzo głęboko i wywarło duży wpływ. Na tyle silny, że nigdy mnie nie ciągło do jeżdżenia po pijaku, a pieszych i rowerzystów traktuję jak "święte krowy", zaś motocyklistów jako zło, któergo należy unikać za wszelką cenę, bo zawsze mam przed oczami te zdjęcia.

[...]

Ja miesiąc temu miałem pierwszą w życiu, rutynową kontrolę trzeźwości. Byłem w szoku, bop raczej nie należę do tych, którzy mało jeżdżą :)
Poprzednią miałem mieć jakieś 15 lat temu, ale myślę, że jak policjant zobaczył przez szybę, iż wszyscy są pozapinani pasami, a dziecko śpi z tyłu na foteliku dosłownie wisząc na pasach to odpuścił i kazał jechać dalej. Nie sprawdzał dokumentów, ani już nie kazał dmuchać.

Data: 2014-04-25 13:54:47
Autor: Adam Wysocki
Kategoria B na motor
Chris <chris@mail.com> wrote:

Ja lata temu je¿dzi³em (parê lat) na popierdu³kach 50cm ale kat A nie zrobi³em i nie zrobiê pewnie bo ju¿ za stary jestem :) a nie raz ju¿ my¶la³em o czym¶ na 2 ko³a ch tak ¿eby do pracy ¶migaæ i nie staæ w korkach nie mówiac i paliwie,.

Akurat do ¶migania do pracy najlepszy wg mnie jest skuter. Wygodny, ma³o pali... ile ja siê nawkurwiam przeciskaj±c siê w korku Hayabus±... to nie jest motocykl do tego. I pali 8-9 litrów na setkê przy takiej je¼dzie.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-25 16:08:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello Adam,

[...]

No i do tego s³u¿y zmiana - ¿eby poje¼dziæ skuterkiem, który wreszcie
nie bêdzie zawalidrog±.

Wygodny, ma³o pali... ile ja siê nawkurwiam przeciskaj±c siê w korku
Hayabus±... to nie jest motocykl do tego. I pali 8-9 litrów na setkê
przy takiej je¼dzie.

A taki skuterek pali ko³o 3 prawie bez wzglêdu na to czy to 49 czy
125ccm.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-24 12:33:59
Autor: J.F
Kategoria B na motor
Użytkownik "uzytkownik"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Ale uczyli cie jezdzic. I uczyli jezdzic wolno.

Tu grozi sytuacja ze ja, ktory na motorze dwa razy w zyciu siedzialem, siade sobie na motor, pojezdze dookola parkingu, wyjade po 10 minutach na ulice, przekrece gaz na maksa i na najblizszym zakrecie sie zdziwie..

[...]

Ale wtedy nie wiadomo ile delikwent przejechal na motocyklu - 10h czy 5 minut ...
w Niemczech maja ciekawiej, bo podstawowe PJ na motocykl uprawnia tylko do takiej popierdulki, lepszy motor wymaga kolejnej kategorii, a ta roku doswiadczenia na popierdulce czy jakos tak.

[...]

Hm, akurat w srodowisku "scigaczy" chyba nie brakuje przykladow wypadkow.
Ktos tam ze znajomych na pewno mial, moze zginal.
I co ? I nic. Swieczke sie stawia i goni dalej.

J.

Data: 2014-04-24 20:08:54
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 12:33, J.F pisze:

[...]

A możesz opisać Twoje uczucia jakie miałeś, siadając na te maszyny?
Miałeś okazję siedzieć na jakimś poważniejszym motocyklu, który waży 150-200 , a nawet ponad 200kg, a jego utrzymanie na postoju w pionie już sprawia dużo problemu?
Poza tym jakoś dziwnie, bo spośród moich znajomych, którzy zginęli lub mieli poważne wypadki na motocyklach, prawie wszyscy mieli te wypadki na popierdółkach, choć mieli i jeździli także i na ciężkich ścigaczach, chopperach i quadach.

Hm, akurat w srodowisku "scigaczy" chyba nie brakuje przykladow wypadkow.
Ktos tam ze znajomych na pewno mial, moze zginal.
I co ? I nic. Swieczke sie stawia i goni dalej.

Akurat straciłem 2 kumpli. Kilku miało zaś poważne wypadki. Jeden z nich stracił słuch na jedno ucho, inny chodzi o kuli, bo miał połamane wszystkie kończyny oraz kręgosłup w kilku miejscach oraz pękniętą podstawę czaszki. Byli też tacy, którzy się wykaraskali, albo jak mawiają niektórzy "wywinęli się śmierci bez szwanku".
Każdego długo przeżywałem.
Samemu kiedyś się wywaliłem na zakręcie i mocno poharatałem, bo był na nim piasek. Kur... jeździłem na różnych motocyklach i nic mi się nigdy poważniejszego nie przytrafiło, a wypierd.... się na piździku (motorowerze) jadąc niewiele więcej jak 40km/h.

Data: 2014-04-25 09:35:56
Autor: Qlfon
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 20:08, uzytkownik pisze:
  Kur... jeździÅ‚em na różnych motocyklach i nic mi siÄ™ nigdy
poważniejszego nie przytrafiło, a wypierd.... się na piździku
(motorowerze) jadąc niewiele więcej jak 40km/h.
Jedno pytanie - jak byłeś ubrany Ty czy twoi kumple jeżdżący na dużych motocyklach w chwili zdarzenia na "popierdułce"? Niestety zwykle nie docenia się małego sprzętu a przede wszystkim tego, że ryzyko uszkodzenia ciała lub śmierci nie jest wprost proporcjonalne do mocy sprzętu an którym jedziemy.

--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-04-25 12:42:57
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 09:35, Qlfon pisze:

 Jedno pytanie - jak byÅ‚eÅ› ubrany Ty czy twoi kumple jeżdżący na dużych motocyklach w chwili zdarzenia na "popierduÅ‚ce"? Niestety zwykle nie docenia siÄ™ maÅ‚ego sprzÄ™tu a przede wszystkim tego, że ryzyko uszkodzenia ciaÅ‚a lub Å›mierci nie jest wprost proporcjonalne do mocy sprzÄ™tu an którym jedziemy.

Nie w tym jest rzecz jak ubiór chroni człowieka, lecz jakie ma się podejście do ciężkiej i mocnej maszyny, a jakie do popierdółek.
Ciężki motocykl sprawia, że ma się większy respekt do maszyny, a sam motocykl lepiej się trzyma drogi, bo ma niżej umieszczony środek ciężkości. Prawda jest taka, że o wiele łatwiej jest się wypierd.... jadąc na takiej popierdółce niż na ciężkim motocyklu, a przy tym ciężki motocykl sprawia, że prowadząca go osoba czuje respekt i jedzie zdecydowanie ostrożniej. Poza tym takie ciężkie motocykle typu chopper z reguły mają niżej położone siedzenia i są wydłużone.
Dlatego też najwięcej osób ginie na lekkich i szybkich motocyklach tzw. ścigaczach, które są bardziej wywrotne od ciężkich motocykli typu chopper, bo mają położone wyżej siedzenia, bo są krótsze i bardziej podatne na wszelkie nierówności drogi, bo są dużo lżejsze i mają wysoko położony środek ciężkości, bo ze względu na małą masę dają złudne poczucie panowania nad motocyklem. Czyli motocykle dla samobójców bez wyobraźni.

Data: 2014-04-25 03:51:26
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu pi±tek, 25 kwietnia 2014 12:42:57 UTC+2 u¿ytkownik uzytkownik napisa³:

Dlatego te¿ najwiêcej osób ginie na lekkich i szybkich motocyklach tzw. ¶cigaczach, które s± bardziej wywrotne od ciê¿kich motocykli typu chopper, bo maj± po³o¿one wy¿ej siedzenia, bo s± krótsze i bardziej podatne na wszelkie nierówno¶ci drogi, bo s± du¿o l¿ejsze i maj± wysoko po³o¿ony ¶rodek ciê¿ko¶ci, bo ze wzglêdu na ma³± masê daj± z³udne poczucie panowania nad motocyklem. Czyli motocykle dla samobójców bez wyobra¼ni.

Takich wnioskow z badania wypadkow to by i Maciarewicz sie nie powstydzil  ;)

Wg mnie na choperach jezdza po prostu starsi ludzie ;),  ktorzy bardziej uwazaja itp.

Jakos nie widze opcji, zeby choper przejechal dany kawalek drogi szybciej/stabilniej/... niz "scigacz"

i wlasnie w tym jest problem - scigacze daja poczucie bezpieczenstwa (+brak odczucia predkosci) przy znacznie wiekszych predk. nich chop...

WS

PS. sam mam litrowego GSXRa...

Data: 2014-04-25 12:46:47
Autor: Marcin N
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 12:42, uzytkownik pisze:

Dlatego też najwięcej osób ginie na lekkich i szybkich motocyklach tzw.
ścigaczach, które są bardziej wywrotne od ciężkich motocykli typu
chopper, bo mają położone wyżej siedzenia, bo są krótsze i bardziej
podatne na wszelkie nierównoÅ›ci drogi,  (...)

Taa...

Żaden motocykl nie jest wywrotny w czasie jazdy. Fizyka mu zabrania. Od wywrotności się nie umiera (przy wywrotce na parkingu).

--
MN

Data: 2014-04-25 13:02:39
Autor: Qlfon
Kategoria B na motor
[...]

No z tym środkiem ciężkości to niekoniecznie tak jest. Najcięższy (zwykle) element jednośladu to zespół napędowy - w motocyklach "klasycznych" najczęściej jest wyżej niż w jednośladach zwanych skuterami. Środek ciężkości nie ma nic do tego jak motocykl "trzyma się drogi" - za to odpowiadają opony - ich stan technicznych, rodzaj bieżnika i nawierzchnia po jakiej owe opony jadą. Środek ciężkości może mieć wpływ na łatwość prowadzenia się motocykla ale nie jego "trzymanie się drogi". oczywiście mówimy tu o ludziach którzy wiedzą o co chodzi w jeździe jednośladem. Czynnik ludzki najczęściej zawodzi nie ze względu na masę motocykla/moc/wymiary tylko z powodu nabranego przekonania o swoich nadludzkich umiejętnościach czy mocach.
[...]

To czy się wywalisz czy nie zależy od Ciebie - jeśli sprzęt jest sprawny a ty leżysz to znaczy, że popełniłeś błąd w technice jazdy bądź zaistniał czynnik zewnętrzny na który nie zareagowałeś prawidłowo ew. nie przewidziałeś że może nastąpić.

[...]
Nie znam statystyk śmiertelności wśród motocyklistów z podziałem na typ motocykla ale tak jak pisałem wcześniej - to nie motocykl się przewraca. Inaczej się jeździ chopperem/cruiserem a inaczej czymś o ostrzejszej geometrii podwozia/ramy. Szczerze mówiąc takie porównanie niczego nie wnosi - tymi sprzętami jeżdżą różni ludzie - różni wiekie, stażem, rodzajem oczekiwanych wrażeń od jazdy itp.itd. Tzw "ścigacze" są modne raczej wśród ludzi młodszych - brak doświadczenia, leżący system kształcenia kierowców motocykli, nasze polskie przekonanie o tym, ze wiem lepiej, znam się na wszystkim a reszta to leszcze niestety także tutaj bierze górę. Dla dobrze wyszkolonego motocyklisty rodzaj motocykla nie ma znaczenia. Nie znaczy to że na każdym motocyklu jeździ się tak samo dobrze.
Czyli motocykle dla samobójców bez  wyobraźni.

Tak samo można powiedzieć o każdym samochodzie o mocy powyżej 70KM:)
--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-04-25 13:57:51
Autor: Adam Wysocki
Kategoria B na motor
uzytkownik <adres@serwer.pl> wrote:

A mo¿esz opisaæ Twoje uczucia jakie mia³e¶, siadaj±c na te maszyny?
Mia³e¶ okazjê siedzieæ na jakim¶ powa¿niejszym motocyklu, który wa¿y 150-200 , a nawet ponad 200kg, a jego utrzymanie na postoju w pionie ju¿ sprawia du¿o problemu?

Jak siêgasz nogami do ziemi to i przy 300 kg nie sprawia problemu.

Poza tym jako¶ dziwnie, bo spo¶ród moich znajomych, którzy zginêli lub mieli powa¿ne wypadki na motocyklach, prawie wszyscy mieli te wypadki na popierdó³kach, choæ mieli i je¼dzili tak¿e i na ciê¿kich ¶cigaczach, chopperach i quadach.

Bo na mocnej maszynie po prostu odkrêcasz gaz i uciekasz od niebezpiecznej sytuacji, a na popierdó³ce nie masz tego komfortu...

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-25 09:10:38
Autor: maciejc
Kategoria B na motor
On Thu, 24 Apr 2014 08:04:48 +0200
uzytkownik <adres@serwer.pl> wrote:

Wiêkszo¶æ osób, które ubiegaj± siê o PJ kat. A mia³o wcze¶niej kontakt z motocyklem czy te¿ z motorowerem. Nierzadko osoby te je¼dzi³y ju¿ wcze¶niej tak¿e i na ciê¿szych maszynach.
W szkó³kach i na egzaminie taki delikwent wsiada na "popierdó³kê", a nie motocykl. Nie ma okazji mieæ styczno¶ci wcze¶niej z prawdziwymi, ciê¿kimi motocyklami.

Od stycznia zesz³ego roku kurs PJ oraz egzamin s± na motocyklu Yamaha XJ6, który nie jest ju¿ popierdó³k±, tylko 205-kilogramowym sprzêtem, przyspieszaj±cym swoimi 78 koniami w 4 sekundy do 100kmh.
Jestem ¶wie¿o po kursie, wcze¶niej na moto siedzia³em cztery razy w ¿yciu i popieram kurs na PJ - szczególnie jak trafi siê na dobr± szko³ê, która oprócz 'odkrêcania' uczy tak¿e techniki jazdy. Bo jako posiadacz PJ kat. B od 20 lat, pierwsze 3 kontakty z moto koñczy³y siê albo w rowie, albo w krzakach. Je¿d¿enie wiêkszym motocyklem jest skrajnie odmienne ni¿ je¿d¿enie 50-centymetrow± Vesp± (kolega po¿yczy³ na godzinkê i by³em zachwycony, a po pierwszej je¼dzie na XJ6 by³em za³amany).
BTW Egzamin zda³em dwa tygodnie temu za pierwszym razem :)

Maciej Ciesielski

Data: 2014-04-25 20:38:45
Autor: wowa
Kategoria B na motor

U¿ytkownik "maciejc" <maciejc77@USUNTO.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:20140425091038.526e4184fa1a1b58cbbb4465USUNTO.poczta.onet.pl...
[...]

Czy maj±c B musia³e¶ zdawaæ teoriê na A? Czy tylko jazdy?
Wojtek

--
Bo my, Polacy tak mamy,
¿e we wszystkim przesadzamy :(

Data: 2014-04-27 07:27:50
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
Czy maj±c B musia³e¶ zdawaæ teoriê na A? Czy tylko jazdy?
Mimo posiadania kat. "B" zdaje siê egzamin z³o¿ony z dwóch czê¶ci - teoretycznej i praktycznej.
Oblanie czê¶ci teoretycznej skutkuje niedopuszczeniem do praktycznej, ale NIE skutkuje cofniêciem uprawnieñ
posiadanych dotychczas.
Ot paranoja...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-27 07:49:17
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

U¿ytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lji4gh$hkg$1@node2.news.atman.pl...
Czy maj±c B musia³e¶ zdawaæ teoriê na A? Czy tylko jazdy?
Mimo posiadania kat. "B" zdaje siê egzamin z³o¿ony z dwóch czê¶ci - teoretycznej i praktycznej.

I to siê w³a¶nie te¿ ma zmieniæ, bêdzie tylko praktyczny.
I bardzo dobrze.

Data: 2014-04-28 08:08:58
Autor: maciejc
Kategoria B na motor
On Sun, 27 Apr 2014 07:49:17 +0200
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

> [...]

I to siê w³a¶nie te¿ ma zmieniæ, bêdzie tylko praktyczny.

Paru nowych rzeczy sie dowiedzia³em na teorii, ale by³y to rzeczy g³ównie zwi±zane z motocyklem. Jaka przyczepka, jakie dokumenty, kiedy kask, co mo¿na i kiedy wyprzedzaæ. Jak na codzieñ je¼dzisz kategori± B, to na takie przepisy nie zwracasz uwagi, a na kursach na B ucz± raczej te¿ tylko "pod B".

maciejc77

Data: 2014-04-28 17:13:52
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

U¿ytkownik "maciejc" <maciejc77@USUNTO.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20140428080858.250a8e3e2d67c089e3346c26@USUNTO.poczta.onet.pl...
> [...]

Paru nowych rzeczy sie dowiedzia³em na teorii, ale by³y to rzeczy g³ównie zwi±zane z motocyklem. Jaka przyczepka, jakie dokumenty, kiedy kask, >co mo¿na i kiedy wyprzedzaæ. Jak na codzieñ je¼dzisz kategori± B, to na takie przepisy nie zwracasz uwagi,

Ale Ty piszesz o kursie z teorii, a nie o egzaminie z teorii.

Data: 2014-04-25 13:53:04
Autor: Adam Wysocki
Kategoria B na motor
uzytkownik <adres@serwer.pl> wrote:

Posiadam PJ kat. A na motocykl i jako "do¶wiadczony" motocyklista nie przypominam sobie, aby ktokolwiek na kursie PJ uczy³ mnie bezpiecznego uderzania w s³up, drzewo lub inny pojazd przy prêdko¶ci ponad stu kilometrów na godzinê. Nawet nie przypominam sobie, aby kto¶ mnie uczy³ takiego uderzania przy mniejszej prêdko¶ci.

Ale hamowania uczy³?

Ostatnio je¼dzi³em na motocyklu "ho, ho ho, a mo¿e i d³u¿y". Uwa¿am, ¿e osoba, która wsiada na motocykl po d³u¿szej przerwie i tak musi na nowo siê oswajaæ z motocyklem,

Mija po paru, max parunastu kilometrach. Tego siê nie zapomina.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-25 21:31:23
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

U¿ytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:gof.pms.1398433984@news.chmurka.net...
[...]

Dok³adnie.
Ja mia³em 20 letni± przerwê i podejrzewam ¿e przesiadka 20 lat temu z MZ-tki na skuter by³aby dok³adnie taki samym prze¿yciem.
Znaczy ¿adnym.

Data: 2014-04-24 09:00:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello twistedme,

Thursday, April 24, 2014, 6:46:55 AM, you wrote:

http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co s±dzicie?

Do 125ccm - jak najbardziej za.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-24 09:37:58
Autor: Czes³aw Wi¶niak
Kategoria B na motor
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co s±dzicie?

Do 125ccm - jak najbardziej za.

A ja nawet do 1500ccm

Data: 2014-04-24 09:10:54
Autor: anacron
Kategoria B na motor
W dniu 24.04.2014 06:46, twistedme pisze:
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co sÄ…dzicie?

Nie podoba mi się wymóg automatycznej skrzyni biegów, bo dziadkową WSK
sobie nie pojeżdżę... :) No dobra, ja ma "A", ktoś sobie nie pojeździ... :)

--
anacron

Data: 2014-04-24 09:22:48
Autor: Chris
Kategoria B na motor
anacron nabazgrał(a):

W dniu 24.04.2014 06:46, twistedme pisze:
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,42
1402,s.html Co sÄ…dzicie?
Nie podoba mi się wymóg automatycznej skrzyni biegów

Bo słowo motocykl w ustawie jest na wyrost, chodzi bardziej o większe skutery. Teraz to jest głupota jak dla mnie bo jazda na 50 przy >100kg wagi to koszmar, to nawet pod górkę nie wjedzie :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-24 09:34:57
Autor: anacron
Kategoria B na motor
W dniu 24.04.2014 09:22, Chris pisze:
anacron nabazgrał(a):

[...]

Romet produkuje takie coÅ›, co wyglÄ…da jak motocykl, ma 50cm^2 i automat.
ZrobiÄ… takie coÅ› pewnie ze 125cm^2. SwojÄ… drogÄ…, dla mnie B powinno
upoważniać do jazdy wszelkimi motocyklami. Uczyć swoje dzieci powinienem
móc ja i to jazdy autem i motocyklem. Coraz bardziej irytuje mnie to, że
Państwo traktuje mnie jak idiotę w wielu aspektach mojego życia. Chociaż
z drugiej strony jakby patrzeć na przykład Amber Gold to jednak
większość z naszych rodaków jest idiotami. :)

--
anacron

Data: 2014-04-24 16:36:07
Autor: LEPEK
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 09:34, anacron pisze:
 SwojÄ… drogÄ…, dla mnie B powinno
upoważniać do jazdy wszelkimi motocyklami.

OK, jak najbardziej.
Pod warunkiem, że na kursie i egzaminie na B będzie trzeba ogarniać też jazdę motocyklami o pojemności powyżej 500 ccm i z manualem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-04-24 18:29:22
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljaer2$r8k$1@news.task.gda.pl...
[...]

Już robią przecież.
I wszystkie inne firmy również.

Data: 2014-04-27 07:43:42
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
Uczyć swoje dzieci powinienem móc ja i to jazdy autem i motocyklem.
Zgoda, choć jestem zdania, że pewnych zachowań rodzic mógłby nauczyć nieprawidłowo - vide "zepsute kierunkowskazy" przy zmienianiu pasa.
Dotyczy to niestety także jakiegoś odsetka obecnych OSK...

Coraz bardziej irytuje mnie to, że
Państwo traktuje mnie jak idiotę w wielu aspektach mojego życia.
Dopiero teraz?

Chociaż z drugiej strony jakby patrzeć na przykład Amber Gold to jednak
większość z naszych rodaków jest idiotami. :)
Nie przesadzasz?
40 mln Polaków poleciało do AG?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-24 16:35:12
Autor: Iglo
Kategoria B na motor
Dnia Thu, 24 Apr 2014 09:22:48 +0200, Chris napisa³(a):

Bo s³owo motocykl w ustawie jest na wyrost, chodzi bardziej o wiêksze skutery. Teraz to jest g³upota jak dla mnie bo jazda na 50 przy >100kg wagi to koszmar, to nawet pod górkê nie wjedzie :)

E tam nie wjedzie, ja tam wa¿ê 90kg, mam skuterek 50ccm na dzia³ce jako
dojazd do sklepu/ryby i nawet to dzia³a fajnie, ba, nawet ostatnio zrobi³em
wycieczkê po okolicy i okaza³o siê ¿e przejecha³em blisko 90km
bezbole¶nie.. Fakt, ¿e rozpêdza siê tylko do licznikowych 70km/h i jakby
by³o ze 20, 30 wiêcej by³oby lepiej, ale nie jest tak ¼le, ¿e trzeba siê
nogami odpychaæ :-).

Data: 2014-04-25 10:54:34
Autor: Chris
Kategoria B na motor
Iglo nabazgra³(a):

[...]

Powiedzia³em troszkê na wyrost :) ale przy 50cm znaczenie ma te¿ producent bo testowa³em jak±¶ popiedu³kê i ledwo to jecha³o ale testowa³em te¿ firmówkê 50cm s±siada i spokojnie dawa³a radê i tylko siê wqr... jak sprzeda³ choæ mu mówi³em ¿e jak bêdzie zminia³ na normalny motor to biorê .. :(

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-04-24 10:15:23
Autor: Myjk
Kategoria B na motor
Thu, 24 Apr 2014 06:46:55 +0200, twistedme
Co sÄ…dzicie?

Że głupie ograniczniki nadal pozostały, tj. do 125ccm i AT. Czyli
blachosmrodziarz wsiada na hulajnogę i nagle traci umiejętność obsługi
biegów, a jak wsiądzie na większy silnik, to pewnie mu jajca eksplodują
(sprawdzić czy nie kobieta).

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-04-24 19:57:02
Autor: Hinek
Kategoria B na motor
Użytkownik "Myjk"  napisaÅ‚

Że głupie ograniczniki nadal pozostały, tj. do 125ccm i AT. Czyli
blachosmrodziarz wsiada na hulajnogę i nagle traci umiejętność obsługi
biegów, a jak wsiądzie na większy silnik, to pewnie mu jajca eksplodują

Masz np. naturalny odruch skręcania kierownicy w lewo przy skręcie w
prawo?

--
Hinek

Data: 2014-04-24 20:03:37
Autor: rAzor
Kategoria B na motor
Dnia 2014-04-24 19:57, Użytkownik - Hinek  napisaÅ‚::
Użytkownik "Myjk"  napisaÅ‚

[...]

Się nie śmiej. Nie wszystko dla kżdego jest oczywiste.
Mój dawny... kolega przy jakimkolwiek skręcie musiał wykonac kilka ruchów rencyma w powietrzu, aby sobie wytłumaczyć w którą stronę ma przekręcić drążek kierunkowskazów.
Prawko robił "we wojsku". Ludowym.
Kategoria zdrowia - "A".

Data: 2014-04-24 20:34:21
Autor: Hinek
Kategoria B na motor
Użytkownik "rAzor"  napisaÅ‚

Się nie śmiej. Nie wszystko dla kżdego jest oczywiste.

Właśnie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicę skręca się
w przeciwnym kierunku niż w aucie. Ta technika nazywa się
przeciwskrętem. Uczą tego dobrzy instruktorzy. Kto tego
nie używa ma nikłe szanse na przeżycie. Jeśli ktoś bez
doświadczenia wsiądzie na moto myśląc "mam B teraz
sobie pojeżdżę" - zrobi sobie krzywdę...w najlepszym
razie.

--
Hinek

Data: 2014-04-24 20:47:25
Autor: rAzor
Kategoria B na motor
Dnia 2014-04-24 20:34, Użytkownik - Hinek  napisaÅ‚::
Użytkownik "rAzor"  napisaÅ‚

Się nie śmiej. Nie wszystko dla kżdego jest oczywiste.

Właśnie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicę skręca się
w przeciwnym kierunku niż w aucie. Ta technika nazywa się
przeciwskrętem. Uczą tego dobrzy instruktorzy.

No to wyobraź sobie tego gościa na motocyklu.

Data: 2014-04-24 23:14:20
Autor: J.F.
Kategoria B na motor
Dnia Thu, 24 Apr 2014 20:34:21 +0200, Hinek napisa³(a):
U¿ytkownik "rAzor"  napisa³
Siê nie ¶miej. Nie wszystko dla k¿dego jest oczywiste.

W³a¶nie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicê skrêca siê
w przeciwnym kierunku ni¿ w aucie. Ta technika nazywa siê
przeciwskrêtem. Ucz± tego dobrzy instruktorzy. Kto tego
nie u¿ywa ma nik³e szanse na prze¿ycie.

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?

J.

Data: 2014-04-25 11:59:39
Autor: Hinek
Kategoria B na motor
U¿ytkownik "J.F."  napisa³:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?

Na pewno potrafisz je¼dziæ na rowerze - u¿ywasz przeciwskrêtu?
W±tpiê.

--
Hinek

Data: 2014-04-25 12:44:12
Autor: J.F
Kategoria B na motor
U¿ytkownik "Hinek"  napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "J.F."  napisa³:
A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?

Na pewno potrafisz je¼dziæ na rowerze - u¿ywasz przeciwskrêtu?
W±tpiê.

Ja moze nie uzywam, ale to taki sam pojazd jednosladowy i zasady dynamiki obowiazuja te same.
Wiec reka nieswiadomie musi wykonywac przeciwskret.

J.

Data: 2014-04-25 12:47:46
Autor: Marcin N
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 11:59, Hinek pisze:
U¿ytkownik "J.F."  napisa³:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?

Na pewno potrafisz je¼dziæ na rowerze - u¿ywasz przeciwskrêtu?
W±tpiê.

Oczywi¶cie, ¿e u¿ywa. Tyle, ¿e w minimalnym stopniu. Rower jest lekki i ³atwo go wyprowadziæ ze stanu równowagi.

--
MN

Data: 2014-04-25 14:06:06
Autor: Hinek
Kategoria B na motor
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³

Oczywi¶cie, ¿e u¿ywa. Tyle, ¿e w minimalnym stopniu.

Nie mo¿na u¿ywaæ w minimalnym stopniu.
Albo siê u¿ywa - albo nie.
Bada³em sprawê bo mnie to zaciekawi³o.
¯aden rowerzysta nie rozumia³ o co chodzi.
Zreszt± jest ciekawe zjawisko. Ka¿dy kto zaczyna
je¼dziæ motocyklem - choæby by³ zawziêtym rowerzyst±,
musi siê przeciwskrêtu nauczyæ. Do¶wiadczenie
rowerowe nic w tej dziedzinie nie daje.
Kto siê nie nauczy - albo po prostu nie wie o
konieczno¶ci u¿ywania takiej techniki raczej prêdzej
ni¿ pó¼niej wyjedzie w krajobraz albo zderzy siê
czo³owo.
No, ale selekcja temu zaradzi :] Kwestia czasu.

--
Hinek

Data: 2014-04-25 16:00:02
Autor: Marcin N
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 14:06, Hinek pisze:
U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³

[...]

Prawie we wszystkim siê zgadzamy.
Jednak¿e rowerzy¶ci u¿ywaj± tej techniki w minimalnym stopniu. Dlaczego?
Bo wystarczy naprawdê nieznaczny pod¶wiadomy ruch w przeciwnym kierunku, ¿eby rower pochyliæ (co wiêcej - rower robi tylko nieznaczne przechy³y w porównaniu do motocykla). Na motocyklu trzeba tej techniki u¿yæ ¶wiadomie, bo si³a, z jak± trzeba zadzia³aæ na kierownicê mo¿e dochodziæ do 20 kg. 20 kg nie da siê zrobiæ "przypadkiem".

--
MN

Data: 2014-04-26 01:15:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Kategoria B na motor
On Fri, 25 Apr 2014, Marcin N wrote:

[...]

  To chyba ¼le trafi³e¶.
  Kryterium jest proste: jaki maj± k±t pochylenia przy przeje¿d¿aniu
rond?

Zreszt± jest ciekawe zjawisko. Ka¿dy kto zaczyna
je¼dziæ motocyklem - choæby by³ zawziêtym rowerzyst±,
musi siê przeciwskrêtu nauczyæ. Do¶wiadczenie
rowerowe nic w tej dziedzinie nie daje.
[...]
Prawie we wszystkim siê zgadzamy.
Jednak¿e rowerzy¶ci u¿ywaj± tej techniki w minimalnym stopniu. Dlaczego?
Bo wystarczy naprawdê nieznaczny pod¶wiadomy ruch w przeciwnym kierunku,

  Wystarczy, dopóki w zakrêt nie trzeba roweru znacz±co pochyliæ,
*albo* na to pochylanie jest duuuu¿o czasu.
  Np. znaczna czê¶æ polskich rond jest na tyle ma³a, ¿e tam nie ma ró¿nicy
w prêdko¶ci pokonywania przez wiêkszo¶æ pojazdów (znaczy ciê¿arówki,
autobusy i spacerowicze na rowerach przeje¿d¿aj± wolniej), je¶li
na minirondzie przy 25 km/h trzeba jedno¶lad mocno pochyliæ, to ró¿nicy
miedzy motopojazdem a rowerem nie ma.
  Aby "przerzuciæ" cia³o z pochylenia w lewo (przy je¼dzie po obwodzie)
na pochylenie w prawo (do zjazdu) ruch musi byæ ca³kiem spory.

BTW: kiedy¶ mnie zastanawia³o, dlaczego kierowcy "nie wierz±" ¿e skrêcê,
znaczy czekaj±, a nawet przyhamowuj± jak zaczêli ruszaæ kiedy jestem
tu¿ przed zjazdem. Zda³em sobie sprawê, ¿e prawdopodobnie widz±
ten ruch kierownicy w lewo i oczekuj± skrêtu w lewo :)

¿eby rower pochyliæ (co wiêcej - rower robi tylko nieznaczne przechy³y
w porównaniu do motocykla).

"Niemo¿liwe".
  Tu:
http://tiny.pl/qk2qm
(link do:)
https://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=A1,+Zabrze&aq=0&oq=zabrze+a1&sll=50.37197,18.748724&sspn=0.05102,0.132093&vpsrc=6&t=h&g=zabrze+a1&ie=UTF8&hq=&hnear=A1,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&ll=50.316788,18.753726&spn=0.003192,0.008256&z=18&layer=c&cbll=50.316868,18.75379&panoid=h_7Z50i9dOxzxv8y-aUyog&cbp=12,23.71,,0,12.07
....przejed¼ 3/4 obwodu, powoli, tak z 20..25km/h

  Albo tu:
http://tiny.pl/qk2qf
https://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=A1,+Zabrze&aq=0&oq=zabrze+a1&sll=50.37197,18.748724&sspn=0.05102,0.132093&vpsrc=6&t=h&g=zabrze+a1&ie=UTF8&hq=&hnear=A1,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&layer=c&cbll=50.373067,18.781788&panoid=hFd0KGTsJfPCArZVbVo6oA&cbp=12,324.31,,0,-0.35&ll=50.372832,18.782029&spn=0.006405,0.016512&z=17
....o 10 km/h wiêcej, te¿ 3/4.
  I nie mów, ¿e motor przejedzie "czysta" ;)

Na motocyklu trzeba tej techniki u¿yæ ¶wiadomie, bo si³a, z jak± trzeba zadzia³aæ na kierownicê mo¿e dochodziæ do 20 kg. 20 kg nie da siê zrobiæ "przypadkiem".

  Z si³± mo¿na siê zgodziæ (kwestia wagi pojazdu z pasa¿erem),
z "nieznaczno¶ci±" nijak. Jak kto¶ wy³±cznie "nieznacznie" pochyla
rower, to znaczy ¿e nim spaceruje, a nie je¼dzi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-28 03:04:45
Autor: Dariusz K. £adziak
Kategoria B na motor
U¿ytkownik Hinek napisa³:
U¿ytkownik "J.F."  napisa³:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?

Na pewno potrafisz je¼dziæ na rowerze - u¿ywasz przeciwskrêtu?
W±tpiê.

A wiesz co siê dzieje jak na szosówce spróbujesz kierowaæ ci±gaj±c barana? Najbli¿szy p³ot twój - tam inaczej jak delikatnym balansem (bo do tego siê w istocie przeciwskrêt sprowadza, tego siê nie robi ci±gn±c za kierownicê a tylko nie przeszkadzaj±c jej w po³o¿eniu siê trochê odwrotnie do skrêtu) siê nie da poza prêdko¶ciami manewrowymi.

--
Darek

Data: 2014-04-27 11:37:35
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
On 2014-04-24 23:14, J.F. wrote:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?

Nie.

Shrek.

Data: 2014-04-27 11:40:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello Shrek,

Sunday, April 27, 2014, 11:37:35 AM, you wrote:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?
Nie.

Bo nie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-27 12:27:25
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
On 2014-04-27 11:40, RoMan Mandziejewicz wrote:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?
Nie.

Bo nie?

Bo nie - na rowerze się w cywilnej jedzie przeciwskrętu nie stosuje (chyba). Przynajmniej ja nie stosuje i nie znam nikogo kto stosuje. A ty stosujesz?

Shrek.

Data: 2014-04-27 12:32:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello Shrek,

Sunday, April 27, 2014, 12:27:25 PM, you wrote:

A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?
Nie.
Bo nie?
Bo nie - na rowerze siê w cywilnej jedzie przeciwskrêtu nie stosuje
(chyba). Przynajmniej ja nie stosuje i nie znam nikogo kto stosuje. A ty
stosujesz?

Teraz ju¿ nie, ale w m³odo¶ci - zdecydowanie tak.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-27 12:42:42
Autor: J.F.
Kategoria B na motor
Dnia Sun, 27 Apr 2014 12:27:25 +0200, Shrek napisa³(a):
On 2014-04-27 11:40, RoMan Mandziejewicz wrote:
A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,
ktorzy jezdzili na rowerze ?
Nie.
Bo nie?
Bo nie - na rowerze siê w cywilnej jedzie przeciwskrêtu nie stosuje (chyba). Przynajmniej ja nie stosuje i nie znam nikogo kto stosuje. A ty stosujesz?

Instyktownie !
Po paru minutach nauki mozg juz wie jak trzeba sterowac, nawet jesli
czlowiek sobie z tego nie zdaje sprawy.

J.

Data: 2014-04-27 12:43:56
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
On 2014-04-27 12:42, J.F. wrote:

[...]

No to chyba ¿e tak. Jak próbowa³em zastosowaæ ¶wiadomie, to siê ma³o co nie wypierdoli³em:P

Shrek.

Data: 2014-04-27 12:29:18
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
Bo nie?
Bo na rowerze zazwyczaj nie osiągasz prędkości, przy których ta technika jest przydatna i większość ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, że istnieje, nie mówiąc o tym, na czym polega.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-27 13:00:04
Autor: Dman666
Kategoria B na motor
W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 12:29:18 UTC+2 u¿ytkownik WOJO napisa³:
> Bo nie?

Bo na rowerze zazwyczaj nie osi±gasz prêdko¶ci, przy których ta technika jest przydatna i wiêkszo¶æ ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, ¿e istnieje, nie mówi±c o tym, na czym polega.

Pozdrawiam.

WOJO

Dokladnie. Wiekszosc uzytkownikow rowerow nie wykorzystuje ich do jazdy ekstremalnej a raczej jako transport szybszy od motonogi.

Pamietam, ze jak chcialem na pierwszy raz moto pojechac jak rowerem to malo brakowalo do gleby i bylem zdziwiony, ze "toto nie chce jechac tak jak ja bym chcial".

Inna jest masa, moc, predkosc calego zestawu przy podobnej powierzchni styku z jezdnia.
Roznica w prowadzeniu obu pojazdow dla mnie jest kolosalna.

Od siebie dodam, ze dla moto trzeba na nowo nauczyc sie:

- obserwacji otoczenia, innego przewidywania zdarzen niz dla samochodu,
- innych zachowan na drodze (pasy, studzienki, tory, uciekanie z torow kolizyjnych na swiatlach, inne poonywanie skrzyzowan)
-innej reakcji na sytuacje ekstremalne (hamowanie, shimmy etc)
-innej odpowiedzialnosci za plecak i nauka jazdy z plecakiem
-pokory
itp

I jesli nie ma sie wrodzonej smykalki do jazdy na moto lub dobrego szkoleniowca, ktory uczy jak przezyc a nie jak zdac (jechac po drodze) to szybko mozna powiekszyc grono aniolkow lub na trwale wyeliminowac sie z tego co daje frajde (jazda w jakiejkolwiek formie).

--
Dman-666

Data: 2014-04-26 22:32:37
Autor: Tengu
Kategoria B na motor
On 2014-04-24 20:34, Hinek wrote:
Użytkownik "rAzor"  napisaÅ‚

[...]

W tym kontekście poniższy wynalazek wydaje się idealny:
http://www.scigacz.pl/Yamaha,Tricity,oficjalnie,22933.html

Widziałem to to na ulicy w Niemczech - zaskakująca zwinność i zwrotność - naprawdę daje radę.

--
Tengu

Data: 2014-04-28 03:01:11
Autor: Dariusz K. £adziak
Kategoria B na motor
U¿ytkownik Hinek napisa³:
[...]

nie u¿ywa ma nik³e szanse na prze¿ycie. Je¶li kto¶ bez
do¶wiadczenia wsi±dzie na moto my¶l±c "mam B teraz
sobie poje¿d¿ê" - zrobi sobie krzywdê...w najlepszym
razie.

Odnoszê wra¿enie ¿e jak skrêcisz kierownicê w przeciwna stronê ni¿ chcesz jechaæ to zaliczysz glebê... To nie polega na ci±gniêciu rêkami kierownicy odwrotnie do zakrêtu - raczej na nacisku wyprowadzonym z barku na kierownicê od strony w któr± nale¿y skrêciæ. A to potrafi praktycznie ka¿dy kto na rowerze potrafi je¼dziæ.

--
Darek

Data: 2014-04-28 08:46:22
Autor: Hinek
Kategoria B na motor
U¿ytkownik ""Dariusz K. £adziak""  napisa³

[...]

Nie potrafi.  Wiêkszo¶æ wypadków motocyklowych na winklach gdy
delikwent wypada z trasy jest skutkiem niestosowania/ nieopanowania
przeciwskrêtu. Chodzi o wypadki gdy motocykl wyje¿d¿a na ko³ach w
plener. Pe³no takich filmików jest na YouTube.

A tak ogónie:
Zdajê sobie sprawê ¿e liderzy PMS-u technikê jazdy motocyklem
maj± w ma³ym paluszku   i nie je¿d¿± motocyklami tylko dla dlatego
¿e po osi±gniêciu doskona³o¶ci przesta³o ich to krêciæ.
Ja jestem tylko zwyk³ym motocyklist± wiêc nie bêdê siê wym±drza³ :]

--
Hinek

Data: 2014-04-28 11:50:29
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
A to potrafi praktycznie ka¿dy kto na rowerze potrafi je¼dziæ.
Nawet nie wiesz, jak mocno siê mylisz...
Na w³asnym przyk³adzie.
Rower by³ moja pasj± przez ca³e moje m³ode ¿ycie - potrafi³em zrobiæ 50 km dziennie dla zwyk³ej rozrywki.
Rozrywka by³a oczywi¶cie przy du¿ych prêdko¶ciach > 30km/h, które to prêdko¶ci bez problemu da³o siê osi±gaæ na
"kolarzówce"
Potem by³o PJ kat B i po ok. 20 latach posiadania kat. B postanowi³em zrobiæ A przy okazji innych kategorii.
Jak mocno siê zdziwi³em, ¿e nie jest tak samo jak na rowerze, wiem tylko ja...
Mia³em dobrych instruktorów, którzy sporo wiedzy przekazali mi "poza konkursem".
Mimo tego (a mo¿e dziêki temu) wci±¿ czujê respekt przed siadaniem na jakikolwiek motocykl i nie wynika on ze strachu,
a jedynie ze ¶wiadomo¶ci, czym to mo¿e groziæ...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-28 14:08:10
Autor: LEPEK
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-28 03:01, "Dariusz K. £adziak" pisze:

[...]

Ci±gn±c, pchaj±c, z ³okcia, z barku - skrêci, ale co siê stanie potem to zale¿y jak szybko i mocno i jak zareagujesz na to balansem cia³a.

A to potrafi
praktycznie ka¿dy kto na rowerze potrafi je¼dziæ.

To ja jestem jaki¶ wyj±tek - kiedy¶ bardzo du¿o je¼dzi³em na rowerze i nigdy jako¶ ¶wiadomie na to nie wpad³em. Jak siê dowiedzia³em o przeciwskrêcie, to najpierw spróbowa³em na rowerze - pomimo du¿ych kó³ i niema³ej prêdko¶ci jako¶ nie zadzia³a³o ;) Natomiast na skuterze pomimo kó³ek 12 cali sprawdza siê super, szczególnie powy¿ej 60 km/h (bo przy wolniejszej je¼dzie ani to specjalnie potrzebne, ani za bardzo skuteczne).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski

Data: 2014-04-24 21:43:41
Autor: Myjk
Kategoria B na motor
Thu, 24 Apr 2014 19:57:02 +0200, Hinek
Masz np. naturalny odruch skręcania kierownicy w lewo przy skręcie w prawo?

Na skuterze do 50ccm jest inaczej niż na 500ccm?

Główną kwestią jest znajomość przepisów -- a te na kat. A się nie różnią
niczym od kat. B. Jak ktoś niegłupi, to sobie dla własnego bezpieczeństwa
pójdzie na jazdy, albo pogada z doświadczonym motocyklistą. Głupi się nie
będzie bawił w prawojazdy, żadne. Po prostu pojedzie bez.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-04-25 14:35:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Kategoria B na motor
On Thu, 24 Apr 2014, Hinek wrote:

U¿ytkownik "Myjk"  napisa³

¯e g³upie ograniczniki nadal pozosta³y, tj. do 125ccm i AT. Czyli
blachosmrodziarz wsiada na hulajnogê i nagle traci umiejêtno¶æ obs³ugi
biegów, [...]

Masz np. naturalny odruch skrêcania kierownicy w lewo
przy skrêcie w prawo?

  No przecie (¿e naturalny).
  Do postulatu, aby do zdobycia PJ konieczne by³o wykazanie siê
umiejêtno¶ci± prze¿ycia przejazdu rowerem przez miasto, do³o¿yæ
nale¿y wiêc warunek "szybko przez ronda" ;)
(mechanizm jest ten sam, im mniejsze rondko tym bardziej oczywisty)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-24 18:28:18
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5358973f$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

Co sÄ…dzicie?

Bardzo fajny pomysł, motor stosowny już mam, pojemność zgodna z tymi właśnie planami i dlatego właśnie taka, więc zawsze żona będzie mogła mi go podwieźć w razie potrzeby,

Data: 2014-04-24 22:14:57
Autor: RadoslawF
Kategoria B na motor
Dnia 2014-04-24 18:28, U¿ytkownik Cavallino napisa³:

U¿ytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

Co s±dzicie?

Bardzo fajny pomys³, motor stosowny ju¿ mam, pojemno¶æ zgodna z tymi
w³a¶nie planami i dlatego w³a¶nie taka, wiêc zawsze ¿ona bêdzie mog³a mi
go podwie¼æ w razie potrzeby,

Z "automatyczn± skrzyni± biegów" ?

Pozdrawiam

Data: 2014-04-24 23:10:47
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ljbrbu$e46$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tak, cvt czy jak tam zw± ten pasek na wariatorze w pi¼dzikach.
W skuterze chyba nie bywaj± inne.

Data: 2014-04-24 20:33:12
Autor: Jacek
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 06:46, twistedme pisze:
Co sÄ…dzicie?
Ja tu czegoÅ› nie rozumiem. Z jednej strony robi siÄ™ nowe kategorie AM, A1, A2, ograniczenie wieku dla robiÄ…cych A po raz pierwszy do 24 lat.
Wszystko zapewne "dla poprawy bezpieczeństwa".
Z drugiej strony puści się na żywioł wszystkich byle tylko silnik był do 125 ccm.
Czyżby ktoś doszedł do wniosku, że poprawią się "wskaźniki" i zmniejszy bezrobocie, jak się część narodu pozabija?
Jacek

Data: 2014-04-24 20:48:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello Jacek,

Co s±dzicie?
Ja tu czego¶ nie rozumiem. Z jednej strony robi siê nowe kategorie AM,
A1, A2, ograniczenie wieku dla robi±cych A po raz pierwszy do 24 lat.
Wszystko zapewne "dla poprawy bezpieczeñstwa".
Z drugiej strony pu¶ci siê na ¿ywio³ wszystkich byle tylko silnik by³ do
125 ccm.
Czy¿by kto¶ doszed³ do wniosku, ¿e poprawi± siê "wska¼niki" i zmniejszy
bezrobocie, jak siê czê¶æ narodu pozabija?

Histeryzujesz. Teraz, ¿eby je¼dziæ skuterkiem do 50ccm wystarczy dowód
osobisty. Nie jest wymagana znajomo¶æ jakichkolwiek przepisów. Prawo
jazdy kategorii B jednak znajomo¶ci przepisów wymaga a ró¿nica
pomiêdzy 50 a 125ccm na kolana nie powala. Wrêcz daje trochê wiêcej
marginesu bezpieczeñstwa, bo mo¿na przy¶pieszaæ i jechaæ z
prêdko¶ciami takimi samymi jak inne pojazdy a nie tylko byæ
zawalidrog±.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-24 14:39:16
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:48:25 UTC+2 u¿ytkownik RoMan Mandziejewicz napisa³:
Nie jest wymagana znajomo�� jakichkolwiek przepis�w.
Oj tam... wymagana jest (tak jak i na rowerze, od pieszych itp) Nie jest tylko ta "znajomosc" sprawdzana przed pojawieniem sie na drodze ;)

a r�nica pomi�dzy 50 a 125ccm na kolana nie powala.
zwlaszcza, ze wiekszosc "50" jest odblokowana i 70-90km/h pojedzie...

WS

Data: 2014-04-25 08:21:06
Autor: Jacek
Kategoria B na motor
[...]
Niby tak, tylko po kiego grzyba miesza siê w tym przepisach bez przerwy?
Raz siê mno¿y kategorie, kursy i egzaminy, a potem robi co¶ wrêcz przeciwnego. W USA i ile wiem jest tylko jedna kategoria PJ i jako¶ nie przeszkadza to  nikomu.
Obawiam siê jeszcze jednego: ¿e za parê lat nasi geniusze z Wiejskiej stwierdz±, ¿e jednak nie, B nie wystarczy na skuter i wracamy do tego, co by³o. Co wtedy z lud¼mi, którzy kupili jedno¶lady i nagle nie bêd± mogli na nich je¼dziæ? Naprodukujemy znowu przestêpców drogowych? Ka¿emy oddaæ skutery w depozyt, jak zrobiono kiedy¶ z broni± gazow± tym, którzy nie chcieli p³aciæ 800 z³ za okresowe badania kwalifikacyjne?
Jacek

Data: 2014-04-25 10:28:00
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 08:21, Jacek pisze:
[...]

Jak mia³by¶ mia³ mo¿liwo¶æ zarabiaæ ok. 20-25 tys. z³ miesiêcznie, nie robi±c nic lub te¿ robi±c tylko dobre wra¿enie to tak¿e by¶ stara³ siê udowodniæ, ¿e jeste¶ niezast±piony i bardzo potrzebny. Jest to z pewno¶ci± bezpieczniejszy temat ni¿ Uchwa³a Kanonizacyjna :)

Data: 2014-04-25 23:18:07
Autor: RadoslawF
Kategoria B na motor
Dnia 2014-04-25 08:21, U¿ytkownik Jacek napisa³:

[...]

Jeste¶ pewny ¿e jest tylko jedna kategoria ?
Ja wiem ze jest kategoria na jedno¶lady i dwie na samochody.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-27 13:49:47
Autor: Jacek
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 23:18, RadoslawF pisze:
Jeste¶ pewny ¿e jest tylko jedna kategoria ?
Ja wiem ze jest kategoria na jedno¶lady i dwie na samochody.
U nas naliczy³em: AM, A1, A2, A, B1, B, C1, C, D1, D, T, B96, BE, CE, DE, C1E, D1E, czyli razem 17.
Nie jestem pewny, ile jest w USA ale kolega, który parê lat temu pojecha³ do wujka Sama dorobiæ dosta³ fuchê kierowcy cysterny maj±c tylko polskie B.
Jacek

Data: 2014-05-04 21:43:47
Autor: Robert Rędziak
Kategoria B na motor
On Sun, 27 Apr 2014 13:49:47 +0200, Jacek <spaammmm@o2.pl> wrote:

Nie jestem pewny, ile jest w USA ale kolega, który parê lat temu pojecha³ do wujka Sama dorobiæ dosta³ fuchê kierowcy cysterny maj±c tylko polskie B.

 Tak bez CDL? A mo¿e jednak chodzi³o o "krêcenie draj³a"? ;)

 RR.
robert rêdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2014-04-24 21:55:45
Autor: Rafał Grzelak
Kategoria B na motor
twistedme wrote:

http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

Co sÄ…dzicie?

Ja bardzo chetnie, ale niech daruja sobie ten przepis o automacie, bo
wtedy beda sie lapac chyba tylko skutery.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-04-25 06:52:45
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@dupa.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xn0j16y2j80fl001@news.atman.pl...
twistedme wrote:

[...]

I pewnie o to właśnie chodzi, żeby wiertarki wykluczyć.

Data: 2014-04-27 16:34:25
Autor: Rafał Grzelak
Kategoria B na motor
Cavallino wrote:

> [...]
> bo wtedy beda sie lapac chyba tylko skutery.

I pewnie o to właśnie chodzi, żeby wiertarki wykluczyć.

Oj tam wiertarki od razu:
http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle/3/Junak-121.html

Z reszta przy 125ccm one wszystkie maja chyba zblizone osiagi -
niezaleznie od skrzyni i ksztaltu.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-04-27 18:41:06
Autor: Cavallino
Kategoria B na motor

Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@dupa.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xn0j1axcc1x6dc000@news.atman.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle/3/Junak-121.html

Z reszta przy 125ccm one wszystkie maja chyba zblizone osiagi -

Ale pewnie innÄ… grupÄ™ docelowÄ….
Więc jest szansa, że ta niepożądana na drogach nie wsiądzie na skuter.

No i nie do końca jednak osiągi są zbliżone, z reguły chiński szajs chłodzony powietrzem ma osiągi na poziomie rozkręconych 50-tek, a nie prawdziwych 125-tek.

Data: 2014-04-25 07:59:46
Autor: Marcin N
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-24 23:55, Rafał Grzelak pisze:
twistedme wrote:

[...]

Nie ma co rozpaczać.
Jest to ewidentny krok w dobrym kierunku. Ma kilka wad, ale i tak śmiało można stwierdzić, że słuszną linię ma nasza władza.

--
MN

Data: 2014-04-25 15:37:34
Autor: Poldek
Kategoria B na motor
twistedme wrote:

http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co sÄ…dzicie?

Chętnie i poproszę o zwrot kassy za niepotrzebnie zrobiony kurs i egzamin ;-)

A tak bardziej serio, to ciekawi mnie, jak będzie za granicą z polskim prawem jazdy? Czyli np. mam tylko kat. B, która uprawnia mnie do jazdy mocotyklem w Polsce, jadę na wakacje do Australii, kupuję/wypożyczam tam motor, terenówkę 1200 ccm i jadę legalnie? Nawet wcześniej wyrabiam sobie międzynarodowe prawo jazdy we właściwym urzędzie w Polsce.
A np. w Niemczech będę mógł jechać motorem na polskiej kat. B?

Data: 2014-04-25 16:06:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello Poldek,

http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co s±dzicie?
Chêtnie i poproszê o zwrot kassy za niepotrzebnie zrobiony kurs i
egzamin ;-)
A tak bardziej serio, to ciekawi mnie, jak bêdzie za granic± z polskim
prawem jazdy? Czyli np. mam tylko kat. B, która uprawnia mnie do jazdy
mocotyklem w Polsce,

Do 125ccm i z automatyczn± skrzyni±.

jadê na wakacje do Australii, kupujê/wypo¿yczam tam
motor, terenówkê 1200 ccm i jadê legalnie?

Sk±d Ci siê wziê³o 1200 ccm? I czy aby terenowe motory maj± tak du¿±
pojemno¶æ silnika?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 07:25:32
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu pi±tek, 25 kwietnia 2014 16:06:54 UTC+2 u¿ytkownik RoMan Mandziejewicz napisa³:

Sk�d Ci si� wzi�o 1200 ccm? I czy aby terenowe motory maj� tak
du�� pojemno�� silnika?

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1200_GS

Data: 2014-04-25 18:55:50
Autor: Poldek
Kategoria B na motor
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Poldek,

[...]

Nie wiem, czy mi siê sni³o, ale jak czyta³em ten tekst w linku kilka godzin temu, to by³o tam napisane, ¿e pos³owie rozszerzyli uprawnienia z kat. tak¿e na motocykle o wiêkszej pojemno¶ci silnika. Teraz tego nie ma w tek¶cie. Byæ mo¿e chodzi³o tylko o podgrzanie atmosfery.

Data: 2014-04-25 16:51:49
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co sÄ…dzicie?
...., że imć Żmijan zamienił się na rozum z koniem.
Kolejny po Bublewicz sypiący genialnymi pomysłami ze swego ograniczonego rozumku.
Czy on zdaje sobie sprawę z tego, że na motocykl nie każdy może wsiadać choćby ze względów zdrowotnych?
Badanie lekarskie na kat. A(x) obejmuje sprawdzenie sprawności błędnika, który to w przypadku kat. B jest
mało istotny.
Każdy rzetelnie podchodzący do badania lekarz wychwyci delikwenta z wadą słuchu uniemożliwiającą wsiadanie na
jednoślad.
Jeżeli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to będziemy mieć sporo kierowców posiadających
kat. B i przewracajÄ…cych siÄ™ na motocyklach.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-25 07:54:29
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu pi±tek, 25 kwietnia 2014 16:51:49 UTC+2 u¿ytkownik WOJO napisa³:

Je¿eli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to bêdziemy mieæ sporo kierowców posiadaj±cych
kat. B i przewracaj±cych siê na motocyklach.

tak jak teraz przewracaja sie na rowerach i motorowerach? ;)

WS

Data: 2014-04-25 17:02:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello WOJO,

http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co s±dzicie?
..., ¿e imæ ¯mijan zamieni³ siê na rozum z koniem.
Kolejny po Bublewicz sypi±cy genialnymi pomys³ami ze swego ograniczonego
rozumku.
Czy on zdaje sobie sprawê z tego, ¿e na motocykl nie ka¿dy mo¿e wsiadaæ
choæby ze wzglêdów zdrowotnych?
Badanie lekarskie na kat. A(x) obejmuje sprawdzenie sprawno¶ci b³êdnika,
który to w przypadku kat. B jest
ma³o istotny.
Ka¿dy rzetelnie podchodz±cy do badania lekarz wychwyci delikwenta z wad±
s³uchu uniemo¿liwiaj±c± wsiadanie na
jedno¶lad.
Je¿eli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to
bêdziemy mieæ sporo kierowców posiadaj±cych
kat. B i przewracaj±cych siê na motocyklach.

A czy dotar³o do Ciebie, ¿e tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczn± skrzyni± biegów?

Czym ró¿ni siê przewracanie siê na rowerze czy skuterze 49ccm od
przewracania siê na skuterze 125ccm? Tym, ¿e na ciê¿szym jest
trudniej siê przewróciæ?

Sk±d przypuszczenie, ¿e osoby z problemami z b³êdnikiem bêd±
podejmowaæ próby samobójcze?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 18:40:33
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
A czy dotar³o do Ciebie, ¿e tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczn± skrzyni± biegów?
Tym "bzyczkiem" w odró¿nieniu od roweru mo¿esz rozwin±æ wielokrotno¶æ prêdko¶ci osi±ganej na rowerze.
O ile przewrócenie siê z prêdko¶ci± rowerow± bêdzie skutkowaæ otarciami i bolesno¶ci± niektórych czê¶ci cia³a, o tyle
przewrotka przy prêdko¶ciach osi±ganych przez skutery, mo¿e mieæ skutek ¶miertelny.

Czym ró¿ni siê przewracanie siê na rowerze czy skuterze 49ccm od
przewracania siê na skuterze 125ccm? Tym, ¿e na ciê¿szym jest
trudniej siê przewróciæ?
j.w.

Sk±d przypuszczenie, ¿e osoby z problemami z b³êdnikiem bêd±
podejmowaæ próby samobójcze?
Bo nie wszyscy zdaj± sobie ze swojej przypad³o¶ci sprawê?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-25 18:46:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello WOJO,

A czy dotar³o do Ciebie, ¿e tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczn± skrzyni± biegów?
Tym "bzyczkiem" w odró¿nieniu od roweru mo¿esz rozwin±æ wielokrotno¶æ prêdko¶ci osi±ganej na rowerze.

Ale mowa o równowadze a nie prêdko¶ci.

[...]

Twoim zdaniem jad±c szybciej skuterem ³atwiej siê przewróciæ? Bardzo
odwa¿na teoria.

[...]

Znaczy twierdzisz, ¿e osoba, która nigdy nie je¼dzi³a na rowerze,
wsi±dzie na skuter 125ccm i z miejsca pojedzie stopierdziesi±t,
przewróci siê i zabije?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-28 03:25:38
Autor: Dariusz K. £adziak
Kategoria B na motor
U¿ytkownik RoMan Mandziejewicz napisa³:
Znaczy twierdzisz, ¿e osoba, która nigdy nie je¼dzi³a na rowerze,
wsi±dzie na skuter 125ccm i z miejsca pojedzie stopierdziesi±t,
przewróci siê i zabije?

W jednym siê nie myli. Cz³owiek z uszkodzonym b³êdnikiem, który nigdy na rowerze (w³a¶nie z tego powodu) nie nauczy³ siê je¼dziæ - wsi±dzie na skuter i siê wywali. Guza sobie nabiæ mo¿e bo wywali siê szybciej jak z miejsca ruszy. I wiêcej nie spróbuje - tak jak przesta³ próbowaæ jazdy na rowerze.

--
Darek

Data: 2014-04-25 20:37:28
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 18:40, WOJO pisze:

[...]

My¶lisz, ¿e kto¶ bada ka¿dego kierowcê przed ka¿dym ruszeniem samochodem czy motocyklem?
Zaburzeñ b³êdnika przecie mo¿e siê ka¿dy nabawiæ, nawet ten, który ma PJ od kilkudziesiêciu lat. Uszkodzenie mo¿e nast±piæ w ka¿dej chwili np. na skutek mikrowylewu lub infekcji i te sytuacje s± najgro¼niejsze na drodze, bo mog± dotkn±æ ka¿dego, nawet tego, kto jest w pe³ni zdrowy podczas jazdy.
Osoba, która ma powa¿ne uszkodzenie obydwu b³êdników w ogóle nie jest w stanie wsi±¶æ na motocykl i ruszyæ.
Natomiast osoba, która leczy³a uszkodzenie b³êdnika i pozosta³y jej pewne dysfunkcje tego narz±du lub ma uszkodzony jeden z b³êdników, wsi±dzie na motocykl.
I co wtedy?
I wtedy nic, kompletnie nic. Wsi±dzie, pojedzie i szczê¶liwie wróci do domu.
A wiesz dlaczego?
Bo mózg jest bardzo skomplikowan± maszyneri±, przetwarzaj±c± w ka¿dej sekundzie ilo¶æ danych, których nie jest jeszcze w stanie przetworzyæ ¿aden komputer na ¶wiecie.
Mózg potrafi na podstawie wielu ró¿nych bod¼ców skompensowaæ ró¿ne braki. Dla przyk³adu potrafi sobie sam wygenerowaæ fragment obrazu, którego nie widzi np. fragment obrazu, którego nie widzi plamka ¶lepa. Podobnie te¿ jest z b³êdnikiem. Osoby, które maj± uszkodzony b³êdnik nie zataczaj± siê jak pijane tak jak Ty to sobie wyobra¿asz. Utrzymuj± równowagê bez najmniejszego problemu i zachowuj± siê ca³kiem normalnie. A wiesz dlaczego? Bo ich mózg koryguje sygna³y b³êdnika innymi bod¼cami - g³ównie wzrokiem oraz czuciem g³êbokim. Ponadto s± 2 b³êdniki i w razie uszkodzenia jednego, mózg uczy siê "s³uchaæ" tylko tego jednego. Osoba z takim uszkodzonym b³êdnikiem musi przej¶æ proces rehabilitacji polegaj±cej na wykonywaniu odpowiednich æwiczeñ.

Data: 2014-04-25 21:48:18
Autor: Maciek
Kategoria B na motor
Dnia Fri, 25 Apr 2014 20:37:28 +0200, uzytkownik napisa³(a):

My¶lisz, ¿e kto¶ bada ka¿dego kierowcê przed ka¿dym ruszeniem samochodem czy motocyklem?

Nie podpowiadaj, bo niedlugo po wejsciu do auta bedzie trzeba dmuchnac w
alkomat, oddac krew, kal i mocz, poskakac na jednej nodze i rozwiazac test
na inteligencje ;)

--
Maciek

Data: 2014-04-25 15:23:33
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu pi±tek, 25 kwietnia 2014 21:48:18 UTC+2 u¿ytkownik Maciek napisa³:

> My�lisz, �e kto� bada ka�dego kierowc� przed ka�dym ruszeniem samochodem Nie podpowiadaj, bo niedlugo po wejsciu do auta bedzie trzeba dmuchnac w
alkomat, oddac krew, kal i mocz, poskakac na jednej nodze i rozwiazac test
na inteligencje ;)

z testem na inteligencje to przesadzieles ;) Poslowie tez od czasu do czasu chca jechac jako kierowcy ;)

WS

Data: 2014-04-27 15:33:06
Autor: Maciek
Kategoria B na motor
Dnia Fri, 25 Apr 2014 15:23:33 -0700 (PDT), WS napisa³(a):

z testem na inteligencje to przesadzieles ;) Poslowie tez od czasu do czasu chca jechac jako kierowcy ;)

Przed koniecznoscia wykazania sie inteligencja chroni ich immunitet ;)

--

Maciek

Data: 2014-04-27 12:42:48
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
On 2014-04-25 18:40, WOJO wrote:

Tym "bzyczkiem" w odró¿nieniu od roweru mo¿esz rozwin±æ wielokrotno¶æ
prêdko¶ci osi±ganej na rowerze.

Wielokrotno¶æ to raptem 2;)

[...]

No i - ja siê rowerem z górki rozbuja³em do 70, rozs±dne to nie by³o, legalne te¿ nie;) Te¿ móg³bym siê zabiæ i co z tego?

Sk±d przypuszczenie, ¿e osoby z problemami z b³êdnikiem bêd±
podejmowaæ próby samobójcze?
Bo nie wszyscy zdaj± sobie ze swojej przypad³o¶ci sprawê?

Skoro nie przewracaj± siê na rowerach, to czemu mieliby siê przewracaæ na skuterach?

Shrek.

Data: 2014-04-28 03:29:45
Autor: Dariusz K. £adziak
Kategoria B na motor
U¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-04-25 18:40, WOJO wrote:

Tym "bzyczkiem" w odró¿nieniu od roweru mo¿esz rozwin±æ wielokrotno¶æ
prêdko¶ci osi±ganej na rowerze.

Wielokrotno¶æ to raptem 2;)

Bzyczkiem? A z jakim rowerem porównujemy? Bo parê razy w ¿yciu na szosówce zdarzy³o mi siê zbli¿yæ do setki - i to w je¼dzie zupe³nie rekreacyjnej...

--
Darek

Data: 2014-04-28 07:26:03
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
U¿ytkownik Shrek napisa³:
On 2014-04-25 18:40, WOJO wrote:

Tym "bzyczkiem" w odró¿nieniu od roweru mo¿esz rozwin±æ wielokrotno¶æ
prêdko¶ci osi±ganej na rowerze.

Wielokrotno¶æ to raptem 2;)

Bzyczkiem? A z jakim rowerem porównujemy?

Z góralem z sakwami, z górki;)

Zreszt± bez górki to 40 nie jest jakim¶ nadzwyczajnym osi±gniêciem (oczywi¶cie na chwilê)

Shrek.

Kategoria B na motor