Kategoria B na motor

Data: 2014-04-25 16:51:49
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocykl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
Co sądzicie?
...., że imć Żmijan zamienił się na rozum z koniem.
Kolejny po Bublewicz sypiący genialnymi pomysłami ze swego ograniczonego rozumku.
Czy on zdaje sobie sprawę z tego, że na motocykl nie każdy może wsiadać choćby ze względów zdrowotnych?
Badanie lekarskie na kat. A(x) obejmuje sprawdzenie sprawności błędnika, który to w przypadku kat. B jest
mało istotny.
Każdy rzetelnie podchodzący do badania lekarz wychwyci delikwenta z wadą słuchu uniemożliwiającą wsiadanie na
jednoślad.
Jeżeli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to będziemy mieć sporo kierowców posiadających
kat. B i przewracających się na motocyklach.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-25 07:54:29
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 16:51:49 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

Jeżeli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to będziemy mieć sporo kierowców posiadających
kat. B i przewracających się na motocyklach.

tak jak teraz przewracaja sie na rowerach i motorowerach? ;)

WS

Data: 2014-04-25 17:02:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello WOJO,

[...]

A czy dotarło do Ciebie, że tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczną skrzynią biegów?

Czym różni się przewracanie się na rowerze czy skuterze 49ccm od
przewracania się na skuterze 125ccm? Tym, że na cięższym jest
trudniej się przewrócić?

Skąd przypuszczenie, że osoby z problemami z błędnikiem będą
podejmować próby samobójcze?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 18:40:33
Autor: WOJO
Kategoria B na motor
A czy dotarło do Ciebie, że tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczną skrzynią biegów?
Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność prędkości osiąganej na rowerze.
O ile przewrócenie się z prędkością rowerową będzie skutkować otarciami i bolesnością niektórych części ciała, o tyle
przewrotka przy prędkościach osiąganych przez skutery, może mieć skutek śmiertelny.

Czym różni się przewracanie się na rowerze czy skuterze 49ccm od
przewracania się na skuterze 125ccm? Tym, że na cięższym jest
trudniej się przewrócić?
j.w.

Skąd przypuszczenie, że osoby z problemami z błędnikiem będą
podejmować próby samobójcze?
Bo nie wszyscy zdają sobie ze swojej przypadłości sprawę?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-25 18:46:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kategoria B na motor
Hello WOJO,

A czy dotarło do Ciebie, że tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczną skrzynią biegów?
Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność prędkości osiąganej na rowerze.

Ale mowa o równowadze a nie prędkości.

[...]

Twoim zdaniem jadąc szybciej skuterem łatwiej się przewrócić? Bardzo
odważna teoria.

[...]

Znaczy twierdzisz, że osoba, która nigdy nie jeździła na rowerze,
wsiądzie na skuter 125ccm i z miejsca pojedzie stopierdziesiąt,
przewróci się i zabije?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-28 03:25:38
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kategoria B na motor
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Znaczy twierdzisz, że osoba, która nigdy nie jeździła na rowerze,
wsiądzie na skuter 125ccm i z miejsca pojedzie stopierdziesiąt,
przewróci się i zabije?

W jednym się nie myli. Człowiek z uszkodzonym błędnikiem, który nigdy na rowerze (właśnie z tego powodu) nie nauczył się jeździć - wsiądzie na skuter i się wywali. Guza sobie nabić może bo wywali się szybciej jak z miejsca ruszy. I więcej nie spróbuje - tak jak przestał próbować jazdy na rowerze.

--
Darek

Data: 2014-04-25 20:37:28
Autor: uzytkownik
Kategoria B na motor
W dniu 2014-04-25 18:40, WOJO pisze:

[...]

Myślisz, że ktoś bada każdego kierowcę przed każdym ruszeniem samochodem czy motocyklem?
Zaburzeń błędnika przecie może się każdy nabawić, nawet ten, który ma PJ od kilkudziesięciu lat. Uszkodzenie może nastąpić w każdej chwili np. na skutek mikrowylewu lub infekcji i te sytuacje są najgroźniejsze na drodze, bo mogą dotknąć każdego, nawet tego, kto jest w pełni zdrowy podczas jazdy.
Osoba, która ma poważne uszkodzenie obydwu błędników w ogóle nie jest w stanie wsiąść na motocykl i ruszyć.
Natomiast osoba, która leczyła uszkodzenie błędnika i pozostały jej pewne dysfunkcje tego narządu lub ma uszkodzony jeden z błędników, wsiądzie na motocykl.
I co wtedy?
I wtedy nic, kompletnie nic. Wsiądzie, pojedzie i szczęśliwie wróci do domu.
A wiesz dlaczego?
Bo mózg jest bardzo skomplikowaną maszynerią, przetwarzającą w każdej sekundzie ilość danych, których nie jest jeszcze w stanie przetworzyć żaden komputer na świecie.
Mózg potrafi na podstawie wielu różnych bodźców skompensować różne braki. Dla przykładu potrafi sobie sam wygenerować fragment obrazu, którego nie widzi np. fragment obrazu, którego nie widzi plamka ślepa. Podobnie też jest z błędnikiem. Osoby, które mają uszkodzony błędnik nie zataczają się jak pijane tak jak Ty to sobie wyobrażasz. Utrzymują równowagę bez najmniejszego problemu i zachowują się całkiem normalnie. A wiesz dlaczego? Bo ich mózg koryguje sygnały błędnika innymi bodźcami - głównie wzrokiem oraz czuciem głębokim. Ponadto są 2 błędniki i w razie uszkodzenia jednego, mózg uczy się "słuchać" tylko tego jednego. Osoba z takim uszkodzonym błędnikiem musi przejść proces rehabilitacji polegającej na wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń.

Data: 2014-04-25 21:48:18
Autor: Maciek
Kategoria B na motor
Dnia Fri, 25 Apr 2014 20:37:28 +0200, uzytkownik napisał(a):

Myślisz, że ktoś bada każdego kierowcę przed każdym ruszeniem samochodem czy motocyklem?

Nie podpowiadaj, bo niedlugo po wejsciu do auta bedzie trzeba dmuchnac w
alkomat, oddac krew, kal i mocz, poskakac na jednej nodze i rozwiazac test
na inteligencje ;)

--
Maciek

Data: 2014-04-25 15:23:33
Autor: WS
Kategoria B na motor
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 21:48:18 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> My�lisz, �e kto� bada ka�dego kierowc� przed ka�dym ruszeniem samochodem Nie podpowiadaj, bo niedlugo po wejsciu do auta bedzie trzeba dmuchnac w
alkomat, oddac krew, kal i mocz, poskakac na jednej nodze i rozwiazac test
na inteligencje ;)

z testem na inteligencje to przesadzieles ;) Poslowie tez od czasu do czasu chca jechac jako kierowcy ;)

WS

Data: 2014-04-27 15:33:06
Autor: Maciek
Kategoria B na motor
Dnia Fri, 25 Apr 2014 15:23:33 -0700 (PDT), WS napisał(a):

z testem na inteligencje to przesadzieles ;) Poslowie tez od czasu do czasu chca jechac jako kierowcy ;)

Przed koniecznoscia wykazania sie inteligencja chroni ich immunitet ;)

--

Maciek

Data: 2014-04-27 12:42:48
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
On 2014-04-25 18:40, WOJO wrote:

Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność
prędkości osiąganej na rowerze.

Wielokrotność to raptem 2;)

[...]

No i - ja się rowerem z górki rozbujałem do 70, rozsądne to nie było, legalne też nie;) Też mógłbym się zabić i co z tego?

Skąd przypuszczenie, że osoby z problemami z błędnikiem będą
podejmować próby samobójcze?
Bo nie wszyscy zdają sobie ze swojej przypadłości sprawę?

Skoro nie przewracają się na rowerach, to czemu mieliby się przewracać na skuterach?

Shrek.

Data: 2014-04-28 03:29:45
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kategoria B na motor
On 2014-04-25 18:40, WOJO wrote:

Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność
prędkości osiąganej na rowerze.

Wielokrotność to raptem 2;)

Bzyczkiem? A z jakim rowerem porównujemy? Bo parę razy w życiu na szosówce zdarzyło mi się zbliżyć do setki - i to w jeździe zupełnie rekreacyjnej...

--
Darek

Data: 2014-04-28 07:26:03
Autor: Shrek
Kategoria B na motor
On 2014-04-25 18:40, WOJO wrote:

Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność
prędkości osiąganej na rowerze.

Wielokrotność to raptem 2;)

Bzyczkiem? A z jakim rowerem porównujemy?

Z góralem z sakwami, z górki;)

Zresztą bez górki to 40 nie jest jakimś nadzwyczajnym osiągnięciem (oczywiście na chwilę)

Shrek.

Kategoria B na motor