Data: 2014-04-24 10:15:23 | |
Autor: Myjk | |
Kategoria B na motor | |
Thu, 24 Apr 2014 06:46:55 +0200, twistedme
Co sÄ dzicie? Ĺťe gĹupie ograniczniki nadal pozostaĹy, tj. do 125ccm i AT. Czyli blachosmrodziarz wsiada na hulajnogÄ i nagle traci umiejÄtnoĹÄ obsĹugi biegĂłw, a jak wsiÄ dzie na wiÄkszy silnik, to pewnie mu jajca eksplodujÄ (sprawdziÄ czy nie kobieta). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-04-24 19:57:02 | |
Autor: Hinek | |
Kategoria B na motor | |
UĹźytkownik "Myjk" napisaĹ
Masz np. naturalny odruch skrÄcania kierownicy w lewo przy skrÄcie w prawo? -- Hinek |
|
Data: 2014-04-24 20:03:37 | |
Autor: rAzor | |
Kategoria B na motor | |
Dnia 2014-04-24 19:57, UĹźytkownik - Hinek napisaĹ::
UĹźytkownik "Myjk" napisaĹ SiÄ nie Ĺmiej. Nie wszystko dla kĹźdego jest oczywiste. MĂłj dawny... kolega przy jakimkolwiek skrÄcie musiaĹ wykonac kilka ruchĂłw rencyma w powietrzu, aby sobie wytĹumaczyÄ w ktĂłrÄ stronÄ ma przekrÄciÄ drÄ Ĺźek kierunkowskazĂłw. Prawko robiĹ "we wojsku". Ludowym. Kategoria zdrowia - "A". |
|
Data: 2014-04-24 20:34:21 | |
Autor: Hinek | |
Kategoria B na motor | |
UĹźytkownik "rAzor" napisaĹ
WĹaĹnie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicÄ skrÄca siÄ w przeciwnym kierunku niĹź w aucie. Ta technika nazywa siÄ przeciwskrÄtem. UczÄ tego dobrzy instruktorzy. Kto tego nie uĹźywa ma nikĹe szanse na przeĹźycie. JeĹli ktoĹ bez doĹwiadczenia wsiÄ dzie na moto myĹlÄ c "mam B teraz sobie pojeĹźdĹźÄ" - zrobi sobie krzywdÄ...w najlepszym razie. -- Hinek |
|
Data: 2014-04-24 20:47:25 | |
Autor: rAzor | |
Kategoria B na motor | |
Dnia 2014-04-24 20:34, UĹźytkownik - Hinek napisaĹ::
UĹźytkownik "rAzor" napisaĹ No to wyobraĹş sobie tego goĹcia na motocyklu. |
|
Data: 2014-04-24 23:14:20 | |
Autor: J.F. | |
Kategoria B na motor | |
Dnia Thu, 24 Apr 2014 20:34:21 +0200, Hinek napisał(a):
Użytkownik "rAzor" napisał A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci, ktorzy jezdzili na rowerze ? J. |
|
Data: 2014-04-25 11:59:39 | |
Autor: Hinek | |
Kategoria B na motor | |
Użytkownik "J.F." napisał:
Na pewno potrafisz jeździć na rowerze - używasz przeciwskrętu? Wątpię. -- Hinek |
|
Data: 2014-04-25 12:44:12 | |
Autor: J.F | |
Kategoria B na motor | |
Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F." napisał: A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci, Ja moze nie uzywam, ale to taki sam pojazd jednosladowy i zasady dynamiki obowiazuja te same. Wiec reka nieswiadomie musi wykonywac przeciwskret. J. |
|
Data: 2014-04-25 12:47:46 | |
Autor: Marcin N | |
Kategoria B na motor | |
W dniu 2014-04-25 11:59, Hinek pisze:
Użytkownik "J.F." napisał: Oczywiście, że używa. Tyle, że w minimalnym stopniu. Rower jest lekki i łatwo go wyprowadzić ze stanu równowagi. -- MN |
|
Data: 2014-04-25 14:06:06 | |
Autor: Hinek | |
Kategoria B na motor | |
Użytkownik "Marcin N" napisał
Nie można używać w minimalnym stopniu. Albo się używa - albo nie. Badałem sprawę bo mnie to zaciekawiło. Żaden rowerzysta nie rozumiał o co chodzi. Zresztą jest ciekawe zjawisko. Każdy kto zaczyna jeździć motocyklem - choćby był zawziętym rowerzystą, musi się przeciwskrętu nauczyć. Doświadczenie rowerowe nic w tej dziedzinie nie daje. Kto się nie nauczy - albo po prostu nie wie o konieczności używania takiej techniki raczej prędzej niż później wyjedzie w krajobraz albo zderzy się czołowo. No, ale selekcja temu zaradzi :] Kwestia czasu. -- Hinek |
|
Data: 2014-04-25 16:00:02 | |
Autor: Marcin N | |
Kategoria B na motor | |
W dniu 2014-04-25 14:06, Hinek pisze:
Użytkownik "Marcin N" napisał Prawie we wszystkim się zgadzamy. Jednakże rowerzyści używają tej techniki w minimalnym stopniu. Dlaczego? Bo wystarczy naprawdę nieznaczny podświadomy ruch w przeciwnym kierunku, żeby rower pochylić (co więcej - rower robi tylko nieznaczne przechyły w porównaniu do motocykla). Na motocyklu trzeba tej techniki użyć świadomie, bo siła, z jaką trzeba zadziałać na kierownicę może dochodzić do 20 kg. 20 kg nie da się zrobić "przypadkiem". -- MN |
|
Data: 2014-04-26 01:15:47 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Kategoria B na motor | |
On Fri, 25 Apr 2014, Marcin N wrote:
W dniu 2014-04-25 14:06, Hinek pisze: To chyba źle trafiłeś. Kryterium jest proste: jaki mają kąt pochylenia przy przejeżdżaniu rond? [...]Zresztą jest ciekawe zjawisko. Każdy kto zaczyna Prawie we wszystkim się zgadzamy. Wystarczy, dopóki w zakręt nie trzeba roweru znacząco pochylić, *albo* na to pochylanie jest duuuużo czasu. Np. znaczna część polskich rond jest na tyle mała, że tam nie ma różnicy w prędkości pokonywania przez większość pojazdów (znaczy ciężarówki, autobusy i spacerowicze na rowerach przejeżdżają wolniej), jeśli na minirondzie przy 25 km/h trzeba jednoślad mocno pochylić, to różnicy miedzy motopojazdem a rowerem nie ma. Aby "przerzucić" ciało z pochylenia w lewo (przy jeździe po obwodzie) na pochylenie w prawo (do zjazdu) ruch musi być całkiem spory. BTW: kiedyś mnie zastanawiało, dlaczego kierowcy "nie wierzą" że skręcę, znaczy czekają, a nawet przyhamowują jak zaczęli ruszać kiedy jestem tuż przed zjazdem. Zdałem sobie sprawę, że prawdopodobnie widzą ten ruch kierownicy w lewo i oczekują skrętu w lewo :) żeby rower pochylić (co więcej - rower robi tylko nieznaczne przechyły "Niemożliwe". Tu: http://tiny.pl/qk2qm (link do:) https://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=A1,+Zabrze&aq=0&oq=zabrze+a1&sll=50.37197,18.748724&sspn=0.05102,0.132093&vpsrc=6&t=h&g=zabrze+a1&ie=UTF8&hq=&hnear=A1,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&ll=50.316788,18.753726&spn=0.003192,0.008256&z=18&layer=c&cbll=50.316868,18.75379&panoid=h_7Z50i9dOxzxv8y-aUyog&cbp=12,23.71,,0,12.07 ....przejedź 3/4 obwodu, powoli, tak z 20..25km/h Albo tu: http://tiny.pl/qk2qf https://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=A1,+Zabrze&aq=0&oq=zabrze+a1&sll=50.37197,18.748724&sspn=0.05102,0.132093&vpsrc=6&t=h&g=zabrze+a1&ie=UTF8&hq=&hnear=A1,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&layer=c&cbll=50.373067,18.781788&panoid=hFd0KGTsJfPCArZVbVo6oA&cbp=12,324.31,,0,-0.35&ll=50.372832,18.782029&spn=0.006405,0.016512&z=17 ....o 10 km/h więcej, też 3/4. I nie mów, że motor przejedzie "czysta" ;) Na motocyklu trzeba tej techniki użyć świadomie, bo siła, z jaką trzeba zadziałać na kierownicę może dochodzić do 20 kg. 20 kg nie da się zrobić "przypadkiem". Z siłą można się zgodzić (kwestia wagi pojazdu z pasażerem), z "nieznacznością" nijak. Jak ktoś wyłącznie "nieznacznie" pochyla rower, to znaczy że nim spaceruje, a nie jeździ. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-04-28 03:04:45 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Kategoria B na motor | |
Użytkownik Hinek napisał:
Użytkownik "J.F." napisał: A wiesz co się dzieje jak na szosówce spróbujesz kierować ciągając barana? Najbliższy płot twój - tam inaczej jak delikatnym balansem (bo do tego się w istocie przeciwskręt sprowadza, tego się nie robi ciągnąc za kierownicę a tylko nie przeszkadzając jej w położeniu się trochę odwrotnie do skrętu) się nie da poza prędkościami manewrowymi. -- Darek |
|
Data: 2014-04-27 11:37:35 | |
Autor: Shrek | |
Kategoria B na motor | |
On 2014-04-24 23:14, J.F. wrote:
A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci, Nie. Shrek. |
|
Data: 2014-04-27 11:40:38 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kategoria B na motor | |
Hello Shrek,
Sunday, April 27, 2014, 11:37:35 AM, you wrote: A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,Nie. Bo nie? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-04-27 12:27:25 | |
Autor: Shrek | |
Kategoria B na motor | |
On 2014-04-27 11:40, RoMan Mandziejewicz wrote:
A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,Nie. Bo nie - na rowerze siÄ w cywilnej jedzie przeciwskrÄtu nie stosuje (chyba). Przynajmniej ja nie stosuje i nie znam nikogo kto stosuje. A ty stosujesz? Shrek. |
|
Data: 2014-04-27 12:32:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kategoria B na motor | |
Hello Shrek,
Sunday, April 27, 2014, 12:27:25 PM, you wrote: Bo nie - na rowerze się w cywilnej jedzie przeciwskrętu nie stosujeBo nie?A nie jest tak ze ta technike maja opanowana instynktownie wszyscy ci,Nie. Teraz już nie, ale w młodości - zdecydowanie tak. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-04-27 12:42:42 | |
Autor: J.F. | |
Kategoria B na motor | |
Dnia Sun, 27 Apr 2014 12:27:25 +0200, Shrek napisał(a):
On 2014-04-27 11:40, RoMan Mandziejewicz wrote: Instyktownie ! Po paru minutach nauki mozg juz wie jak trzeba sterowac, nawet jesli czlowiek sobie z tego nie zdaje sprawy. J. |
|
Data: 2014-04-27 12:43:56 | |
Autor: Shrek | |
Kategoria B na motor | |
On 2014-04-27 12:42, J.F. wrote:
Bo nie - na rowerze się w cywilnej jedzie przeciwskrętu nie stosuje No to chyba że tak. Jak próbowałem zastosować świadomie, to się mało co nie wypierdoliłem:P Shrek. |
|
Data: 2014-04-27 12:29:18 | |
Autor: WOJO | |
Kategoria B na motor | |
Bo nie?Bo na rowerze zazwyczaj nie osiÄ gasz prÄdkoĹci, przy ktĂłrych ta technika jest przydatna i wiÄkszoĹÄ ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, Ĺźe istnieje, nie mĂłwiÄ c o tym, na czym polega. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-04-27 13:00:04 | |
Autor: Dman666 | |
Kategoria B na motor | |
W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 12:29:18 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> Bo nie? Dokladnie. Wiekszosc uzytkownikow rowerow nie wykorzystuje ich do jazdy ekstremalnej a raczej jako transport szybszy od motonogi. Pamietam, ze jak chcialem na pierwszy raz moto pojechac jak rowerem to malo brakowalo do gleby i bylem zdziwiony, ze "toto nie chce jechac tak jak ja bym chcial". Inna jest masa, moc, predkosc calego zestawu przy podobnej powierzchni styku z jezdnia. Roznica w prowadzeniu obu pojazdow dla mnie jest kolosalna. Od siebie dodam, ze dla moto trzeba na nowo nauczyc sie: - obserwacji otoczenia, innego przewidywania zdarzen niz dla samochodu, - innych zachowan na drodze (pasy, studzienki, tory, uciekanie z torow kolizyjnych na swiatlach, inne poonywanie skrzyzowan) -innej reakcji na sytuacje ekstremalne (hamowanie, shimmy etc) -innej odpowiedzialnosci za plecak i nauka jazdy z plecakiem -pokory itp I jesli nie ma sie wrodzonej smykalki do jazdy na moto lub dobrego szkoleniowca, ktory uczy jak przezyc a nie jak zdac (jechac po drodze) to szybko mozna powiekszyc grono aniolkow lub na trwale wyeliminowac sie z tego co daje frajde (jazda w jakiejkolwiek formie). -- Dman-666 |
|
Data: 2014-04-26 22:32:37 | |
Autor: Tengu | |
Kategoria B na motor | |
On 2014-04-24 20:34, Hinek wrote:
UĹźytkownik "rAzor" napisaĹ W tym kontekĹcie poniĹźszy wynalazek wydaje siÄ idealny: http://www.scigacz.pl/Yamaha,Tricity,oficjalnie,22933.html WidziaĹem to to na ulicy w Niemczech - zaskakujÄ ca zwinnoĹÄ i zwrotnoĹÄ - naprawdÄ daje radÄ. -- Tengu |
|
Data: 2014-04-28 03:01:11 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Kategoria B na motor | |
Użytkownik Hinek napisał:
Użytkownik "rAzor" napisał Odnoszę wrażenie że jak skręcisz kierownicę w przeciwna stronę niż chcesz jechać to zaliczysz glebę... To nie polega na ciągnięciu rękami kierownicy odwrotnie do zakrętu - raczej na nacisku wyprowadzonym z barku na kierownicę od strony w którą należy skręcić. A to potrafi praktycznie każdy kto na rowerze potrafi jeździć. -- Darek |
|
Data: 2014-04-28 08:46:22 | |
Autor: Hinek | |
Kategoria B na motor | |
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał
Nie potrafi. Większość wypadków motocyklowych na winklach gdy delikwent wypada z trasy jest skutkiem niestosowania/ nieopanowania przeciwskrętu. Chodzi o wypadki gdy motocykl wyjeżdża na kołach w plener. Pełno takich filmików jest na YouTube. A tak ogónie: Zdaję sobie sprawę że liderzy PMS-u technikę jazdy motocyklem mają w małym paluszku i nie jeżdżą motocyklami tylko dla dlatego że po osiągnięciu doskonałości przestało ich to kręcić. Ja jestem tylko zwykłym motocyklistą więc nie będę się wymądrzał :] -- Hinek |
|
Data: 2014-04-28 11:50:29 | |
Autor: WOJO | |
Kategoria B na motor | |
A to potrafi praktycznie każdy kto na rowerze potrafi jeździć.Nawet nie wiesz, jak mocno się mylisz... Na własnym przykładzie. Rower był moja pasją przez całe moje młode życie - potrafiłem zrobić 50 km dziennie dla zwykłej rozrywki. Rozrywka była oczywiście przy dużych prędkościach > 30km/h, które to prędkości bez problemu dało się osiągać na "kolarzówce" Potem było PJ kat B i po ok. 20 latach posiadania kat. B postanowiłem zrobić A przy okazji innych kategorii. Jak mocno się zdziwiłem, że nie jest tak samo jak na rowerze, wiem tylko ja... Miałem dobrych instruktorów, którzy sporo wiedzy przekazali mi "poza konkursem". Mimo tego (a może dzięki temu) wciąż czuję respekt przed siadaniem na jakikolwiek motocykl i nie wynika on ze strachu, a jedynie ze świadomości, czym to może grozić... Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-04-28 14:08:10 | |
Autor: LEPEK | |
Kategoria B na motor | |
W dniu 2014-04-28 03:01, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Odnoszę wrażenie że jak skręcisz kierownicę w przeciwna stronę niż Ciągnąc, pchając, z łokcia, z barku - skręci, ale co się stanie potem to zależy jak szybko i mocno i jak zareagujesz na to balansem ciała. A to potrafi To ja jestem jakiś wyjątek - kiedyś bardzo dużo jeździłem na rowerze i nigdy jakoś świadomie na to nie wpadłem. Jak się dowiedziałem o przeciwskręcie, to najpierw spróbowałem na rowerze - pomimo dużych kół i niemałej prędkości jakoś nie zadziałało ;) Natomiast na skuterze pomimo kółek 12 cali sprawdza się super, szczególnie powyżej 60 km/h (bo przy wolniejszej jeździe ani to specjalnie potrzebne, ani za bardzo skuteczne). Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2014-04-24 21:43:41 | |
Autor: Myjk | |
Kategoria B na motor | |
Thu, 24 Apr 2014 19:57:02 +0200, Hinek
Masz np. naturalny odruch skrÄcania kierownicy w lewo przy skrÄcie w prawo? Na skuterze do 50ccm jest inaczej niĹź na 500ccm? GĹĂłwnÄ kwestiÄ jest znajomoĹÄ przepisĂłw -- a te na kat. A siÄ nie róşniÄ niczym od kat. B. Jak ktoĹ niegĹupi, to sobie dla wĹasnego bezpieczeĹstwa pĂłjdzie na jazdy, albo pogada z doĹwiadczonym motocyklistÄ . GĹupi siÄ nie bÄdzie bawiĹ w prawojazdy, Ĺźadne. Po prostu pojedzie bez. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-04-25 14:35:00 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Kategoria B na motor | |
On Thu, 24 Apr 2014, Hinek wrote:
Użytkownik "Myjk" napisał No przecie (że naturalny). Do postulatu, aby do zdobycia PJ konieczne było wykazanie się umiejętnością przeżycia przejazdu rowerem przez miasto, dołożyć należy więc warunek "szybko przez ronda" ;) (mechanizm jest ten sam, im mniejsze rondko tym bardziej oczywisty) pzdr, Gotfryd |